Brynäs IF

730896 inlägg · 7961 ämnen

Nyförvärv 2010/2011

« · 1228732 · » Till forumet

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Huge: Se på f*n, man kanske skulle ta och titta lite på damhockey =)
Kommentera

Huge: Där håller jag inte med dig. Jag tror Eriksson går före Limpan. Eriksson skulle kunna vara där Markan är idag. Enligt ett "rykte" så var det tänkt att Eriksson skulle kliva upp från juniorerna i stället för Markan, då för två säsonger sen, eftersom han sågs som bättre. Men han var tydligen lite lätt skadad, så det fick bli Markan i stället.
Kommentera

Wesley: Som ersättare för Markan?
Nja, nog blir det nåt att titta på men hur vass hon är på att mota puckar vet jag inte.
Svårt att se händerna på bilden iaf....     :-)
Kommentera

Wesley: Haha 8,9,10 out!
Kommentera

Huge: Och då tycker jag isf att Limpan känns som den man helst vill hålla i handen när det börjar åska

Hehehe! Huge det finns en del söta tjejer också med mjuka gosiga händer :-)
Kommentera

Hong Kong: Tror inte att Eriksson är riktigt redo för en ordinarie spade i ES ännu, om Leksand nu skulle missa sitt 7483:e återtåg.
Nä, Lindbäck är den vi bör lägga krutet på när Markan försvinner.
Om Limpan stannar i Timrå tror jag man försöker locka hem Eriksson som backup till Läck. Känns iofs inte riktigt tryggt men Markan går inte att ersätta med den ekonomi vi har och om inte Limpan nappar så kan det bli Läck/Eriksson.
Det värsta just nu är att man vant sig med Markan och hans nivå därbak och då känns alla alternativ till honom en aning osäkra.
Och då tycker jag isf att Limpan känns som den man helst vill hålla i handen när det börjar åska.....
Kommentera

Partyjack: Jag sitter fortfarande och funderar på varför Boork? skickade honom efter 7 matcher, han gjorde 2 mål faktiskt.
Precis när han började komma in i Brynäs sätt att spela så fick han kicken.
För mig är det fortfarande en gåta.
Kommentera

Wesley: Jo.. En av föreningens mest misshandlade talanger genom tiderna, han skulle de aldrig ha släppt från första början.
Kommentera

Huge: När det gäller målvaktsfrågan, så hänger det nog lite på i vilken serie Eriksson och Lindbäcks nuvarande lag spelar. Eller, Erikssons nuvarande lär det inte hända så mycket med, dom blir kvar.
Kommentera

Huge: Jonas ska vi ha hit igen, lite mer speed skadar inte, mål kan han göra också numera.
Kommentera

sylf: Tycker att ditt förslag ser mkt bra ut.
Av centrarna har ju Hansen, Nordquist och Sundström gällande kontrakt över nästa säsong. Lägg till Järnkrook som kommer att ta en ordinarie centerplats och då återstår Dixon att lägga hela degen på vad gäller forwards.

Av backarna har Andersén, Hietanen, Bertilsson, Sunken och Löf gällande kontrakt över nästa säsong.
Lägg krutet på Jonsson (förstås) och sen gäller det bara att få Kokko och OPG (om han nu visar dom rätta takterna) att skriva på.
Lätt som en plätt. Bara för mormor att kopiera mitt inlägg och börja jobba med förlängningarna redan nu.
Oj, glömde visst det viktigaste: Lindbäck.
Men han lär väl inte stanna hos klyktattarna, eller....?    ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

GävleLasse: Jag skulle vilja se Grönholm mer innan jag drar några slutsatser om honom. Han är ju rejäl och stabil, men det är typ Jonathan Carlsson också.

Förstår ärligt talat inte varför alla vill ha kvar Kokko. Han gjorde ett bra gästspel, men är ingenting att satsa på i ett långsiktigt perspektiv. Inte bara för att han är gammal, utan för att han ju råkade ut för en oerhört allvarlig skada (sett ur en hockeysynvinkel) och för att han har tenderat att vara väldigt ojämn under i stort sett hela sin karriär.

Vi fick se Kokko från hans bästa sida i Brynäs. Vackert så. Låt det vara så, tycker jag.

