1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446543 inlägg · 7962 ämnen

OM vi går till slutspel...

Sv: OM vi går till slutspel...

Huge:Brynäs har ju inte rosat marknaden spelmässigt de heller. Och vad händer om Brynäs vinner idag? Vi så deras insants i sista omgången mot FBK förra säsogen där de kunnat avanceraoch slippa FBK i kvarten. Då ställde man in skridskorna och till och CZ så nöjd ut.

För man var ju i slutspel...Man hade nåptt målet och kunde slappna av. Vart är målet satt idag? Att vinna EN match, att ta sig till semi? SM-guld?

För övrigt undrar jag över hur de personer tänker som anser att vi har det tuffaste programmet kvar, vad gäller återstående matcher?
Jag tar hellre 3 topplag som redan är slutspelsklara än 3 lag som slåss för en slutspelsplats.
När det sen visat sig att både HV och LHC inte rosat marknaden direkt så blir valet ännu enklare.

Lindström: Jag behåller helst visdomsord typ "allt kan hända i ett slutspel" för mig själv.
Överlåter gärna till dig att briljera med den typen av djupsinnigheter.

Vet inte vad jag ska svara på din fråga ang backarna, men vad tror du själv, om du skulle våga dig på en avancerad gissning?
Tror du att det är positivt med Jonsson, Kokko, Andersén och ev Bertilsson borta?
Eller tror du att det är negativt?

Tänk till ordentligt nu och försök komma med ett riktigt bra svar.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Huge: Glömde att du vet vad som kommer att ske, så dela gärna med dig.
Sen Huge vad tycker DU om våran backbesättning ser den lovande ut inför ett ev slutspel?

Horace76c: jag tycker att det skulle vara kul att möta hv faktiskt, vi har chans att vinna i jönköping och stor chans att vinna hemma.
Hoppas på hv hellre än linköping iallafall, det kan ju knappast bli nåt annat lag ? vi kommer väl få möta det laget som hamnar 2a i serien (om dom vill ha oss förstås) , om inte frölunda går förbi.

Gurra88:
Undra vilka som passar oss minst illa då (ursäkta mitt oförståndiga ordval som jag nu ser andades en viss optimism...)

Lindström: "Allt kan hända i ett slutspel"

Den där måste du ha funderat länge på....

Lindström: Vi kan väl vara överens om att Brynäs slipper favoritskapet i kvarten.

Gurra88: Allt kan hända i ett slutspel men som det ser ut med backar så är det troligt att det blir en sorge historia tyvärr. Men dom kanske kan skaka fram någon från j18-20 som avlastare.

Horace76c: Inget passar oss bäst i en kvartsfinal. Saknar fysik och sinne för anfallslhockey som kommer behövas än mer i slutspelet.

OM vi går till slutspel...
Jäkligt svårt att sia om vilka som blir serievinnare som vi får möta i kvarten... jag tror faktiskt på HV, men jag vet inte om dom passar oss bäst??

« · 1242905