Brynäs IF

725295 inlägg · 7959 ämnen

Nästa säsong

« · 192812 Till forumet


Nästa säsong
Jag har inte gett upp den här säsongen än, men det är ändå intressant att spekulera i vad som kan behövas till nästa säsong.

Till att börja med:

1 st VD, + antagligen
1 st mer eller mindre ny styrelse
1 st sportchef, heltidsanställd

På tränarsidan måste det nog in nytt blod. Jag har full respekt för Gunnar Perssons insatser, både som huvudtränare och assisterande dito, men han har varit med rätt länge nu och det behövs nån med nya idéer. Jag skulle gärna se att Gunnar fanns kvar nånstans kring laget ändå, kanske som juniortränare?

Jag skulle vilja se ett än tydligare samarbete mellan A-lag och juniorlag. Det verkar ju som det blivit bättre med den saken men det borde kunna bli ännu bättre. Ta herrar Jobs, Floberg, Mårs t ex. Jobs har väl agerat bänkvärmare i tre år nu? Det ska inte få fungera så. Flyttar man upp juniorer så måste de få spela också. Titta på Niclas Danielsson som fick chansen att spela direkt han flyttade upp. Han har tagit den också.
Danielsson tar en ordinarie plats nästa år, om det bara finns en tränare som vågar satsa på ungdomarna. Floberg borde också kunna ta en plats, han har stor arbetskapacitet.

På spelarsidan behövs det gallras ur. Vi har Janne Larsson att tacka för mycket, men det är dags att pensionera honom. Så länge han prenumererar på platsen som första center så kan ingen annan kliva fram heller. Se det som en skog: Gamla träd som börjar falla ihop tar fortfarande upp en plats. Hugg ner trädet, och de små runt omkring får solljus och utrymme att växa sig stora.

Jag tror slutligen inte att Brynäs behöver haka på värvningskarusellen och värva svindyrt. Det finns gott om kapacitet i det nuvarande laget också. Gallra lite, och fyll på underifrån, så tror jag det kan utvecklas till ett sammansvetsat lag.
Kommentera

« · 192812