Skrubben: "Som vanligt"?? Ja hur ska man göra i en sån situation. Sätraåsen läcker tydligen som ett såll. Detta bevisat genom ryktet.
Att gå in och tokdementera är inte bra. Var sig i dina ller mina ögon. I det här fallet så kunde man helt enkelt undlåtit sig att kommentera ryktet, prcis som man har valt att göra när det gäller Melinryktet.
I Sundlövryktet valde man att demetera för att sedan gå ut med nyheten att ryktet stämde efter nån dag. Är det så man bygger förtroende till supportrar och sponsorer?
Jag har skrivit flera gånger i just den här frågan att man inte borde demeterat detta utan det hade varit bättre att hålla tyst i och med att "lösningen" ändå var så nära förestående.
Jajjen: Men hur kan du som oinsatt avgöra vad som är lögner och vad som är fakta? Att kalla allt du inte tycker om för lögner känns ju inte seriöst.
Du har nyligen kallat Brynäs för sveriges bäst skötta förening. Kan du som oinsatt avgöra det?
Tror eller hoppas...
Jajjen: Så du tycker alltså att det är högst olämpligt att inte vara tillfreds med situationen med avgående sportchef mitt under silly season?
Jag skriver alltid mina inlägg om hur jag känner för en sak. Jag gillar inte att man tex tokdementerar en sak och sedan visar det sig vara tvärt om nån dag efteråt. Tillit är något man förtjänar genom handling. Oavsett vad det gäller.
Att som MS bemöta ett rykte med ett sms "Stämmer inte" och sedan visar det sig att det är tvärt om är inte OK tycker jag.
Jag tycker fortfarande att framtiden inte ser speciellt spikad ut. Man vet tex inte om man ska ha en sportchef eller om man ska jobba på ett annat sätt. Alltså har man inte en klar linje man arbetar efter.
Jag uttryckte en oro och gjorde en lite överdriven liknelse. Men det är hur JAG känner, insatt eller inte. Det enda vi vet är att man inte kan lite på informationen man får... Fast du kanske vill svara "stämmer inte" på det.
Redigerad kommentar
Jajjen: Så att tycka att en person inte är oersättlig är att såga nån?
Men om du är oinsatt, hur kan du då demetera sånt som du inte gillar att höra då? Har du svårt att skilja på "hoppas" och "tror"?
Jajjen: Vilket betyder att du är insatt? Eller? NÄR har jag skriviet något om att DET ÄR på något sätt. Jag har ifrågasatt saker och ting. Exempelvis har jag ifråga satt vad som gjorde Sundlöv så oersättlig. Att han var helig medan resten av organisationen har bytts ut flera gångr om sedan Sundlöv tillsattes.
Min tes har alltid varit att Sundlöv inte på något sätt har varit oersättlig och öppnade för möjligheten att få in en annan peron på den posten.
Detta har tolkats som gnäll från dig och några andra..
Redigerad kommentar
Jajjen: Argumenten lyser med sin frånvaro..
När det gäller den formuleringen så har jag redanförklarat att den var överdriven...
Redigerad kommentar
Jajjen: Nu är du där igen.. svart eller vitt...
Han kan mycket väl tycka att det finns saker som inte är bra men ser det som en utmaning att fixa till...
Johan Norrström: Förstör inte jajjens illusion nu...
Inte ens bajs luktar skit på Sätraåsen... så bra är det.
Jajjen: Nej.. ämnet handlade inte om mig alls utan om Gozzi. Men det glömde du i din iver att klanka ner på mig.
Frågan är fortfarande. OM Gozzi är intresserad av att jobba inom Brynäs organiskation. Skulle han då säga något annat än lovord för sin eventuela framtida arbetsgivare?
EskilstunaLasse: Ämnet var att du inte har nån som helst koll på
- hur Brynäs sköts
- vad som kännetecknar en "välskött" verksamhet.
Om din återkommande beskrivning av Brynäs organisation motsvarat verkligheten hade Brynäs, i bästa fall, varit ett konkursbo för länge sen. Och att Brynäs, trots Micke Sundlöv, är Sveriges just nu mest framgångsrika hockeyförening måste kännas skitjobbigt.
Jajjen:Men nu pratade vi inte om supporterskap. Håll dig till ämnet.
EskilstunaLasse: Har inte Brynäs åtgärdat kommunens synpunkter på alkoholhanteringen? På samma sätt som Luleå, SSK m.fl. idrottsföreningar har gjort efter liknande invändningar. Visa mej en verksamhet, med mer än 12 månader på nacken, som inte har gjort ett misstag.
Du har en imponerande hög svansföring i moralfrågor. Är det en supporters viktigaste uppgift?
Jajjen: Så du menar att "Välskött på alla sätt" lämnar öppningar för "småsaker" som indraget alkoholtillstånd?
Gozzi skall ju träffa Brynäs för att diskutera en eventuell anställning. I hans fall ligger det väl rätt nära till hands att tala gott om föreningen i fråga?
JAG har inga ambitioner att söka tjänsten så jag har inte det "hindret" att säga vad jag tycker...
Om definitionen är bu eller bä spelar ingen roll i det här fallet i och med att vi uppenbart har olika definitioner...
Jajjen:Allt är väl inte svart eller vitt? Precis som jag skrev till 28:an nyss..
Exempel. Hade Brynäs varit "välskött" så hade man tex inte varit i riskzonen att bli av med alkoholtillståndet...
EskilstunaLasse:
Inte; "Jag har sökt jobbet, trots att det är en skitförening" alltså...? ;)
Jajjen: Givetvis inte. Men dt är ju aldrig fel att tala väl om en förening man KANSKE skall söka en tjänst hos.
Det trodde jag framgick. Men man kanske måste vara övertydlig...
Jajjen:
Menar bara att SC-jobbet troligen utvecklats nått enormt sedan MS för 10 år sedan snubblade in genom den kontorsdörren...
Miljön o kraven gör att några läroår finns det inte utrymme för...
Jag hoppas att det är som de säger (för Brynäs talar väl alltid sanning, eller?) att jobbet är attraktivt...
Länkar t en kille där resultat o person inger respekt, dessutom öppen o kommunikativ
Jajjen: Jag vet hur JAG tycker hur de borde gjort det,
En ÅSIKT, MIN ÅSIKT. Baserad på mina värderingar... om du förstår..
Men du tycker säkert att Brynäs gjorde rätt och du kommer fortfarande att köpa alla dementier med hull och hår, även om de visar sig vara helt felaktiga efter nån dag.