1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446638 inlägg · 7963 ämnen

Ola Svanbergs stats!

Sv: Ola Svanbergs stats!
Anders Berg: Visst, den som vinner är bäst. Alla andra är sämst. Intressant inställning till livet.

arnio: Nä, för årets ES är jag helt lugn. Särkilt efter att Czarnecki äntligen tagit till sej GävleLasses m.fl. expertråd. Brynäs spelar i Elitserien nästa år också. Blir det slutspel finns en liten grundplåt för nya spelare. men kamp för livet blir det nästa år också.

Jajjen: Givetvis hoppas jag att även Sundlöv ska få lyckas någon gång, och då inte bara som målvakt, utan som sportchef. Hockey, liksom alla andra sporter, handlar ju om att vara bäst - inte näst bäst, tredje bäst eller femte bäst - utan nummer ett. Kanske händer det någon gång till - kanske inte. Vi får se!

Jajjen: "Men det hindrar mej inte från att vara trött på att laget aldrig kan konkurrera på allvar. Och orolig för hur föreningen ska kunna överleva."

jag känner det samma men finner ingen som helst anledning att sparka på Brynäs när det går dåligt. Som brynäsare så lever man numera ständigt med oro i kroppen. Nu är jag orolig för att formen är borta och att Brynäs rasar i tabellen för att sedan missa slutspel eller åka i fyra raka...Men jag tror stenhårt på minst semi men någonstans i ryggmärgen sitter oron och den sitter nog där hos spelarna och i hela föreningen. En tappad vinnarkultur är inte lätt att hitta igen..

Anders Berg: Okej, det var alltså hans gamla misstag vi snackade om.

Det där brukar vara ett vinnande koncept: vi tar gamla misstag och oförätter och så ältar vi det varje dag. Oavsett vad som händer i framtiden. Det är så en riktig vinnare jobbar.

För så funkar det väl. Har du klantat dej en gång (eller ännu värre, flera gånger) då är du rökt för all framtid.

GävleLasse:" Ja du ger dig på andra supportrar istället."

Hahaha nä jag ger mig inte på någon.

Erat: Den var bra! =)

Jajjen: ... eller tänker du på de sjuhundrafemtioelva gånger som laget lirat i Kvalserien, kanske du skulle ha tillagt?

;-)

GävleLasse: lugn nu! Snart drar elitserien igång, så slipper vi allt jävla gnäll på forumet.

GävleLasse: Vari ligger Sundlövs misslyckande? Hans lag ligger just nu femma i serien. Med mindre resurser än konkurrenterna. Eller håller du fortfarande på med hans tre år gamla klantighet tillsammans med Boork?

Jajjen: Michael Sundlöv är en offentlig person. Anders Berg är inte, som ni verkar tro, en offentlig person. Nätmobbing ska man vara försiktig med.

arnio: Ja du ger dig på andra supportrar istället.

Jajjen: Du tycker inte att det är en markant skillnad? Sundlöv har betalt för att göra ett jobb, misslyckas man kommer kritiken, lyckas man kommer berömmet.

Men att konstant mobba andra skribenter gör inte att det blir bättre stämning här på HS.

arnio: Samma här.

Men det hindrar mej inte från att vara trött på att laget aldrig kan konkurrera på allvar. Och orolig för hur föreningen ska kunna överleva.

Jajjen:" Vad är mest naturligt för en supporter? Att i 80% av alla kommentarer berätta för omvärlden att föreningen suger eller att försöka visa att man är stolt att vara brynäsare?"

Jag är så otroligt stolt i alla fall. Jag har aldrig någonsin buat eller visslat åt laget under match eller skrikigt elakheter åt spelare som inte presterar på planen.
Jag är en supporter som stöttar mitt lag i medgång som motgång.

GävleLasse: Helt osökt kommer jag att tänka på hur Sundlöv behandlas på den här sidan.

Huge: Visst är det så. Men ser man på tex Anders Berg så är det alltid massor av minus på hans inlägg. Vilket jag tror att det mest beror på att han gjort vad han gjort. Inget jag håller med om jag heller direkt men det är hans val som måste respekteras. Att sitta och ge honom minus oavsett vad han skriver kan bara tolkas att man ger SKRIBENTEN minus för den han är och inte det han skrivit. Det är i detta som jag tycker felet ligger. Det är lågt helt enkelt.

70 Rodrigues:
OK.... vet inte vad som for i mig, så klart har man rätt att kasta skit på vem man vill, även Brynäsare. Så förlåt mitt plumpa tilltag..... skall inte upprepas.... lovar.

