1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446752 inlägg · 7963 ämnen

Mot Saik Saik

Sv: Mot Saik Saik
Lindström: Begriper inte varför Bulan vägrar att ringa dig och fråga om coachning, taktik osv. Begriper inte varför NÅT hockeylag öht bemödar sig om att anställa tränare, när såna här forum vimlar av experter som vet allt och har lösningen på alla problem, som man dessutom kan få helt gratis.
Som sagt, obegripligt....

Clarence: "Rolig du.
Hur är det med de egna "minsta kunskaperna om lagidrott"?
Delas det ut några poäng på försäsongen?"

Nä, det gör det inte.
Har jag påstått det?
Du anser att poängen ALLTID är viktigare än insatsen man gör på isen.
Menar du fortfarande att poängen (dvs att vinna matchen) är viktigare än insatsen under ex en försäsong, när det gäller att försöka sätta ihop ett lag, sätta grundspel, BP, PP osv?
Du anser uppenbarligen det, och isf vet jag inte om svaret "Rolig du..." är tillräckligt för att peka på dina kunskaper om lagidrott...

pjåtor: Kan lova att laget inte tycker det är skönt. Och inte jag heller. Brynäs blir så jävla slöa av sånna här uppehåll.

Det här var ju ganska väntat, även med föregående form hade säkert detta blivit tufft. Har accepterat brynäs form just nu, nu är det bara uppåt vi kan gå :) Jag tror på grabbarna! Känns ju mest som att det är det mentala och kämparglöden som måste upp. Vi har ju skickliga spelare och vi har en bra trupp tycker jag! Kan ju behövas att få tillbaka Bertilsson så tror jag allt är fullt möjligt! Som det känns med årets lag så har jag ganska mycket tillit till brynäs i ett slutspel!

Upp med hakan vänner, Nu ser vi till att stötta vårat härliga lag och se till att gå på så många hemmamatcher som möjligt!

BULAN; SAIK har Tur med studsen vid 1-0, Vi äger perioden, Svårt med 2-0 inför sista. Bl a bl a bl a.

Vafan är kampen framför mål?
Vart är inställningen i backchecking?
Fysiska spelet/sargdueller?
Avlastning i egna zonen?
Varför inte ta skott och driva på retur?

Ne ser lojt ut och kladdas bort på tok för många lägen i 60 min men ett fall frammåt enligt Bulan....

Chris11: Vi kommer att studsa tillbaka, bara vänta.

munkas:
Mmmm...

Auchinleck: No fucks given av en person som mentalt redan lämnat laget.

Auchinleck: Jag orkar inte höra. Antar att Bulan är nöjd och att Brynäs är det bättre laget? Inget nytt alltså.

Inkazar: Låter ju oerhört trist. Precis som om han njuter av att vara domedagsprofet.

Zappaholic: märkligt dehär. Kollade in pekkas historik. Han dök upp som gubben i lådan på forat igen när svackan började..

{7044}: Nä, att Bertilsson är skadad. Men det är lugnt, bara en liten känning på honom. Han kan troligtvis vara med i play in.

{7044}: 3 pinnar upp till 3dje platsen med en match tillgodo . 7 pinnar ner till 7de . Topp 6 är prio 1 . Då får vi lira slutspel . Då är det annat som gället . Ge inte upp nu Brynäsvänner . Med det är konstigt vår offensiv kan dö så totalt på alla forwards .

Kommer Bulan även denna vår skylla förlusterna på att Rödin är skadad?

Uppehåll till torsdag igen !? Skönt med tanke på formen som uteblivit men konstig planering av serien med så långa uppehåll

Allvarligt, ska det bara få fortsätta rulla på så här tycker den s k ledningen av laget?

pekka85: Skulle du kunna peka ut alla skitpratare som tycker allt är bra?

Det vore jävligt intressant att få veta vilka de är!

pekka85: "Jag vet inte vilken match ni ser på men jag ser ett Brynäs som blir slaktade!"

Haha...
Skarp iakttagelse där, hur mkt förlorade damlaget med då?
Den du förmodligen såg...

pjåtor: Det sopgänget!

