Brynäs IF

728046 inlägg · 7962 ämnen

Ny tränare!

« · 1654938 · » Till forumet

Sv: Ny tränare!
62Svensson: träningsvärk skulle det ju vara...
Låst ämne

Kanske risk för lite träningsverk...
Låst ämne

Ja det är nog läge för det😃
Låst ämne

Huge: Kan man inte vända kappan efter vinden så kommer man ingen vart här i livet. Det gäller att ha förmågan att ändra sig allt eftersom förutsättningarna ändras.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Powerfade: "Men du måste fortfarande skicka gliringar till andra skribenter i varje inlägg."

Haha...
Ja, om nu de fåtal inlägg där det förekommer ev gliringar kan kallas för "alla inlägg" så är det väl så.
Lite roligt att det nu senast är DU som stått för gliringen när du började yra om kappvändare, efter att jag i ett par dar argumenterat sakligt om TJ och det som hänt senaste tiden.

"Jag väntar fortfarande på ett citat där jag hyllar Bulans hockey.."

Du kan ju för det första börja med att visa nåt inlägg där jag sagt att du tokhyllat Bulans hockey.
Jag riktade mig lite ironiskt och inte speciellt allvarligt menat till de som i allmänhet ogillade CZ:s hockey och som nu uppenbarligen verkar hylla Bulans ideer, som väl i stora drag verkar likna det som Bulan vill införa, iaf till att börja med.
För du tillhör väl de som nu tycker att Bulan och hans ideer låter vettiga, eller....?
Låst ämne

Nordan är nöjd😃.
Låst ämne

tjugo8:

Mmmm Bulan drillar dem hårt. Inte mycket dötid och övningar i högt tempo.
Låst ämne

Johan Norrström:

Bra att VD-lönerna har ögon på sig...

Låst ämne

tjugo8:

Intresset för träningarna har utan tvekan ökat. Fler på plats än vad det brukar vara. :)
Låst ämne

5 minför 5 minuter sedan

Brodin va med idag. Gillar det mesta jag ser, är som natt och dag mellan tommys träningar och bulans

Låst ämne

Huge: "Så ordet "kappvändare" är ett påhopp när jag använder det på dig, men det är Ok när du använder det på mig?
Eller vad menar du annars med "påhopp" i det här fallet?"

Absolut inte. Men du måste fortfarande skicka gliringar till andra skribenter i varje inlägg.
Det har fått sina följder men som tydligen inte gått fram. Du fortsätter med en dåres envishet.

Jag väntar fortfarande på ett citat där jag hyllar Bulans hockey..
Låst ämne

Powerfade: Så ordet "kappvändare" är ett påhopp när jag använder det på dig, men det är Ok när du använder det på mig?
Eller vad menar du annars med "påhopp" i det här fallet?

Eftersom jag utgår ifrån att du gillar tränarbytet och att Bulan tagit över i avsikt att införa lite mer av CZ-hockeyn sas, så känns väl kappvändarteorin rätt så relevant, eller...?
Med CZ var hockeyn tråkig enligt dig, ut med den. Med TJ skulle det bli offensivare och roligare hockey.
När offensiven sen med TJ började knacka, ut med den. Med nåt annat kommer det att bli bättre. Heureka! Jag har det: lite mer defensiv och uppstyrd hockey är lösningen.
Tillbaka till CZ-hockeyn med Bulan, det blir nog bättre.
Hur länge dröjer det innan Bulans hockey också är tråkig och du vänder kappan och vill ha lite mer offensiva takter igen?

Men du kanske inte har nån speciell åsikt om Bulans ideer än, utan vill vänta och se hur dom utfaller och se vad Brynäs tycker, innan du ger nåt omdöme?
Klokt isf, och välkommen i klubben för oss som inte har några egna åsikter..   ;-)

Låst ämne

munkas: säkert. Sluta larva dig.
Låst ämne

SnowKing:

Jo Tommy är ju utan tvekan en sann Brynäsare. Vore inte värdigt att försöka påstå annat. Jag tror verkligen att han ville vara mannen som hjälpte klubben ur krisen.
Låst ämne

SnowKing: Eller så vill han ha kvar sin lön så länge som möjligt...
Låst ämne

Johan Norrström:

Jag tycker nog att TJ gör rätt som stannar tills Styrelse/sportchef säger annat, han anser väl att ingångna avtal skall hållas och att sitta kvar tills nån annan tar över.

