Brynäs IF

724384 inlägg · 7957 ämnen

Öhrstedt är klar!!!

567581 · » Till forumet


Sv: Öhrstedt är klar!!!
RavenLord: Ja att blogga är den nya innegrejen för folk med skrivklåda.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Falken: Ros ännu en skribent som är bakom flötet *suck* Och måste alla skriva töntiga BLOGGAR
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
svennis: Skall naturligtvis vara skicka.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Mickis: Sjicka Bergfors till oss vi behöver en back.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
AD: Bergfors kanske kan bli aktuell till nästa säsong??
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Clubsport: Han gav honom chansen mot SSK med. Öhrstedt var ett givet val mellan dem två spelarna, han har ett bra passningsspel och blir en duglig back. Jämfört med Bergfors som använde sin tyngd för lite och hans passningar var en säkerhetsrisk för BIF
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Är Öhrstedt verkligen bättre än Bergfors?
Såg bara matchen mot Modo och där var Bergfors bättre än Öhrstedt.
Det är ju märkligt att han bara fick 2 matcher på sig att visa att han duger.
Luktar lite skumt att Boorken valde sin spelare som han tydligen velat ha hela tiden.
Bergfors är ju yngre och mer utvecklingsbar.

Hoppas nån elitklubb tar Bergfors så att man kan följa honom på samma nivå som M.Ö.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Bra att Sundlöv söker efter en back. Det bara måste till för att förstärka dagens trupp ytterligare. Jonsson vore väl ett alternativ, men skulle förvåna mig om han skulle vara aktuell för spel i Brynäs. Tror Sundlöv siktar rätt så högt med den här sista backen.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
claesw:
Tycker faktiskt att Brynäs-Djurgården matcherna är dom klart sevärdaste matcherna. Brynäs-Leksand blir sällan bra matcher.

Vill absolut inte att dom ska åka ur, men det är skönt med en stoppkloss därnere med Modo, Leksand och Mora...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Huss: Jag tror säkert att Sundlöf har även honom på sin lista över tänkbara backar. I bloggen på aftonbladet är det i alla fall klart at han inte tänker skaffa en back som inte är BRA.. Så han är rätt ute i alla fall.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Falken: Frågan om inte Lars Jonsson kunde vara ett namn? I sina bästa stunder jämnbra med Sulku (som vi nog tyvärr får räkna bort).
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Clubsport:
Jag håller med om att lager är KLART svagare än på länge och hoppas verkligen att du och JanT har rätt!!

Men, låt oss återkomma i ärendet framåt jul så kan vi ta en 1:a avstämning då.

Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Står lite om Brynäs i Tomas Ros blogg. Se dom två första (se länk).
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
claesw:
Jomenvisst, men det räcker inte när resten är junisar och nyförvärv taget direkt från hockeyns restlager.

Eklund och Falken börjar dessutom bli väldigt gamla nu.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Clubsport: Angående DIF:

Nä, men Mika Strömberg, Kristofer Ottosson,Nichlas Falk,Jimmie Ölvestad,Per Eklund,Marcus Kristoffersson är ju hyfsade spelare trots allt...
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
65selander:
Hans första säsong var imponerande på det viset.
Har stora förväntningar på Kupan i höst.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Clubsport: Han gör det med tanke nu iaf. Minns hans första försäsong han drog väl på sig tre matchstraff om jag inte är helt fel ute.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
65selander:
Kupan har blivit bättre för varje år han har varit här, även om jag saknar hans tacklingar så kliver han inte undan om det hettar till.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
claesw:

I år lär dom verkligen få ut mer än max av varje spelare för att klara sig kvar. Jesper Björk, Petter Rönnqvist och Adam Andersson och dessutom mängder av tonåringar, det skrämmer man inga småbarn med direkt.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Dream Team: Problemet i Svensk hockey är att man ej får kroppstackla rejält så backarna lär sig inte hur man gör och när de väl försöker blir det helt fel och livsfarligt.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
RavenLord: Det är en svår konst att spela ett hårt och tufft spel utan att gå över gränsen ett det blir till fult spel. Få besitter den konsten fullt ut idag då det defensiva backspelet innefattar så väldigt mycket mer än att bara stå rätt i markering i egen zon och att rensa ut pucken ur densamma. Hoppas att Brynäs hittat rätt i Aarnio, då.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Dream Team: Ja att ha en egenskap som man inte i minsta lilla mån får använda i Elitserien är ju rätt värdelös att besitta(dvs att slåss)
Då gör en spelare som Antti Aarnio mer nytta med sitt fysiska hårda spel även om sådant oxå nästan är förbjudet i Elitserien
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Dream Team:
Bra analyser grabbar!
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
claesw: Ja, under ett antal matcher under fjolåret. SCA-cupen, samtliga matcher hemma plus annandagsmatchen i Gävle. Ja, om Kuparinen var frisk och hel alla de matcherna kommer jag inte ihåg, men jag borde åtminstone haft en chans att se honom spela. Jag håller nog med Selander - han är väl inte nåt utöver det vanliga vad gäller tufft spel, numer. Böka och stöka klarar många spelare av. Jag säger inte heller att vår Sanny Lindström är speciellt bra på att slåss, men den egenskapen är väl samtidigt gärna nåt som vi lägger på killar som Oduya och gnäller på hejvilt. Ingen heltigenom bra egenskap det, alltså.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
claesw: Kupan spelar helt annorlunda i år, mera tänk bakom allting istället för tjurrusningar och tjuvnyp. Han har blivit mycket bättre sedan ifjol enl mig.

Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
65selander: Tja, jag skulle tro att det hade blivit något litet krasande och sedan hade det låtit en massa konstigt om Enström. Fast det är bara en gissning från min sida ;)
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Dream Team:
Har du sett Kuparinen?
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Dream Team: Kupan är ofarlig nu. Däremot så har vi den nya Annti som är ett rejält krutpaket som tacklar och tar stryk framför målet i PP på ett schysst sätt. Han blir en attraktion i vinter.

Tycker vi lägger ner allt skit om bentacklingen nu. Hur hade låtit om Dackes bentackling hade sabbat Enströms ledband eller knä?
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Jompe: Nån tjuvsmäll kommer garanterat att delas ut, men är Kuparinen så väldigt mycket att vara rädd för, undrar jag? Sanny vet jag backar inte speciellt mycket när det hettar till heller..
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
65selander: Hoppas han tar av det kopplet då.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Jompe: Jag tror att Leffe har Kuparinen i ett strypkoppel med tanke på att han inte nitade honom under matchen.

Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Dream Team: Jag tror att Sanny bör titta över axeln efter Kuparinen nästa gång lagen möts.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Teppo:
Inte "The never ending story" : )
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Teppo: Lasse har ju tränat med Timrå hela tiden. Jag skulle tro att hans nuvarande klubb ligger rätt bra till att få behålla honom. Mitt tips är att om det inte blir spel i typ Finland eller något annat europeiskt land (förutom Sverige) så blir Lasse Timrå trogen.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Vad gäller den sista backen: Lars Jonsson har ju tydligen svårt att få något NHL-kontrakt. Jag skulle bli glad i hjärtat om Sundlöf lyckades sno honom framför näsan på masken.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
claesw:

Men har inte alla historier ett slut? ;-)
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
JanT: Ett skönt besked för alla "inblandade" parter, skulle man kunna säga.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
JanT:
Du fortsätter din hetsjakt på DIF- tyvärr har du ju gruvligt fel...

Dif kan till skillnad från BIF få ut max av det material man har, så är det bara.

Har inte historien lärt dig något??

Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Falken: Tack och lov att det "bara" var ett uttänjt ledband! Samma typ av skada som Anders Svensson i mitt kära IFE åkte på. Han gör ju troligen comeback mot Göteborg på Torsdag! Det blev 4 veckors bortavaro i det fallet. Lindström bad tydligen om ursäkt, bra.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Björne borta fyra till sex veckor enligt dagens lokaltidningar.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
rackham: Aldrig! Den enda sång som sjungs i kapellet är den i länken.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Hong Kong:
Vet dessuton att prosten övar in en ny psalm. "Den hockeytid nu kommer, med lust och fägring stor..."
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
prosten: Han hamnar nog på bänken eller lånas ut under säsongen.

Off Topic: Kul att se att Kupan får stort förtroende och tänker lite mera på spelet än att proppa första bästa som dyker upp i synfältet. Hade bentacklingen kommit under hans första försäsong med BIF hade han slagit ihjäl Sulfatraggaren.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
Hong Kong: hahahaha, ja visst. Paaaaaaaarty!
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
prosten: Har du fest nu?
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Åsså var det officiellt dårå.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Visst kan du ha rätt i din DIF-analys, men som sagt, i år tror jag det är dags att besöka KS för mesta mästarna.

En ev. förstärkning från andra sidan pölen måste scoutas noga. Håller helt med dig om att risken för felköp är stor. Over and out från de (delvis nedblåsta) småländska skogarna.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
JanT: Jag är inte så insatt i DIF's laguppbyggnad men vet av erfarenhet att de har några starka namn att vila sig på. DIF har klarat sig långt på att spela grishockey förr och väljer de den vägen under den period som behövs för att få ordning på ekonomin så behövs det inga superbackar...Defensivt starka forwards och bra diciplin kan räcka långt.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
JanT: Visst skulle det vara kalas med en förstärkning med en bra back ifrån NHL. Tyvärr så tror jag knappast att det blir någon ifrån NHL, AHL eller nån annan farmarliga ligger närmare till hands. Vad jag är rädd för att det kan bli en floppvärvning, risken är stor med tanke på att de spelar på mindre rinkar osv.
Kommentera

Sv: Öhrstedt är klar!!!
GävleLasse: Jag håller med dig om att det finns rutin hos DIF´s forwarduppsättning. Men jag vill inte kalla den stark. Ser även i dagsläget ut som om samtliga try-out juniorer får kontrakt. Det verkar vara helt slut i kassakistan.
Kommentera

567581 · »