Brynäs IF

727959 inlägg · 7962 ämnen

Nästa säsongs tränare

« · 1242709 · » Till forumet

Sv: Nästa säsongs tränare

sylf:Även fast det bär emot lite så tror jag att det skulle vara BRA för brynäs om LIF tog sig tillbaka, säg på Rögles bekostnad. Dels så får man ett par fullsatta matcher istället för ett par halvtomma. Men jag tror även att hockeypulsen i Gävle skulle höjas något snäpp.

När det gäller jakten på slutspel så är jag inte ens orolig. Modo verkar ha fått en enorm övertro på sig genom 8-0 vinsten. Men vad säger den egentligen? De slarvade bort minst en pinne mot Timrå, i en MYCKET viktigare match än den hemma i Ö-vik igår. En liten domartabbe och hela laget tappar fokus. Laget är precis som hemmapubliken.. cykloper som gnäller hakan ur led vid minst smågrej.

Visst vann modo rättvist igår,men siffrorna är missvisande. När gav LHC upp? vid 3-0 eller 4-0? Sedan rinner det iväg.

Jag tror på minst en pinne mot Timrå i morgon och Jag tror på minst en tre poängare till. SAIK matchen kommer troligen bli helt ointressant..

Kommentera

mattias - 74: Skicka den till JanneBanan, räcker till ett nytt batteri!
Kommentera

sylf: Först vill du ha upp LIF och nu stängd ES. Jag blir fan CHOCKAD!

Det gör ont när knoppar brister ...
Kommentera

sylf:

Bra skrivet kompis jag skickar en guld tia på posten :)

Kommentera

Gurra88: Ja, en stängd / utökad serie skulle gynna hockeyn, bara Gusten och VF, som tycker dom leder europeisk hockeys utveckling, som är emot. ( kanske nån till)
Kommentera

sylf: Ta in Leksand, Malmö, Aik och Växjö kanske och stäng sedan elitserien. Sen kan vi förankra oss i botten forever:P
Kommentera

sylf: SSK och RBK är givna räddningsplankor för lag som Brynäs. LIF och AIK har på sikt potential att spöa skiten ur oss. Nej, Rögle, SSK och Växjö är mina favoriter.
Kommentera

sylf: Jag byter gärna ut Leksand mot al-qaida.
Kommentera

Bissett19: Det nya förslaget från Foppa är att det blir precis så många omgångar det behövs för Modo att pallra sig upp till 8:e platsen.
Kommentera

Gusten: Ärligt, fick jag byta ut SSK och RBK mot AIK och LIF så skulle jag ta mig en allvarlig funderare....
Kommentera

sylf: Det finns vissa saker man inte skämtar om ...
Kommentera

Gusten: "TJOOOHOOO! I KS har jag fem favoritlag!"

LIF, LIF,LIF, LIF och LIF?
Kommentera

Gusten: Klart man är nöjd. Och faktum är att jag gärna slipper att bli förnedrad i en kvart:P Men klart vi ska till slutspel, hoppas CZ lärt sig NÅGOT
Kommentera

Gusten:

Vem fan införde 55 omgångar i ES?det var ju så bra innan med 50 omgångar,baaahhhh;)
Kommentera

Gurra88: OM vi skulle komma 9:a så kommer nog jag när jag ligger på badstranden i sommar ändå vara ganska nöjd med säsongen ... med tanke på alla backskador.

Fan vi slipper kvalserien! TJOOOHOOO! I KS har jag fem favoritlag!
Kommentera

Huss: Andersén borta resten av säsongen.. Slutspel eller inte, väl där kommer vi inte långt..Hade behövt nån stabil kille i defensiven nuuu
Kommentera

Huss: Bumpa ingenmanslandstråden!! :)
Kommentera

Gusten: Fasen också, vilka domedagsprofeter vi har blivit....
Kommentera

Huss:

Modo tar minst 9 av 12,är ju inte helt omöjligt att dom även knäpper HV imorrn..
Kommentera

Huss: Ja och hur lätt är det att spöa HV och SAIK på beställning, jävla rysare!