Men visst hade det väl vart en väckarklocka för spelarna om han bara tagit sina pinaler och gått efter den långa förlustsviten.

Nu väntar jag med spänning på att "Bulaneffekten" gör Brynäs till ett lite stabilare lag som klarar säsongen utan kvalspel..... finns väl ivf några som reagerar på den nya rösten och inspireras av att kanske få spela i nya formationer.

Låst ämne

Honken:

Vifta med gamla meriter och gamla dammiga medaljklenoder gör väl inte dagens Brynäs till ett bättre lag. Framgång är en färskvara. SAIK har gjort det bra som hållit sig i toppen under så många säsonger. Jag har sagt det förr och säger det igen, är imponerad av det man byggt upp i Skellefteå. Framför allt till den här säsongen.
Låst ämne

Sven Sewage: Framgångsrika? Menar du över tid eller just nu:) SKAIK är ju framgångsrika just nu, men ingen kan ju beskylla föreningen att de varit det genom tiderna;)
Låst ämne

Huge: du försöker verkligen. Det kan jag ge dig. Men det gör dig inte till en mindre kappvändare.
Det skulle vara kul att läsa ett inlägg av dig nångång där du inte körde med påhopp.

Jag tycker att du kan citera mig där jag "tokhyllar" Bulan. Du brukar ju vara noga med att källor skall styrka det man skriver.

Så. Lev som du lär.
Låst ämne

bifhjärta:

In BZ we trust!

Tänk att fått stirra in i Sundlövs trötta ögon när han tvingas uttala sig om sina kompisar i truppen/ledarstaben...

Låst ämne

tjugo8: Skönt att vi har Bz då som vågar stå för det han tycker och säger..Känns som styrelsen gömmer sig bakom honom just nu.
Låst ämne

Hockeypuls träffat Bulan.

Redigerad kommentar

Låst ämne

tjugo8:

Det är ju så det fungerar. Lite kryptiska svar och sedan locket på.
Låst ämne

Johan Norrström:

:) mmm...

Men visst är det lite tillspetsat!? En värmläning städar bort guldtränare o trotjänare samt två spelarikoner...!?

Tycker styrelse o VD har uttalat sig för lite, tränarfrågan var ju styrelsens

Dacke o Ove är väl erbjudna att jobba vidare under Thelin

Men ska bli intressant vad som händer m Pecka o Janne nästa säsong...

Låst ämne

tjugo8:

Tro mig. Oavsett klubbens officiella hållning har Tommy fått utstå mycket intern kritik också. Inte alltid mellan fyra ögon heller som du kanske förstår. Man har snappat upp en hel del dynga när man rört sig i korridorerna.
Låst ämne

Peja:

Hoppas att Bulan på sikt kan få ordning på Brynäs försvarsspel och hittar ett mer frekvent fungerande lagspel. Kan inte tänka mig att Thomas kommer tillåta att någon slarvar med backchecking och det nödvändiga hemåtjobbet. Får laget och Bulan ordning på defensiven finns det hopp. Spetsen finns ju där och bredden ser helt okej ut. Det finns alla möjligheter att få både offensiv och defensiv att fungera på sikt. Men vägen dit är nog längre än vissas tålamod.
Låst ämne

Johan Norrström:

Enig m det mesta

En sund backtränar-ikon o en sportchef (kanske inte så sörjd dock) har fått packa o dra när styrelsen skyddat TJ.

Undrar var vi stått om GP fått dra åt tumskruvarna ca dec 2012 o en ny head coach hade fått inlett ett 3-årigt arbete from 13/14?