PS..... vad lär man sig i F-klassen?

Peja: Jag har inga problem med kritik mot Brynäs. Det som är motbjudande är alla som maniskt pekar på ALLA brister i föreningen (påhittade och riktiga, historiska och nya), som hånar brynässpelare eller -ledare, som utifrån ingen eller liten insyn kan idiotförklara Czarnecki, Sundlöv eller spelare för minsta skitsak. Vad är mest naturligt för en supporter? Att i 80% av alla kommentarer berätta för omvärlden att föreningen suger eller att försöka visa att man är stolt att vara brynäsare?

GävleLasse: Alla NEJ-sägare har ju exakt lika stora möjligheter att leka med funktionen och missbruka densamma, så jag förstår inte vari problemet ligger?

Peja: "arnio: Varför är det inte okej att kritisera och ställa krav på Brynäs, men däremot okej att göra det på andra forumanvändare?"

Det är alltid ok att kritisera både forumanvändare och Brynäs IF, det har alla rätt till. Jag reagerade bara på att det slog över till ren mobbing.

70 Rodrigues: Haha.. jag tror alla JA-sägare fått ett ny leksak här. Man märker ju vilka som använder sig av Gilla/ogilla funktionen. Det värsta är ju att de struntar i vad som skrivits och ger skribenten i fråga ett automatiskt minus.

Där ligger nivån ;)

arnio: Varför är det inte okej att kritisera och ställa krav på Brynäs, men däremot okej att göra det på andra forumanvändare?

70 Rodrigues: "arnio: Look whos talking :-) Så när man älskar allt som har med Brynäs att göra så är man mogen menar du eller??"

Jag har aldrig påstått att jag är mogen. Dessutom så hatar jag när Brynäs förlorar så älskar allt som har med Brynäs att göra gör jag inte så det så.

70 Rodrigues: Ja vore ju RÖV om dom hade tappat det = spik i dörren!

foppa78: Är rätt säker på att Brynäs kommer att få tillbaka sitt tillstånd.

Här inne är det boxhandskarna på som vanligt hehe!
Är det någon här inne som har hört något om vårat alkoholtillstånd?

arnio: Look whos talking :-) Så när man älskar allt som har med Brynäs att göra så är man mogen menar du eller??

70 Rodrigues: Du är omogen som en grön banan.

Vad gulligt, 2 minus på en gång, ja herregud :-)

Tväst: Lägg av för fan, så fort det kommer någon som helst kritik gällande något som har med Brynäs att göra så beter du dig som en av mina elever i F-klassen ;-)

70 Rodrigues:
Som man ropar får man svar, han undrade ju vad det kunde komma sig med alla minus....
Jag skulle ALDRIG komma på tanken att kasta första stenen i ett sånt här sammanhang.

Anders Berg: "De fyra personer som gjort "tummen ner" på mitt senaste inlägg tycker alltså att Ola Svanberg var en toppback i Brynäs. Märkligt"

Det skulle också kunna vara så att tummen ned är en markering mot dig som person. De finns säkert de som inte gillar dig baserat på dina tidigare inlägg här i brynäsboken och därför per automatik gör tummen ned när de ser ditt namn.

De fyra personer som gjort "tummen ner" på mitt senaste inlägg tycker alltså att Ola Svanberg var en toppback i Brynäs. Märkligt.

Anders Berg:
Jag har mejlat tiiverkaren, men det framgår inte vilka som står bakom.
Kan mycket väl vara Sundlöv eller någon Svanbergsläkting. Är han kanske släkt med Albert Svanberg? Den killen verkar ju ha visst inflytande!

Dr Spec: Är tillverkaren en viss "M. Sundlöv" eller möjligtvis "Far Svanberg"?

70 Rodrigues: Tack, precis vad jag trodde!

70 Rodrigues: Att Svanberg bara är 25.. Känns som att det ska vara tio år till på den gubben med tanke på hur länge han varit slut.

Dr Spec: Fulla, elaka och helt ute o cyklar!!!

Ola Svanbergs stats!
Sonen köpte hockeykort igår och nåt måste vara väldigt fel eller
så lider jag av total sinnesförvirring ;)

Ola Svanbergs stat sheet i Brynäs:
2005-06 40 matcher 6 mål 13 ass
2006-07 54 matcher 7 mål 21 ass
2007-08 54 matcher 7 mål 18 ass

Är tillverkarna av hockeykorten fulla eller
bara elaka som ljuger i små barn såna dumheter!?

« · 1348202