Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Mot Saik Saik

« · 1792374 · » Till forumet

Sv: Mot Saik Saik
Äh, vafan vi kommer inte kvala i år. Med några enstaka undantag är det ett normalt mål för Brynäs A-lag och det fixar vi ju i år. Klara vi budgeten sen också då lirar vi i SHL nästa år också. Det är fan inte alla lag som får göra!

/stolt brynäsare
Kommentera

Auchinleck: Vi vann skotten idag!
Kommentera

Inkazar:
En olycka kommer inte ensam. Speciellt inte i Brynäs.
Nästan så att det behövs lite Corsi-pepp nu...
Nån som har nåt på lager?
Dä däringa matcherna mot Lule i början på februari kan bli ett drama...
Kommentera

Tips på nåt svängigt i lurarna att somna till? Söker rock/hårdrock nåt nytt kanske lite okännt....När stängs fönstret?
Kommentera

Huge:
Mitt namn är Lang, Serge Lang... 😂
Kommentera

JawKee: Ja det är ett forum. Inte en slasktratt där skribenter kan tävla om vem som an verka mest besviken med det ena färgstarka inlägget efter det andra.
Det finns skribenter som inte gillar att man skriver nedsättande saker om ledare och spelare. Om det, som enligt deras belackare påstår, gör dem till "sämre Brynäsare" så undrar jag hur man är funtad. Man kan vara arg, besviken och frustrerad efter en dålig insats. Men det konstiga behovet av att behöva "skriva ut det" i ett forum är totalt överflödigt. Sånt skapar dålig stämning, speciellt när de som beter sig på ett vuxet sätt här tröttnar och ger tillbaka därifrån skiten kom.

Så ditt "låt folk skriva vad dom vill och känner för" gäller INTE. För vi är några här som skall moderera i den här sörjan av totalt pubertala och onödiga inlägg.
Men visst, jag skulle ju alltid kunna sätta mig och stänga av de som inte fixar att hålla en vettig nivå. De kanske till och med skulle må bra av att få "skriva vad de vill och känner för" nån annanstans...
Kommentera

Lunkan: Ja nu är clarence tillbaka... Jag undrade vart han tagit vägen under hela hösten när allt såg bra ut. ;-)
Kommentera

JawKee: Kränkta svenska medelåldersmän. Det är för ofta sandlådenivå här på vårt forum.
Kommentera

Varför blir det ofta en massa tjafs mellan olika skribenter här? Det är ett forum, låt folk skriva det dom vill och känner för. Alla människor har alltid en åsikt. Och bryter det inte mot regler så är det ju okej? Om man stör sig på något kan man ju skrolla vidare.
Kommentera

Clarence: Nej, du får skriva vad du vill så länge du håller dig till forumets regler, gosse.

Det var väl det Skrubben skrev. Sen att han tycker du kan krypa tillbaka under den sten du tittade fram från, är hans högst personliga åsikt. Håller med honom om den.
Kommentera

Clarence: Jag tycker inte att dina inlägg ska modereras bort eftersom dom inte bryter mot några regler. Jag uttrycker bara min åsikt att jag inte har någon som helst respekt för dig som brynäsare.
Kommentera

Clarence: Kul att du är tillbaka, nu lyfter forumet!
Alltid givande inlägg från dig.
Kommentera

Skrubben: "Ja, självklart får folk skriva vad dom vill inom gränserna för forumets regler. "
Hur ska du ha det nu gosse? Får man/jag skriva vad jag tycker - eller inte?
Är det dina regeltolkningar som enbart gäller kanske?
Kommentera

Auchinleck: kanske. Kanske inte. Jag inbillar mig iaf det. Han är ju inte den enda som underpresterat dessa 7 matcher :-/ 31, 96, 79 & 64 (iof ofta), 17, 7, 51 och kanske nån till.
Kommentera

Auchinleck: Säger som Stenmark: "int' lönt å förklar' för nån som int' begrip...."
Kommentera

Inkazar:
Slump alltså.. = )
Kommentera

Skrubben: och Pekka85 skrubben. Han kan vi hänga ut med
Kommentera

Auchinleck: nä men. Herr inkazar kan. Finns ingen anledning egentligen att tro att han blivit nöjd tack vare sitt kontrakt. För 7 matcher sedan började vår svacka. Vi har 5 raka torsk. Men FBK matchen kan ingen varit nöjd med. Och Lule matchen var ju klar innan den börjat.
Kommentera

dacke72: Ja, självklart får folk skriva vad dom vill inom gränserna för forumets regler. Jag skriver bara vad JAG känner för dessa personer.

