Brynäs IF

446172 inlägg · 7961 ämnen

Operation Nordquist!

« · 1561331 · » Till forumet

Sv: Operation Nordquist!

Carl Lejonkräk:

Ombytt och startat alla matcher, som jag minns

Kommentera

tompap71:

Gå ner rätt rejält?

Vilka nivåer tror du vi pratar om? Från 250'/mån till 175'/mån?

Hittade fö detta på expressen, Bertil <100', Granis <200', W <300' ?????

50 000 TILL 100 000

Simon Bertilsson, b, 21, Calle Järnkrok, fw, c, 21, Jesper Ollas, fw, 28.

100 000 TILL 200 000

Sebastian Enterfeldt, c, 24, Sebastian Lauritzen, fw, 29, Ryan Gunderson, b, 27, Jonathan Granström, c/fw, 26.

200 000 TILL 300 000

Johan Harju, fw, 26, Daniel Widing
Kommentera

tjugo8: hm visst var han väl petad innan jul nån match?
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Ej ombytt tidigare?

Rejäl petning = ej ombytt/ej inom fyra femmor

Kommentera

tjugo8: nja Nordqvist har ju varit petad tidigare. Larsson var grymt bra måste jag säga.
Kommentera

tjugo8:

Det var inte helt givet att Nordan skulle få förlängt efter förra säsongen, han fick faktiskt gå ner rätt rejält i lön för att få vara kvar.

Kommentera

– Det är utifrån hans prestationer som vi valde att han inte skulle vara med.

(Jonsson om varför Jonas Nordquist inte spelade – centern var alltså petad)

Sådär ja! Trots att Enterfeldt var skadad alltså.

Naturligtvis ett jättebra beslut av TJ

Gav detta några ytterligare signaler? Granis 2 mål, W o Basse rätt pigga (även om de blandar & ger betänkligt emellanåt)

Det var iaf första rejäla petningen av stort namn (a la Dahlén), och då bröt vi trenden

Nordan var alltså ytterst nära Luleå efter guldet men slängdes nog åt ett av de bättre kontrakten i Bif av bara farten i den berömda guldyran.

Kanske var han värd det, förra året var ok, men i år ser det ILLA ut.

Är lite rädd att han nöjt myser med att veta att han ska hänga i Gävle 2 år till...

- Långsammare än vanligt

- Fantastiskt svag i kroppen, som gjord av balsaträ, inte 190cm/95kg

- Dåliga beslut och avsaknad av kreativitet

Kommentera

Och på eniro.se utbryter hockeysnack...
Kommentera

Gurra88: En sponsor riskerar att drabbas av straffskatt om de går in med för mycket sponsorpengar, Delar av sponsringen är i dag belagd med en straffskatt jämfört med annan marknadsföring.
Så deras "förbannade plikt att att stå för pengar" är det knappast
Kommentera

Gurra88: ""Att fråga en sponsor om pengar är väl knappast att tigga, då det är deras förbannade plikt att stå för pengar.."

Brynäs har bett sponsorerna om extra pengar utöver det man kommit överens om i avtalen, därför att Nordquistvärvningen kom överraskande.
Tycker du att det är deras förbannade plikt att skänka ytterligare pengar utöver det man kommit överens om i sina resp avtal?
Tror inte att sponsorerna tycker det iaf.
Därav min kommentar om att man isf borde lagstifta om saken.

"HahaGe mig ett exempel på företag som är sponsor till ett lag, men som inte skänker pengar.??"

Dahlboms Bil i Bomhus brukar skänka matchbollen vid IK Huges hemmamatcher.
Finns säkert fler liknande upplägg där man nödvändigtvis inte skänker pengar.

"Du är riktigt dum, det blir klarare för varje gång:)"

Vem som står där med dumstruten är väl rätt så uppenbart....
Kommentera

tjugo8: ah ok... jag tyckte att det kändes konstigt, men har inte läst så noga...
Kommentera

GävleLasse:

Ros inlägg o Lunkans klavertramp (;)) är från början av september...

