1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733197 inlägg · 7962 ämnen

Örebro - Brynäs 2019-10-03

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Anders Berg: Kommer väl bli den där standardavstängningen på 5 matcher varav två förvandlas till böter. Skulle ju inte bli förvånad direkt.

bradberry:

Många frågetecken efter kvällens match;

Sigalet -3
Lindelöf -2
Lundgren -2
Ersson -1 (men köper korv vid det målet...)

Sigalet ser oroväckande svag ut mellan varven.
Lindelöf/Lundgren/Ersson hör hemma på bänken/läktaren.

Har Sundqvist redan tappat laget? Två kölhalningar på kort tid indikerar att något inte stämmer....

Hur är det med Rödins verklighetsuppfattning? Ska inte hända igen.....

Min analys så här långt är att vi inte har spelarmaterialet till att spela den hockey som föreningen föresatt sig.

Bara att återgå till igelkottförsvar och satsa på att spelvända när motståndarna går bort sig - det bör räcka till placering 8-10 med tanke på att det trots allt finns spets i forwardsuppställningen.

Så ser nog den bistra sanningen ut.....

SM-Guld - ring mäj sän!

Alla vet om att Magnus Sundqvist inte kommer ta Brynäs till en högre placering än 10:a. Har vi otur kan det dessutom bli kval med jämn bottenstrid iår.

Förväntar mig att Dacke redan kollar på ny tränare alternativt låter Ove ta över. Förstår man inte att Mange S tappat omklädningsrummet när man klappar ihop såhär var 3:e match så borde man rannsaka sig själv.

Rumpelstiltskin: Möjligen att inte du gör det också. Men du kanske skulle smälta bra in i släta-över-teamet?

6 matcher varav två stycken genomklappningar oroar enormt.

Jag har stått bakom Brynäs ombyggnation med Dacke och Sundlöv som lokförare sen dag 1 men det kommer ta tid. Vi lider fortfarande av vissa Bengtzen rekryteringar som om möjligt faktiskt blir sämre och sämre för varje match de spelar. Lägg därtill att vissa av årets värvningar som förvisso är för tidigt att kasta under bordet än direkt underpresterar.

Är ganska övertygad om att Dacke/Sundlöv gärna gjort ett återköp på följande spelare/tränare inom Brynäs.

Tränare:
Magnus Sundqvist - En dålig ishockeytränare som alla vet om förutom Dacke när han förlängde.
Michael Holmqvist - Skön snubbe som är orutinerad, kan inte uttala mig här.

Backar:
Niclas Lundgren - Värdelös rakt igenom
Alexander Lindelöf - För tidigt att dumpa men har inte gjort en bra prestation iår än, känns tveksam på SHL nivå
Niclas Andersen - Överbetald och seg som är på 2+ nivå max i SHL för tillfället.
Eric Norin - Allsvensk back

Forwards:
Emil Forslund - Sämre spelförståelse än ett kylskåp, snabb men det är det enda han är
Daniel Mannberg - Läs ovan, dock lite bättre än Emil
Lukas Zetterberg - Ser otränad ut, käkat för mycket bearneaisesås i sommar?

Jacke B, Alcen och Jocke R trampar vatten men de funkar i en 4:e.

Boqvist och Söderström kommer inte att göra skillnad för det här laget vi behöver mera spets till första och andra linorna jag tror 4 forvards och 2 backar av SHL klass .

Lindström: kan du motivera vad du gillar med sunkens spelidé? Varför ser du att han är rätt tränare för Brynäs? Kolla på hur många poäng vi plockat sedan han tog över,och ja du har rätt vissa spelare är för dåliga men tycker du leksand och Örebro har bättre lag än Brynäs har?

Chanzone: Växjö har både material och pengar för att lyfta i tabellen. LHC däremot hoppas jag mycket på 😁

Vilken jäkla tur att inte fansen styr Brynäs iaf.

bradberry: Snälla ge mig förra säsongens igelkottförsvar. Med Scott och Rödin i laget kan det bli succé

Nä natti gubbar, ska upp tidigt för att åka till jobbet och INTE va påkopplad.....

