Brynäs IF

726954 inlägg · 7960 ämnen

Nyförvärv

« · 680113 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv
rackham: Hehe...
Ja, att aldrig vistas i egen zon kanske kan betraktas som lite spektakulärt..... :-)

Följande citat från Nicklas säger kanske en del:

"Jag har ett hyfsat skott, men behöver jobba en hel del med defensiven"

Förstår att han sade detta som absolut slutkläm i sitt uttalande till media.
Kanske en förhoppning om att ingen skulle orka läsa det sista i artikeln... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Obefogade farhågor eller?"

Oväsentligt om dom är obefogade eller befogade.
Ropar man "Vargen kommer" hela tiden, så är det rätt stor chans att den faktiskt kan dyka upp ngn gång.
Skillnaden mellan oss båda är ju att du aldrig ställer frågan VARFÖR vargen kommer och vilka medel de ansvariga har för att isf hindra honom att dyka upp.
Att bara skrika och sedan belåtet konstatera att man prickat in en enstaka prognos ger jag inte mkt för.
Även om du faktiskt på senare tid har blivit en aning mer moderat i dina uttalanden.
Är det månne påverkan av din mentor Lasse som haft lite inverkan?
Verkar som så, då du likt en papegoja ofta upprepar det han säger.... :-)
Kommentera

Huge:
Noterar för övrigt att Floberg har gjort lika många mål som Danielsson i bottenlaget Sundsvall...
Kommentera

Huge:
För "spektakulär spelstil"?
Kommentera

Makkan: Nu tog väl Boorken iofs med sig några spelare från Almtyna till Brynäs när han själv bytte klubb.
Du har inte funderat på varför Nicklas INTE var en av dessa spelare?
Kommentera

Nicklas Danielsson verkar hamna i Timrå.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/16121.htm

Det kommer nog att bli ett bra nyförvärv, hade hellre sett honom uvecklas i Brynäströjan. Men han hade inte dom rätta tränarna som trodde på honom. Boorken skulle nog passat Nicklas bättre = fått mer istid.
Kommentera

70 Rodrigues: "Om Brynäs inte förstärker laget med 3 bra backar samt 2-3 forwards med spetskompetens så kommer vi att få se KS hockey i Läkerol Arena nästa säsong, det är vad jag förutspår :-)"

Jag tror att vi båda vet att det inte kommer att hända. Brynäs kommer förmodligen att förstärka med en, max två bra backar och möjligen någon forward av god kvalitet. Jag skulle bli mycket överraskad om det blev fler nyförvärv än det. Men jag tror inte att vi hamnar i KS efter nästa säsong. Gamlingarna Lind, Dackell, Danielsson, Molin och Sjödin lär ha 1-2 goda år kvar i sig och de yngre spelare som anslutit under året kommer att utvecklas vidare. Jag ser också gärna att vi förlänger med Felsner. Men det gör oss inte till ett topplag, snarare ett lag typ plats 7-8 i serien. För att vi ska bli ett topplag måste mer spetskompetens värvas. För att bli ett topplag måste vi få en ekonomi som möjliggör tunga värvningar. Vi är på väg dit, men än återstår en bit.

Tror jag.
Kommentera

Jan T.
Nej. Du har aldrig påstått det, men vilka riktar du dig till?
Du kan väl namnge ett par personer, så man vet vilka som är dysterkvistar
Jag mötte dig i Gävle för ett tag sedan o jag fick en känsla av att du ej tyckte om när man kom med kritik gentemot föreningen o personer i dess omkrets, bl.a supporterklubbarna?
Kommentera

70 Rodrigues: "Om Brynäs inte förstärker laget med 3 bra backar samt 2-3 forwards med spetskompetens så kommer vi att få se KS hockey i Läkerol Arena nästa säsong, det är vad jag förutspår :-)"

Ingen risk eftersom vi redan säkrat ES-platsen nästa säsong.
Kommentera

Huge: "Han har ju ändå sedan starten av HS haft farhågor, så nån gång måste ju ngn farhåga statistiskt sett slå in"

Obefogade farhågor eller?

