Brynäs IF

728031 inlägg · 7962 ämnen

Ny tränare!

« · 1655158 · » Till forumet

Sv: Ny tränare!
Peja: Håller med.
Tycker ändå att Garpen är en av de bättre experterna i allmänhet.
Förstår dock inte snacket om att BZ skulle ha klivit in tidigare och agerat, TJ måste väl ändå få en ärlig chans att räta på skutan när man gemensamt har hamnat på fel kurs.
Fram till förlustraden med 8 raka torskar fanns det ju ändå chansen att förbättra saker och ting, det är väl först därefter som man kunnat kräva att BZ agerar, vilket han ju också gjort.
Det intressanta i nuläget är väl hur man tänker sig framtiden, vad gäller spelidé och vilken riktning laget kommer att ta.
Tror som Garpen att Bulan inte är nån långvarig lösning, om det nu inte visar sig att han är en mkt duktig tränare som är betydligt mer slipad och erfaren än vad Garpen tycks tro.
Låst ämne

SH: Som lekman tycker jag inte att Blomman som center känns speciellt konstigt.
Han har bra spelförståelse, jobbar hårt och kanske haft för stora krav på sig själv som målskytt och sniper. Det är ju iaf en lite oväntad omvaskning som kanska funkar riktigt bra, annars hade man nog inte ens tänkt tanken skulle jag tro.
Låst ämne

Det vill till att det inte blir fler skador bland anfallarna.
I och med att vi lånat ut Olden och Niinimäki inte spelar
(för att han är skadad eller petad), då har vi enbart
Lööke kvar som extraspelare som håller för SHL. 

Om Niinimäki är petad (för gott?), då gäller det att
man hittar en ny klubb till honom och skaffar en
ersättare före den 31 januari (9 hela dagar på sig). 

Låst ämne

Carl Lejonkräk: Du vet väl att innan man bojkottar OCH sågar något så har man troligtvis testat produkten innan? Svårt att såga utan att veta hur bra/dålig produkten är..eller hur? Och ja, jag ångrar att jag bidrog med dessa 2 kronor till Garpens lön, men det får gå för den här gången.
Låst ämne

bifhjärta: Äh inte sjutton bojkottar du inte, du läser och sen gnäller du som alla andra (.;
Låst ämne

Enaranger: Niinimäki lär inte va petad ur truppen, osannolikt.
Låst ämne

KulaShaker: Står inte ens vem som är journalisten, så det blir lite svårt att maila honom och fråga:(
Låst ämne

Undrar om det finns nån chans att ollas gör comeback denna säsong?
Låst ämne

Zappaholic: Vad är det jag inte fattar?

Att tre spelare ska påverka de andra ca 20 spelarna Hur dom ska agera på isen. Hur man backcheckar? Hur man agerar under press?

Jag måste vara stendum. Att dessa tre kan vara skillnaden att få ut ett bra resultat är glasklart.

Men inbilla mig aldrig att trion är avgörande för att sätta ett grundspel.

Eller?
Låst ämne

mk: Vet inte vad det är du inte förstår...

Du påstod att Huge skrivit något som han bevisligen inte gjort. Det var det jag påpekade.

Rätta mig om jag inte har fel...

Låst ämne

mk:

Såg inte backcheck som ett problem pre-Bulan, inte ens för Niniimäki

Tycker vi ofta blivit översköljda på vår planhalva trots att vi varit samlade, motståndaren tar röd, tar vår blå, inga backar som vågar stå upp...

...o sen får vi långa anfall på oss där vi till slut virrar bort oss eller blir för trötta o så ringer det...

+ det usla box play

Låst ämne

tjugo8: Vi blir stillastående i egen zon, stirrar puck, backar in för långt, ingen vågar stå upp osv. Långt lag, dåligt hemjobba av forwards, backar fyller inte på framåt. Handlar mycket om rädsla för att bli överspelade men det resulterar tyvärr i att vi blir överspelade. UBer om ursäkt för lång analys...
Låst ämne

Carl Lejonkräk: Det paradoxala är väl att det du talar om har funkat riktigt bra i vissa matcher, så spelarna borde ju ändå veta hur man ska göra.
Det handlar mao mest om självförtroende, att lita på varandra och jobba klart situationerna på ett bra sätt, nåt som också tog oss ur den långa förlustraden innan jul. Är nog dom här i grunden enkla sakerna som Bulan trycker på i kombination med lite nya ideer om hur man ska försvara sig på ett mer aggressivt sätt.
Har man fart och aggressivitet in i situationerna så får man även farten med sig i spelvändningarna som förhoppningsvis kommer av sig självt.
Låst ämne

tjugo8:

Ja det skulle allt va en omstart som gav eko till resten av truppen..... men inte kan dom väl kicka Jesse utan att Bulan sett han i en enda matchsituation?

Troligaste är väl att han vilar nån småskada.

Låst ämne

SnowKing:

Jesse ska tydligen vara sjuk om de uppgifter jag fått stämmer.
Låst ämne

krobbe: Det är lugnt! Han kommer vara med under finalen!
Låst ämne

The Bulge
Låst ämne

BZ  BOOOOOOOM !!!!!!!!!!!!!!
Låst ämne

tjugo8:

Då är det väl troligt att nån annan är på ingång på forwardssidan! Spännande!