Nån som minns känslan av att vara ett topplag efter 8-10 matcher? Saknar den.
Bra att Oskarshamn och Leksand förlorar. Två lag vi måste ha bakom oss.

Vi släpper in 3,66(!) mål per match. Rautio, kom tillbaka! 😉

Den enda trösten ikväll är att LHC och Växjös kräftgång fortsätter. Ja, sen förlorade ju visst Leksand oxå.

Peja: Jag upprepar... hur kan du tro en 18-åring ensam skulle ge ett lag som detta en avgörande boost?

Herr D: har vänner som haft jobb där förra säsongen som inte ens vet varför de jobbade för, med en hyfsad månadslön. Nä damhockey kan jag säga rakt öppet är totalt ointressant för min del även de flesta kvinnor tycker det är ointressant.

Jag vill se känsla, klubbmoral och jävlar anamma på isen varje match. Trött på alla konstiga avbrott också under säsong för turneringar, tappar fokus och säsongen blir långutdragen. Usch nu vart jag trött på att ens skriva det. Ha en fin kväll alla

MEN FATTA!

Vi spelar en hockey som försätter våra backar i extremt svåra situationer gång på gång... När vi för spelet ser det ok ut stundtals, t.o.m. bra ibland... Men när vi inte gör det så hamnar vi ALLTID i nöd... Sen tittar man på vilka spelare som försätts i situationerna och det blir nästan löjligt. Lindelöf håller inte SHL-klass, Lundgren har fokus på annat håll, Ingman grym framåt dålig defensivt. Inte ens Sigalet levererar ju i det här spelsystemet...

TREDJE SÄSONGEN I RAD som vi börjar katastrofalt och ihåligt samt har behov av att gå tillbaka till grunderna...

Brynäsmodellen...

ellis: Frälsarn dog för 2000 år sen :-) Söderström blir ett klassförvärv som tillför energi och spelskicklighet. Inte så att jag tror hans ankomst kommer att ändra allt automatiskt, men det är en större boost än ingen boost alls, om du förstår vad jag menar. Det behövs något nytt i PP-spelet och det får man i Söderström.

Det är jäkligt irriterande att varken Leksand eller Örebro gör särskilt bra matcher, men ändå vinner klart mot Brynäs. Det är för dåligt.

Blixt1980: Hur f... kan du försvara detta laget?!

Peja: Söderström välkomnas, men du kan inte på allvar tro att han blir en frälsare för detta laget?

Hoppas Söderström kommer och smäller in en 6-7 mål på lördag. Något sånt som krävs för chans till poäng tror jag.

{Forsberg - Du kräver vinst i varje match, varje gång Brynäs torskar kör du din skämtreplik.

Blixt1980: Japp jag kräver lite mer av Brynäs än denna misär vi ständigt får uppleva, men sitt du där och intala dig att allt är guld och gröna skogar.

lapad: Härligt! Vi avlönar alltså halva tränarkåren snart?

ellis: Ersson som stöter på blå som sista def. Är inte bra.

Nu förutsätter jag att Dacke rensar;
Bort med Lundgren, skicka ner Alcen till Almtuna, Blomman till Västerås (dom får säkert fylla på vatten där ivf), NOLL minuter på Sigalet i PP i fortsättningen.
In med minst 2 st från J20, kalla hem det Vi kan.
VÄRVA in en klass fw.

DET SKA TILL ÄNDRING NU, inte om 10 matcher till. Är inte tränaren det är fel på utan dom som underpresterar på isen.

Fy fan för inställningen och utförandet av Brynäs idag..

Jag tror hela problematikskiten är ganska så enkel och elementär med Brynäs. För veka, mesiga spelare som på toppen av sin otillräcklighet inte har spelskickligheten som krävs på denna nivå-

Bratwursten : Det som är bra är att laget får en omedelbar förstärkning & injektion i form av Söderström. Känns givet att kasta in honom i PP. Z bör också få en roll där när han kommer tillbaka.

