1150x200-brynasbanner.jpg

Mr 200

779788 · » Till forumet

Sv: Mr 200
Gusten: Gillar inte att man lägger ihop / Blandar ihop mål i grundserien och mål i slutspelet. Gäller förövrigt antal matcher som jubileras också. Skilj för guds skull på elitserien och slutspelet, precis som i NHL.

Ove har enligt swehockey gjort 170 mål i Elitserien för Brynäs om jag inte såg fel. En fin siffra.

Tyvärr är hockeyligan och svensk hockey rätt kass på statistikbiten.
Kommentera

arnio: Enligt Eurohockey får jag det till 171 grundseriemål + 31 slutspelsmål = 202. Alla i Brynäsdress. Fast nu snurrar det rejält i huvudet :)
Kommentera

arnio: stämmer nog ändå godnatt
Kommentera

Förvirrande jag har googlat lite stats på Ove och det där med 200 mål förstår jag inte riktigt.
Enligt tex eurohockey så har han gjort 200 mål totalt i hela karriären, alla lag och serier inräknade.
Enligt Brynäs hemsida så låg han på 147 efter förra säsongen och således på 150 nu....förvirrande.
Kommentera

Enligt mina kalkyler så har nu Ove Molin gjort 150 mål i Brynäströjan i tävlingsmatcher och 201 mål i elitserien.

Fantastiskt om det stämmer att han firade dubbla jubileum i samma match.

Han måste hyllas nästa hemmamatch så är det bara.
Kommentera

200 mål det är ju helt sjukt många. Skulle han göra 1 mål per match så skulle det fan ta typ 4 år och komma upp i 200 mål.

Dessutom så spelades det betydligt mindre matcher än 50 per säsong när Ove hade sina glansdagar.

Skulle vara kul att veta hur många av målen som kommit i Brynäströjan dock, nån som vet svaret?
Kommentera

brynasaren: Det är väl ändå det 200e målet man firar.

I alla fall så är han helt enorm Molin, en skugga av sitt forna jag men fortfarande bättre än de flesta.

Fan så många fantastiska stunder Ove har gett oss Brynäsare, helt sjukt vilken fantastiskt duktig lirare han är och vilket brynäshjärta karln har.

2-4 målet mot Modo i kempis en gång i tiden som gav oss GULD!! glömmer jag aldrig, eller tiden i Smurfkedjan som var bara helt magnifik, snacka om hocheyunderhållning.

Hoppas han fortsätter ett tag till så att vi kan vänta med att hissa upp hans tröja i tablettasken ett tag till.
Kommentera

arnio: Mr 201:P
Kommentera

Mr 200
Ove, Ove, Ove Molin.
Kommentera

779788 · »