Brynäs IF

728044 inlägg · 7962 ämnen

Ny tränare!

« · 1354334 · » Till forumet

Sv: Ny tränare!
Bissett19: Vilken surprise ;-)
Låst ämne

Bissett19: Jag läser mellan raderna att Sundlöv inte är direkt positiv till Czarnecki och hans insatser - det gillar jag!
Låst ämne

Bissett19: För någon vecka sedan gick aftonbladet ut och sa att det var Brynäs som ville bryta kontraktet med Cz och nu är det stora nyheter att det är Cz som vill bryta. Kanske ligger sanningen någonstans i mitten och att dom kommit överens om att det är dags fatt bryta. Jag har förordat ett byte och tycker det skulle vara väldigt kul att se Bäcklin tillsammans med Janne och Tommy.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Aftonbladet kopierar Arbetarbladet och GD!!!
Låst ämne

70 Rodrigues:

Hockeysverige.se hakar på
Låst ämne

Så ja sundlöv. Nu börjar det likna något. Glädjens dag om det visar sig att detta är sant
Låst ämne

Gurra88:

Har inte dina kontakter bekräftat än? ;)
Låst ämne

Även om Czarnecki gjort det bra i Brynäs och med små medel tagit BIF till två raka slutspel så känns det lite som att det är dags för en ny röst och varför inte Bäcklin? Han känner ju till juniorerna bäst av alla, men sen är det bara hoppas att Sundlöv fixar tre riktigt heta nyförvärv som vi verkligen behöver.
Låst ämne

tompap71: Haha. Har inget bekräftat att det är klart att han lämnar. Bara det vanliga surret innifrån om att vissa är väldigt missnöjda med honom.

Återkommer om det dyker upp något
Låst ämne

mattiaskarlgren:
Bäcklin är ett bra namn, men jag ser gärna att han får ett år som assisterande först.
Låst ämne

Gurra88:

Det är inte klart att han lämnar, han kan tänka sig att stanna om han får löneförhöjning.
Låst ämne

tompap71: Absolut, han kan bli assisterande. Men jag känner "spontant" att han måste in i ledarstaben. Med sin spelfilosofi och sitt engagemang så kan han bli viktig för BIF.
Låst ämne

mattiaskarlgren:

Jo, likväl som hans adepter är framtiden för Brynäs så är väl han det.
Låst ämne

Anders Berg: "Jag läser mellan raderna att Sundlöv inte är direkt positiv till Czarnecki och hans insatser - det gillar jag!"

Jaså?
Mellan vilka rader har han antytt missnöje med det CZ uträttat?
Inte ens Fan själv läser Bibeln lika enögt som du gör...

Låst ämne

Anders Berg: Ja, jag håller med. Det känns som att Sundlöv försöker förminska Czarneckis insats och betydelse i Brynäs.

• Är ni nöjda med Czarneckis arbete i Brynäs?

– Ja, han är en bra tränare. Men det är lika mycket de andra runt laget som ligger bakom att vi tagit oss till slutspel de senaste åren.

• Men han har ändå fått laget på rätt köl igen?

– Jag vet inte om det varit någon katastrof innan heller. Det är väl hela föreningen i stort som med hårt arbete bidragit till stabilitet.
Låst ämne

Huge: Nä, Sundlöv vill väl inte sälja sig för billigt (dyrt). Kanske pågår "bara" en förhandling just nu om nästa säsong...Inte läge att lägga för stor vikt vid endera partens uttalande just nu.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Huge: Sundlöv hade kunnat svara annorlunda, medge det! Helt klart ett uttalande som väcker funderingar... Om Sundlöv gillar Cz så är det ett märkligt sätt att uttrycka sig på. Kanske inte så mediasmart? Eller så är det just det det är... :)
Låst ämne

tompap71: "Bäcklin är ett bra namn, men jag ser gärna att han får ett år som assisterande först."

Här gäller det att våga. Kan Anders Forsberg gå in och vinna(?) serien med Skellefteå utan någon nämnvärd erfarenhet från seniornivå på elitnivå så kan defenitivt Bäcklin göra ett bra jobb i elitserien.
Båda Tommy Jonsson och Janne Larsson har tre år i elitserien och har erfarenhet nog för en bra balans i ett team med en orutinerad förstetränare.

Jag tycker det skulle vara helt rätt läge dessutom. Nu har det byggts upp en bra grund. Silfverberg och Ekholm kanske stannar och det är helt rätt läge att låta en ny tränare komma in med en ny idé. Vanligtvis i Brynäs kommer en ny tränare in först när något raserats året innan men den här gången behöver vi inte en tränare som kan gå in och lägga en grund utan någon som kan utveckla bygget.

JA till Mats Bäcklin!
Låst ämne

bradberry: Glöm inte att medierna vill att det ska låta exakt så, att det finns en spricka. Jag säger inte att Sundlöv blivit felciterad men jag tror inte att han är så klumpig att han lämnar en sånn lucka.
Låst ämne

Zzz: I den här länken står det att Czarnecki redan blivit erbjuden ett annat jobb.
Låst ämne

Jag blir riktigt förbannad över att såna här diskussioner och spekulationer ska dra igång i pressen precis när vi ska gå in i ett slutspel. Vem är det som har läckt tro?

