Brynäs IF

727620 inlägg · 7962 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF

« · 432396 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF
Huge: Om jag omformulerar mig då:Det slutar inte med VINST!! Stått och vägt har det ju i alla matcher.TIK ledde man inför sista,Luleå 4-3,VF 1-2.Det kallar jag också att stå och väga.
Kommentera

Huge: Du, det har blitt mycket spill de senaste åren, ja...
Kommentera

70 Rodrigues: I den alltid lika populära derbygruppen ser tabellen ut enligt följande:

MoDo Hockey....5 matcher 11p
Timrå IK.......4 matcher 7p
Luleå HF.......5 matcher 6p
Brynäs IF......4 matcher 1p
Kommentera

Clarence: Det var väl ett par år sedan du hällde ut hela burken...
Kommentera

bradberry: Håller med, Brynäs har mött topplag hittills, (undantag HV som å andra sidan tippats som topplag innan serien) TIK, Modo, VF och LHC är inte de lag som man ska slå. Matcher mot Mora, Mif, SSK, Dif däremot där vill jag ha segrar!
Kommentera

Ser bra ut det här:

1. Frölunda Indians 15
2. Färjestads BK 14
3.Linköpings HC 13
4.Timrå IK 13
5. MoDo Hockey 12
6. Mora IK 9
7. Luleå HF 9
8. Djurgårdens IF 9
----------------------------
9.MIF Redhawks 7
10. Södertälje SK 6
----------------------------
11. HV 71 6
12.BRYNÄS IF 5
Kommentera

bradberry: Det där om att "Brynäs har haft ett tufft program", köper jag inte som nån ursäkt. Det har väl alla lag haft i så fall. Sen visst, jag kan väl låta färgburken stå på hyllan två veckor till som du säger. Men nog är det lika bra att öppna locket redan nu, tror jag...
Kommentera

bradberry:
Ja det låter som en bra idé.
Låt Brynäs möta Mora.
Det är ju dom där som inte kommer ta en poäng i Elitserien iår. Väsby-varning, du vet.
Kommentera

Bisittaren med amerikansk brytning heter Tony Skopac, fd spelare i Djurgården och AIK bla.
Kommentera

Clarence: Måla inte fan på väggen! Vänta någon vecka till innan ni sågar laget. Låt Brynäs möta Mif/Mora samt några till på hemmaplan samt låt Walle komma tillbaka. Är laget förankrat sist om två veckor: Ja, men döm då! Men nu är ju tabellen jämn å Brynäs har haft ett tufft program. Tycker själv det finns intentioner i Brynäs spel som gör att jag inte ser en slutspelsplats som orealistisk.
Kommentera

sylf: I din egen frustration över att vi förlorat så inbillar du dig att jag skriver detta efter varje match, fast så är långt ifrån fallet.
Hittills är det väl bara denna match och LHC-matchen som stått och vägt. Mot Modo hemma borde vi vunnit men fick bara 1 pinne.
Du ljuger mao när du påstår att det alltid slutar med torsk.
Kommentera

Närmast skrattretande att se den där rubriken till omröstningen överst här: "Fixar Brynäs att ta sig till slutspel?"... Som om det här laget skulle kunna vara bättre än 4 lag i tabellen. I bästa fall kan vi bli före - 1!
Kommentera

Huge: Tråkigt för Brynäsklacken att Salo inte stod. Nu fick man inte visa den patetiska Salo-flaggan mer än före matchen.

Lite icingpuckar från Brynäs i den här matchen. Negativt eller positivt vet jag ej.
Kommentera

Jompe: Precis, men jag är rädd för att SSK definitivt inte kommer att bli ngn räddningsplanka, som många tycks tro. Dom har ett stabilt och mkt bra lag och är jobbiga att möta.
Wahlbergs frånfälle anser jag vara större än många tror. Han är en ruskig playmaker, framförallt i PP. Utan honom har vi ingen riktigt vass PP-uppställning. Nu minns jag inte vilka han spelade med på försäsongen, men dom såg iaf ruskigt bra ut.
Jobbar man bara på så kommer målen så småningom, för vi har ett par målskyttar. Det vore värre om det klickade bakåt. Tyvärr verkar Soling inte riktigt komma upp i den klass han visade när han kom hit.
Funderar kanske för mycket när han får lägena och känner väl också av pressen att lyckas som förmodad skarprättare.
Kommentera

Huge: Sådär säger du efter varje match,att det kunat sluta hur som helst.Men det gör aldrig det.Det slutar alltid med BIF torsk,märkligt??

reflektion efter en titt i tabellen där Brynäs är cementerat i botten.Laget har 1 ( EN!! ) vinst efter 7 omg.Vad fan är det man hoppas på egentligen? Under? Det här kommer aldrig att hålla.Närmast på menyn står SSK borta och MIF hemma.6 poäng ett måste, annars har tåget gått innan det knappt hunnit fram till perrongen.
Kommentera

Jompe: Håller med varför deppa när man kan se ljuset i tunneln, frågan är ur lång tid det tar att ta sig ut ur tunneln!
Kommentera

