Brynäs IF

727609 inlägg · 7962 ämnen

Nästa säsong

« · 1735160 · » Till forumet

Sv: Nästa säsong
Discolight94: aj aj Alce'n
Kommentera

Såja, ge oss skitmål! det har vi inte allt för mycket av. :D
Kommentera

Zaaaaaboooommmmm!
Kommentera

JAAAAAAAAAAA ZZZZZZZZZAAAAAANEEEEETTIIII!
Kommentera

Ja! Så skönt
Kommentera

Jaaaaaaaaa!!
Skott lönar sig!!!!
Kommentera

Huge: Det här ser lovande ut 👍👍👍
Kommentera

Huge: Är du dum på riktigt?
Kommentera

Lindström: Under 10sek innan du börjar ditt sedvanliga gnällande under match, som sen fortsätter i minst 60 minuter?
Är förvånade att du hittills inte börjat gnälla på nåt felpass eller nån missad avslutning under uppvärmningen...
Kommentera

Tagga till nu då!!!!
Kommentera

Forsberg 1978: oj oj Felix
Kommentera

Gör ont i mig att se Rödin i kostym när det är match!!! Fyfan!
Kommentera

Under minuten för första baljan?
Kommentera

bradberry: Ha en trevlig kväll vi håller ställningarna här inne😀👍🏻
Hälsa Grattis från oss på HS!🎊🎁🎉
Kommentera

Åker på 40-årsfest i Uppsala... Kommer inte ens kunna se matchen på tv:n...

Känns skumt att missa säsongens viktigaste match.

Säger så här: ipaden är med. Cmore play kommer gå varm. Kommer fejka en magåkomma å låsa in mig på toaletten...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Är det inte så man gör när man byter jobb?
Kommentera

Brynäsgubbe: Förlåt men frågan var lite rolig så jag skrev ett roligt svar. De flesta skriver ett år första gången då de inte vet om de trivs i klubben osv.
Sen kan jag tänka mig också att BZ ville skriva ett år med tanke på att Anders'n och Gunderson hägrar i horisonten. Salmela tror jag inte skrev på för ett år för att få högre lön på nästa kontrakt, det låter osannolikt för att svara på frågan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Alltså varför svarar du så förbannat konstigt är du full elle?

F.ö nu jävlar kör vi över Skansen idag, tanken att säsongen kan vara över ikväll går inte in i mitt huvud! Ölen på kylning, matchtröjan på KOM IGEN NU BRYNÄS!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Trevlig sarkasm. Tar du varje tillfälle du kan att vara dryg eller måste jag verkligen förklara vad jag menar?
Kommentera

Brynäsgubbe: Förmodligen så var Salmela inte medveten om att han bara skrev på för ett år.
Kommentera

Tror ni det är ett medvetet beslut av Salmela att bara skriva på ettårskontrakt? Så att han kan byta klubb och därigenom få mer lön året därpå? Smart isf...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Harju som i sin återkomst till Luleå sa "nu är jag på rätt sida igen"? Som dessutom har 4 år eller vad det var kvar på kontraktet? Nej tack. Varför ens nämna honom?
Kommentera

70 Rodrigues: Riktigt svårt att sova inatt, det får bara inte ta slut ikväll 😐😐
Kommentera

Carl Lejonkräk: 😂😂😂😂😉
Kommentera

Yoda Marklund: helt lugnt. Själv håller jag såna som Granström väldigt högt då jag gillar typen och tycker fler borde kunna se vad de gör för sina lag. Inga glamorösa spelare men sådana som tar på sig skölden varje kväll och ger allt både verbalt och efter sitt begränsades hockeykunnande. Vet inte hur de gör med red Bull i Gävle men i timrå så blandar vi den med hembränt.
Kommentera

dacke72: jag tror sjödda har mer hjärta än hockeykunnande vad kommer till tränarrollen och det behöver inte betyda något dåligt. Bara att kylan kan saknas där då det drar ihop sig och iom det så kan matchandet av diverse tyckas lite konstigt ibland. Rätt man på rätt plats? Ja på sikt. Han behöver den typen av erfarenhet.
Kommentera

varulf:

okej tog i lite där, men gillar fan inte Gnomström och de andra hjärndöda.

Själv tycker jag att det är bättre att lägga sig och sova först, och se ta en Red Bull på morgonen. Vet int hur ni i Gävle brukar göra det, men det är min normala brukarordning när det gäller dessa varor.

Godnatt. Ursäkta om du blev sur över hjärndöd, du får hänga mer på vårt forum så blir du avtrubbad ;-)
Kommentera

Yoda Marklund:
Hjärndöda. Starka ord. Ta en red Bull och gå och lägg dig.
Kommentera

Chris11:

jag retas bara lite.

