Brynäs IF

446113 inlägg · 7961 ämnen

MORA-BIF 071013

« · 923935 · » Till forumet

Sv: MORA-BIF 071013
Uno Gordon: Har den bockstyre är det ett abslout måste! ;-)
Kommentera

Huge: Jag har ingen cykel. Eller jo, men bromsarna är sönderostade och jag har nog inte cyklat på den på en sisådär 7-8år.

Skall jag låna morsans femväxlade Cresent tycker du?
Kommentera

Huge:

"När spelarna deppar och inte jobbar hårt."

Såsom i Torsdags menar du,för då jobbade man i en period.

Nu är det ju hemmamatch och då kommer säkert änsligheten tillbaka inför den kräsna o krävande Gävlepubliken.
Kommentera

Uno Gordon: Det är Ok. Sköt om lilla stjärten nu... ;-)
Kommentera

timrå_ik: 2007 ska det givetvis stå där :)
Kommentera

65selander: "Så du tycker inte det är kris när man har tagit 6p utav 27p."

Kris är när spelet har gått i baklås totalt och inget stämmer.
När spelarna deppar och inte jobbar hårt.
När man sladdar i tabellen med sisådär 10-15 poäng upp till närmaste KS-plats.

Tycker du att nåt av alternativen gäller?
Kommentera

Huge: Nej jag har inte scrollat så långt ner. Då tar jag tillbaks det jag skrev. Jag utgick ifrån att du besvarade Dream Teams senaste inlägg. Sorry.
Kommentera

Huge: mmh otroligt härligt åh cykla omkring med uno gordon i de svala höst vindarna borde tästa du åxo vad sägs att bilda tem med darin (Huge feat Darin) låter trevligt nääää inge massage här inte vi har ju silikon sadlar fan vi lever ju ändå på 1007 ;)
Kommentera

timrå_ik: Nä, men du och Uno Gordon verkar trampa omkring rätt så friskt på er tandemcykel just nu.
Jag svarade nämligen på Dreamteams inlägg från kl 2250.

Ett utdrag från det han skrev:

"Därför så känns ert missflyt som iofs självförvållat, men ändock inget att hissa varningsflagg för riktigt än. Herregud, vad är det kvar att spela, 45 matcher? 135 poäng kvar att kämpa om. För kämpa så tändran blör måste alla lag göra den här säsongen. Titta på Mora ikväll. Det är på det viset man lyckas hålla undan. Givetvis med en stor del flyt på sin sida. Vad var det, två stolpskott från er och en puck som nuddade ribban i slutet. Näära, nära... close but no cigar..."

Tycker ni att han talar om Timrå?
Åk hem och få lite massage nu pojkar. Era arschlen måste värka rejält efter allt cyklande...
Kommentera

65selander: Men ni tvålar då dit både Lulää och Tälje rejält på målskillnad.. alltid något ;-)
Kommentera

65selander: plats 9-10 skall det givetvis vara men likt förbannat så kan glappet öka. Timrå.

Timrå (H)
Frölunda (H)
Frölunda (B)

Ser ju ut som en promenad i parken... :-(
Kommentera

Uno Gordon: haha har hans ens en cykel det där var en jäkla grov tabbe hahah han snacka Mif-Bif
Kommentera

Huge: Så du tycker inte det är kris när man har tagit 6p utav 27p.

Märk väl de två på 8-9 har en match mindre spealde också

9 Djurgårdens IF 8 3 1 4 21 : 19 10 0 0
10 Luleå HF 8 3 0 5 18 : 25 9 0 0
11 Södertälje SK 9 3 0 6 14 : 22 9 0 0
12 Brynäs IF 9 2 0 7 26 : 25 6 0 0
Kommentera

Huge: Nu är du väl ändå ute och cyklar i vartfall. Vi diskuterade Timrå_Mora nu angående om det var mål eller inte 19.57 i tredje perioden när Åkerlund räddade med plocken,
Kommentera

Dream Team: Ja, jag räknade till 3 stolpträffar om Brendls skott i slutminuterna nu tog i virket. Såg så ut iaf på repriserna.
Och som du säger: herregud, det är 2 vinster upp till slutspelsplats och då har vi ändå torskat 7 raka. Vi ska vara glada att gapet inte är större än så.
Och hur patetiskt blir det inte när man läser i Sportbladet (se länk).
Nån praoelev vid namn Emil Karlsson lyckas komma fram till slutsatsen att krisen är total i Brynäs.
Och sen försöker han med alla medel få ngn ansvarig att tala om NÄR Boorken kommer att sparkas.
När den enda tränare man skulle vilja ha kvar i ett sånt här läge är Boork.
Man tar sig för pannan över alla tokerier som media lyckas kläcka ur sig.
Visst ska man tjäna pengar på sensationsskriverier men det måste väl ändå vara nån måtta på skiten?
Kommentera