HV har stor makt så här i slutskedet, vinst mot Luleå igår. Slår dom Modo så kanske dom är "mätta" mot oss, torskar dom istället så lär dom ALDRIG vika ner sig mot oss ... dubbel olycka i så fall.

Tips:

6. Frölunda
7. Luleå
8. Modo
------------
9. Brynäs
10. Timrå
Kommentera

Bissett19: Ja, ett av scenarierna där Modo inte tar full pott och vi vinner 1 match och spelar oavgjort en annan leder oss oxå till plats 9.
Tyvärr kan det vara väldigt realistiskt.

Kan HV ta poäng mot HV vore det grymt bra. Modo verkar ganska svaga borta vilket kan bli vår "räddning".

Nä, det blir till att vädra lungorna i Läkerolen mot HV på måndag.
Kommentera

Gusten: HV inte någon av nyckelspelarna skadade utan det är typ Ullström, Önerud, Gustafsson osv som är borta. LHC lär få tillbaka tjeckerna men Zachrisson är borta resten av säsongen. Dessutom lär de vila vissa nyckelspelare så här i slutet.
Vi måste vinna våra 2 återstående hemmamatcher för att fixa slutspel.
En sista avgörande match mot SAIK är ingenting jag ser fram emot och jag har en otäck känsla av att detta kan sluta illa, även om vi tar något enstaka poäng mot Timrå. Speciellt när spelet har gått på kryckor senaste matcherna.
Modo har inget att förlora nu, vi och Luleå har allt att förlora.
Ibland är det bättre att slå ur underläge.

Nu gäller det att vi stå upp för laget och fylla Läkerolen i de två matcher som återstår.
Kommentera

Huss:

Har också setat och gjort olika scenarion hit och dit med "Hockeyplock",det kommer bli skittufft då vi har det tuffaste spelprogrammet kvar.
Usch detta kan mycket väl sluta med en plats 9...

Men samtidigt kan det ju vara slutspelsklartklart imorrn kväll vid vinst mot TIK och en Modoförlust...
Kommentera

Huss: Ja allt kommer nog ställas på sin spets i sista omgången mot SAIK. Hade varit helt obeskrivligt skönt med åtminstone en pinne på lördag.

Det som talar för oss är att det är två av de tre jagande som måste om oss. Man kan ju alltid hoppas att någon "skräll" går vår väg.

Någon som vet hur HV och LHCs skadeläge ser ut? Kommer tjeckerna tillbaka i grundserien? Hade ju varit rättvist och bra om vi också får möta halva topplag med reservkeepern i målet ...
Kommentera

JanT: Usch ja, var också inne på nya "hockeyplock" och räknade lite. Även med relativt optimistiska beräkningar så kommer det bli tufft.
Det råder ingen tvekan om att Frölunda kommer gå om oss och att slutspelsplatserna inte kommer att fastställas förrän i sista matcherna.
Frölunda, Modo och Timrå har klart uppåtgående trender=lär vinna majoriteten av matcherna som är kvar.
Brynäs och Luleå är skadedrabbade och har negativa trender. Luleå har dock SSK och Rögle kvar att möta. Brynäs har topplagen + Timrå.
Det ser banne mig inte bra ut...
Kommentera

Gurra88: "Just nu bidrar inte Lauritz med ett J*vla skit. Men ändå så matchas ungtupparna sparsammare "

Du glömmer Lauritz fina genomskärande pass till Kahnas 2-1, och vi får inte glömma att han fortfarande söker lite efter formen nu när han varit i en skadeperiod.

