Brynäs IF

723911 inlägg · 7956 ämnen

Nyförvärv

« · 681220 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Salmonsson lär väl kosta en och annan lax att ta hit.......eller går det att muta honom med en burk laxrom om dagen?.........
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham:
Bäckström, Almtorp, Månsson, Spets m.fl. Här har du ju ungdomen + spelarna från vårt duktiga juniorlag.
Molin, Sjödda, Lind, Casselståhl, Öhrstedt, Dackell över 30.
Visst finns det behov av att fylla upp truppen med 25-28 åringar.

Vänd lite på frågan. ´Vad får man ut av supporters, sponsorer samt Gävleiter om man satsar på att värva spelare enbart med ungdomlig entusiasm? Drar Hansen mer publik till en match?
Skapar han ett större intresse för företagare att bidra med ökade sponsorpengar.?
Jag tycker det är helt uppenbart, att framför allt sponsorer ,är villiga att öppna plånboken om tillfälle ges. Henrik Larsson till HIF är ett exempel. Anders Svensson till Elfsborg, ett annat. Spelare på 30 plus som knappast blir bättre, men de bidrar till ökad souvenirförsäljning samt drar till sig nya åskådare.

Finns även supporters som skulle bidra med pengar om det skulle behövas. Var själv med när GAIS värvade Glenn Hysèn för många år sedan.
Ingen fotbollsmässigt bra värvning måhända:-) men vilken goodwill för föreningen...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues:
Kan vi värva 30+ spelare.?
Gick igenom mitt digra arkiv med videofilmer.
Såg en tilltänkt kedjekamrat till Ove Molin nästa år.
De spelade tillsammans i Stockholms Tv-pucklag 1986.
Mats Sundin var visst namnet, om han är bekant:-)

Med tanke på Chelios medverkan i OS får man gå tillbaka till 60 talet för att leta ev. kommande nyförvärv till föreningen. Då är urvalet betydligt bredare:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Dream Team: 171 i all ära... vi behöver bara en av dem... Om ens det ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Nej, man kan inte konstatera annat än att han har ett väldigt ovanligt efternamn. Bara 171 träffar på eniro.se.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Vi har:

7 spelare som är 19-24 år, 8 st med Morin!

4 st som är mellan 25-29

10 st som är mellan 32-41

I kategorin 19-24 så har vi ju faktiskt det rätt välbeställt med tanke på framtiden, in med Salmonsson, sen får det vara stopp.

Ålderskategorin 25-29 måste ökas med 3-4 spelare samtidigt som "Gubbarna" minska i antal!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: "Han heter Salmonsson, inget annat"

Trodde han hade ett förnamn oxå,typ Johannes.......:-)

F-låt Lasse men det var en straffspark...:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Har han inget förnamn?...=)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Dream Team: Han heter Salmonsson, inget annat.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Seriöst, han heter alltså inte Salomonsson? Jag som trodde att du drev med oss.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jag har helt missat att han heter Salmonsson, har liksom alltid läst Salomonsson. Jo het verkar han i alla fall ha varit i J-Vm..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
arnio: fan tangentbordet stavar fel ibland...

Jag tycker att vi ska satsa halva budgeten på att erbjuda Andreas Johansson ett riktigt riktigt fett kontrakt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Hur vore det om vi enades om att vårt nya snackisförvärv heter
SALMONSSON, och inte Salomonsson.
Om man inte vet ngt om spelaren i fråga så kan man väl åtminstone bemöda sig om att försöka stava hans namn rätt....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
arnio: Han är het killen, men han heter Salmonsson ;) hehe :D
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kul att Brnäs spänner bågen lite inför premiären av Läkerol Arena. Den där Salomonsson skall va riktit vass har jag hört. Hoppas på nån gammal räv också så ska det nog bli skitbra.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Det är som på vilken arbetsplats som helst. Ungdomlig entusiasm i kombination med rutin och erfarenhet är en bra grund.
Det gäller att ha de bästa i varje kategori om man skall slåss om guldet...
Inte bara de bästa i kategorin prime 25-28.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Visserligen, men det glömde du i ditt inlägg till Rodrigues när du argumenterade om at åldern verkar vara ett problem.

Personligen så skulle jag vilja se att Brynäs satsar lite mer på spelare som är i sin prime alltså, 25-28 år. Dessa spelare skall givetvis vara etablerade eliseriespelare. Där har man en stabil stomme att bygga laget kring sedan kan man ta in ett par intressanta förmågor som t ex Salmonsson.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Ja, det också, även om åldern är underordnad prestationen...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Det, och 7 spelare över 30. Du var ju inne på det med 30+ i ett inlägg tidigare. Brynäs har 7 spelare under 25 år.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
2 talanger (av 22 spelare) som försvinner inom några år stjälper inte ett helt lagbygge.

