Brynäs IF

728052 inlägg · 7962 ämnen

Ny tränare!

« · 1654362 · » Till forumet

Sv: Ny tränare!
Kilström får nog syna bänken om han inte rycker upp sig omgående....
Låst ämne

Mittzon: har för mig att han tränade Piteå. ...får ngt år sedan
Låst ämne

70 Rodrigues:

TJ o spelarna har ställt till den här skiten, i viss mån Sundlöv, men materialet har varit bättre än prestationen de senaste 3 åren, fel strategi, pedagogik och spelarinställning.

Dags för spelarna o förstå budskapet o ligga i tills de spyr, resten av året, för klubbmärket

Låst ämne

Klistra... bulan jävla autocorrect skittleefon
Låst ämne

Då kanske klistra får sitta och hålla Blomqvist sällskap på läktaren förhoppningsvis. ..
Låst ämne

micke63: är det Berglunds första tränarjobb som head coach?
Låst ämne

Tack för det här tiden Tommy och tack för guldet.
En förändring var dock nödvändig och jag hoppas att detta väcker laget.
Låst ämne

Zappaholic: Nu får dom iaf veta att dom lever. Presterar man inte så lirar man inte.
Låst ämne

Zappaholic: Bra med Bulan för han kommer nog inte ta hänsyn till vilket namn och nummer som står på tröjan, presterar du inte så spelar du inte.

Bra att öka trycket på alla spelare...

Låst ämne

tjugo8: ja han fick ju ett bord serverat med bajs av sundlöv så här i efterhand....
Låst ämne

70 Rodrigues:

Älskar att Bz är en Doer...fan va han har legat i denna säsong...

Låst ämne

smallround: Man misstänker ju att det är slut på bandysvängarna 😊👏👍
Låst ämne

Här händer det saker!!!!!!!!!!
Låst ämne

Zappaholic: Tror nog inte att spelarna kan åka på halvfart längre! :-)
Låst ämne

Zappaholic: Du får väl stämma av med Sven.Savage

Skönt att det händer något, men jag har inte en aning om vad Bulan är för tränartyp!

Låst ämne

Zappaholic: bulan är ju underbart grinig och har ju ett temperament som tj och dackell saknade...

Det bästa är ju ändå då han själv sade att han är Sveriges bästa center. Got to love it.

Nu bli det inge mer jävla fasoner att åka på en skridsko....
Låst ämne

tjugo8: ÄNTLIGEN !!!  Nu händer det något i alla fall. Brynäs kan inte köra med struts-metoden och köra huvudet i sanden och tro att alla problem försvinner av sig själv.

Nu byter man ut tränarna och hoppas på nytändning.
Bra av  BZ !!!

Forza Brynäs !

Låst ämne

70 Rodrigues: Hoppas detta blir bra. Är osäker på vad Bulan hade för roll under Rönken så det är svårt att uttala sig om hans kapacitet som head coach.

Någon som vet?
Låst ämne

smallround: Precis min tanke.
Låst ämne

Äntligen😃
Låst ämne

bifhjärta: och nu kommer vi att bli hatobjekt nr 2 i SAIK-boken som lill-Lule med Rönkenstämpel.... ;-D
Låst ämne

smallround: Äntligen händer nåt! Kan det vara så att Rönnqvist kommer till nästa säsong och träna tillsammans med Bulan, låter i inte helt osökt då de tränade Luleå tillsammans.
Låst ämne

Lunkan: Snart kommer i varje fall Huge in och säger att Brynäs har gjort ett helt rätt beslut...avd: Brynäs gör aldrig fel!;-)
Låst ämne

Om vi blir kvar kommer nog rönken till nästa säsong ☺
Låst ämne

Underbart, bz tar fram sopkvasten☺
Låst ämne

Vafan har ingen har sågat de nya tränarna än VAKNA!

Låst ämne

FAN VA BRA/SKÖNT !!!
Låst ämne

Huge: Finns det någon här som tror att de skulle kunna göra ett bättre jobb än Tommy som huvudtränare i Brynäs? Jag hade definitivt inte gjort det, men kan ändå tycka att det är ett grundkrav på en heltidsanställd SHL-huvudtränare att lyckas sätta ett grundspel. Om en läkare misslyckas med ett kirurgiskt ingrepp blir man ju också besviken och tycker att denne borde ha gjort det bättre, men tror ändå inte att man hade gjort det bättre själv... 

Egentligen tror jag att huvudproblematiken ligger att somliga ser sig själva som supportrar, och somliga som konsumenter. Det är ju faktiskt inte riktigt samma sak att vara en supporter av någon/något som att vara en konsument. 