Ditt andra hatobjekt då ? Ove Molin, 3 assist igår. Det ska vi ignorera eller ?
Kommentera

JanT: Hade jag inte varit i ett allmänt forum så hade jag idiotförklarat dig. Är mäkta trött på dig.. Du kan hålla på med dina uträkningar, skiter jag faktiskt fullständigt i. Och detta är som sagt över en hel säsong. Just nu bidrar inte Lauritz med ett J*vla skit. Men ändå så matchas ungtupparna sparsammare med tid..
Kommentera

MarcusElving: jag tror att han har somnat och drömmer sött om SM-Guld ZZZZZZZZZZZZZ
Själv drömmer jag om en annan typ av S/M
Kommentera

spud: Stanna! Jag tycker det är skitkul :D

mer mer mer...
Kommentera

JanT:

Det är väl bara sluta mata honom..
Kommentera

JanT: Jag tror inte arnio går att trolla bort faktiskt.

Sen är jag lite förvånad, du var ju in i vår GB och fjantade, tänkte att jag skulle liva upp lite i er GB också. Det är bara att säga till så kommer jag tillbaka!
Kommentera

Lasse! Svinga ditt trollspö och trolla bort trollet från vår GB!
Kommentera

spud: Ja alla vill ju se Modo lira de är ju de blivande svenska mästarna, ryktas att NHL vill att Modo ska lira i deras liga också.
Kommentera

arnio: Släpp skolgårdsmentaliteten nu, alla här inne vet att du såg MODOs match idag ändå.
Kommentera

spud: vore ju konstigt om han vore nöjd om nu Brynäs gick bort sig fem gånger. Men Modo kan vara nöjda, SM guld nr 3 är ju nära nu, bara invalidens fot håller så ska det gå.
Kommentera

spud: Vilken tur att det blev mål när vi gick bort oss då! :D

Haha, och min pappa är starkare än din.. nananana

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Ryktas att Foppa grinade hos domarbasen för att ni fick spela boxplay fleja fleja gångej idag.
Kommentera

MarcusElving: Ryktas att NC är förbannad att ni var så odisciplinerade i defensiven när ni gick bort er 5 gånger i onödan.

Publik: 4 713 Imponerande siffra, om det var Leksand och träningsmatch.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Kanske det! Fan ni var ju över minst 8 gånger ikväll. Sm-guld nästa?
Kommentera

MarcusElving: Måste varit ett rekord för säsongen.
Kommentera

spud: nä 5 mål från egen zon, pucko.
Kommentera

spud: Minst 5 gånger, vi gjorde ju för fan 5 mål! Har du ingen koll alls?
Kommentera

arnio: Var du född när ni spelade där?

Så det var som jag anade, ni har inga belägg för era påståenden.

Borde inte Läkerol ta fram en tablett till er som "makes people think" snart? Det börjar bli tjatigt med er oförmåga till tänkande.

Kom ni över offensiva blå idag?
Kommentera

spud: "I Kempehallen är vi oslagbara"
Kommentera

arnio: Jasså, gillar du sånt? Lite jord och genomfruset är vad du går igång på? Är det du som springer omkring i frysdiskarna och skvätter runt på pangasiusfileerna?
Kommentera

Blizzard: Så Arnio har lärt sig veckodagarna? Det vore ju på tiden i sådana fall, han ligger ju lite efter sina jämnåriga.
Kommentera

arnio: Måndagens förlust sitter fortfarande i, Spud har det inte lätt....
Kommentera

arnio: Det är ingen MODOit som tror att det är klart, det är snarare ni äckliga som ser det som klart. Plocka gärna fram lite bevis på ditt påstående.

Har mamma lagt i ordning kläderna inför morgondagens skolgång?
Kommentera

spud:" Hur fan kan man bli snuvad på något man inte haft på väldigt länge? Eller är det sånt du ska lära dig nästa år i 5an?"

Snuvad på den slutspelsplats som alla äckliga m0d0iter tror är klar redan...trodde att du fattade..
Kommentera

« · 1242709 · »