Hamna i skottgluggen här är nog dock inte ngn perfekt indikator på hur saker o ting verkligen förhåller sig

Låst ämne

Carl Lejonkräk:

Ja det har ju din fulla rätt att tycka.
Låst ämne

Johan Norrström: Jag förväntar mig också massiv kritik mot Bulan under helgen. Många kommer nog inte att fatta/acceptera att det inte går att sätta ett perfekt grundspel på tre träningar.
Låst ämne

Carl Lejonkräk: Nä, och enda gången en tränare självmant brukar kliva av så är det väl i regel när han känner att han inte har spelarnas förtroende längre, ngt som iaf inte verkar ha varit fallet med TJ.
Nästan 4 år med TJ gör förstås att en ny röst måste kännas inspirerande på flera plan.
Blir det här bra så känns det som att en brytning med satsningar på egna ledare och annat som handlat om interna lösningar, är på gång.
Lite roligt är det iaf att Bulans idéer känns misstänkt likt det CZ stod för, en tränare som många ville ha bort men vars ideer nu helt plötsligt verkar hyllas av samma belackare.
Känns minst sagt som att vända kappan efter vinden, eller vad säger du Powerfade? 👊
Låst ämne

Johan Norrström: Eller så gjorde Tommy rätt...
Låst ämne

Carl Lejonkräk

Du är så härligt naiv ibland Calle. Hundra procent supporter. Det i sig beundransvärt.
Låst ämne

Johan Norrström:"synd bara att Tommy inte själv någon starns på vägen insåg att det var dags att kliva åt sidan."

Alltså är man med i ett lag som spelalare eller ledare så säger mn inte upp sig när det går tungt, all heder åt TJ som inte gav upp.

Låst ämne

Nu är det ju inte guds frälsare i mänsklig skrud som ersatt Tommy Jonsson som tränare. Jag förväntar mig därför inga stora underverk från Bulan eller laget. Det kommer bli fortsatt tufft för Brynäs även fortsättningsvis då man lyckats cementera sig i tabellens bottenskikt. Tror det även fortsättningsvis kommer bli en kamp mellan Brynäs och Leksand om att undvika kval. Den här förändringen kom för sent enligt mig. Det handlar inte om brist för respekt för Tommy eller att jag ifrågasätter hans kunskaper och engagemang. Jag tycker helt enkelt inte Tommy varit sig lik. Den där glöden, viljan och glädjen som han utstrålade under guldåret försvann redan säsongen efter. Han och laget har inte presterat efter förväntningarna och då brukar det vara tränaren som får ta konsekvenserna. Synd bara att Tommy inte själv någon starns på vägen insåg att det var dags att kliva åt sidan. Men med 20 år i klubben och som den sanna Brynäsare han är ville väl han inte ge upp.

Nu har Thomas Berglund tagit över som tränare och något säger mig att han snart kommer att hamna i skottgluggen här. Förmodligen redan i debuten mot Växjö.
Låst ämne

Nordan o Rödin ser riktigt nöjda ut m ny tränare...

De kanske har varit duktigt trött på TJ...hur länge har Rödin haft honom...? 8-10 år?

Låst ämne

SnowKing:

Ang denna säsong så lirade Sunken omg 20 så både han o Enter var med om 6 av 10 haverier i år

Och alla har ju fö sett att Sunken knappt klarat sig som 6:e back (som han gick bort sig o spridde puckar), och DET är demoraliserande.

När en fd C o i viss mån kugge börjar falla ur o inte är att luta sig på länge, det kan ställa till det i både tränares o lärljungars huvuden.

Sunkens frånvaro har snarare varit ett lyft o Slovak är naturligtvis 7 resor bättre o jag undrar vad f-n som ska hända m Sunkens kommande 3 år...???

Tommy Jonsson var kung efter guldet (även i mina ögon)

Efter det känner jag att han tappat bort sig själv o lämnar 3 förlorade år efter sig

Blir nostalgisk o även ledsen när jag tittade på upptaktsträffen inför 11/12, då TJ sa massa kloka saker som bara infriades under guldåret. 58 min in i sändningen.