Fast, om man aldrig ser på matcherna live, varför ser man i så fall sig själv som en konsument? Om man till och med streamar matcherna online? Var finns konsumtionen?  
Låst ämne

Huge: Är det så när det gäller all demokrati tycker du?

Har Brynäs aldrig agerat fel historiskt? Du har försvarat allt och alla trots att de fått kicken eller blivit utbytta genom ej förnyat förtroende.

OM det nu är så att BZ har varit på Rönnqvist och Bulan om att ta över laget redan nu, vilket pålitliga källor hävdar. Hur stort förtroende har föreningen för TJ? Hur stort förtroende har spelarna?

Allt verkar vara svart eller vitt för dig, precis som vanligt. Du hyllar och lovprisar ända fram tills de gör förändringar. Då hyllar och lovprisar du det med.

Har du ens en egen åsikt om nånting?

Låst ämne

Powerfade: Nä.
Att som okunnig och oinsatt supporter sitta och tro att man är bättre lämpad än erfarna och kunniga ledare när det gäller att leda/styra och agera i det dagliga arbetet i en elitklubb som Brynäs, det är korkat nästintill idioti.
När man dessutom hånar/raljerar och förlöjligar de som har kunskaperna, erfarenheterna och framförallt jobbar stenhårt 7 dar i veckan för klubbens bästa, ja då pissar man som "supporter" definitivt på klubbmärket.
Låst ämne

Huge:Så att stilla sitta och se på när de leder föreningen i förfall är att pissa på klubbmärket.

Du måste verkligen vara aspirant på en stol i styrelsen. Du verkar ha det rätta virket.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Powerfade: Haha, snacka om snäv och enögd vantolkning av det TJ säger.
Pissa på medlemmarna? Goddag yxskaft..
Han säger att det i såna här lägen inte är meningsfullt att lägga energi på allt som skrivs i media. En energi som det är bättre att lägga på viktigare saker än att engagera sig i läktarcoacher som grinar, klagar och likt papegojor bara repeterar samma sak: avgå allt och alla.
Ur min ödmjuka supportervinkel är det istället alltför många supportrar som pissar på spelare/ledare/klubbmärket och inte tvärtom.
Låst ämne

Huge: jag anser att de är fel ute när de ordagrant säger att de skiter i vad medlemmarna tycker.
Samtidigt vill de att publiken ska komma mangrannt och stötta laget.

Du verkar vara van att bli pissad på.
Låst ämne

Powerfade: ???????
Men det är ju DU som förespråkar direkt medlemsstyre, inte jag.
Då får du väl vända dig till de medlemmar som via ett sånt styre vill sparka allt och alla varannan vecka och förklara att bl.a kontrakt gör såna åtgärder orealistiska.
Tvärtom: ett jävligt bra uttalande av TJ om att inte lägga energi på allt som skrivs i allmänhet och från jävligt många härinne i synnerhet.
Låst ämne

Huge:Men då ska du väl vända dig till dem och inte till mig.

Jag tycker att det är ett jävligt uttalande av TJ.

Låst ämne

Powerfade: ?????
Varför riktar du dig till mig om kontrakten?
Är väl isf de medlemmar som du kräver direkt medlemsstyre för, som borde googla på "kontrakt" och läsa vad det innebär.
Dom sitter ju härinne och kräver avgångar i parti och minut utan att ens ägna en tanke åt kontraktstiden.
Nä, du vänder dig till fel person eller som engelsmännen säger: "You are barking up the wrong tree"...
Låst ämne

Brynäsgubbe:  Tror inte att det är för låga krav. Jag tror bara att TJ inte har tillräckligt många nycklar i tränarverktygslådan. Det krävs erfarenhet och stor talang för att reda ut en sån här situation. TJ var juniortränare till och med våren 2011. I den här situationen behöver vi nog en Mårts eller BÅ Gustafsson. Inte just dom kanske, men en tränare med den erfarenheten. Och den talangen.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Det som känns olustigt idag igen är backbristen. Nörstebö t ex håller inte. Möjligen som avlastare.
Vi behöver slovak å enligt min mening en back till. Vi måste tyvärr räkna med skador å avstängningar
Låst ämne

Huge:Du kanske ska googla kontrakt och se vad det innebär.

Däremot, så skulle jag välkomna en tränare som hellre ser till dagsform när laget formeras än vad som står på tröjan. Man har en grund att stå på men är inte heller sen med att skicka signaler om att om man inte är "där" på träningar och match så spelar man inte.

