Brynäs IF

723306 inlägg · 7955 ämnen

NHL-spel trots allt?

« · 490356 Till forumet


NHL-spel trots allt?
Enligt Sportbladet skall spelarna och ägarna mötas igen för samtal.
Med ett förbehåll: Varken NHL-chefen Gary Bettman eller NHLPA:s ledare Bob Goodenow kommer att medverka på mötet.

Anar man en eller två palatsrevolutioner månne?
Bettman och Goodenow är ju som hund och katt, och man har kanske ledsnat lite på sina respektive tuppar.
Kanske samtalsklimatet och konstruktiviteten förbättras när dessa båda inte är med?

Vill vi isf att lockouten skall upphöra?
Phillips lär ju sticka, och hittar vi då ingen ersättare så är vi ordentligt i maskin.....
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Huge: 5 timmars möte mellan parterna och de ska tydligen träffas igen, onekligen intressant att se hur eliteriesäsongen skulle fortsätta om alla nhl-proffs från en dag till en annan åkte tillbaks över atlanten.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
lindberg: Hoppet är det sista som överger människan! Om lockouten tog slut skulle BIF´s chanser till slutspel öka högst betänkligt. Inga NHL-förstärkningar i världen skulle stärka truppen så pass mycket som en avslutad lockout. Snacka om att LHC, MoDo, DIF och Mora skulle stå med skägget i brevlådan!
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
JanT: Ja men då får det ta slut illa kvickt om Brynäs ska ha möjlighet att gå ikapp. Men även om det blir kvalserien så skulle den kännas betydligt lugnare utan nhl-strejk. Leksand mfl toppade med nhl-kedjor blir inte lätta att tas med *ryser*
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
En strimma hopp förgyller tillvaron...... (Länk)
Kommentera


Sv: NHL-spel trots allt?
bradberry: Nja, skulle inte lita allt för mycket på AB´s analys, men det skulle ju vara mycket bättre med ett klart besked asap, spel eller ej spel.

Lite ljus... (Länk)
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Danne66: Var och åt uppe på Gavlerinken och Wahlberg var med i allra högsta grad. Men såg inte till Sjögren. Då kanske han är borta istället.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Busen: Skönt. Med Walle + några förstärkningar har vi en bra chans i kvalet, kanske t.o.m. att slippa det. :-)
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
70Igor: Ja men förstärkninger verkar det inte bli för sundlöv tror ju på att NHL börjar och det är ingen ide att skaffa proffs då säger han till tidningen iaf.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
88Lindkvist: Inte riktigt va, läs en gång till. ;-)
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
70Igor: Jo men han TROR på att det börjar.
För våran del så kan vi ju hoppas på att det börjar så att vi har någon chans.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
88Lindkvist:

Citat ur ArB
"- Det är väl omöjligt att veta, men i och med att de har börjat prata igen finns det en öppning. Samtidigt måste vi jobba efter att lockouten fortsätter. "

Jag tolkar det ändå som att Sundlöf gärna vill värva ändå. Frågan är väl om han har nåt att locka med.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
88Lindkvist: Frågan är om Sundlöf vågar att INTE skaffa proffs från NHL. De har ju samlat in pengar från sponsorer just för den saken. Skulle han svika även där så tror jag att han förstör det redan luggslitna anseendet föreningen har hos sponsorer. Det kan vara svårt att hitta spelare för att undvika kvalspel då det blir en för kort sejour. Jag tror att de skulle tjäna på att bestämma sig, Att klara av ett kvalspel eller att satsa helhjärtat på att fixa en slutspelsplats. Det sistnämnda skulle visserligen vara att föredra men även jag som varit positiv innan måste vara realist och inse att det blir kvalserien i år. Däremot så tror jag att Brynäs skulle fixa det i kvalserien. Laget kan "starta om", alla är tillbaka på noll och det tror jag gör mycket för att Brynäs skall få tillbaka självförtroendet. Men visst vill jag se några förstärkningar innan dess och fixar inte Sundlöf några så är det kört för hans del i Brynäs. Dessvärre så tror jag inte att Sjödda gör ett bättre jobb än vad Sundlöf har presterat.
Vi kanske skriker lite för mycket på förstärkningar på fel positioner. Det kanske är i "andra änden" och inte rent aportsligt som vi måste skrika om förändringar? Det är ju liksom där förutsättningarna byggs upp.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
70Igor: Jag läste i gd jag vet inte vad du läste i men ändå.....
Ja inte vet jag vad vi har och locka med???? kanske någon annan vet??
Ska va någon som vill HJÄLPA oss ifrån att kvala.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Fan va kul.Jag tror vi byter plats med Leksand,inga lockoutade vill spela i Brynäs,de ligger taskigt till,så att säga.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
51 Roger: ja och om vi åker ner så kanske vi ligger i toppen där och då kanske någon vill spela med oss eller??
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
88Lindkvist:
Vilka kvasidiskussioner...
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
GävleLasse: Det låter på dig som att Sundlöf sitter på sin stinna kassakista och spelar poker på datorn medan Iginla, Dimitra och Bonk ringer och ringer hela tiden för att få chans att lira kvalserie. Och Sundlöf vägrar svara medan han väser för sig själv "det är miiiiina peeengar, miiiiiina peeengar".

;-)
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Jag gissar i alla fall på att Sundlöv och Co får sparken i år. Egentligen hoppas jag på att det blir så. Vem vill ha välbetalda sportchefer som sitter och gör egna slutsatser som inte har något med verkligheten att göra?
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
bocken: Sundlöv är ju bara en tillfällig lösning som Sportchef,i väntan på att Sjödda ska avsluta sin karriär,han tar över sportchefsjobbet då!!
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Bissett19: Nä seriöst??? lite bra för han har ju spelat med/mot alla typ
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
GävleLasse: Ja, vi får hoppas på en omstart likvärdig den efter förra kvalseriefadäsen. Efter den har det ju verkligen hänt saker! Klarade 10:e platsen med nöd och näppe och i år på väg ner igen. Snacka om konstgjord andning...
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Bissett19: Kul för Sjödda att få vara sportchef i Allsvenskan, va?
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
bocken: Sluta va så negativ
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
88Lindkvist: Ring till kompisen Keb. Han är ju också positiv.
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
bocken: Keb????
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Bissett19:

Härligt, sjödda känns ju verkligen som mer kompentent för det jobbet... (ironi)
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Huge: Nytt rykte!!!

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,594817,00.html

DET VORE KANOOOOON!!
Kommentera

Sv: NHL-spel trots allt?
Bissett19: Det SÄMSTA som kan hända är att alla tror att det ska köra igång men det skiter sig. Då kallar Djurgården hem Kronwall. Och sen står Djurgården med 9 ES-backar och vi med 2.
MÅSTE bara komma ett besked innan transferfönstret stänger.
Kommentera

« · 490356