Warg var väl en duktig hockeyspelare, men som person och spjuver är killen 5+. Hans största bedrift var väl när de intervjuade honom i paus om vad han tyckte om matchen mot Qatar under semin ett par år tillbaka och han drog då till med: "bisvärmen de kör med framför egen kasse" med lite rolig betoning på bisvärm. Jävligt rolig och avslappnad filur, passar utmärkt i media.

Lycka till mot Djurgården nu. Dels för att vi vill möta er, men också för att ni förtjänar ett slutspel efter er prestation i år. Ni är i grund i botten ett topp 6 lag, endast oturliga skador som ställt till det. Kämpa! ;-)
Kommentera

Yoda Marklund: hahahahaha, där fick du till det! Förresten, Warg är väl kommentator på C more nu för tiden?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Undrar hur långt vi skulle gått med det laget i år så som spelarna är idag? En bra bit va?
Kommentera

ellis: Javisst. Men vart kom alla pengar ifrån den säsongen, var de kvar sen guldet eller? Vi kan inte ha haft samma spelarbudget då som nu?
Kommentera

Chris11: 13/14 hade vi ett grymt lag men även FBK som spelade final.
Tyvärr hämtade vi oss inte efter Gundes skada men vilket lag vi hade, klasser bättre än nu faktiskt.
Vi slog HV71 hemma med 8-1 och Gnaget borta med samma siffror t ex......
Kommentera

Chris11: Tror du har rätt. Sjödda känns mer som en hjälpreda än ledare.
Kommentera

Chris11: Ja, slutspelet (kvarten) då för två år sen blev ju en stor besvikelse. Annars gjorde ju Brynäs en ganska bra seriesäsong då, blev väl fyra, trots en hel del skadetrubbel också då till och från.
Kommentera

dacke72: Tror Sjödda gör exakt som bulan gör och säger. Han har nog inget eget att komma med(?)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men något man inte kan förstå är att vi hade alla de spelarna som du gillar + några fler säsongen 2013/2014.

Thuresson-Scott-Rödin
Sweatt-Nordqvist-Ollas
Harju-Granström-Brodin
Warg-Enterfeldt-Lauritzen

Gunderson-Bertilsson
Djoos-Kilström
Sundqvist-Jacobsson

Vilken fruktansvärd vass spets vi hade då, ÅTTA spelare som gjorde 11+ mål. Nästan sjukt att vi åkte ur kvarten med 4-1 i matcher mot FBK. Visserligen blev Gunde skadad precis innan slutspelet, men ändå!
Kommentera

Chris11: Precis. Känns som om Sjödda och Bulan är lite för lika.
Kommentera

Chris11: Osannolikt!! Sweatt snabb som fan, kan avgöra på egen hand och Harju, lat som fan men mål kan han göra.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Thure och Grana gillar jag som fan, starka karaktärer! Men det är nog inte så troligt att de kan komma tillbaka tyvärr.
Kommentera

Chris11: Tre favoritspelare för mig de där, tillsammans med Granis förstås.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sweatt är ruskigt dålig nu, så nej på han. Harju, njaae han är nog en av SHL:s lataste spelare. Thure? Kan väl gå, men han har inte varit så framträdande den här säsongen. Dessutom är han ju malmökille...
Kommentera

Chris11: Jag skulle gärna se Sweatt, Harju och Thuresson för att få in lite bättre målskytte i truppen också.
Kommentera

Chris11: Hörde en som jobbar inom brynäs säga att han inte trodde Sjödda var riktigt mogen för det här än. Brynäs skulle behöva någon med mer rutin i båset som assisterande
Kommentera

Tror att inom de närmsta tre åren så har vi tagit ännu ett SM-guld. Bengtzén kommer att bygga ett bättre lag nästa säsong, det är jag säker på. Värvningarna måste sitta nu bengan!

Lämnar: Ersätter:
Starkbaum - Jocke Eriksson

Porseland - Niclas Andersén
Nöstebö - Lucas Carlsson
Salmela - Ryan Gunderson

Scott - Matt Anderson
Rödin - Janne Pesonen
Vrana - Rhett Rakhshani
Ollas - Jonathan Granström?
Olden - Eric Castonguay
Brodecki - Jesper Boqvist
Broadhurst - Ingen ersättare

Alldeles för dyr trupp, men det där är spelare jag gillar!
Kommentera

dacke72: Ja, är lite tveksam om Sjödda är en ledare på det sättet? Kan han fixa den mentala biten?
Kommentera

Chris11: Håller med dig helt! Petter var nog otroligt viktig förra året. Man skulle ha letat en Petter-typ när man letade efter en andracoach/backcoach.
Kommentera

pjåtor: Klart vi ska hoppas. Frågan är hur mycket det är värt.
Ha en bra helg själv!
Kommentera

70 Rodrigues: Fy fan vad du är bitter.
Kommentera

Tänk att Brynäs IF fortfarande kör med snacket om att vara ledande inom svensk hockey😂😂😂
Kommentera

« · 1735160 · »