Låst ämne

Carl Lejonkräk: Ja, enda skillnaden är väl isf att tränaren skulle bli utbytt varje månad och spelarna varje vecka,
inte varannan.... 😀
Låst ämne

70 Rodrigues: Visst, det kan hända då och då att man gör en bra match och förlorar. Men nu var det 11e raka bortaförlusten, och Brynäs var knappast bättre än Färjestad eller mer förtjänta av en seger. Ändå klämmer TJ ur sig att Brynäs gör en RIKTIGT BRA match.

För låga krav. Den typen av ledarskap håller inte. 😠
Låst ämne

Huge: Kanske Brynäs kan införa en modell där de styrs av medlemmarna via mentometerknappar. Värvningar, laguttagningar och taktik kunde bestämmas på detta vis.
Låst ämne

70 Rodrigues: "Det är omgång 35 som ska spelas och det är en viktig match, men jag ser det inte som någon ödesmatch. Nu handlar det om att bygga vidare på vår senaste insats, säger Tommy Jonsson."

Det låter som om TJ hoppas på att komma undan med ytterligare en snygg förlust...
Låst ämne

Powerfade: Nån som tvingar dig att bli medlem och gå på matcherna?
Du förespråkar att medlemmarna direkt ska få styra besluten i en seriös elitförening, hör du inte själv hur korkat det låter?
Du sa det själv: man blir fan mörkrädd.
Avstår från att komma med sakliga motargument men ETT sånt kan jag bjuda på: tränaren skulle isf bytas ut varannan månad och spelarna varannan vecka.
Låter seriöst och genomtänkt hörrudu...
Låst ämne

Powerfade:Kärleken till brynäs kan givetvis flagna men sammanhållningen inom gruppen bruka vara enorm även när det gäller legoknektar. TJs Brynäshjärta är i alla fall enormt och det vet vi nog alla. Ingen skall eller vill lämna det lag de älskar och brinner för mitt inder säsong. De flesta kan förstås byta lag och känna samma sak i en annan förening men hos vissa kommer alltid ett brynäshjärta att brinna.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Carl Lejonkräk: Kärlek till Brynäs inom laget? Hur naiv är du egentligen? Merparten av spelarna är och förblir legoknektar som ställt sig till förfogande till den klubb som bjöd högst när de letade en ny klubb att spela för. Klubbhjärta är inget annat än en romantisering bland supportrar.

Om vi, vilket Gud förbjude, skulle åka ur. Hur många av spelarna i dagens trupp skulle stanna? Hur många skulle utnyttja sin outklausul?
Det skulle bli korsdrag i truppen...
Låst ämne

Powerfade:"Merparten av de som höjt sina röster är medlemmar i Brynäs IF. Men de tycker tydligen att medlemmarnas åsikter är inget man ska lägga energi på."

Den stora majoriteten av medlemmarna är nog kloka nog att överlåta det sportsliga till de som har kompetens för det. Skall medlemmarna in och pilla i verksamheten så skall de ju givetvis i så fall byta ut ledningen som de själva tillsatt och gett mandat att styra föreningen. Vi kan ju gnälla och leka manager men oavsett om vi är medlemmar eller bara fans så har vi ingenting med hur föreningen drivs rent sportsligt att göra. Åsikter kan vi alla ha och vi kan lufta dem här på fotumet men vi har ingenting med det sportsliga i Brynäs att göra, inte ens om vi löst ett medlemsskap, vi får i så fall rösta bort ledningen på årsmötet det är så det fungerar. 

Nu tycker jag att vi alla går samman för Brynäs och inte emot som temdensen är här vid motgång.

Låst ämne

Powerfade: Trend eller inte men en tränare joppar ju inte bara av sitt uppdrag, jag kan tänka mig att förutom lönen så finns en enorm sammanhållning i gruppen och kärleken till Brynäs förstås också inom gruppen. Man ger inte upp helt enkelt och detsamma gäller ju spelare som inte presterar, inte sjutton bryter de sina kontrakt inte.

Låst ämne

Carl Lejonkräk: är det en trend? Det svaga bortasprlet som ligger till grund för läget har pågått hela säsongen. Är det en trend?
Låst ämne

70 Rodrigues:"Men jag känner samtidigt stort stöd från föreningen och vår styrka i det här läget är att vi känner ett lugn och en enighet internt trots att det blåser utanför. Vad som skrivs och sägs lägger vi ingen energi på."

Merparten av de som höjt sina röster är medlemmar i Brynäs IF. Men de tycker tydligen att medlemmarnas åsikter är inget man ska lägga energi på.

Men sen ska publiken snällt komma till matcherna. Man blir fan mörkrädd.

Redigerad kommentar

Låst ämne

« · 1654362 · »