GävleLasse: Vilken kamera var det som visade den vinkeln? Det måste varit nåt som bara du såg isåfall. Nu är jag inte dummare än så att jag medger att det var ytterst ytterst tveksamt att inte döma mål. Men iom att det inte med 100% säkerhet (ja, frånsett dina egna kameravinklar då, förstås) gick att säga om pucken var i mål eller ej så kan ej heller mål dömas.
Kommentera

GävleLasse: men vha fan lyssna på Uno Gordon och LYYSSSNA på MIIIG här NUU när du ser en bild från den vinkeln när handsken kommer "emot" då äre vell så klart de ser ut som dne är "inne" men vha fan dom har en kamera OVANFÖR så dom ser dte där men men du kan visst bättre en dom kanske ska söka nytt jobb då ;)
Kommentera

Gusten:

Haha fan vad du är äcklig. Hoppas vi ses i Leksand i April så jag får spöa opp dig ordentligt :-)
Kommentera

GävleLasse: Trovärdigt! Not. Vi har blivit så jävla bortdömda genom åren hemma i Timrå att det saknar motstycke. Ta bara semifinalerna för några år sedan hemma mot Frölunda då MICKE LIND hade en klockren kvitteringspuck inne till 2-2 och blir bortdömd. Och Lärking vägrade videogranska. Då trodde jag halljäveln skulle explodera.

JUSTITIEMORD!
Kommentera

Bissett19: :) Om man tittar väldigt noga kan man se Mattias74 en bit bort, röd av avund.
Kommentera

Dream Team: jo om man bedömer att hela handsken är målet...och det var den
Kommentera

Huge: Men de gjorde ju en videogranskning i fem minuter för bövelen. Och snacka inte emot mig när det gäller Timrå och livematcher. Fel kan även jag ha. Men i detta fall. Icke.
Kommentera

Huge: det kallas hemmafavör.. De vågade helr enkelt inte döma mål... Då hade det blivit ett sånt jävla liv i E.ON
Kommentera

Bissett19"Jag såg den på teve,det räcker för mej.Handsken var ju en "dec" innanför mållinjen."

Såg Du pucken också? ;-) Ser man inte pucken går det heller inte att döma mål.
Kommentera

Uno Gordon:

Hallå vad bråkar du med brynäsarna om? Ni går til slutspel men det gör inte Brynäs om Huge får bestämma. Han vill ha spänning i serien.

Heja Leksand
Kommentera

koppa en bit av Huge's text "Hade dessutom Timrå på gaffeln senast men en idioträddning av Backlund i slutsekunerna räddade Timrå." hmmm det var faktist andremålvakten ÅKERLUND som gjorde räddningen INTE backlund ;) hare gött nu :)
Kommentera

Gusten:

Du menar:
Kommentera

GävleLasse: Jo, jag hörde ngt om det. Var det Åkerlund han hette kanske?
Skit samma: han räddade dom iaf, även om pucken var inne.
Det är ju domaren som avgör. Tyvärr i vissa lägen, kanske man kan säga.
Gick det inte att se på videokollen?
Kommentera

Gusten:

hehe

Jaja det är ingen åsna det är dig i karikatyr när vi tar dig i kvalserien =)
Kommentera

mattias - 74: "Jag ligger bara sked med Gusten för han bor i dalarna :)"

Sådär säger du bara för att du sett vad jag kan göra med en leksandsåsna! ;)
Kommentera

Bissett19: Men sluta nu för fan.
Kommentera

Huge: "Vilket visar att det är ett rejält getingbo denna säsong.
Förmodligen den jämnaste hittills."

Helt klart håller alla 12 lag en väldigt jämn nivå, det har man sett redan nu. Även om jag tror att några lag lär springa iväg lite i toppen såhär i början. Frågan är hur det ser ut efter 55 omgångar. Ifjol så hade mästarlaget MoDo 12 poängs marginal ner till kvalseriestrecket. 12 poäng, fyra segrar, eller fyra förluster, vilket som.

