Brynäs IF

730598 inlägg · 7961 ämnen

Nåt Positivt!!!

« · 503952 Till forumet

Sv: Nåt Positivt!!!
GävleLasse: D är inte d kortsiktiga inför en match jag menar utan över en hel säsong, när ska Brynäs återigen bli ett topplag??? Allting sket sig när inte Brynäs hängde på o värvade när NHL-lockouten var ett faktum, pengar fanns!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror inte styrelsen kan göra så mycket åt det sportsliga så kortsiktigt som inför en match. Det som KAN göras är att ha en tränarstab som kan motivera gubbarna att ge allt. Jag är lite besviken över Kyrös insatser de senaste matcherna, Modomatchen undantagen.

Jag tror att kärnproblemet ligger i att vi har för många gamla "mätta" spelare som inte orkar att motivera sig inför viktiga matcher. Det var nog lättare att motivera sig inför Modomatchen för det hade varit "fullt okej" att förlora den matchen för Modo har ett på pappret bättre lag. SSK kändes som ett lag som Brynäs ska slå. och då var det annat.

En annan sak som gör mig lite förundrad just över coachingen är att jag inte sett vidare mycket powerplayträning på de träningar jag sett, och det blev några förra veckan. Hade powerplay funkat bättre så hade vi inte legat där vi ligger i tabellen idag.. DET vågar jag spekuelra om.
Kommentera

70 Rodrigues:

Banjospelande transa?
Bege dig till Kempis bara,,,,*ryser*
Kommentera

GävleLasse: T.o.m jag hade hopp innan Södertäljematchen men som vanligt så viker dom ner sig när d gäller som mest, d är ju därför folk tröttnar på Brynäs, så fort d gäller något så viker dom ner sig.Att säsong efter säsong missa slutspel o hamna i antingen ingenmansland eller kvalserien gör att folk tröttnar o samtidigt står styrelsen o rycker på axlarna o säger att det ordnar sig nog, d sticker i ögonenm på folk. Det måste till en rejäl uppryckning av hela föreningen om dom överhuvudtaget ska ha någon framtid!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det ligger mycket i vad du säger. Men jag tror fortfarande att många hade hopp(i alla fall nu innan SSK matchen) Det dök ju upp rätt mycket folk i lördags. Så jag tycker att man skall i alla fall göra ett bättre försök än man gjort att få igång den publik som dykt upp.

JAg undrar om det är NÅN som gillar introt?
Kommentera

sylf: Naturligtvis, men nu hette tråden "Nåt positivt"...
Och får man in mer publik än budgeterat så ÄR det positivt. Att de inte vunnit så mycket som man skulle önska är INGET annat än negativt. Inte ens jag och Huge tycker det.. *L*
Kommentera

GävleLasse: För mig så får det gärna stå en banjospelande transa på isen före match bara dom vinner.När Brynäs börjar spela en bra o matchvinnande hockey så kommer också publiken att vakna till liv, man får den publik man förtjänar!!!
Kommentera

GävleLasse: Huvudsaken är att dom vinner,vilket dom inte gör.
Kommentera

Enaranger: Ja det är lite dålig kontinutet på informationen, vilken är den rätta? Huvudsaken är ju att det är en bit över det budgeterade 4500 /match.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag vet inte om publiken ställer upp. Det är lika illa från båda parter. laget har dykt upp och vid många tillfällen inte gjort mer. halvhjärtade insatser på matcher som tex nu senast mot SSK. Samma har publiken gjort. Dykt upp och sedn suttit tysta. Det syntes även mor Modo, fast då var det tvärt om, laget gav hela sitt hjärta i den matchen och dtta märktes direkt på stämningen.

Den intressanta frågan är Vilka peppar vilka? Är det laget som peppar publiken eller är det publiken som hejar fram laget? Tyvärr så tror jag att det är det första. Det är en symbios som inte fungerar.

Jag tror att man skulle kunna råda bot på detta genom att ändra lite i arrangemangen kring matchen.

1. Introt.. slopa det helt!
2 DJ'n... kör ut honom till en kobbe i kustbandet nånstans
3 Folk utspridda på några ställen som kan koordinera och dra igång ramsor och klapp klapp. Jag tror att det stora problemet är att ingen vill starta, men är det några som börjar så hänger många på.
Kommentera

Enligt "swehockey.se" så har Brynäs på 22 hemmamatcher haft
112 036 åskådare, vilket ger ett publiksnitt på 5092.

Enligt hemsidan så har det varit 111 907 åskådare på de
22 hemmamatcherna, vilket ger 5087 i snitt, inte 5104
som hemsidan uppger. (Om nu inte min dator räknar totalfel.)

Så antingen är totalsiffran eller snittsiffran fel på hemsidan.
Man kan ju hoppas på totalsiffran.
Kommentera

Bissett19: Publiken ställer upp, synd att inte laget ger något tillbaka!!!
Kommentera

Nåt Positivt!!!
Från hemsidan!!

"Trots bristen på sportslig framgång, så kan Brynäs IF konstatera att årets publiksiffror visar på en publikökning med 11,5 % detta i jämförelse med föregående säsong. Till dags dato har 111 907 åskådare passerat vändkorsen på Gavlerinken, detta att jämföra med 100 361 åskådare under samma tid föregående säsong, en ökning med 11 546 åskådare. Publiksnittet är 5 104 åskådare per match, det bästa snittet sedan säsongen 1994-95 (det skall dock noteras att vid den tiden spelades det 20 hemmamatcher i Elitserien).

Noterbart är att den totala publiksiffran innevarande säsong, på 22 matcher (111 907), är bättre än totalsiffrorna på 25 matcher för säsongerna 1996-97 (103 725), 1997-98 (100 280), 1998-99 (104 600) Samt 2001-02 (109 675).

Säsongerna 1999-2000 (112 350), 2002-03 (114 250), 2003-04 (115 975) samt 2000-01 (117 475) har alla ett utfall på 25 matcher som är bättre än nuvarande utfall efter 22 matcher. Men samtliga dessa värden kommer att överträffas under denna säsong. Noteras kan att föregående år var publiksiffran under de sista tre matcherna i serien 15 596 åskådare totalt".
Kommentera

« · 503952