Redigerad kommentar
@tjugo8 Brodin va med idag. Gillar det mesta jag ser, är som natt och dag mellan tommys träningar och bulans
Johan Norrström:
Jag tycker nog att TJ gör rätt som stannar tills Styrelse/sportchef säger annat, han anser väl att ingångna avtal skall hållas och att sitta kvar tills nån annan tar över.
Men visst hade det väl vart en väckarklocka för spelarna om han bara tagit sina pinaler och gått efter den långa förlustsviten.
Nu väntar jag med spänning på att "Bulaneffekten" gör Brynäs till ett lite stabilare lag som klarar säsongen utan kvalspel..... finns väl ivf några som reagerar på den nya rösten och inspireras av att kanske få spela i nya formationer.
bifhjärta:
In BZ we trust!
Tänk att fått stirra in i Sundlövs trötta ögon när han tvingas uttala sig om sina kompisar i truppen/ledarstaben...
Johan Norrström:
:) mmm...
Men visst är det lite tillspetsat!? En värmläning städar bort guldtränare o trotjänare samt två spelarikoner...!?
Tycker styrelse o VD har uttalat sig för lite, tränarfrågan var ju styrelsens
Dacke o Ove är väl erbjudna att jobba vidare under Thelin
Men ska bli intressant vad som händer m Pecka o Janne nästa säsong...
Johan Norrström:
Enig m det mesta
En sund backtränar-ikon o en sportchef (kanske inte så sörjd dock) har fått packa o dra när styrelsen skyddat TJ.
Undrar var vi stått om GP fått dra åt tumskruvarna ca dec 2012 o en ny head coach hade fått inlett ett 3-årigt arbete from 13/14?
Hamna i skottgluggen här är nog dock inte ngn perfekt indikator på hur saker o ting verkligen förhåller sig
Johan Norrström:"synd bara att Tommy inte själv någon starns på vägen insåg att det var dags att kliva åt sidan."
Alltså är man med i ett lag som spelalare eller ledare så säger mn inte upp sig när det går tungt, all heder åt TJ som inte gav upp.
Nordan o Rödin ser riktigt nöjda ut m ny tränare...
De kanske har varit duktigt trött på TJ...hur länge har Rödin haft honom...? 8-10 år?
SnowKing:
Ang denna säsong så lirade Sunken omg 20 så både han o Enter var med om 6 av 10 haverier i år
Och alla har ju fö sett att Sunken knappt klarat sig som 6:e back (som han gick bort sig o spridde puckar), och DET är demoraliserande.
När en fd C o i viss mån kugge börjar falla ur o inte är att luta sig på länge, det kan ställa till det i både tränares o lärljungars huvuden.
Sunkens frånvaro har snarare varit ett lyft o Slovak är naturligtvis 7 resor bättre o jag undrar vad f-n som ska hända m Sunkens kommande 3 år...???
Tommy Jonsson var kung efter guldet (även i mina ögon)
Efter det känner jag att han tappat bort sig själv o lämnar 3 förlorade år efter sig
Blir nostalgisk o även ledsen när jag tittade på upptaktsträffen inför 11/12, då TJ sa massa kloka saker som bara infriades under guldåret. 58 min in i sändningen.
- Viktigt att vara tydlig och rak
- Jag är lite hetare (vs Cz)
- Vi har en hög högsta nivå, det vi har jobbat hårt med är att höja lägsta nivån
- Nöta på ett grundspel som man kan falla tillbaka på när inte kropp o knopp är med
Clarence:
Den här säsongen åker jag hellre ut mot Färjestad än mot Rögle eller Västerås.
Själv tror jag inte Berglund kan åstadkomma nåt underverk med spelarna. När det gått så här långt med motgångarna är det dock ett logiskt val att byta ut tränarstaben och s a s "börja om på ny kula" med laget och försöka undvika kvalserien och ta tiondeplatsen i tabellen. Bättre blir det knappast. I så fall ett Play in och så blir det väl som traditionen bjuder att BIF åker ut mot Färjestad...
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Så jävla klockren;
– Jag var ju inte med när man gick ut med den målsättningen, och har man haft ett femdagarsläger där spelarna går ut och säger "vi vill gå för guld" så är det ju inget som man kan gå in i efterhand och ändra på.