Redigerad kommentar
Huge:
"Ja, att blir en annan tränarstil är nog alla överens om.
Men jag är inte lika säker på att det handlat om fusk, snarare om spelare som slitit stenhårt och verkligen försökt men inte fått ut nåt pga ostrukturerat och osynkat agerande från laget i stort. Och då är det ju svårt för att inte säga fel att bänka enskilda spelare som nån sorts syndabock för kollektivet sas.
Och lägger du till att du kanske inte har några på bänken som anses vara bättre alternativ även i sina bästa stunder så blir det ju än mer komplicerat att hitta en bra lösning."
I Byrådirektör H.K. Bergdahl´s ord:
"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades"
KulaShaker:Knattetränaren?
Ja vi har ju värvat honom från Sunderbyns pojkar -02 som nu letar nu tränare.
Carl Lejonkräk: Du som har information, hur såg försvarsspelet ut hos dem?
Ger det hopp för framtiden vad gäller Brynäs? ;-)
Johan Norrström: Avdelningen ogenomtänkta formuleringar!
Gör säkert ont när han tänker, men var säkert Murray kommentaren som var den triggande faktorn. Långsint djurgårdare
"Dagens kedjor Rödin - Scott - Sweatt Brodecki - Jacke - Brodin Lindblom - Nordan - Wallace Westerholmarna - Linkan
Bertil klev av efter ca 30 min, oklart varför
Jesse tränar inte"
Skulle vara mäktigt om Bulan petade el Bz fotade Jesse o ger sig in i silly som ett riktigt statement/spark i röven...
Inte helt osannolikt, 50/50 petad/skadad
Linkan måste vare en bättre center än Blomman
Utan att överdriva allt för mycket, så blir de två matcherna vi
har kvar mot Leksand oerhört viktiga.
I och med att vi och Leksand har samma poäng nu.
Då måste det lag som förlorar båda de inbördes matcherna
som återstår, ta 7 poäng mer på de andra 14 matcherna som
är kvar, för att vara säker på att gå om. Det är 0,5 poäng
per match. Vilket oftast är mycket mycket svårt att ta igen.
Så matcherna mot Leksand kommer att bli mycket avgörande.
Skulle vi förlora båda mot Leksand, så kan det räcka att ta 6
poäng mer på de andra 14 matcherna, och hoppas att
målskillnaden är till vår fördel. Men det är inte speciellt mycket
lättare att ta 6 posäng mer på 14 matcher, än 7 poäng mer.
Skulle vi vinna båda mot Leksand.
Då måste Leksand med största säkerhet ta 7 poäng mer
på de återstående 14, eftersom de redan nu har sämre
målskillnad än oss.
bifhjärta:"Dessa "experter"...Hur j-vla länge ska dom får hålla på? Breitholtz...Garpen...ROS..WENNERHOLM..Det värsta är att dom får betalt för deras plågsamma texter och uttalanden..
Edit: Glömde Wikegård också;-("
Det är ju tack vara sådana som dig som de får hålla på.
Redigerad kommentar
Nu är det Rödin som ska hudflängas, han tappar puckar i parti och minut, jobbar inte hem och missar i markering.
Herregud, HELA LAGET har ju haft problem så varför inte Rödin?
Har man en offensiv uppgift, är kreativ och ibland måste ta lite chanser i sina aktioner så är det klart att det också blir fel ibland. Och hur många orkar titta efter vems som egentligen gjort fel lite tidigare och som sen en annan spelare får försöka rädda upp och får skit för när han misslyckats?
Ingen som har förklarat ev slapp inställning enbart med att nån skulle vara trött, det är en av tänkbara förklaringar. Har du legat och pumpat ett tag i offensiv zon och vill byta samtidigt som motståndarna får spelvändning så tvingas spelarna i många fall ligga kvar och göra så gott dom kan, istf att åka och byta och ge motståndaren ett numerärt överläge som oftast resulterar i baklängesmål.
Min poäng är att Rödins slapphet är väldigt överdriven, som med mkt annat härinne, höll jag på att säga...