Zappaholic: Jag nämnde inga namn i mitt förra inlägg, men med lite eftertanke ser jag ingen anledning till att inte hänga ut någon. Efter att ha läst Clarences historik så önskar jag att han kryper tillbaka under den sten han kom ifrån.
Kommentera

Chris11:
Magister Huge kan nog förklara det där med Paille...
Kommentera

Daniel Paille förlängde sitt kontrakt 29 december.
På de 7 matcherna efter att kontraktet förlängts så har han gjort 0+0 och skjutit sammanlagt 5 skott.
Innan han förlängde kontraktet brukade han skjuta 3-5 skott per match. Frågan är, var det rätt beslut att förlänga Pailles kontrakt med två¨år så tidigt? Känns som att han blivit alltför bekväm den senaste tiden
Kommentera

Zappaholic: Nu tar jag en gravöl, ungarna sover 🍺🍺🍺🍺🍺
Kommentera

Skrubben: Håller med. De syns knappt till när det går bra men när det börjar hacka i maskineriet dyker de upp och vräker ur sig skit. Patetiskt. Noll respekt för dem, precis som du.
Kommentera

Skrubben: Forumet är väl öppet för alla? Dom som yttrar sig en gång om året likväl för dom som yttrar sig en gång i minuten. Det är i motgång man behöver en hand att hålla.
Kommentera

Vibbi: Bra skrivet. Jag har också jobbat mycket på att inte ta förluster lika hårt som för några år sedan.

Jag kan dock förstå att det rinner över för en del efter 5 raka förluster. Dom som är engagerade på det här forumet hela säsongen och som i dagsläget kastar ur sig några skitinlägg har jag förståelse för. Vad jag däremot inte förstår är dom som legat under en sten hela säsongen (när segrarna radats upp), men som just nu kliver fram och vräker ur sig skit. Det är som att dessa personer väntat hela säsongen på att Brynäs ska börja spela dåligt och "äntligen" får dom ett tillfälle att ösa skit ur sig. Dessa personer har jag NOLL respekt för.
Kommentera

Forsberg 1978: Vete sjutton om jag tror att Luleå ens vill ha Bulan då de har Skuggan.
Kommentera

Inkazar: Bulan lär nog vara klar för Luleå och jag ärligt talat bryr mig inte skit (så jävla bra är han inte) utan det som stör mig är att sånt här sker mitt i brinnande säsong!
Kommentera

Inkazar: Visst har väl Skuggan kontrakt över nästa säsong också?
Kommentera

Huss: jag längtar. Det ska bli skönt att veta hur det blir med bulan. Spelar i dagsläget ingen roll hur utgången blir. Men just att veta kommer bli en befrielse.

Chris11 det tror jag inte kommer. Det är stor skillnad på den här skadan och hans andra skador. Nu har han ändå tränat för fullt en tid och det innebär iaf i min värld att han är snart tillbaka.
Kommentera

Undrar när de släpper nyheten att bertilsson blir borta resten av säsongen... det vore som grädden på moset efter den här svackan.
Kommentera

Huge: BZ har satt ett ultimatum så när den tidsfristen löpt ut så får vi se. Innan dess blir det bara spekulationer. Men det är långt ifrån osannolikt att Bulan vänder hem igen.
Kommentera

pekka85: Ignorant? Hur tänker du nu?

Du är alltså jättearg för att vi inte beter oss som du när det går dåligt för laget?

Får några veckor sen var vi mobbare. Nu är vi dryga och ignoranta.