Sånt här snor energi av laget och av Czarnecki. Alla måste vara 100% fokuserade på uppgiften om vi ska ha något att hämta i slutspelet.

Redigerad kommentar

Låst ämne

MarcusElving: Oerhört klantigt givetvis. Att pressen spekulera kommer ständigt återkomma, och även att det må vara sant så kan det ju vara läge att rå-förneka så att man tar död på allting. Istället för som sundlöv lämna massa öppna frågor om att allt inte är hundra ställt.. Men man är inte förvånad..

Blir svårt att få hela maskinen att dra åt samma håll, framförallt om cz har planer vid sidan om.
Låst ämne

MarcusElving: Det var ju efter Expressens intervju med Czarnecki i lördags som det drog igång, och det är ju Czarneckis egna ord.
Låst ämne

70 Rodrigues: Modo eller Timrå sätter jag en peng på.
Låst ämne

Zzz: Frölunda eller FBK :-)
Låst ämne

Zzz: Låter troligt. Men han ville ju vinna?;)
Låst ämne

70 Rodrigues: Nej, tror inte dom vill spela Cz hockey =).
Låst ämne

Zzz: Skulle tro på fbk, :)
Låst ämne

Gurra88: Ja han vill ju det. Men han ser väl någon potential i Modo.. Väldigt märkligt när man själv tycker att man nått vägens ände med ett av dom mest lovande lagen i serien..

Jag tror fortfarande att det är Sundlöv som sagt upp kontraktet alt. att dom gjort det ihop och att det är hans agent som är ute och friar.
Låst ämne

Zzz: Jag hoppas på HV. Tror det skulle bli ett riktigt bakslag för dem och det gillas;)
Låst ämne

Gurra88: Janne Karlsson har ett år kvar i HV.

Från EP: - 2009-04-14 • Signed to a three-year contract and named Head Coach by HV71

Vilken klubb som redan har en bra grund att stå på skulle ta in Cz? Det vore ju som att ta in Boork. Det dom är bra på är ju redan gjort.

Modo gissar jag på, kom ihåg vart ni hörde det först!
Låst ämne

Gurra88: Undrar vilka som erbjudit honom kontrakt?

Hille?
Stockholm snipers?
Östervåla?
Bajen fans?

Väntar med spänning!!
Låst ämne

Zzz:

Challe sitter på 2+1.
Låst ämne

Zzz: Perra har 1plus1 med TIK som han får bryta, kanske han kommer till er.
Låst ämne

Bissett19: Japp, men tror du verkligen han blir kvar? Jag är väldigt tveksam.
Låst ämne

sylf:
Respektlösa hån får ett minus..... Heja Brynäs!!!
Låst ämne

Zzz:

Jo det tror jag han blir,jag tror Näslund vill ha lite kontinuitet klubben,det har varit en skaplig tränarcirkus sen Sm-guldet.
Rindell,Horava,Aravirta...

Låst ämne

Bissett19: Ja visst är det så. Men är verkligen Challe rätt man för att få ordning på Modo? Nu ligger dom visserligen på slutspelsplats men med den lönebudgeten borde han lyckats bättre.
Låst ämne

Tväst: Har jag hånat Brynäs?

Nu får du ett minus!
Låst ämne

sylf: Du vet ju hur det där är, behöver ju inte ens kommenteras??
Låst ämne

70 Rodrigues o sylf:
Ja kära Brynäsvänner.... de flesta vet nog hur dom här psalmerna går.
Låst ämne

Tväst: Säg vad du vill säga istället??
Låst ämne

70 Rodrigues: Det är det dom inte klarar av.
Det är lättare att trycka minus än att skriva sin åsikt.

F.ö trycker jag alltid minus på dig för du har så fult nick :)
Låst ämne

Johnny Bravo: Ber om ursäkt men jag heter Rodrigues i efternamn :-)
Låst ämne

70 Rodrigues: Ha ha :)

Ok men nu var det inte jag som tryckte minus.
F.ö är det rena lekskolan på era - tryckningar.
Men det bekräftar ju bara det jag har vetat hela tiden när det gäller många härinne.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Johnny Bravo: D e lungt, jag har en aning om vilka små fegstackare det är :-)
Låst ämne

Johnny Bravo:

Men hörru,fortsätt lek med dina kappvändare i TIK-boken.
Har du fyllt på pillerskåpet inför Kvalserien?
Låst ämne

Bissett19: Nä, jag röker bara svamp. Många svampar blir det.
Låst ämne

Bissett19: F.ö hörde jag att Jokela o Karlsson är på väg till Brynäs.
Sundlöv ligger på ordentligt för att få dom.

edit: Han tycker nämligen att ni Brynäsare har det för bra o vill att ni ska få känna på lite, lite ångest i era tillrättalagda liv.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Johnny Bravo: Have some good shit back from Jamaica, just send me a bubble ;-)
Låst ämne

« · 1354334 · »