Brynäs IF

727781 inlägg · 7961 ämnen

Nyförvärv

« · 1789234 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv
Peja: vänta här nu.
Stark kom in 1 okt 2015.
Bengtzen 2014.
Det hade då gått stadigt nedåt med ekonomin sen 2012. Att lasta dessa herrar för våra minusresultat är direkt felaktigt. Det var gamla ledningen som påbörjade det haveriet.

Visst rätade dom upp oss en gång. Men i min värld kan man inte leva på gamla meriter.
Kommentera

Peja: Det handlar inte om att jag tror att spelarna tröttnat på Bulan utan mer att en ny tränare kan tillföra nya dimensioner och efter tre år så har nog en tränare spelat ut hela sitt register.
Kommentera

Skrubben: Röda tråden handlar inte bara om namn eller personer. Det handlar om idéer och visioner. Just nu saknas en konsekvent röd tråd hos Brynäs.

Tycker även du underskattar den tidigare ledningen. Flera av dessa kom in i ett läge där Brynäs var snudd på konkursmässiga och gjorde utifrån förutsättningarna någonting väldigt bra som toppades med SM-guld. Den nuvarande ledningen är raka motsatsen, dvs när de kom hade Brynäs ett eget kapital som dock håller på att försvinna. Och jag saknar som sagt en röd tråd.
Kommentera

Peja: Det är väl så att man har bytt ut den "gamla" röda tråden? Från Hansa, Sundlöv och TJ till Stark, Bengtzén och Bulan.

Om jag tolkar dig rätt så vill du tillbaka till den gamla, bevisligen icke fungerande, röda tråden? I sådana fall är du nog rätt ensam om det.
Kommentera

KulaShaker: ja, och det börjar märkas. SAIKs framgångscykel börjar komma till sin ändå.
Kommentera

Peja:
Ja, utan tvekan.
Nu var jag lite diffust inne på SAIK... 😃

Tråden lyser nog med sin frånvaro både här och där...
Kommentera

Carl Lejonkräk: En ny röst måste inte vara en ny huvudtränare. Det kan även vara en ny assisterande. Och finns det någonting som indikerar att spelarna börjar tröttna på Bulans "röst"? Det är ju uppenbart att laget jobbar stenhårt.
Kommentera

Auchinleck: Har ju blivit många byten för Brynäs nu på slutet... Sportchef, A-lagstränare, ordförande, klubbdirektör... Det är inte konstigt att man undrar vart den röda tråden har tagit vägen.
Kommentera

KulaShaker: En ny röst behövs ibland även om spelsystemet är detsamma, nya ögon för detaljer. Sen vem som skulle kunna fortsätta det Bulan inlett är en annan fråga.
Kommentera

Brynäsgubbe:
Sportchef och tränare. Ett byte för mycket vid samma tillfälle?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men samtliga verkar ha följt samma överenskomna koncept ganska slaviskt.
Kommentera

KulaShaker: Int jag som tog upp SAIK men de bytet oavsett vart tredje år.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vet inte om det spelar ngn roll, just i exemplet Skellefteå
Kommentera

KulaShaker: tänkte på huvudtränare
Kommentera

mk: Wallson gjorde 5 säsonger, Bert och Klockare är inne på sin sjunde...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Typ Hans Wallson:)
Kommentera

Brynäsgubbe: Du tänkte så...annars har de en historia att byta tränare vart tredje år och det har ju gått bra en tid i alla fall.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Menar att Skellefteå har presterat väldigt bra länge, nu när de bytte tränare gick det plötsligt sämre. Trots att de har i stort sett samma spets som när de dominerade som mest.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jo Bulan gillar jag med, skön typ. Slutet på denna säsong blir ett eldprov och bäst är kanske att vänta på utfallet innan beslut tas.

Utveckla gärna det där med Skellefteå...har de haft samma tränare länge eller?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Säg det till Skellefteå...

Sedan såg vi att Bulan påverkade Brynäs positivt redan när han kom in. Laget var sämre då men det var uppenbart att spelarna fått en tydlig roll. Finns inga garantier att en annan tränare kan göra det lika bra med samma lag. Möjligen Melin i så fall, men jag gillar Bulan så vill gärna ha kvar honom.
Kommentera

Peja: Bulans taktik är inte så unik så att en annan tränare skulle ha svårt att ta över, det köper jag inte. Bulan är grymt bra men han har lämnat några frågetecken gällande hur han är som matchcoach enligt mig. Hur många kaniner har han egentligen i byxfickan? Jag menar ta ut målisen i spel fem mot tre...jisses.
Kommentera

Peja: Sista växeln komer till våren får vi hoppas, efter tre år kommer inte Bulan att ha några ess kvar i rockärmen. 3 säsonger har jag alltid ansett vara en lämplig tid för en tränare.
Kommentera

mk: Jo, om nu inte Luleå förlänger kontrakt i samförstånd med nya sportchefen och huvudtränaren, vilka det nu blir. Det går ju att få ut mycket mer av Luleås trupp, det tror jag de flesta är överens om, och de har ekonomiska möjligheter att spetsa till den också. Men generellt tror jag mest det är sociala anledningar som skulle få Bulan att flytta upp till Luleå igen. Rent sportsligt tror jag inte det skiljer sig så mycket från att träna Brynäs och Luleå.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tja, det är väl något sånt som man måste försöka tro om det nu blir så att Bulan lämnar.

