Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Ny match LHC-BIF

« · 1216322 · » Till forumet

Sv: Ny match LHC-BIF
Bissett19: Lönlöst att förklara såna där självklarheter för insnöade Lauritzen- och Hansenhatare härinne.
I deras värld har alla varit bra när vi vunnit och alla värdelösa när vi torskat.
Som sagt: vi tar inte chansen i andra när vi faktiskt har riktigt bra tryck i 2 PP och där missade vi chansen att  göra match av det här.
Nu gäller det bara att spela av matchen och undvika fler skador på viktiga spelare. All heder ändå och det var väl mot HV vi egentligen skulle ha tagit nån pinne, vilket hade varit välförtjänt och mer än vad man kunde vänta sig i dom här sista två matcherna.
Bara att hålla tummarna för att Kokko har bra läkkött och att LJ också är tillbaka lite tidigare än vad prognosen visar.
Kommentera

MarcusElving: 12-1 i skott efter 7 minuter!!!!!!!
Kommentera

sylf: Definitivt!!..
Kommentera

Gurra88: Markström räddar oss från tvåsiffrigt i arlslet!!!
Kommentera

sylf: Ja, man känner igen mönstret!
Kommentera

Du verkar ju precis som Huge inte läsa vad man skriver.. Problemet med PP är just att det är fel killar.. Molin t ex..

Och juniorerna visar vilja, men blir bara bortplockade av polacken..
Kommentera

MarcusElving: I det efterföljade PP´t håller Hansen och grabbarna på att släppa in 5-0!
Kommentera

MarcusElving: Det är inte bra tydligen då är man inte het...
Kommentera

Gurra88:

Mycket surr om heta spelare,vad jag har sett av matchen idag så är det en spelare som är het idag och det är Markström.Han gav oss verkligen chansen att gå ikapp LHC i andra perren.Vi hade chansen i ett par PP,men tog den inte.
LHC är helt klart klassen bättre än Brynäs.

Vi har inte råd att ha spelare som L.J,Kokko,Nolander,Sunken och Dackell borta i match efter match,då slår vi knappt SSK.
Kommentera

MarcusElving: Ehh, nu blev det helt plötsligt tryck i LHC´s zon, gissa vilka som var inne?
Kommentera

sylf: Direkt bra byte av junisarna som ordnar en utvisning....
Kommentera

Gurra88: Visst fan ska de som är bäst spela, sen spelar det fan ingen roll vad det står på ryggen!
Som det ser ut nu är Hansen,Lauritzen enbart en belastning, i PP och i 5 mot 5.

Förnedringen fortsätter!!
Kommentera

ÅK HEM!
Kommentera

MarcusElving: Nej nej då måste dom ju ha klubbor med sig till nästa match. Är så jäkla trångt i bussen ändå..
Kommentera

Gusten: Absolut inte.. Men bara för att fyra våra backar betyder det då att Molin ska drälla med pucken i PP, att hans ens är med i PP m.m..
Om vi ändå ska förlora (vilket jag är helt medveten om och räknade inte med annat) så kan man väl låta spelare som är heta spela, och inte tvärtom??

Rätt eller fel?
Kommentera

Bissett19: Ja det klart åker man dit med den inställningen att det är tungt nu när vi har skador och pucken är svart. Dessutom så måste vi spela minst 60 min där det är kallt. Sen tjänar vi dåligt oxå, istiden vill inte räcka till heller till alla som vill vara med. Sen har ju dom mera pengar än oss oxå typiskt..
Då blir ju det genast enklare att vinna..
Kommentera

Gusten: Det kanske du har rätt i! Men nu när det ser ut som det gör i matchen så förlorar vi inget på att låta juniorerna få mer istid. Lauri, Hansen m.f presterar ju ingenting. Varför inte låta de yngre spelarna få chansen att visa vad de går för? Gå ner på folk är ett måste i det här läget och inte är det junisarna som ska behöva nöta bänk när det är dom som visar lite glöd, tycker jag i alla fall.

Håller du inte med om det?
Kommentera

Gusten:

Bästa inlägget idag.
TACK!!
Kommentera

Gusten: Har också tänkt på det där, ett tag trodde jag det var Nolander själv som var gravid!!!!
Kommentera

MarcusElving: Tror du på det där själv? Viktigare att gulli gullisarna får sin tid så inte dom blir ledsna och kinkiga..

Att inte spela med dom heta eller dom med viljan och inställningen varje match straffar sig. Undra när NC ska förstå det..
Men de klart väntar på Huges analys att vi haft lite oflyt och studsarna imot oss.. Så kommer det att kännas bättre.