Tror vi är överens om att ett lagbygge skall innehålla olika kategorier av spelare om man skall kunna vinna på kort och lång sikt. Ett kontinuerligt flöde av spelare och spelarutveckling...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: m.fl som sagt! Sen är jag övertygad om att det finns ett gäng killar mellan 25-30 år ute i Europa!! Salmonsson är en helt ok värvning, MEN det måste kompletteras med etablerade spelare, eller tycker du att jag är helt fel ute då, vad skulle du säga om ryktena ang Ejdepalm och Bäckström blev verklighet??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Frågan kvarstår dock hur man tänk sig det långsiktiga lagbygget när man väljer att satsa på spelare som tippas att bli så bra att de lär försvinna till NHL? Bäckström är ju så gott som klar att gå högt i draften för att försvinna om ett par år. Samma gäller väl Salmonsson om alla förhoppningar slår in.

I mina ögon vore det bättre att satsa på spelare som är bra men inte är lika "intressanta" för NHL.

Några fler spelare som varit över till staterna men kommit tillbaka:

Backar:
Hans Jonsson
Mattias Timander
Jarno Kultanen
Ross Lupaschuk
Petr Smrek
Atvars Tribuntsovs
Andreas Holmqvist
Mikko Luoma

Listan kan göras lång...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues:
Ok, habila ES-spelare, inga backar, massa djurgårdare och en majoritet 30+...
Det är framtiden det ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: "Jo, jag förstår det. Ge nåt exempel så att det blir mer konkret annars kan jag få in allt från Bäckström till Spets i den beskrivningen..."

Har prövat men inte lyckats men är riktigt bra ES spelare: "Honken", Bremberg, Davidsson, Mårtensson, Ölvestad, Per Eklund, Wallin, M Johansson, Nordström m.fl.

Bra spelare som aldrig varit eller kommer att spela i NHL: Falk, Rudslätt, Ottosson, Molin m.fl. Hoppas att du blev lite klokare, det känns dock som om vi missförstått varandra :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Håller med dig...Salmonsson kan vara ett kap. Vill däremot se en stabil back som nästa nyförvärv.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pelle Borås: Även fast det här ryktet kombinerat med ryktet om Storebror Bäckström från Hammarby gör en jäkligt orolig. Det är ju främst på backsidan vi är i skriande behov av klasspelare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Ännu mera skriverier på Aftonbladet om Brynäs olika "Transfer targets" nu...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Okej, ber om ursäkt i så fall. Trodde jag hade upptäckt något.....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pelle Borås: det ryktet är ju gammalt...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Websajten Svenska fans kommer med en nyhet som kanske lägger lite fotogen på brasan om Boorken och allsvenska spelare.....................

””Växjö Lakers skridskoskicklige back Johan Ejdepalm, 1982, ryktas även han vara på gång till Brynäs. Det är en spelare som Boork känner väl sedan tidigare, men precis som de flesta rykterna är det svårt att få något bekräftat mitt under pågående säsong.””

Webmaster, nu kommer servern att rasa av alla inlägg..........
Kommentera

Sv: Nyförvärv
66Berglund:
Tänkte snarare på Fredrik Warg......
Kommentera

Sv: Nyförvärv

GävleLasse: Det finns kanske folk som inte är inne på hemsidan så ofta men läser sin mail dagligen. Finns ju även vissa som tappar av sin mail via mobilen eller sin PDA. Jag tycker det är bra att dom skickar ut nyheterna på både hemsidan och via mail. 

Djurgårdarna har börjat skriva lite om Brynäs ev värvning.

Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse:
Ok.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Brynas.se eller ett nyhetsbrev?

Du måste skämta. Jag tog bort funktionen med nyhetsbrev efter att i princip ha blivit spammad av en masa "nyhetsbrev" Att skicka ut exakt samma texter som man uppdaterar hemsidan med är INTE ett nyhetsbrev.

Det är spam inget annat.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattiaskarlgren:
Det anges en massa olika källor i olika media.
Det är bara att vänta på officiella nyheter via "www.brynas.se" eller via föreningens nyhetsbrev...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: För på Aftonbladet (som brukar vara snabba och ha fel) så lät det inte direkt övetygande!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattiaskarlgren:
Ja, det är det som är frågan...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Är Johannes Salmonsson klar eller är det just nu bara snack?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Är helt nöjd med att vi klarade oss ifrån ett kval,slutspel,då hoppar den lille fan man har inombords fram,att de kanske har chans att gå vidare,då laddar man för match mot HV (eller Frölunda),torskar med 7-2,och svär ve och förbannelse över lagets insatser,nä nog vore det lugnare om de blev nia
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Intressant. Hur kan någon opponera sig mot att en talang som Salomonsson värvas? "Nej, tyvärr, han vill vi inte ha, för han kan bli så bra att han blir proffs".
Har förresten någon sett hur pressens bild av Brynäs har förändrats? Bara positiva artiklar efter jul.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues:
"Ja, om det bara värvas unga lovande killar, vi måste ha en grund att stå på och det får vi om balansen mellan ungt och lovande samt etablerat väger jämnt, och som det verkar nu så är det ju unga lovande spelare det enda som gäller, fast man får väl hoppas att det blir ändring på det."