Brynäs har skräddarsytt truppen efter Bulan och många spelare har utvecklats under honom. Och han har ändå bara varit här i ca 2,5 år. Jag vill tro att Bulan har en växel till att lägga in i Brynäs.
Kommentera

Peja: Jag tror tvärtom.
Det handlar om vad Bz kan få in för spelare. Tror han tar 2år till. Även om han kommer hem till Luleå , så sitter han med gamla kontrakt, då måste han börja om igen.
Nu har han sin trupp med en SC som han vet vad han har. Nä, tror han stannar.
Kommentera

Peja: Själv tror jag att det kan vara ett perfekt läge att byta coach efter denna säsong oavsett hur resultater blir till våren.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ju längre tiden går, ju mindre talar för att Bulan blir kvar i Brynäs. Hoppas att BZ "plan B" är en bra plan...
Kommentera

Inkazar: Jag börjar allt mer tyvärr räkna med att han återvänder till Luleå.
Kommentera

Lunkan: Riktigt kul!
Kommentera

mattiask: han säger det som vi redan vet. Att det inte är nånting att räkna med den här säsongen och att han kör rehab hemma. Men kommer snart till Gävle för att träna med laget. :)
Kommentera

Lunkan: Riktigt kul, han får ta Enters plats (inte roll) i laget, återstår gör en ersättare till Zab.
Kommentera

mattiask: Som ett nyförvärv.
Kommentera

Inkazar: Kan du klistra in vad han säger om Zab?! :)
Kommentera

Inkazar:

Både Wallace och Broadhurst släpptes på grund av att de inte höll måttet i sina SHL-klubbar, jag tror att det är bättre att satsa på spelare som antingen släpps av ekonomiska skäl eller att de kanske spelar i Nordamerika och inte lyckats slå sig in i NHL men ändå är spelare som presterat innevarande säsong.
Kommentera

Inkazar: Tack för att du delar med dig! :)
Kommentera

Inkazar: plusartikel med bengtzen om bulan och nyförvärv.

Lägger upp nått citat:

"Hur länge kan du vänta på ett besked?

– Framtiden får utvisa hur länge vi kan vänta. Men självklart finns en plan B. Det går inte att sitta och vänta, men målsättningen är att behålla Bulan."

"– Jag säger som jag sagt tidigare. Vi har lyft blicken förut och lyfter den återigen. Jag tittar mig omkring på vad som finns. Varför finns vissa spelare ute på marknaden? Är det skador? Vilken typ i så fall? Och det viktigaste: Det ska vara rätt sorts spelare. Vi har gjort försök två år i rad med Tim Wallace och Terry Broadhurst – och ingen gjorde väl direkt dundersuccé om jag säger så.
– Men det är på forwardssidan vi tittar, på backsidan har vi gott beställt med spelare."

Det finns även lite tankar om Thorell och Zaborsky i artikeln. Och varför Asklöf spelar med 67.
Kommentera

SWEATT:
Havlat, cool ja. Men ärligt talat? Skulle han tillföra något? Han har spelat 2 matcher sedan sommaren 2015.. 2 matcher på 1.5år tror jag inte hjälper oss, vi behöver nån som kan gå in i en toppkedja direkt och börja producera. Inte ha en 2månader lång startsträcka.
Kommentera

SWEATT: Jag läste någonstans att Riga kan släppa sina dyraste spelare..
Kommentera

Martin Havlat är ledig. Patrik Elias också. Skulle vara coola värvningar. Mike Richards ryktas till Europa enligt Eliteprospects.
Kommentera

bifante: de vore ju något.. frågan är om han har samma arbets-etik som Paille? Känns som dom flesta på free agents roostern kommer komma till SHL å tro att ligan är sämre än vad den är..
Kommentera

"UFA F Mike Richards, who spent 39 games with the #Caps last season, is still hoping to play this year. May look at Europe for options."
Kommentera

mattiask: Det viktiga är att vi får in en spelare som verkligen är motiverad och tar uppgiften och ligan på allvar.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Mason skrev jag faktiskt om för typ 2 veckor sedan eller liknande här inne :) Känns väldigt intressant.
Kommentera

Dalrt: Han har ju varit klubblös hela hösten. Hade han varit extremt bra, som du verkar antyda, hade han redan fått ett jobb i antingen KHL eller NHL. Han har förmodligen sökt en sådan lösning under en längre tid, men nu har halva säsongen gått så då kanske det inte är omöjligt att SHL är ett tänkbart alternativ?
Kommentera

Dalrt: Vi får se vad det blir. Visst hade det varit en väldigt tung värvning, men skulle inte kategorisera den som helt orealistisk i nuläget. KHL borde dock ligga närmare till hands om han återvänder till Europa.
Kommentera

Bratwursten :
Fleischmann?! Ni drömmer inte lite.
Kommentera

Skrubben: Hade varit intressant! Viktigt isåfall att få in honom ett tag innan slutspelet så han hinner komma upp i rejält matchtempo och form.
Kommentera

Bratwursten : Fleischmann skulle jag ta alla dagar i veckan 👍
Kommentera

Finns en del alternativ på NHL Free Agent listan. www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=NHL
Kommentera

« · 1789234 · »