Nåt mer du vill säga om oss? :-)
Kommentera

Vibbi: Mkt bra inlägg i frågan, gäller även Powerfades inlägg.
Kommentera

pekka85: Lyssna på denna, den bör passa dig en sån här kväll. Avnjuts med fördel tillsammans med en billig whiskey.
Låten kan med lite fantasi handla om Brynäs och Bulan.

Text;

Everyone it seems
Has somewhere to go
And the faster the world spins
The shorter the lights will glow

And I'm swimming in the night
Chasing down the moon
The deeper in the water
The more I long for you

Most of what you see my dear
Is purely for show
Because
Not everything that goes around
Comes back around, you know

Holding on too long is just
A fear of letting go
Because

One thing that is clear
It's all down hill
From here

The love line in your hand
Cleverly disguised
All the promises of stone
Crumble in the night

Most of what you see my dear
Is worth letting go
Because

Holding on too long is just
A fear of what's to show
Because

One thing that is clear
It's all down hill
From here
Kommentera

pekka85: "Du, lejonkräk och huge utgör nog 95% av det mest hålögda, löjliga och dryga kommentarer på detta forum."

Klart att du tycker det. Om du vistas i ett dårhus med 95% dårar som har samma gnälliga och dryga inställning till laget och spelarna så är det väl självklart att du uppfattar de 5% som är normala och icke gnälliga, som onormala.

"Får man vara bitter på ett forum när det går dåligt?"

Dum fråga. Ja, det får man. Nån som har hindrat dig?
Returfråga: får man på ett forum vara bitter, på dom som är bittra bara för att det går lite dåligt? Får man försöka vara sansad och nyanserad på ett forum även när det går dåligt, utan att 95% av de mest bittra måste vara dryga och kalla de som försöker vara sansade och nyanserade för löjliga, hålögda och dryga kommentatorer?

"Varför är man med på ett forum för sitt favoritlag över huvudtaget?"

För att diskutera hockey i allmänhet och/eller sitt favoritlag i synnerhet, tillsammans med andra supportrar.
Eller menar du att om man inte är bitter och gnäller så fort det tar emot, så borde man inte få skriva på såna här forum?

"Tänk om ni tre fick sitta här själva?😂 Hade blivit det sjukaste, mest dysfunktionella, drygaste, mest uppenbara, mest trögtänkta, mest ointressanta..."

Usch, nej det hade varit olidligt.
Men som tur är har vi ju dig och ca 94% övriga skribenter som balanserar upp det hela med det friskaste, mest funktionella, kunniga, objektiva, självkritiska, nyanserade, snabbtänkta, mest intressanta..............gnället....
Kommentera

Väl rutet Vibbi! Ingen Brynäsare mår bra av detta. Men man måste ha respekt för att vissa "behandlar" det på ett annat sätt än sig själv.
Kommentera

pekka85: Så du menar att ett helt gäng bittra supportrar som tävlar i att såga laget de säger sig älska är fundamentet för att ha ett bra forum? Jag håller inte med Huge och de andra i allt de skriver men jag ger dem respekt för att de är vuxna nog att lägga band på sig.
Kan du förklara för mig vad som gör saker och ting bättre för att man skriver ut en massa dynga i ett forum när det går en emot? Kan du ge mig EN ENDA saklig förklaring till det så vore jag väldigt tacksam. Vråla svårdomar hemma, DET köper jag. Kasta fjärrkontrollen i väggen, Det köper jag. Men att göra sig besväret att ta fram mobilen/paddan/datorn och skriva en massa skit i ett forum. DET köper jag INTE.. "85" i ditt nick antar jag anger ditt födelseår och det innebär att du är en vuxen människa. Försök då agera som en vuxen...
Kommentera

pekka85: Är väl en styrka att inte gräva ner sig som många av oss andra gör (mig själv inkluderad), jag känner inte Zappa, Lejonkräk eller Huge men kan lova att dom mår lika piss som oss andra efter förlust och skitspel, dock så har vissa styrkan att inte gräva ner sig alltför djupt. Till syvende och sist så mår ju spelarna i Brynäs IF mest skit efter en förlust!