Molin säger att dom skulle ha gjort ett i PP ivf, men hur ska man kunna göra det när man dräller omkring i 1.30 i varje PP. Sen bara hinner ta ett vettigt avslut.
Kommentera

Gurra88: Vafan har ni missat att vi har 4 backar borta och möter ES bästa lag på bortaplan?? Dom räcker helt enkelt inte till ... hur fan ska man orka vara kreativ framåt när dom får slita så förbannat i defensiven?

Skylla på Lauritsen och Hansen är ju fan patetiskt, då är det fan mer Nolanders flickväns fel ... jag menar ska det verkligen ta 3-4 dar att klämma ur en unge? 3 timmar efter det att min dotter föddes så satt jag framför teven med matchtröjan på :)

Kommentera

sylf: Va fan vi vänder detta. I 3:e blir det glamhockey.
Uppgiven, trött, lessen... inte jag iaf ;-)
Kommentera

MarcusElving: Och det tror du kommer hända?? När helvetet frusit till is..

Czarnecki är en riktig fegis..

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Precis! Vem har lust att se Molin, Lauritzen, Hansen och c.o glida omkring utan vilja, passion eller jävlaranamma. In med ungtupparna och låt dem få fria tyglar, satsa allt offensivt..
Kommentera

MarcusElving: Ja, dom är det absolut enda glädjeämnet i hela föreningen just nu!
Kommentera

sylf: Ja. bättre vi får spela 5-5 så vi slipper släppa in mål i vårt eget powerplay iallafall
Kommentera

sylf: Spela juniorerna varannat byte i sista perioden som en passning till de som spelar mycket och inte presterar. Juniorerna har i alla fall fart och vilja!
Kommentera

Lesky: Laurizen, hansen , molin kan dra nått gammalt över sig
Kommentera

Lesky: Laget med NC i spetsen urinerar på klubbmärket just nu! Pinsamt att bärplockarn dessutom står och bölar efter PP i paus, va fan ska han med det till?? Så länge han envisas med sina stjärtgossar lär det aldrig bli mål!
Kommentera

Känner mig ruskigt gnällig och negativ idag! HUGE kan du inte muntra upp mig lite, vad är ljusglimtarna? För jag ser dem ej...
Kommentera

Lesky: Gonatt!! Fast jag kom på en kanon ide hur Hansen ska kunna få mera istid!! Han blir flygande målis när Markan åker..
Kommentera

Stackars Markström!

Lämna WO om inte spelarna vill spela. Ser ut som man vill att matchen ska ta slut.

Uppehåll snart, snälla!
Kommentera

Om vi åtminstone kunde låta bli att sumpa målskillnaden :(
Kommentera

MarcusElving: Han var bra ifjol! ;-)
Kommentera

Macahan: Herrejösses. Mormor har säkrat framtiden!
Kommentera

Lesky: Hansen har kontrakt till 2011/2012! Hallelulja!!
Kommentera

Lesky: Svaret blev alltså 2011/2012.
Kommentera

Lesky: Kontrakt till säsongen 11/12
Kommentera

Lesky: Ja minst ett 10 års tillsammans med bästisen Lauritzen..
Kommentera

Lindström: Jodå. Vänta så ska du få se i tredje, dubbla byten för Hansen är nog CZ metod för att vända detta :)
Kommentera

Lesky: 24 Mads Hansen (a) 30 år 185 cm 88 kg Vänster 11/12
Kommentera

MarcusElving: Hur är kontraktsläget för Hansen?

Har han flera år kvar eller kommer vi strax att skriva på ett nytt kontrakt med karln?
Kommentera

Lesky: Kan inte han få spela non stop han som är så het idag.
Kommentera

MarcusElving: Jo jag menar ju det. Det är tyvärr alldeles nattsvart, närmare 10-0 än 2-1.....
Kommentera

Lesky: Hansen har varit sämsta spelare i Brynäs de senaste matcherna och är det idag igen. Tillför inte ett skit! BÄNKEN!
Kommentera

Hansen tappade visst pucken innan det där friläget :)
Kommentera

Oj vilken skillnad i klass det är i denna matchen. Ett under att det bara står 2-0. Finns inte ett pass som går rätt i Brynäslaget! Inte för att man hade räknat med poäng men herregud vad utspelade vi är. Huuuua!
Kommentera

sylf: Å vilka koner var det som var inne å köpte korv..
Kommentera

sylf: Verkar som man missade rätt match. Tråkigt.
Kommentera

Lindström: 2-0, jävla junisar!!!
Kommentera

« · 1216322 · »