96 Artisten: fan vilket fruktansvärt sur eftersmak.
bäckis, för mig är du precis lika stor idag som du var igår.
Björn Waldebäck: "Han frågade mig om han fick ta en tablett och jag sa ja, säger Waldebäck som tar på sig att Bäckström fastnade i testet:
– Jag kan sätta stort frågetecken på mig själv som ger en spelare en tablett som är klassad som dopning."
Waldebäck må vara en usel läkare men all cred till hans moraluppfattning.
96 Artisten: Bäckisgate
Emil K Lagnelius: – Han frågade mig om han fick ta en tablett och jag sa, säger Waldebäck som tar på sig att Bäckström fastnade i testet: – Jag kan sätta stort frågetecken på mig själv som ger en spelare en tablett som är klassad som dopning. |
IIHF:s läkare:
– Jag känner som en läkare att det inte är något dopning i detta. Och att han är ett oskyldigt offer. Vi stöder honom i detta.
Men jag antar att du har bättre koll?
J F K: Vi vet som sagt inte vad som skett, därför tar jag heller inte ställning i nån skuldfråga så här långt.
Men ponera att Bäckis har redovisat för ansvariga läkare vilka mediciner han äter och fått Ok från officiellt håll.
Kan inte se att Bäckis i det läget har nån som helst skuld i det hela.
För vem fan ska man annars kunna lita på, om inte de egna läkarna som sitter på listan över vad som är tillåtet och otillåtet?
Huge:om du tycker det, tyck det, alla har vi rätt till en åsikt.Jag har min och du har din. Men sluta provocera och kalla mina åsikter idiotiska.
Jag tycker det är idiotiskt att äta ngt som är dopingklasssat. Som elitidrottsman är det ju viktigt att veta vad man stoppar i sig.
han har ju gjort ett val och tagit pillrerna när han vet att man inte får käka det.
idiotiskt"
Imponerande, att du redan nu har kommit fram hur det hänger ihop....
Jajjen: "DU förväntar! Och vem fan är du?"
vem fan jag är? jag är nån som inte tycker doping ska få förekomma
i idrott. Men vem fan är du då som tycker att man ska få stoppa
i sig vad som helst? bara man är svensk och helst har nån
anknytning till Gävle, lex Rahm.
Sheena Punkrocker: DU förväntar! Och vem fan är du?
NHL skiter väl i IOK. Han spelar nästa vecka.
han har ju gjort ett val och tagit pillrerna när han vet att man inte får käka det.
idiotiskt
Peja: "Det handlar inte om doping på Mühlegg-vis."
förvisso, men det är ändå användande av en substans som är bannlyst
och som professionell idrottsman ska Bäckström ha koll på sånt.
och likt andra dopingfall förväntar jag mig en lång avstängning
från sporten ifråga.
Redigerad kommentar
Bäckström dopad?
Hoppas dettta inte stämmer!
sports.yahoo.com/blogs/olympics-fourth-place-medal/nicklas-backstrom-misses-gold-medal-game-over-use-of-banned-substance--source-135620293.html
Redigerad kommentar
Peja:Förvånande att detta försvaras.
Ponera en hyperviktig 50/50-situation i slutet av matchen. Herr Zebra kan välja att döma till sitt moderlands fördel alternativt lägga ett domslut som gör att de riskerar förlora finalen. Skall han bli ökänd hemma som "domaren som bestal oss på guldet" eller skall han komma undan med hedern i behåll?
Detta ta är så jävla ruttet att jag har svårt att ta sporten på allvar ur ett internationellt perspektiv, när NHL utövar maktmissbruk på övriga världen.
Säger som jag sagt tidigare:
Hata NHL...