"Är man dessutom gammal i gården, så borde man väl kunna inse att skador och oflyt faktiskt påverkar ett lags prestationer"

Liksom en svag ledning och en svagt lag, fast det skulle du ju aldrig erkänna eller hålla med om, även då du är gammal i gården, för det är ju negativ kritik och något sådant finns ju inte i ditt vokabulär när det gäller Brynäs IF!!
Kommentera

GävleLasse: "Är det bättre att skylla på otur, skador och liknande när Rodrigues farhågor slår in? Glöm inte att han är gammal i gården och har haft rätt i mycket av sina "profetior" många säsonger nu..."

Han har ju ändå sedan starten av HS haft farhågor, så nån gång måste ju ngn farhåga statistiskt sett slå in.
Därmed inte sagt att han skulle ha rätt i stort.
Är man dessutom gammal i gården, så borde man väl kunna inse att skador och oflyt faktiskt påverkar ett lags prestationer.
Kommentera

JanT: Om Nostradamus förutspåelser verkligen stämmer tvistar dom lärde!

Om Brynäs inte förstärker laget med 3 bra backar samt 2-3 forwards med spetskompetens så kommer vi att få se KS hockey i Läkerol Arena nästa säsong, det är vad jag förutspår :-)
Kommentera

GävleLasse: Det är en avvägningsfråga. Den "gyllene medelvägen" är alltid bäst att vandra!

Vad det gäller profetior så slår jag både dig och Tony på fingrarna denna säsong....Mina "formkurvor" förutsåg både den mirakulösa vändningen samt Leksands och Södertäljes fall.

Om du vill veta hur det går nästa säsong? Vänd dig i förtroende till "nostradamus" Tisell. :-))
Kommentera

JanT: ÄNTLIGEN har du förstått :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag får väl erkänna att jag tittar lite extra på dina och Lasses alster, men det är enbart för de är så särdeles välformulerade. :-))
Kommentera

JanT: Host host :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har inte anklagat dig för att gömma dig bakom någonting! Har definitivt inte sådan järnkoll på allt du skriver! ;-)
Kommentera

JanT: 1 gång denna säsong har jag sagt att jag haft fel och det var ang Hermansson, så jag gömmer mig inte bakom "Jag hade fel"!!
Kommentera

JanT: "Rent principiellt tycker jag inte att det alla gånger räcker med att gömma sig bakom "jag hade fel" när man varit ute och sågat motorsåg å det grövsta. "

Är det bättre att skylla på otur, skador och liknande när Rodrigues farhågor slår in? Glöm inte att han är gammal i gården och har haft rätt i mycket av sina "profetior" många säsonger nu...
Kommentera

GävleLasse: Men då är vi väl överens angående Lind? Han kommer att göra en kanonsäsong nästa år och leverera minst 40 friska poäng! :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Rent principiellt tycker jag inte att det alla gånger räcker med att gömma sig bakom "jag hade fel" när man varit ute och sågat motorsåg å det grövsta.

OK, nu är jag med angående Bäcker!
Kommentera

JanT: Visst har han fått slita hund den här säsongen. Varför? Jo, det är väldigt enkelt. Om man inte satsar på bättre spelare än att rota runt i allsvenskan och bygger långsiktigt så blir det hundjobb istället för konstruktivt spel.

Skäl för lönen? Varför värvades Lind från början? Var det för att Slita hund defensivt eller var det för att leverera kreativitet framåt?
Kommentera

70 Rodrigues: Säger man en sak här så gäller den som cementerad lösning för all framtid... Så e det bara i den Boorkiska tankegången. Glöm inte att vi satsar långsiktigt ;))
Kommentera

JanT: "Frågan är bara hur mycket skit det är passande att vräka ur sig"
Vad är det för skit du snackar om??