Huge: Om vi slår SSK på tisdag och andra resultat går vår väg (vilket de borde göra) så är vi en pinne från slutspelsplats. Se där en glad slutsats. Typ.
Kommentera

Jompe: Framförallt spelar vi bra bakåt. Det är framåt det brister för tillfället. Att förlora mot Modo borta är ingen skam men idag hade det nog kunnat sluta hur som helst. Jag har sagt det förut, Modo kommer att torska på sitt försvar och vi tar tyvärr inte chansen, varken idag eller senast hemma mot dom.
Vi är ändå med in i slutminuterna och bränner ett friläge vid 1-2.
Tror att anfallarna känner av att vi behöver göra mål och det är ingen bra medicin för spända nerver.
Som sagt, bättre effektivitet och vi vinner en så´n här, som det visade sig, 50/50-match.
Kommentera

Jompe:
4 kedjor. 4 kedjor. 4 kedjor. 4 kedjor. 4 kedjor.

Fan det låter som om man är någon gammal fångvaktare.

Gå runt på mer folk, TJ, annars blir det fler skador!!

Jag är tom inne på att spela Kupan som forward när han kommer tillbaka från avstängning. Där kan han kötta upp oss i banan. I egen zon är han en riskfaktor...
Kommentera

sylf: Amen, brother.
Kommentera

Jompe: Har lidit med laget i 4 år nu,börjar bli lite less på det.
Kommentera

rackham: Man kan inte annat än lida med det här laget. Jag tror att de spelar riktigt bra efter förutsättningarna; moralen verkar vara god, spelarna tycks kriga i varje match. Problemet är att de flesta av våra motståndare har betydligt bättre förutsättningar.

Tungt, tungt. AARRGH.
Kommentera

sylf:
Jag har gått på lyckopiller i 4 år, och nu är pengarna slut.
Kommentera

sylf:
Sju svåra år?
Kommentera

Då var den lördagen förstörd.
Tack för det.
Nu blir det fotboll för hela slanten.
Kommentera

Makkan: Kommit på det nu? Efter 4 år av misär?
Kommentera

sylf: Frågan är om det hjälper med att dom blåser av lockouten.
Kommentera

Jompe:
Kommentarerna på Hockey Live är att Modo har mycket att utveckla i egen zon, men att det går bra mot Brynäs som inte har så mycket framåt... jo tjena!
Kommentera

rafalski:
Vi blir munsbitar för dom ja.
Kommentera

sylf: 4-1...
Kommentera

Danne66: Den enda positiva överaskningen jag kan komma på är väl pinnen i Linköping.På 4 år!!! Skrämmande!!
Kommentera

Fy fan va trött jag är på det här laget.
Är det bara Honken det är lite klass på ?
Vad fan gör våra forwards inga mål för ?
Nu orkar inte jag vara positiv längre.
Nu tar jag fram sågen och börja kapa dom jäms med fotknölarna.
Tabellen börjar ta sin rätta form nu.
Allt annat än en jumboplats är en bragd.
Malmö vet vi ju kommer att köpa in ett gäng lockoutspelare vi nästa värvningsfönster, så inte ens dom kommer vi kunna konkurera med om 11:e platsen.
Tack för kaffet.
Kommentera

Hong Kong: Eller Souling.
Kommentera

rafalski: Har vi fått en ny spelare..Såling?
Kommentera

Hong Kong: Nån skrev igår att,,va fan,vi är ju med bra i matcherna! Ja,till de andra lagen lägger i en högre växel kanske.Blåser man inte av lockouten inom en snar framtid MÅSTE Brynäs värva,annars är vi akterseglade innan jul.Vi halkar redan efter.
Kommentera

Danne66: Men nästa vecka då jävlar, SSK och Mif, munsbitar:)
Kommentera

11:a eller 12:a blir vi. Känns redan klart. Adjö...
Kommentera

Falken: MoDo hade precis blivit fulltaliga. Dax att plocka Honken om man får tekning i offensiv zon.
Kommentera

Hong Kong: Inte en positiv överaskning av detta Brynäs på 4 djävla år. Fan vad jag blir less!
Kommentera

Men vad fan, ytterligare ett mål i baken när vi har pp?
Kommentera

Jompe: Tack och gonatt
Kommentera

Makkan: Då var det kört då.............=(
Kommentera

Makkan: 3-1, gonatt
Kommentera

Makkan: 3-1.
Kommentera

Tar, i motsats till en del andra här, mycket hellre uddamålsförluster än storstryk. 1-2 visar att man i alla fall är med i en match, det gör inte 1-7.
Kommentera

Jompe: Modo stal poäng för oss i Gävle, så måste vi stjäla tillbaka.
Kommentera

Och MoDo får friläge...
Kommentera

Makkan: PP nu, känns som sista chansen.
Kommentera

Oj, vi får powerplay efter 55.23.
Kommentera

WarhawK: Power play nu, sista chansens café.
Kommentera

« · 432396 · »