Brynäs IF

723928 inlägg · 7957 ämnen

Nyförvärv

641708 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Anders Eriksson drar förresten till Ryssland. Jag som trodde att han skulle få chansen i NHL igen, 9p på 10 matcher med bra +/- borde ju ha varit tillräckligt på try-outen men men.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Poffa:
Folk skulle ju inte alls skämta om att vi hade 2st 40-åringar i backlinjen...

Är övertygad om att Albelin hade blivit en bra förstärkning hos oss.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Poffa:
Det tror jag absolut! Skulle kunna se honom bredvid DJ, Albelin skulle väga upp bra med sin rutin och starka defensiv. Synd att "Djävlarna" tog honom. :P
Kommentera

Sv: Nyförvärv

TIKbiff:

Månsga skämtar om Albelin, men han skulle vara en tillgång i alla ES-lag utom möjligtvis Linköping, Frölunda och HV.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
Metal Guru: Lite synd att han inte ville komma, trots att han är gammal så skulle han helt klart tillföra en hel del stabilitet i Brynäsförsvaret.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Metal Guru:
Ja Boork tycket väll att dom har för ung trupp ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv

Hoppsan,
En man som går under namnet 41-åringen har tackat nej till Boork.
Among others.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Håller med, Blomqvist var riktigt lovande för några år sedan men har snarast gått bakåt i utvecklingen. Skall någon från Lakers komma till Brynäs är det väl f.d. Uppsala bon Johan Ejdepalm som varit riktigt bra i år trots sitt skadeuppehåll.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JanT: Har också läst om det. Tydligen var det ju av sociala skäl som han fick gå, han verkar alltså vara lite omogen utanför isen. Men om några år kanske, tycker också det är tveksakt om han vore nåt. Fast skulle inte förvåna om Boork försökte, en ung kille med fysisk spelstil är ju vad han brukar leta efter.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Har sett Blomqvist in action med Växjö Lakers vid några tillfällen. Fick dock kicken från Lakers efter halva säsongen i fjol och gick till Troja. När Troja åkte ur blev det Norge. Mitt intryck är att Blomqvist inte är något för Brynäs IF i dagsläget. Kanske på sikt, då han ansågs vara en framtidsman i Lakers. Det blev stort rabalder när han fick gå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Och vem skulle det vara som är en defensiv gigant i BIF? Pihl? Även Sjödda och Lavins har ju sina främsta egenskaper i det offensiva spelet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Ja nån dominant i egen zon är han ju definitivt inte. Men då gäller det för Boork att para ihop honom med en som är bättre defensivt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Absolut, det är inte bara Johanssons fel. Men han tenderar att visa upp att klent försvarsspelspel i egen zon, oavsett vem han spelar med.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Men du kan väl inte skylla dessa långa anfall på EN spelare? Då är det väl snarare kombinationen med Casselståhl som inte är bra...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Just därför behövs stöttning av en riktigt bra defensiv back, så DJ får utrymme för offensiva räder.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rafalski: Klart att Johansson är hyfsad offensivt, men defensivt är han ju en smärre katatrof(även om det har blivit bättre). Motståndarna har ofta 5-minutersanfall när han är inne... Men det beror såklart på vad som är alternativen också - om det är en allsvensk back eller typ Lintner som är potentiella värvningar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rafalski: Helt rätt... Jag glömde D.J i mina ambitioner att inte skriva ett för långt inlägg...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Vi får inte glömma bort D Johansson, han gör sin överlägset bästa säsong i Brynäströjan och tillsammans med en riktigt bra defensiv back nog skulle lyfta ytterliggare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Sunken har varit helt OK tycker jag, samma sak Örat som dock dalat på slutet. Sjödda är gammal och jag hoppas att han spelar sin sista säsong.

Kupan? Han har blivit värsta pepparkaksgubbenå är på tok för snäll. Han har antagligen fått en massa skäll av Boorken för onödiga utvisningar så han "spelar smart" nu...OCh har tappat sitt spel. Lavins vill jag ha kvar, han har blivit ruggigt bra jämfört med när han kom.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Håller med, men Blomqvist känns ändå som en "Boork-spelare". Men det är väl egentligen bara Lavins och Sjödda som är riktigt bra backar i Brynäs, så känner i alla fall jag det. Och då är Sjödda inte direkt ung längre. Sundqvist är på god väg att etablera sej, men jag hade förväntat mej mer av typ Kuparinen denna säsong. Han är inte skicklig framåt och spelar numera inte ens fysiskt i egen zon...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:håller med låt DIF scouta bland dom Röda bävrarna* så plockar vi hit någon spelkåt Tjeck eller något annat öststatsland.