På tal om att ha oss på gaffeln hade vi tur även mot Skellefteå på hemmais (seger 3-2 efter s.d) där vi sett till det spel vi presterade under matchens första 40 minuter inte var värda en enda poäng. Och SAIK tvålar dit Linköping på hemmais med klara siffror. Även om 4-1 inte är någon storseger så kändes LHCs mål som ett typiskt tröstmål.

Därför så känns ert missflyt som iofs självförvållat, men ändock inget att hissa varningsflagg för riktigt än. Herregud, vad är det kvar att spela, 45 matcher? 135 poäng kvar att kämpa om. För kämpa så tändran blör måste alla lag göra den här säsongen. Titta på Mora ikväll. Det är på det viset man lyckas hålla undan. Givetvis med en stor del flyt på sin sida. Vad var det, två stolpskott  från er och en puck som nuddade ribban i slutet. Näära, nära... close but no cigar...
Kommentera

Uno Gordon:

Jag såg den på teve,det räcker för mej.Handsken var ju en "dec" innanför mållinjen.
Kommentera

GävleLasse: Ang pucken TIK-MIK så tycker jag att det är synd att de inte släpper de bilder som kameran ovanför målet visar.
Kommentera

mattias - 74: Akta käken går ur led.
Kommentera

Uno Gordon:

Ta en sobril och somna om. Här diskuterar vi hockey inte duracell kaniner :-)
Kommentera

Bissett19: Jag var på matchen och har sett repriserna. Var du?
Kommentera

GävleLasse: Och räddningen var klockren.
Kommentera

Uno Gordon:

Jodu Ernie.
Kommentera

GävleLasse: PUCKEN VAR INTE INNE!!!
Kommentera

65selander: Nu jävlar är det mörkare än mörkast på himlen alltså. Har inte SR Gävleborg lirat Sven-Ingvars eller Carola än med låtarna "Början om från början" eller "I believe on the miracles"....

Senast det begav sig säsongen 01/02 och Timrå krälade i skiten höll jag på slå sönder grannens bilstereo i rent vredesmod.
Kommentera

Huge: "Hade dessutom Timrå på gaffeln senast men en idioträddning av Backlund i slutsekunerna räddade Timrå."
Det var inte backlund och det var ingen räddning. Pucken är helt klart inne, med hanske å allt
Kommentera

65selander:

Jag ligger bara sked med Gusten för han bor i dalarna :)
Kommentera

mattias - 74: Blir inget Almtuna eftersom dom inte går till KS. ;-)

Förresten skulle ni ha legat sked då? ;-)
Kommentera

Huge:

Du vill verkligen inte bli av med boorken? Synd. Då får du sovplats i uppsala när ni möter almtuna i April.
Kommentera

65selander: Har du dumpat dalkullan?
Kommentera

mattias - 74: Ja, en ny man i båset i nuläget vore verkligen att skjuta sig i foten. Jag förstår att ni vill ha sällskap därnere men SÅ roligt ska vi inte ha..
Kommentera

GävleLasse:

Huge: bra analys...

Vad ska förbättras?

Ny man i båset kanske ? Nytt tänkande.

Nu blir det uppsala By night.

Välkommen till den bistra verkligheten Brynäs. Jag vill inte se er i Kvalserien. För mig är Matcher mellan Leksand - Brynäs som balsam för själen.
Kommentera

Gusten: Ett litet tillägg till föregående: hoppas alla som tjatat om bottenlag hit och dit i ES nu fick se hur pass jämnt det är mellan lagen.
Vilket annat lag som helst hade fått jätteproblem med ett lag som Mora idag och dom är djävligt jobbiga speciellt på hemmaplan.
Hade dessutom Timrå på gaffeln senast men en idioträddning av Backlund i slutsekunerna räddade Timrå.
Skellefteå tvålar dit LHC och SSK torskade surt mot FBK hemma med 1-0, trots spel mot ett mål långa stunder.
Vilket visar att det är ett rejält getingbo denna säsong.
Förmodligen den jämnaste hittills.
Kommentera

Gusten: Ja, visst är texttv kanon? :-)

Klockren analys och jag behöver inte säga mer än så.
Bortsett från att man nog inte kommer att skeppa iväg någon spelare under säsongen, om nu inte nån spelare självmant kliver av.
Och visst saknas det nån center som kan hålla i pucken lite mer. Nu var det bara Lind som gjorde det idag av centrarna och Sundström kommer nog att få mer förtroende i tillägg till det han haft hittills.
Kommentera

« · 923935 · »