- Det var ju det som var själva grejen. Om man värvar unga talanger (jfr Brynäs i början på 90-talet efter insatsen från Inge & Co) förväntar man ju också att de skall leverera och bli bra vilket innebär att de blir intressanta för andra ligor. Sedan har ju också förädlingen av "halvfabrikat" varit Brynäs adelsmärke.
Även redan etablerade spelare som du frågar efter kan ju förädlas vidare...


"Det finns olika typer av spelare. vissa spelar ett spel som passar i NHL och vissa är riktigt bra spelare men som har en spelstil/storlek som inte riktigt passar in."

- Jo, jag förstår det. Ge nåt exempel så att det blir mer konkret annars kan jag få in allt från Bäckström till Spets i den beskrivningen...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: " Finns det någon motsättning där i mellan"

Ja, om det bara värvas unga lovande killar, vi måste ha en grund att stå på och det får vi om balansen mellan ungt och lovande samt etablerat väger jämnt, och som det verkar nu så är det ju unga lovande spelare det enda som gäller, fast man får väl hoppas att det blir ändring på det.

"Hur bra får de vara då för att inte riktigt platsa i NHL?"

Det finns olika typer av spelare. vissa spelar ett spel som passar i NHL och vissa är riktigt bra spelare men som har en spelstil/storlek som inte riktigt passar in.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues:

"Så vi ska både bygga långsiktigt och bli kända för att leverera spelare till NHL??"
- Finns det någon motsättning där i mellan?

"NOT :-) "
- Hur bra får de vara då för att inte riktigt platsa i NHL?


"Då måste det börja gå bra först, JUST NU finns det inget som talar för det!"
- Nä, kanske inte, men verkar det inte logiskt att desto bättre det går för Brynäs, desto större konkurrens blir det om spelarna in och ut ur truppen?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues:
Det vore intressant att få veta vad sponsorerna vill se?
Spelare med talang, javisst. Men hade jag pumpat in pengar till föreningen så vore ett erkänt samt etablerat namn en klar tillgång just nu, särskilt med tanke på den nya arenan. Timrå värvade Jonathan Hedström, Lars Jonsson samt Magnus Nilsson, vid nybygget av E.On arena. 3 spännande spelare som då var landslagsmeriterade. Både sponsorer, tidningskrönikörer samt supporters gillade den satsningen.
2 av dem försvann rätt omgående, men hockey o all övrig idrott är sådan idag. Hur man än värvar vet man aldrig hur truppen ser ut nästa vecka, månad eller år.

Jag anser att vi i dagens trupp har unga lovande spelare samt en bra juniorverksamhet. Lägg pengarna på framtida satsningar inom föreningen på damlag, juniorhockey etc...Skapa egna talanger.
Nu är det dags att komplettera truppen med etablerade namn.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues: Salomonsson en sån talang kan Brynäs inte tacka nej till,helt rätt värvning om det nu är klart,verkar vara lite oklart än så länge!!

Men jag tycker att Sundlöv/Boork ska lägga manken till att få några riktigt bra backar till laget......
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: "Ja, usch, vi vill ju inte bli kända för att vara laget som levererar spelare till landslaget och NHL..."

Så vi ska både bygga långsiktigt och bli kända för att leverera spelare till NHL??


"Om du anser det vara bättre att värva 25-26 åringar som inte riktigt passar för spel i NHL måste du vara positiv till de AS-värvningar föreningen gör numera... :-)"

NOT :-)


"Desto bättre det går för Brynäs, desto större konkurrens om spelarna både in och ut ur truppen..."

Då måste det börja gå bra först, JUST NU finns det inget som talar för det!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
sylf:
Exactemente.

Det är lättare att slipa diamanter än att lära gråstenar simma...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
rackham: Får vi chansen att sno Salomonsson ska vi såklart göra det,därmed inte sagt att vi behöver färdiga toppspelare också.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
GävleLasse: Gällande backar så verkar den gode Keb bordat Ericssons Volvo Ocean race skuta. När han nämner att Sulku kan ersättas av Morin kan man undra hur en sådan jämförelse går till. En skadad Sulku kanske han menar...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
70 Rodrigues:
Ja, usch, vi vill ju inte bli kända för att vara laget som levererar spelare till landslaget och NHL...

Om du anser det vara bättre att värva 25-26 åringar som inte riktigt passar för spel i NHL måste du vara positiv till de AS-värvningar föreningen gör numera... :-)

Desto bättre det går för Brynäs, desto större konkurrens om spelarna både in och ut ur truppen...
Kommentera

« · 681220 · »