Bäcker hade varit en bra lösning pga centerbristen innan det sista fönstret stängde, har aldrig sagt att jag så honom som en lösning till nästa säsong.
Kommentera

kentalalarsson: Har jag någonsin påstått att du är en dysterkvist? Inlägget följdes av ;-))). Med andra ord raljerade jag en smula.....

Förövrigt har du vid det här laget gjort helt klart var du står angående BIF's ledning.....
Kommentera

GävleLasse: Tycker att din dom över Lind är väl hård. Han har fått slita hund denna säsongen, vilket jag tror gått ut över det offensiva spelet och poängproduktionen. Kapacitet finns, vilket han visat tidigare säsonger. Jag är inte helt nöjd med den eventuella värvningen av Hansen, hade gärna sett en mer kvalificerad center!
Kommentera

70 Rodrigues: Blir ett sent svar på frågan....Det jag reagerade på var att du mycket väl kunde tänka dig Bäcker i truppen, men inte alls Hansen. Hade vi värvat Bäcker hade centerkvoten likt förbannat varit full! Jag kan nämligen inte se någon större klasskillnad mellan Bäcker och Hansen.

Visst är det bra att kunna erkänna att man har fel. Frågan är bara hur mycket skit det är passande att vräka ur sig?
Kommentera

lillovechkin: han är nog inte Vancouvers högsta prio att behålla....men frågan är om ni skulle få han......va ska ni ha han till ? slå sönder motståndarnas bästa spelare???

Jag skulle då hellre värva hans lillebror Tuomo
Kommentera

Malmen: säg att du skämtar!!!...Hur faan ska Brynäs IF locka till sig Jarkoo Ruuto?? Tänk,TänkTänk.....................
Kommentera

Malmen:

J Ruutu... fegare kaan ingen varaa
Kommentera

Malmen: hmm om ni hade velat spela boxplay halva matcherna så
Kommentera

Synd att J Ruutu har kontrakt. Bra tillskott annars!
Kommentera

GävleLasse: "Ta ställning i debattfrågan? Det är väl det jag har gjort. Jag hävdar med bestämdhet att det finns många centrar som är ett bättre val än den här killen."

Ja, DEN sakfrågan är vi nog alla överens om: att det finns bättre centrar på marknaden.
Men den sakfråga jag ville diskutera var ju ifall Hansen kommer att hålla i ES eller inte, iom att vi redan verkar ha bestämt oss för honom, och inte ngn stjärncenter i världsklass.
Kommentera

70 Rodrigues: Det börjar väl bli dags för en Boork-krönika men den kanske kommer när grundserien är slutspelad.
Kommentera

Jompe: De har ju redan gått ut med vad de letar efter så det är ju ingen hemlighet direkt. Personligen så skulle jag bli glad om jag fick information om tankegångar och strategier kring lagbygget. Hur många utvecklingsspelare skall man satsa på? Hur många redan etablerade spelare skall tas in. Dessa kommer troligen att läggas på backsidan.

Sedan undrar man ju hur många man tänker ta in. Om JAG skulle satsa på ett långsiktigt lagbygge så skulle jag satsa på att ha en stor trupp. Gärna en hel femma för mycket i laget, allt för att skapa konkurrens om platserna. Rent ekonomiskt måste det vara möjligt för spelare från AS och liknande kostar ju inte lika mycket som meriterade spelare.
Kommentera

70 Rodrigues: OK, point taken. Man kanske trodde att det skulle bli huggsexa om Madsen och ville vara först ute, nej?
Kommentera

Jompe: Lika smart som att värva en norrman innan marknaden ligger vidöppen!!
Kommentera

70 Rodrigues: Men är det så klokt att gå ut och diskutera värvningsstrategi ett par månader innan silly season är i full gång?
Kommentera

70 Rodrigues:
Mmm...
Du får hjälpa dem på traven.
Kommentera

rackham: Tro mig, ska göra det, men det hade varit trevligt om öppenheten mot supportrarna kunde bli bättre då jag tror att det är många som har liknande funderingar.
Kommentera