Brynäs publicerar inga övergångar på hemsidan om det inte finns något på pränt
Kommentera

tjugo8: Jag tror snarare att det man redan kommit överens om skall sättas på pränt.
Kommentera

Saxat från Lunkans inlägg dvs avdelningen nonsens!

"saxat från Ros blog dvs avdelningen nonsens!

"I dag träffas Frölunda sgeneral manager Kent Norberg och Brynäs sportchef Micke Sundlöv.

Givetvis ska de prata om Jonas Nordquist och som jag har förstått det kommer Kent och Micke att komma överens om en deal.""
Kommentera

Satt och räknade lite! Om Nordquist är tillbaka efter Karjala Cup som man räknar med så blir han borta 16 omgångar och spelar 39. Hur många matcher behöver han innan han kommer upp i fullt matchtempo tro?
Kommentera

Clubsport: Ok, jag hittade ingen info som var 100% om det då.
Kommentera

Lindström:
Att man fick 10% rabatt om man köpte biljett 14 dagar innan.
Kommentera

Clubsport: Min dator har fått fnatt. Vad var det du svarade på?
Kommentera

Lindström:
Jo, men det klargjorde vi ganska snabbt den 7 september.
Kommentera

pastorn: Jag håller med! Han verkar vara en riktigt skön kille med bra inställning. Skulle vara fruktansvärt roligt om han kunde göra en bra säsong och komma tillbaka i form. Kahnberg har alla kvaliteér för att vara en landslagsspelare. Det gäller som sagt för Czarnecki att hitta rätt kedja som passar honom.

Nordquist och Kahnberg skulle kunna vara ett skönt radarpar, synd bara att Nordan inte kommer vara med i inledningen..
Kommentera

MarcusElving:

Tack för tipset.

Kul inslag, Kahnberg verkar vara en bra snubbe och lite klassiska Brynäsbilder på bästa sändningstid är aldrig fel. Hoppas verkligen det lossnar för Kahnberg i år och han får spela i en bra omgivning.
Kommentera

Missa inte sporten på 4:an strax.. skulle handla lite om elitserien och om jag inte misstolkade reklamen så skulle Kahnberg vara med och surra lite :)
Kommentera

65selander: Precis, bara vänta och se! :D
Kommentera

Jajjen: K-märkt... Riv och bygg nytt uppe vid Sätra ;-)
Kommentera

Jajjen: Riv skiten å bygg ett p hus där förfan!!
Kommentera

pastorn: Varför kan man inte riva Strömvallen?
Kommentera

MarcusElving: Ang backsisdan så får vi hoppas att vi slipper skador och vem vet vad som händer vid nästa korsdrag i fönstret?
Kommentera

Fan, kollar man igenom spelartruppen så känns forwardsuppställningen helt plötsligt riktigt bra. Synd att backsidan ser så tunn ut, jag tror dock att det kan gå bra i alla fall. Men helt tryggt känns det såklart inte...

En etablerad back till så hade jag varit nöjdare än på väääldigt länge när det gäller truppen. Frustrerande att det är så lite som behövs för att min magkänsla skulle förändras drastiskt, en enda spelare. arrrghh!
Kommentera

I morgondagens Sporten hetsar garanterat "Stisse" vidare om att Strömvallen ska rivas och krigsrubriker om att Brynäs lurar av gamla tanter pengar för att värva Nordquist.

-Sundlöv tog alla mina besparingar säger en gråtande Agda till Gävle Nyhetsbyrå.
Kommentera

65selander: Kan avslöja varför några här inne reagerade på att biljett priserna inte stämde när dom bokade matcher längre fram oxå!