Nästa säsong löper Brynäs stor risk att tappa två backar till JVM (Bertilsson och Löf). Det ska bli intressant att se hur man löser det. Det finns ju flertalet backar underifrån, Berglind och även Kalle Johansson. Frågan är bara när de kommer att vara redo för att matchas in i elitserien på allvar.
Kommentera

GävleLasse: Ja precis! Håller med.
Kommentera

Huge: Bara för mormor att ta upp plånboken vad gäller Dixon, han om nån är värd en marknadsmässig lön. Skala hellre av från utfyllnadsspelarna.
Kommentera

MarcusElving: En spekulation är väl inte bättre än den andra..

Det absolut bästa för att beålla Dixon är att ge honom ett anbud som han känner sig nöjd med.

Kommentera

Huge: Du vet väl hur brudar är. Hon vill säkert inte lämna alla vänninor, familjen och så vidare. Hon kanske har ett bra jobb om hon trivs jättebra med. Allt handlar inte om hockeyn Huge!

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Grönstedt kan vi byta ut mot en Grönsteds som segerpremie.
Kommentera

sylf: Granström måste vara prioriterad! Snacka om att han har utvecklats i Brynäs. Innan han kom till Brynäs hade han gjort 11 poäng som mest på seniornivå.

Första säsongen i Brynäs svarade han får 26 poäng och är uppe i 23 redan denna säsong. Det utan att ha tappat något av sin tuffhet och inställning.

Långt kontrakt skulle jag vilja se...
Kommentera

MarcusElving: "Håller med! Känns bra att han träffat tjej här i Gävle. Borde inte vara en nackdel i alla fall!"

Exakt.
Varför skulle tjejen vilja flytta till Schweiz eller USA om Dixon får anbud, när hon redan bor i världsmetropolen Gävle, där supportrarna aldrig gnäller på sitt lag...    :-)

Kommentera

Peja: Dackell tror jag kommer lägga av efter den här säsongen. Molin är det svårare med. Han borde ju vara motiverad att fortsätta en säsong till med tanke på att han varit bättre den här säsongen än på många år. Jag har svårt att förstå kritiken från vissa. OK han kan vara lite puck kär i PP, men samtidigt så är det väl inte Molins fel att det inte finns så många alternativ att tillgå i PP.

Men jag tycker att man skall försöka behålla så många som möjligt från den här truppen. Slutar Dackell så måste han ersättas. Sen har vi ett övertal av centrar och Nordan känns inte som den förstecenter som man hoppats på. Behåller man Dixon så behöver man bara ta in en ny ytterforward till första linan.Kanske att Järnkrok orkar axla den manteln men sett över 55 matcher så känns han fortfarande lite tunn.

Annars har vi material så det räcker på forwardsidan.

Backarna verkar vi även där ha en bra stomme och Jag tycker att man i första hand skall satsa på att behålla Kokko, L.J och Grönholm.

Exempelvis så tycker jag att

L.J - Sundqvist
Kokko - Grönholm

Känns som två väldigt bra backpar som kan spela alla former av spel. Som tredje backpar har vi ett ganska stort urval att tillgå. Dels av unga talanger som Bertilsson och Löf även fast Löf kanske skulle behöva en säsong i AS för att bygga på sig lite. När det gäller Nolander så håller han gott och väl klass för att spela i tredje backpar.

Kommentera

Peja: Jag vill ha BÅDE Kokko och L.J till nästa säsong. Molin?? tja, det beror på alternativet......

Granis, ett måste, en blivande kapten!
Dacke, absolut!
Lauritzen, nja, inte om vi ska leda svensk hockeys utveckling.
Nolander, nja, beror på alternativet.
Grönstedt, nja, han måste visa mer först!
Kommentera

Tväst: Kloka och tänkvärda ord, jag tycker som du. Just nu så skördar ju laget frukten av harmoni, balans och förtroende för tränaren.
Dumt att röra om för mycket i grytan då.

Jag tycker inte att man ska låna ut/kicka någon av juniorerna i dagens trupp.
Laget ska byggas på dom istället och i stället skicka omotiverade spelare.
Motivation slår klass ibland, tiitta bara på Granströms förvandling efter jul.
Det finns mycket att få ut av dagens lag.