- Viktigt att vara tydlig och rak

- Jag är lite hetare (vs Cz)

- Vi har en hög högsta nivå, det vi har jobbat hårt med är att höja lägsta nivån

- Nöta på ett grundspel som man kan falla tillbaka på när inte kropp o knopp är med

Låst ämne

Enaranger: Word!
Låst ämne

Clarence:

Den här säsongen åker jag hellre ut mot Färjestad än mot Rögle eller Västerås.

Låst ämne

Clarence: Kan Bulan bara få insatserna mer jämna och att man ser att spelarna krigar HELA matchen så har man en bra grund att stå på.
Offensiven finns där. Problemet har ju varit att man fått spendera så mycket kraft i egen zon.

Där vinner man inga matcher.
Låst ämne

Huge: Och vänder man kappan efter vinden så har man ju "rätt" hela tiden😂😂
Låst ämne

Själv tror jag inte Berglund kan åstadkomma nåt underverk med spelarna. När det gått så här långt med motgångarna är det dock ett logiskt val att byta ut  tränarstaben och s a s "börja om på ny kula" med laget och försöka undvika kvalserien och ta tiondeplatsen i tabellen. Bättre blir det knappast. I så fall ett Play in och så blir det väl som traditionen bjuder att BIF åker ut mot Färjestad...

Låst ämne

Powerfade: Och det skulle visa vadå?
Ropar man konsekvent "AVGÅ" så är ju chansen att man förr eller senare blir hörsammad, så din konsekvens i det fallet säger ju inte ett skit.
Redan under förlustsviten innan jul sa jag att tränarfrågan måste tas upp till diskussion om ingen förbättring skedde inom de närmsta veckorna. En förbättring blev det men inget som kunde betecknas som nåt mer bestående och SAIK-matchen blev droppen. Således fullt konsekvent av mig att nu tycka att tränarbyte känns befogat iom att jag som sagt flaggade för det redan under perioden med 8 raka förluster.
Låst ämne

Powerfade: Brynäs har ju ändrat på sig o då följer Folkpartisten med😂
Låst ämne

Huge:För några dagar sedan hade du fullt förtroende för TJ och förespråkade att fortsätta med honom.
Vinden vände tydligen.

Jag är i alla fall konsekvent.
Låst ämne

Powerfade: Samma överdrivna resonemang återigen.
Är ingen som skulle hävda ett enormt tapp om PoW eller Westerlund skull skadas, vi talar om två mkt viktiga spelare som driver laget och är dess hjärta och motor.
Och ja: det har bitvis sett illa ut även med dessa på isen, vilket väl inte säger mer än att dom ensamma inte kan göra allt.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Huge: jag tycker bara att så fort en spelare är skadad så blir han plötsligt ett enormt tapp. Visst är Ollas och Enterfeldt bra spelare men det har varit lika illa defensivt med dem på planen med. Föregående däsonger...
Låst ämne

70 Rodrigues:

Så jävla klockren;

– Jag var ju inte med när man gick ut med den målsättningen, och har man haft ett femdagarsläger där spelarna går ut och säger "vi vill gå för guld" så är det ju inget som man kan gå in i efterhand och ändra på.

Låst ämne

70 Rodrigues: Hmm skum uppställning... Blomqvist center... Niinimäki bland en slags alternerande fjärdekedja. Var Niinimäki i Luleå när Bulan var där?
Låst ämne

Powerfade: Det gamla vanliga fåniga motargumentet så fort nån påstår att en enskild spelare kan vara väldigt viktig för laget.
Då är det alltid nån som måste överdriva å det grövsta och kläcka ur sig nåt som typ:

"Jaha!!!!
Så Ollas betyder ALLT för Brynäs och alla lag i NHL skulle stå och falla med honom då, ELLE!!!!!!!
Låst ämne

Bra där Bengtzén😃
Låst ämne

« · 1654938 · »