Brynäsgubbe: Växjö hade 5 raka torsk i höstas

Chris11:
TJ är ledig... han brukar ju gå bra första säsongen... = )

Sundqvist skadad
Bertilsson skadad
Zaborsky skadad
Enterfeldt skadad
Johnson skadad

0-3 i baken, Frölunda borta kommande match. Det går bra nu!

pjåtor: Vi behöver ett tränarbyte. Om det inte vore för att alla brynässpelare skiter på sej vid blotta tanken. Nästa tränare måste få ett livstidskontrakt.9

Jaken:

"Allvarligt är det tjänstefel av BZ att inte kunnat ersätta de skadade spelarna. Det är ju likadant varje år. Försent och fel !"

Då betalar du då för ersättarna?

Jaken: Jag har fattat för flera matcher sedan. Det där ska du rikta till andra här inne.

pekka85: Paile Johnson Clark Lindholm twinns vart tog målskyttet vägen !? 2 förluster till och bulan tangerar TJs facit ..

Brynäsgubbe:
Fatta nu ! Vi kommer inte att bli top 6. Det är fri fall och en handlingsförlamad BZ och Bulan

{7225}: Det är nu vi ska sätta oss i en bra situation inför slutspelet. Inte med nöd och näppe nå dit. OM vi ens gör det...

Har någon av topplagen förlorat 5 raka?

{7225}: nä det var ju i höstas :-)

{7225}: Tycker du? Vad säger du? Vilken klockren analys, du är en riktig skarp hockeyhjärna👊🏻

{7800}: Men kom igen nu alla positiva skitpratare som tycker att allt är bra i alla lägen! Vad ska vi ta med oss från den här matchen? Jag vet inte vilken match ni ser på men jag ser ett Brynäs som blir slaktade! Ja, vi är ok i andra men det är SAIK också. Jag skulle säga att detta är kattens lek med råttan. Det känns som att SAIK dessutom går på 90% kapacitet. Finns inga ursäkter med överträning, nyförvärv och tränaraffärer! SAIK är, tyvärr, ett mycket bättre ishockeylag än Brynäs! Känns inte jätteroligt med hockey just nu🤔😰 Jag vet inte vart vi är på väg men vi är inte(!) ett topplag i år igen😢 Vi ska komma ihåg att vi tog många uddamålssegrar och hade en del flyt under hösten. Ny ska vi varva upp, tyvärr varvar brynäs ned👏🏻

Brynäsgubbe: Det är ju inte nu vi ska va som bäst.

Räcker med att Frölunda ställer ut skridskorna dom lär fortfarande åka 8:or runt oss!

rafalski: Ja...godkänd defensiv insats idag. Uddlösheten framåt är en parodi. PP snäppet värre än parodi...

Zappaholic: nollade och dessutom en förmodad skada på Nick (hjärnskakning). rolig lördagkväll dehär blev...

5 raka förluster. Fattar inte hur somliga är så lugna.

5 raka förluster. Next up: Frölunda. Går bra nu.

{7225}: Näpp. Inte ens nära idag. Men man ser ljusningar.

Patetiskt Brynäs rent jävla patetiskt!!! Mår fan illa!

Vi fortsatte som vi hade gjort de två andra perioderna. Matchen slutar 3-0, sjödda lär nog vara nöjd nu!

Säsongens mest väntade förlust. Godkänd arbetsinsats men just nu grinar allt emot.

Zappaholic: Det vill sig inte.

Elias Fälth???

Sa det förra säsongen med, vi skulle behöva en mental coach som vi hade 2012. Då vett vi alla vad som hände

{1570}: Är du galen?
Då kan dom ju snö på byxorna!!!!

Nåja vi är trots allt fortfarande seriens näst bästa offensiv! Det syns verkligen!

Forsberg 1978: tyvärr det är sanningen. Bara att konstatera

Forsberg 1978: Ja, eller så börjar vi spela lika cyniskt som sjellefte. Börjar slänga oss till höger och vänster, skrika mer på domaren. Spela mer teater. Det funkar ju iallafall.

Fan vad jag hatar kerubansiktet som kommenterar. Totalt jävla värdelös.

{1570}: Kommer sluta 5-0!

Vi kommer sluta på 9:e plats i ligan och ut i play off!

« · 1792296 · »