70 Rodrigues:
Har du kontaktat dem med frågan?
Kommentera

Det skulle vara väldigt intressant och höra från Boorken och Sundlöv vad dom har för strategi och hur dom resonerar runt balansen när det gäller värvningar av etablerade spelare och framtidsnamn??
Kommentera

JanT:
Vill gärna veta vad som personifierar en dysterkvist?
Varför är jag en dysterkvist.?
Du namnger ju ingen,(som vanligt), så därför står väl även jag med i den kategorin.?
I år är det måhända din tur att bli kallad kuppmakare samt anklagad för att ringa runt till sponsorer med uppmaning att ej sponsra Brynäs IF med pengar.
Vidare blir ditt 40 årskalas inställt 3 dagar innan, för att det har förekommit kuppartade möten.
Varför skulle jag vara en dysterkvist?:-)

Vad är det för dystert att läsa att valberedningen samt klubbchefen bör bytas ut.? Jag har tagit en klar ställning till de fakta jag har.
Förespråkar ej Boorks spelfilosofi, har aldrig gjort, men tycker det är bra att han stannar ännu ett år.
Vi har en ordförande som kom in i en turbulent tid o har gjort mycket nytta, men nu är det dags att gå vidare.
Medlemsrådet bör bytas ut. Anser ej att de ställer upp för sina medlemmar på det sätt man kan önska. Att man gör skillnad på person har de tydligt visat.
Kommentera

70 Rodrigues: Det kan bli hur fan som helst... Det ska bli jäkligt kul å se hur trupen kommer att se ut. Antagligen så kommer de att satsa på en "stjärnback" typ Tuulola sedan blir det "talanger" för hela slanten.

Sen får vi se om Molin och Sjödin fortsätter. Ser de att laget inte blir slagkraftigt så slutar de nog hellre än att få dra ett tungt lass ännu en säsong. Alla vill ju sluta sin karriär på ett bra sätt och går de till slutspel i år så kommer de nog vara nöjda med det. Molin kanske spelar nåt år till men Sjödda lägger nog av om laget blir för svagt.
Kommentera

70 Rodrigues: I så fall blir det svårt att motivera spelarna om en ideligen gör en Walberg å tappar puck på offensiv blå och inte ids jobba hem.. ;)
Kommentera

GävleLasse: Boorken skulle ALDRIG sparka någon han själv tagit till klubben, det blir ju en prestigeförlust för honom och det går ju inte för sig :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Glöm Honken... Jag tror att Brynäs behöver visa mer ambition för att han skall skriva på igen... bara en känsla jag har.
Kommentera

GävleLasse: Det lär väl bli något sånt här nästa säsong:

Målvakter: Holmqvist(NY)

1:a Sjödin/NY-Casselståhl Dackell-Lind-Månsson

2:a Johansson-Lavins Molin-Bäckström-Malmström

3:e Sundqvist-NY Danielsson-Almtorp-Widing

4:e Andersson-NY NY-Hansen-Hermansson

Sen blir det väl ett par nya forwards till, Spets kan dom låna ut!!
Kommentera

70 Rodrigues: Intressant scouting rapport man hittade om Ryno..

Visst var det en del superlativ och positiva inlägg men jag reagerade på den här biten.

"Ryno gillar att hämta puck i egen zon och transportera den sedan på egen hand, men någon särskilt aktiv backchecking har han inte visat prov på och ibland sett lite loj och trött när motståndarna vänt spelet snabbt. Även jämnheten kan förbättras, då Ryno ibland försvinner från matcher."

Låter lite som att Boork kommer att sparka honom i alla fall.... ;)
Kommentera

GävleLasse: Johan Ryno är ju ett annat namn som har nämnts i samband med Brynäs, nu har han iaf varit och hälsat på i Leksand och Timrå!!
Kommentera

« · 680113 · »