1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446536 inlägg · 7962 ämnen

Örebro - Brynäs 2019-10-03

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lindström: Sigalet måste bort i PP, han drar ner tempot jättemycket.

Forsberg 1978: ovanlig replik från dig.

Lindström: Ett Brynäs i spillror efter 6 omgångar. Inte ens en realistisk pessimist som jag hade trott på det bottenrekordet...

Brynäsgubbe: aa liksom Sundqvist har inget självförtroende eller känsla. Smartare att satsa på ersson som kommer att bli jävligt bra

BUUUUUUUUUU AVGÅ ALLA ULK ULK ULK🤢🤢🤢

Ska bli intressant att höra vår headcoach kommentera denna insats.

Tycker spelet ser riktigt bra ut jämtemot förra året med undantag Leksand och denna matchen. Vad har ni för syn på tränarna ni som alltid vill att alla ska avgå så fort det blir en förlust. Gå på ut ovh skaffa ett ligg istället för att sitta här och grina :)

Skönt PP Brynäs har, 5 man står och hänger på sargen.
Örebro spelar runt och byter platser FRAMFÖR mål, vips 6-1

Har sett de tre målen i tredje och Eriksson ser väldigt uppgiven ut på alla. Kanske låta honom vila ett tag...

Nu kan jag säga att vi har en kris Sundqvist får nästa match på sig, annars ryker han, vårt försvar alltså saknar gundersson o Berra som var en trygghet där back. Nu har vi sigalet o lindelöf som jag trodde skulle prestera bättre än ingman som har imponerat. Lundgren och alcen två dyra spelare som inte har någon meningen i detta lag

När ska Brynäs organisation vaaaaaakna!!!!?!??!!?.

Sparka tränaren , tredje året i rad , pinsamt

Clarence: Hade nästan glömt hur plågad man blir av detta... Storstryk mot Leksand och Örebro... skojar ni med oss???

Rumpelstiltskin: Melin fick åtta matcher och då hade vi sju poäng.

Blixt1980: Vad skojig du är då. Not...

Rumpelstiltskin: så är det men faktum är att vår sk tränare aldrig borde fått förlängning från början. Han har inte lyckats med någonting över huvud taget. Lägg där till hans poängsnitt per match, det är för dåligt. Man saknar bulan boys.

Finns det pengar ledigt i föreningen behöver dom nog omsättas rätt snart. När snöbollen börjar rulla är det svårt att få stopp på den.

Tror jag gick i "Bara vi har Rödin och Scott så löser sig allt"-fällan innan säsongen. Kanske gjorde Dacke och Sundlöv också det?

Rumpelstiltskin: Håller med, dom skulle gått efter insatsen mot Leksand.

Rumpelstiltskin: vadå efter 6 matcher,Magnus tränade väl Brynäs förra säsongen med vad jag vet eller? Och det såg ju exakt lika dåligt ut då,detta förutspådde dom i SHL studion exakt samma dag som Dacke meddelade att man skulle förlänga!

Nu biter vi ihop och kommer igen, turligt av Örebro att vinna idag... Riktig grishockey. Vi älskar Brynäs!!!!!!!

Rumpelstiltskin: Håller med. Däremot hade jag gärna sett att han fått gå förra säsongen.

Blomman visar rutin i stora lass.
Ut i skogen och jaga älg istället.....

Nibbe: Sundqvist känns lika malplacerad i vår förening som Bengtzen gjorde.

Mr Mister: inom kort hoppas jag förfan

Det är bra patetiskt att ropa avgång på tränarna efter sex matcher. Herregud.

Leonardo: Möjligen , men återigen. Zetterberg och Lindelöf är Inge o Dackes handplockade spelare. Vad säger det?????

Nibbe: Han ska inte gå nånstans, är Blomman, Alcen mfl som spelar div.2 hockey som ska rensas ur.

Hurfan en sån som Lundgren ens får ha en Brynäs dress på sig 19/20 är en gåta.

Leonardo: Och alla jävla satsningar på damlaget som ingen bryr sig om utanför PK-sfären.

{2064}: gissar även att sunken svarar efter matchen: jag har ingen bra förklaring varför vi faller ihop totalt.

SWEATT: Tror du Sunken ryker ikväll?

SWEATT: Tänkte precis samma sak..

Forsberg 1978: Det har blivit för runt omkring aktiviteter med Brynäs, massa modeller i PowerPoint presentationer och skit de står och pratar om kostymnissarna om saker de inte ens tror på själva... Tycker ishockey och SHLa blivit så tråkigt att se på, ingen som spelar för klubbmärket längre , bara lön som gäller.

Mr Mister: Den bästa tränaren som är ledig. Vem det är vet inte jag.

Blixt1980: "Den sämsta matchen jag sett på länge..."
Definierar du "länge" vara 9 dar.? Minns tisdan förra veckan...

Mr Mister: Med det hör försvarsspelet som vi visat upp hittills denna säsong kommer det bära till kval... Tyvärr är det så!

Med andra ord måste vi ställa om fokus, precis som Ove Myling förutspått. Det måste sättas ett nytt spel. Vi kan inte glamourspela oss ner i Hockeyallsvenskan...

Det är så man skäms...

För tredje året i rad gåt vi i samma fälla direkt i en säsongsinledning... Ja jag skäms fan. Helt ärligt...

Mr Mister: Räcker inte. Det hade väl Sjödda, Janne L osv. också?

Skall Rödin återigen lova att det här aldrig kommer ske igen? Likt en hockeyns motsvarighet till ”groundhog day”.

Blixt1980: Sundqvist måste gå,väldigt tydligt att han inte lyckats fått ihop detta lag som han borde,varken förra säsongen eller nu,sen besvikelsen hos fansen blir ju stor när rödin står i intervjun efter leksandsmatchen och LOVAR att det som hände i leksand aldrig kommer hända igen! Jo visst vi märker det!

Saknar Berra och Gunde något... Nej, den här matchen fick mig att tappa tron på laget totalt. Känns ännu tyngre än LIF-matchen av nån anledning. Alla ens farhågor börjar besannas.

SWEATT: vem ska ta över tycker du?

Snart måste dom börja träna pp.

Pigalle: tror snarare att laget inte har förtroende för försvarsspelet. Med all rätt

Det blir inget kval men det blir nog inget långt slutspel heller. Det blir nog en normal grå Brynäs säsong.

Mr Mister: Känner många som har "hjärtat" ingen av dem är lämpliga som tränare.

SWEATT: Molin har hjärtat

Kanske Sam Hallam blir ledig snart. Att laget helt har tappat respekten och förtroendet för Sundqvist är rätt tydligt.

Ove Myling: Ja synd bara att Dacke måste varit i psykos när han sa detta. Detta laget kommer få det jävligt tufft att undvika kval! Tänk att gå in i ett kval med detta lagets mentalitet hujedamig...

Mr Mister: Vad ska Molin göra? Ingen av dem vi har i båset har något där att göra.

Krävs ett mirakel nu. Vad gör Uffe Ekman nu för tiden?

Den sämsta matchen jag sett på länge, pucken studsar omkring som en flipperkula... Känns som tv pucken.

Ove Myling: Ut med sunken in med Molin

bradberry: De flesta har väl tippat Brynäs ungefär som ifjol, runt 10e plats. Problemet är väl backsidan som jag tycker ser svagare ut än i fjol (Sundlövs ansvar) och korthuset från ifjol består (Sundqvist ansvar).

« · 1991629 · »