För något år sen var jag arg som ett åskmoln efter en förlust men insåg att det går fan inte längre, att Brynäs förlorar en match ska inte påverka mitt jobb eller min familj pga att jag är sur eller bitter. Det hjälper iaf mig att tänka att, "om jag mår dåligt, hur fan mår grabbarna i laget".

Trevlig helg, alla Brynäsvänner. Vi "snackar" mer på torsdag då Indians står för motståndet ✌️✌️✌️
Kommentera

pekka85: Du är alltså bitter för att tre skribenter inte är bittra ? Skulle det kännas bättre för dig om alla var bittra?
Kommentera

Zappaholic: Du, lejonkräk och huge utgör nog 95% av det mest hålögda, löjliga och dryga kommentarer på detta forum. Får man vara bitter på ett forum när det går dåligt? Varför är man med på ett forum för sitt favoritlag över huvudtaget? Att vara dryg som Huge? Ignorant som du eller skriva överdrivna självklarheter som kräket? Vi har bara väldigt olika syn på ett forum! Tänk om ni tre fick sitta här själva?😂 Hade blivit det sjukaste, mest dysfunktionella, drygaste, mest uppenbara, mest trögtänkta, mest ointressanta......... men det hade varit positivt iaf och det får man ju ge er👏🏻
Kommentera

Enaranger:
Jag ?! Pengar finns b
Kommentera

Jan Grismöbel: Bloggaren på svenska fans är ju bara mer än hälsosamt gnällig och okunnig .M.a.o en riktig läktar coach ."

Precis. Du och han kan mao ta varandra i hand...
Kommentera

Brynäsgubbe: Rubriken säger väl bara det alla supportrar också känner, så det är bara att hålla med: jag är heller inte glad just nu över att vi hamnat i en svacka. Skulle helst vilja att laget spelar klappklappspel nonstop i 60 minuter varje match och vinner allt med minst 5 måls marginal....
I övrigt säger krönikan inte mkt, avslutningen om Bulan och Luleå är bara det sedvanliga överdrivna snacket som går ut på att spelarna skulle bli så oerhört påverkade i sitt spel av såna här spekulationer. Dom är proffs, liksom Bulan själv, och vet vad det handlar om: att göra sitt bästa där man för tillfället är anställd.
Kommentera

Brynäsgubbe: Förvänta dig inget annat än ett sarkastiskt svar från hugealmighty .Bloggaren på svenska fans är ju bara mer än hälsosamt gnällig och okunnig .M.a.o en riktig läktar coach .
Kommentera

Huge: Få höra nu hur du inte håller med om detta.
Kommentera

Jan Grismöbel: Intressant på vilket sätt då?
Hockeymässigt? Knappast, inte mer intressanta än vilken annan match som helst.
Fast rent skvallermässigt och för dom som är intresserade i att spekulera och dra slutsatser utan att veta nånting, så blir dom matcherna säker intressanta.
Tänk vilka konspirationsteorier som kommer att hagla härinne om Brynäs råkar förlora en stenhård match borta på straffar mot Luleå?
Allvarligt talat: oavsett om Bulan nu inte har bestämt sig eller redan har gjort muntligt klart med Luleå, så påverkar det inte spelarna på isen i nämnvärd grad.
Spelarna har idag nog med att genomföra pågående match och sen rikta in sig på nästa, vad som händer nästa säsong kan knappast ha nån större inverkan på deras spel. Iaf inte den monumentala inverkan som vissa supportrar alltid försöker få det till.
Kommentera

Huge: Såklart att busschaffisen & tränarn vet bäst!!
Syns att det sprudlade om spelarna ikväll, var enbart små marginaler och otur som berövade oss några poäng ikväll (igen)!
Kommentera

Brynäsgubbe: håller med dig dom skulle säkert må bra av att spela så snart som möjligt. kan gå till mig själv bara. har jag ledigt 4 dagar på raken blir det svårt att tagga till jobbet första dagen
Kommentera

Auchinleck: 2 och 4 feb är det möten mot Luleå . Med anl av allt Bulan snack så kan dom matcherna bli intressanta .
Kommentera

Huge:
Ja, det är inte lätt för vissa... = )
Kommentera

« · 1792374 · »