Bokar man biljetter till match 14 dagar före nedsläpp så får man 10% rabatt.
Kommentera

Skönt att han är klar nu så att man slipper höra det där (jävla) tjatet varje dag! Nu saknas det bara en bra back!
Kommentera

Förövrigt så kan de dra in pressackrediteringen för nyhetsbyrån. Låt de betala biljetten själv om de vill se Brynäs
Kommentera

Så här vill man se lagetsen:

Markström (Läck)

1:a femman

Dackell - Dixon - Somervuori
Jonsson - Andersén

2:a femman

Sandin - Nordqvist - Kahnberg
Hietanen - Sundqvist

3:e femman:

Molin - Hansen - Lauritzen
Nolander - Bertilsson

4:e femman:

Hermansson - Granström - Silfverberg
Löf

Extra: Sundström, Rödin

Sandin tror jag kan växa ännu mer i det sällskapet. Tycker han gjorde en rätt bra säsong förra säsongen och då var det hans första säsong. Molin-Hansen-Lauritzen spela bra tillsammans förra säsongen. synd på fjärdekedjan för jag vill se mer av både Granström och Silfverberg. men jag tycker ändå det ser helt okej ut nu.
Kommentera

Gurra88: Varför skall han få gliringar? Klubben har gått ut och begärt hjälp med att kunna värva honom, det är ju förträffligt bra jobbat.

Kommentera

Hence: Precis, hmmm...kanske läge att skola om honom till back...
Kommentera

Gurra88: Är det någon skillnad, vad jag vet så är det intäkter från sponsorer, fans och medlemmar som betalar spelarnas löner även i andra föreningar?
Det är bara i Jante-Gävle som det gnälls i pressen om det....
Kommentera

Huss: Förutom att han är en skicklig spelfördelare så gillar jag att det inte är en liten fjantig playmaker vi värvat. Hans 95 pannor flyttar man inte på alltför lätt
Kommentera

MarcusElving:
Det kommer inte komma in nån mer back.

Kan tänka mig vilka gliringar han kommer få på isen för sättet han blivit värvad:P menmen. han är här nu iallfall
Kommentera

GävleLasse: Jo, jag håller med om att det behövs en stabil back till för att säkra slutspel men ett nyförvärv av Jonas Nordqvist kaliber vore idioti att tacka nej till. Nu har vi faktiskt fått tillgång till en playmaker.
Kommentera

Riktigt skönt att det äntligen är officielt! :D Skönt att kontraktet blev på 1+2 år och inte något tråkigt 1 års kontrakt! Skit i vad alla andra säger om våra värvningsmetoder nu, han är klar det är huvudsaken. Och jag sträcker extra på mig eftersom 500 kr har kommit från mig :D

Väntar med spänning på en intervju med den färske brynäsaren! :D

In med en back på en gång nudå så blir vi topp 4 kommande säsongen!
Kommentera

Huss: Hehe, gvetvis så hoppas jag att denna värvning skall bli toppen. Men som sagt var, jag hade priorterat en back i första hand...
Kommentera

Goda brynäsnyheter! Ska bli spännande att läsa vad Dalademokraten skriver.
Kommentera

GävleLasse: Alltid denna glädjespridare....
Kommentera

Skööönt.. Det är en riktigt tung värvning enligt min mening.. Känns bra.. Tänk vad lugn man varit om vi haft en riktig powerplay-back nu också... Fortsätt skicka pengar:D
Kommentera

Lindström: Då är det bara att hoppas att tröja nummer 39 funkar bättre nu. Sist någon hade den på sig så gick det ju sådär...

Är detta ett tecken på att Anderséns axel är OK eller har man chansat?
Kommentera

Lindström: Så vi hyr honom den här säsongen, och har sedan ett tvåårskontrakt som väntar?
Kommentera

Lindström: Framgick inte hur länge kontraktet sträcker sig, om jag inte är riktigt dålig på att läsa.
Skönt att det äntligen är officiellt klart dock! Välkommen till klubben Jonas!
Kommentera

Kontraktet är på 1+2 år (dvs hyr han första året) Glömde skriva det.
Kommentera

Wesley: Var där när det presenterades för 2 timmar sen!! Såg nu att det hade kommit upp på hemsidan oxå!
Kommentera

« · 1561331 · »