Det var inte mycket som stämde i den här matchen, men Jocke gjorde nog sin sämsta match någonsin också. Med ett normalt målvaktsspel hade inte Brynäs släppt in så många mål.

Bratwursten : Ja, snart har vi 3-4 sparkade tränare som får lön av Brynäs

bradberry: Måste ändå ge Örebro cred för hur dom lyckades förstöra vårat spel. Örebro vann 90% av alla hopp-puckar också.

Brynäsgubbe: de har för i helvete betalt för att vara påkopplade. Ska åka på jobbet jag å imorgon och låta allt rinna mellan fingrarna och säga att jag inte förmår vara påkopplad. Vill inte höra sånt mer...

Ingen idé att Sundqvist match efter match ska gå in och skälla på spelarna när vi gång på gång blir utskåpade, alla skiter ju uppenbarligen i vad han säger!!! Det viktiga är att lönen kommer in den 25:e och säsongen tar slut tidigt så man får ledigt....

Spännande att höra vår headcoach efter matchen. Nu ska spelarna få veta att de lever minsann! (samtidigt som de uppdaterar sina Instagramkonton,,,)

#dethärskaaldrighändaigen

Hoppas Campese och övriga floskelspyende slipsnissar vaknar nu. Monitor-pengarna måste användas på kredit nu för att värva till ledarstab och försvar. Känns som att vår lägsta-nivå är helt bottenlös i år vilket skrämmer mig inför eventuellt negativt kval.

Brynäs - laget man bryter trenden mot. What else is new.

Mattson: vad hade Brynäs på försäsongen, jo fart tempo och starka i deffen. Jag TROR att Brynäs inte orkar ATt spela hockey längre !!

Sundqvist har rätt i intervjun. Han är förbannad och det är ju bra.

Men ska en tränare behöva få såna här frispel i 2 av 3 matcher...? Något är djupt fel... Jag säger spelidén! Man måste sätta grunderna. Lägg ner puckinnehav och ”spelförande lag”. Back to basics!

Mattson: Mm man måste fundera också. Vilken tränare vill komma hit om vi sparkar tränare till höger och vänster. Är dock som många andra osäker på Sundqvist

Ove Myling: "gissar även att sunken svarar efter matchen: jag har ingen bra förklaring varför vi faller ihop totalt."

Jag kan tala om. När laget har bestämt sig för att vara ett spelande lag. Så har dom glömt att man ska in slottet med hög fart och skjuta ibland också. Nu är det duttande från sargkanterna mot stressad back eller stillastående forwards tyvärr. Ändra det här och vi är stabila igen.

Otroligt less på Sundqvist nu.

Sundquist snackar om att vara påkopplade. Hur jävla svårt ska det vara för spelare i Brynäs IF att vara "påkopplade" på jobbet?! År ut och år in. Noll kravbild. Trött på skiten.

Jim80: Brynäs kommer inte sparka tränaren i år igen. Vore en sanslös prestigeförlust.

Lindström: Sigalet måste bort i PP, han drar ner tempot jättemycket.

Forsberg 1978: ovanlig replik från dig.

Lindström: Ett Brynäs i spillror efter 6 omgångar. Inte ens en realistisk pessimist som jag hade trott på det bottenrekordet...

Brynäsgubbe: aa liksom Sundqvist har inget självförtroende eller känsla. Smartare att satsa på ersson som kommer att bli jävligt bra

BUUUUUUUUUU AVGÅ ALLA ULK ULK ULK🤢🤢🤢

Ska bli intressant att höra vår headcoach kommentera denna insats.

Tycker spelet ser riktigt bra ut jämtemot förra året med undantag Leksand och denna matchen. Vad har ni för syn på tränarna ni som alltid vill att alla ska avgå så fort det blir en förlust. Gå på ut ovh skaffa ett ligg istället för att sitta här och grina :)

« · 1991688 · »