*/Supporterklubben till Stjernen från Fredrikstad heter "Read Beavers"
Sarpsborg är förövrigt Stjernens Leksand
Nu fick ni lite supporterkultur också
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Nja, visst kan han bli en bra back. Men Brynäs har inte råd att chansa utan måste börja se över backbesättningen redan den här säsongen. Jag ser helst att Sundlöv fixar två BRA backar till nästa fönster. En offensiv och en defensiv klippa. Detta skulle höja Brynäs spel markant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Läste förresten att DIF jagar denna spelare (länktipset). Låter typ som en Melker om man ska tro elitprospects.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Visst kan man vara med och bidda på honom...Han är ju i lagom ålder så det är ju en tänkbar spelare som kan tillhöra stommen ett par säsonger framåt. OM han levererar...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Sant, det beror väl egentligen på hur Felsner & Hermansson lyckas. Men om måltorkan består så vore Pärssinen nåt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Det får visa sig vad som händer... Helst ser jag att Brynäs skaffar in den utlovade toppbacken ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Något för Brynäs i nästa fönster? Vore nog värd att lägga Nikolishin-pengarna på. Kan inte tänka mej att det kommer upp något bättre alternativ i alla fall...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19:
Större att Hermansson får Kenneth Anderssons gamla nummer och Davydkins för alldel....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Japp!!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Felsner får alltså "Moddas" gamla nummer!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Hermansson får nr 17 och Felsner 33 på ryggen!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Boorken summerar på hemsidan:


www.brynas.se/news_read.asp?id=2089
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Men när Bäckström och Andersson är tillbaka från J-VM så vill jag se laget så här:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Casselståhl-Sjödin Felsner-Lind-Dackell

2:a Lavins-Johansson Malmström-Bäckström-Molin

3:e Sundqvist-Andersson Månsson-B Danielsson-Hermansson/Aarnio

4:e Kuparinen-Öhrstedt Spets-Almtorp-Hermansson/Aarnio

Extra: Gellerstedt!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bissett19: Ja den där var det fan rött kort på ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Du som ser lite träningar då och då..........Tränar Boorken klapp klapphockey nu när det lackar mot jul??.......:-))

Rätt dålig va??......:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Tack!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Super!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jompe: Try this gentlemen.

Han verkar vara en lättsam jävel iaf.
Kommentera


Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Får inte ordning på din länk.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Dålig länk... det går inte att länka javascript popup fönster på det sättet?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Länken fungerade inte, hoppas att det inte är ett dåligt omen :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Felsner om första träningspoasset med Brynässamt lite om hans tankar om att spela med oss...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Som JanT skrev så verkar det på Keb som att något är på gång på centerpositionen så vi får väl hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
118118: För att det kanske ska bli bra så är det nog fan bäst att Sundlöv presenterar en ny center jävligt snart!!! Hade mer än gärna velat sett en stabil spelskicklig back också!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Ja det är klart, men jag tror inte Boorken rangordnar kedjorna (förutom kanske att 4:e kedjan inte brukar spela så mycket) men dom två första kedjorna fungerar bra och det vore synd att ändra på det, men vi får väl se som sagt. Mig spelar det ingen roll bara det blir bra... :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
118118: Satt och velade fram o tillbaka ang det, så egentligen är det väl hugget som stucket, tror dock att det är viktigt att få igång Felsner direkt och då tror jag att det är perfekt att sätta in honom med dom bästa på en gång, men vi kan ju önska o spekulera hur mycket som helst, framtiden lär utvisa vad som komma skall!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Varför inte behålla 1:a och 2:a kedjorna intakta och köra Felsner i 3:e med Björne och ev. ny center? Tycke dom två första kedjorna har fungerat utmärkt så det är väl bättre att stärka dom andra isf?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Känns som om det är ganska jämnt skägg mellan Spets och Gellerstedt. Men egentligen så tycker jag nog att även en back behövs (utöver en center). Kuparinen och Örat måste använda sin fysik mer och agera tuffare, annars vetefasiken om jag vill se någon av dom nästa säsong. Dom ska spela tufft!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Vi lär väl få nöja oss med dom backar vi har, vilket jag tror kommer att stå oss dyrt. Får vi in en ny center samt att Aarnio försvinner(tyvärr) så vill jag se laget så här:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Casselståhl-Sjödin Felsner-Lind-Dackell

2:a Lavins-Johansson Malmström-Bäckström-Molin

3:e Sundqvist-Andersson Månsson-Ny Center-B Danielsson

4:e Kuparinen-Öhrstedt Hermansson-Almtorp-Spets

Extra: Gellerstedt??
Kommentera

641708 · »