Låst ämne

tjugo8:

Det var fan i mig överraskande. Här går verkligen råsopen på högvarv.
Låst ämne

SnowKing: Någon från Karlskoga kanske ;-)

Låst ämne

Huge: På bortaplan har det funkar en gång(Djurgården), hemma några fler gånger. 13 treor på 39 försök imponerar inte.
Låst ämne

Treklövern1912:

Svårt att tänka mig att de släpper spelare till en eventuell kvalmotståndare. :)
Låst ämne

tjugo8: Undrar om vi kan se framemot ett nyförvärv eller sitter dom nöjda tro?
Låst ämne

SnowKing: Kanske Hossa!
Låst ämne

tjugo8: Holy shit. Bengtzén är bäst!
Låst ämne

tjugo8:Inte alls förvånad, direkt när Bulan tog över var Niinimäkis roll i laget hotad och några dagar senare lämnar han! bra!
Låst ämne

Rumpelstiltskin: skönt. Får försöka få till sju matcher då :-)
Låst ämne

Brynäsgubbe:

Var det inte Bengtzen som värvade Niinimäki för några veckor sedan?
Låst ämne

70 Rodrigues: Som jag trodde. Den lata finnen åkte direkt när det kom en tränare som ställde krav ;)
Låst ämne

70 Rodrigues: Tror inte att det finns pengar för nya spelare då man får betala lön åt TJ,Ove, Dacke, Bulan och Petter Nilsson. Kanske Niinimäki fick gå då Bulan vill har mer fart och aggressivitet. Bulan har kanske erfarenhet av Niinimäki då han spelade i Luleå för några år sedan.
Låst ämne

Treklövern1912:Kan ju vara så att Jesse ville gå själv när Bulan kom!
Låst ämne

Powerfade:

Tyder på ett ganska mediokert scoutingarbete av Bengtzen. Niinimäki har väl egentligen precis levt upp till det som funnits att läsa om honom.
Låst ämne

Treklövern1912: Bulan vill nog inte ha centrar som 'fuskar' i försvarszon. Samtidigt kanske inte Niinimäki är särskilt intresserad av att vara en utfyllnadsspelare. Kanon om pengar frigörs till någon annan spelare, jag skulle gärna se en ny back som stabiliserar ytterligare.
Låst ämne

70 Rodrigues:
Klart det kommer nått, nystart!
Underkännande för Bz såklart, ändå bra att han agerar innan fönstret
Tycker inte Jesse varit helt usel spelmässigt, energiläckage kanske?
Låst ämne

tjugo8: Wow vad är det som händer? 

STORSTÄDNING GILLAS!!! 

Äntligen visas lite jävlaranamma!

Hoppas på en ersättare!

Låst ämne

tjugo8: Det här skickar rejäla signaler till övriga
laget. Det går inte att åka omkring lite halvdant och dutta med puck och sen inte göra jobbet fullt ut.

Helt rätt!!
Låst ämne

Johan Norrström: Han känns mer eller mindre som en vild chansning i ett akut läge. Men man fick "rätt" igen ;)
Låst ämne

Zappaholic: Risken är nu att han ersätts med någon mellanmjölk från AS.

Eller vad tror ni? Bara drygt en vecka på sig att värva någon...
Låst ämne

tjugo8: Jag förstår varför de kickar Niinimäki. Visst ett grymt jäkla spelsinne men ingen skridskoåkning, ingen tacklare, inte jobba hem. 
Låst ämne

Zappaholic: "Helt rätt!!

Bara om det kommer nån ny - och bättre ja.

Låst ämne

Johan Norrström: Scoutingarbete existerar knappast vid panikvärvningar i januari. Sparkade spelare är i stort sett vad som erbjuds och det gäller att chansa.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Stor risk...
Låst ämne

Brynäsgubbe:
"– Han ska vara så pass mycket bättre än det han har visat i Brynäs. Han har kvalitéer, men dom passar inte in i Brynäs. Arbetsinsatsen har inte varit tillräckligt bra.

– Det är svårt att hitta centrar i nuläget, så i första hand letar vi efter en forward nu. Och då är det för att bredda truppen, nu talar vi inte om att hitta någon spetsspelare, säger Stefan Bengtzén."

Jag e inte nöjd m vår centeruppsättning
Låst ämne

Carl Lejonkräk:

Det ligger viss sanning i det naturligtvis. Men jag tycker nog det är Bengtzen som får plocka på sig skämskudden den här gången.
Låst ämne

tjugo8: Det kanske kommer någon utfyllnadskille från Almtuna eller Timrå som kan gå in och tokköra?
Låst ämne

Peja: Nej tack!
Låst ämne

Forsberg 1978: Järnkrok, Silfverberg och Larsson?
Låst ämne

Just nu har Leksand puttat Brynäs ner till kval...

Låst ämne

Kanske SHL-klausul?
Låst ämne

« · 1655158 · »