Det jag tycker skulle behövas är en spelartyp som får igång laget när det går lite trögt.
Kommentera

GävleLasse: Så kan det också vara men jag väljer att tro att hon vill bo kvar i Gävle och att Dixon är en toffel ;)
Kommentera

MarcusElving: Nej det är sant, fast man vet ju inte vad hon har för ambitioner heller. Hon kanske inte vill annat än att flytta...
Kommentera

GävleLasse: Ja, Dixon är förstås viktigast att ha kvar av de som sitter med kontrakt som går ut efter säsongen.

De andra är ju:

Markström (förlorad)

Grönholm
Jonsson
Kokko
Nolander

Dackell
Granström
Lauritzen
Molin

Och så har ju ett stort antal juniorer ännu inte A-lagskontrakt.

Dixon, Granström och Jonsson står högst upp på prioriteringslistan för mig, även om Brynäs naturligtvis borde överväga att förlänga med flera av de andra också.
Kommentera

GävleLasse: Håller med! Känns bra att han träffat tjej här i Gävle. Borde inte vara en nackdel i alla fall! :P
Kommentera

Peja:Fokus måste ligga på att göra ALLT man kan för att behålla Dixon..
Kommentera

Tväst:Jag tror snarare att det beror på att det är DIF som kommer på besök. De brukar dra mycket folk. Dessvärre en hel del ohyra som gör saker som man trodde vuxit bort.

För nåt år sedan var det ju några kostymklädda herrar som roade sig med att slänga ner smällare från övre etagen. Hur fan är man funtad om man ens kommer på den tanken.

Bara att bakbinda och ställa upp vid kortsargen och köra skotträning tills alla ligger vågrätt.

Kommentera

Tväst: Ja, om man kollar på hemmamatcherna som är kvar så är det sammanlagt 7 stycken.

1 måndagsmatch
2 torsdagsmatcher
4 lördagsmatcher

Bör ju kunna höja snittet en hel del tycker man...
Kommentera

Tväst: Det ska bli intressant att se hur veteranerna gör. För lagbyggets del är det ju egentligen smidigast om de slutar en i taget, istället för samtidigt. För spelarnas skull hoppas jag att de slutar medan de fortfarande tillför, och inte spelar ett år för länge, som t.ex Sjödin gjorde.
Kommentera

Inför de avslutande omgångarna.

Framgång föder ju som bekant framgång, kunde man få önska sig mellan 1000 o 1500 fler i publiken på de sista hemmamatcherna.
Ekonomin stärks och en härlig signal sänds till spelare o ledare i Brynäs inför ev. slutspel o nästa säsong.
Kommentera

Wesley:
Hur truppen ska se nästa säsong är onekligen spännande. Jag tycker att om alla utom Markström blir kvar, inklusive de finska backarna så behövs ju egentligen bara en målvakt.
Juniorerna poppar upp en efter en och fler lovande verkar ju i J -18 o 20.

Så bra som Dacke o Molin fortfarande är så kan dom fortsätta under förutsättning att de är motiverade.
Om de bägge slutar, ja då får ett par med rutin införskaffas.

Samtidigt så minns jag tidigare säsonger där stora förväntningar ställdes på talanger som Gynge, Salmonsson, Ryno o andra som skulle ta över.

Eftersom det går så bra nu så kan man tänka att det finns flera spelare som önskar sig högre lön för att skriva på igen, kanske får vi acceptera att alla inte kan behållas med tanke på ekonomin.

Men med tanke på alla kloka siare som besöker det här forumet så har väl Sundlöv redan fått alla nödvändiga förutsättningar presenterat för sig ;-))
Kommentera

Pettisbif: låna ut:thegel,Sandin,rohdin,wännström, Simon Löf

Varför låna ut Simon Löf som kommer ha ett års rutin i ryggen och ta in Victor Berglind? Vad har Simon misslyckats med?
Jag vill hellre se kontinuitet i lagbygget när det gäller backar. Victor lär få sina chanser, men vi ska inte låna ut våra juniorbackar med rutin, läs Bertilsson och Löf, vi har inte så många.
Kommentera

Jag vill se Granak i Brynäs nästa säsong!!!!
Kommentera

Pettisbif:

Lägger Dacke av? Hoppas verkligen inte det. Hoppas att även Ove kan smurfa vidare om han kan göra det lika bra som denna säsong.
Kommentera

Så här vill jag se laget nästa säsong- Målvakter:Jocke Ericson Eddie Läck - Backpar:Lasse Jonsson-Simon Bertilsson Jusso Hietanen-Jörgen Sundqvist Petri Kokko-Ossi-Petteri Grönholm Niclas Andersen-Victor Berglind låna ut Simon Löf Kedjor:Eero Somervouri-Steve Dixon-Calle Järnkrok Magnus Kahnberg-Jonas Nordquist-Jonathan Granström Björn Melin-Mads Hansen-Sebastian Lauritzen Jakob Silfverberg-Jacob Blomqvist-Anton Rödin extra:Alexander Sundström låna ut:thegel,Sandin,rohdin,wännström Tycker jag ivf är ett rimligt lag och Berg, med tanke på att både Ove och Dacke lägger av så finns pengar till Melin hans kontrakt går ut dessutom. Sen tycker inte jag Brynäs behöver värva spec många det räcker med Melin från hv Jocke i mål(som jag ser som en minst lika stor talang som markan) sen behövs ingen back förutom berglind då Lasse kokko och OPG förlänger. Som fjärde center tror jag mycket på jacke Blomqvist som varit lysande i allsvenska Bofors. Realistiskt och ett kanon lag om ni frågar mig!
Kommentera

nä, nu tar vi hem fredrik modin! han har ju tidigare visat att det går bra här när tik inte spelar i finrummet längre ;)
Kommentera

henke1: Andra verkar ligga före i dagsläget, men jag tror att både Rensfeldt och Johan Larsson kommer att få en hel del ES-matcher nästa säsong, på samma sätt som t.ex Wännström har denna.
Kommentera

henke1: Lugn nu!!!
Kommentera

henke1:

Hoppla.

Kommentera

Peja: jag skulle vilja att Ludvig Rensfeldt får en plats i Laget nästa säsong
Kommentera

.felpost

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tycker att det är svårt att önska sig spelare inför nästa säsong. Eftersom man inte vet vilka som stannar vet man ju heller inte vilka spelartyper som kommer att behöva införskaffas.

Men rent spontant känner jag att Ekholm, OEL, Kristofer Berglund och Granak är bra alternativ om en spelskicklig back behövs, och så har jag en känsla av att Mattias Sjögren har egenskaper som skulle vara bra för Brynäs att få in.

Om Bäckström kan få Oskar Osala att ge upp NA och komma till Brynäs vore det inte heller fel.

Kudroc?

Hemvändare; Jonathan Carlsson, Jacob Blomqvist?

Mitt i allt måste Brynäs utvärdera om spelare utifrån verkligen är bättre än de juniorer som redan finns på plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

Haha läste gd precis. Grönholm, vilken skön kille.

• Har du druckit Gevalia-kaffe då?

– Usch, det är inget gott kaffe. Fy! Nej förresten, är det härifrån? frågar han ängsligt och tittar på flickvännen Juuli som nickar med ett stort leende på läpparna.

– Det är okej kaffe. Ganska gott. Jag tar tillbaka det där, säger han med ett förläget skratt.
Kommentera

Pettisbif: Thoresen? Menar du han som har gjort 44 poäng på 42 KHL-matcher den här säsongen och dessutom har kontrakt över nästa säsong? Lycka till att Brynäs har råd med honom.
Kommentera

.......

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg: Ja Svanberg kanske kan ta med nån komips å komma tillbakas...
Kommentera

Anders Berg: Bara Rödin lirar i förstafemman så är det lugnt.
Kommentera

Pettisbif: Sundlöv tackade nej till Yetman inför den här säsongen.

Om Czarnecki får förlängt blir det väl bara defensiva allsvenska spelare som värvas, känns det som...
Kommentera

Som jag ser det så är lauritzen och yetman samma typer av spelare med den skillnaden att yetman är bra mycket bättre. Så här skulle jag vilja ha kedjorna nästa säsong: somervouri-Dixon-Melin, Kahnberg-nordquist-thoresen, yetman-järnkrok-Granström, silfverberg-Hansen-rödin
Kommentera

« · 1228732 · »