Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21

1803102 · » Till forumet

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Chris11: ja men det är ju bara påhittat allt, nog kan jag skapa en riktig formation vad det lider, tror inte vi kommer att köpa en enda av dessa spelare tyvärr och jag brukar ha rätt ;) Du skall få ett vettigt lagbygge av mig senare med dem som har kontrakt och vilka jag skulle vilja se som är möjligt att få :)
Kommentera

Auchinleck: Att han helt enkelt inte är tillräckligt konsekvent i sitt spel för att spela i ett, vad vi vill vara, topplag i SHL. Han kan vara väldigt bra på tisdagen och helt under isen på torsdagen. Han har en offensiv uppsida, men defensivt lämnar han mycket att önska, alltför ofta.
Kommentera

Leonardo: tur att du inte är tränare haha... Scott i fjärde? Och Broc little i tredje...? Nja
Kommentera

Leonardo: toffelfeleffssen? Nä men Huvvaligen.
Kommentera

emilhansson99:
" inte alls på SHL nivå över längre tid."

Kan du förtydliga vad det innebär?
Kommentera

Pettisbif: Lindbäck-Rautio

Bertilsson-Gunderson
Martinson-Carlsson
Zanetti-Tollefsen
Andersén-Sunken

Clarke-Jensen-Rödin
Paille-Ölund-Blomqvist
Boqvist-Granström-Little
Asklöf-Scott-Broman

hehe
Kommentera

Pettisbif: Drömma?? Det där laget ser inte så skrämmande ut. Wännström och Rensfeldt ger jag inte mycket för. Det tror jag stackars Jensen håller med om. Förstafemman ser dock intressant ut, inte helt omöjlig heller faktiskt.
Kommentera

emilhansson99:
Intressant lag nästa säsong om jag får drömma.

Lindbäck (Rautio)

Gunderson - Bertilsson
Melart - Carlsson
Fälth - Larsson
Zanetti - Sundqvist/Kinnvall

Rödin - Scott - Clark
Wännström - Jensen - Rensfeldt
Paille - Granström - Blomqvist
Boqvist - Ölund - Asklöf
Alcén

PP1:
Gunderson
Scott
Clark
Jensen
Rödin

PP2:
Carlsson
Wännström
Rensfeldt
Ölund
Boqvist
Kommentera

Peja: Nejnej, inte Rotbakken. Ser han mkt i Almtuna, inte alls på SHL nivå över längre tid.
Kommentera

Pettisbif: Ludde, Wännström och Lindbäck hör ju hemma i Brynäs. Tycker även Emil Larsson och Rotbakken har visat att de hör hemma i SHL och helst då i Brynäs.
Kommentera

Chris11: Luktar det inte KHL där?
Kommentera

Pettisbif: tror lerg är för dyr ändå. En kille som vinner skytteligan lär det inte vara rea på direkt
Kommentera

emilhansson99:
Jaha.. oj. Ja då kan vi nog glömma Lerg. För om Rögle mot all förmodan skulle åka ur så vill jag hellre ha hem Ludde istället för Lerg.
Kommentera

emilhansson99: Inte för att jag tror att det kommer hända men ändå.
Kommentera

Powerfade: Ja det är väl nåt sånt som ska till i så fall.
Kommentera

emilhansson99: Rögle kanske åker ur SHL och då lär kontraktet rivas.
Kommentera

Pettisbif: Lerg har avtal med Rögle över nästa säsong.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Så här tänker jag kring lagbygget nästa säsong

MV:
David Rautio
Anders Lindbäck (NY)

Backar:
Ryan Gunderson
Simon Bertilsson
Elias Fälth
Ilari Mellart (NY)
Henrik Larsson (NY)
Lucas Carlsson
Marc Zanetti
Jörgen Sundqvist
Johannes Kinnvall (NY)

Forwards:
Kevin Clark
Jesper Jensen
Anton Rödin (NY)
Sebastian Wännström (NY)
Bryan Lerg (NY)
Tomas Zaborsky
Jacob Blomqvist
Jonathan Granström
Daniel Paille
Jusso Ikonen
Linus Ölund
Jesper Boqvist (NY)
Samuel Asklöf (NY)
Johan Alcén
Daniel Mannberg
Kommentera

Inkazar: Såklart att det är så men jag tänker att HIFK kan blanda sig in i kampen om hans signatur.
Kommentera

SnowKing: visar ju bara hur rätt ute Bz var där också..han har tagit många bra beslut i Brynäs den karln.
Kommentera

Carl Lejonkräk: han ser på Brynäs matcher med har ja sett på hans insta story.

Och det är inte så konstigt att han pratar gott om HIFK, han var en riktig publikfavorit där och dom flesta som skriver till honom är ju finnar.

Dessutom har han ju faktiskt knappt spelat i Brynäs :)
Kommentera

SnowKing: Zaborsky verkar dock riktigt förtjust i HIFK och flörtar en hel del med deras fans på Instagram. Han följer alla matcher, har skrivit att det skulle vara roligt att komma tillbaka osv. Brynäs nämner han sällan.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Ja det kan säkert bli så att det lossnar för Zaborsky... ett delikat beslut att ta för sportchefen.
Jämför med Vrana som fick sin säsong förstörd, får inget nytt kontrakt och blir säsongen efter poängkung i Tjeckien!

Hur man än vrider o vänder på det blir det en chansning inför nästa säsong!
Kommentera

mattiask: Jag håller med om Zaborsky, han kan vara ett fynd. Det var ju nästan skrattretande målmissar av honom ett tag, inte ens öppet mål resulterade och det av en riktig sniper sedan många år.
Kommentera

mattiask: Jag tror att en Kedja med Ikonen Grana och Zab skulle kunna vara en bra mix.
Kommentera

KulaShaker: Jag personligen tycker man ska lägga stort krut på att förlänga med Zab. Man vet trots allt vad han kan göra i sina ljusa stunder.
Sen köper jag självklart att han ej fick det att stämma i början, men samtidigt skapade han och tvillingarna mängder med chanser. Med större skärpa/mer tur hade Zab gjort klart mer poäng.
Jag ser Zab som en kommande poängkung även hos oss. Om nu Lindblom försvinner. Testa Zab med Jensen/Clark!
Kommentera

alfaromeo:
Tränarläget: ett namn som kopplas till Brynäs är Moras succétränare Jeremy Colliton.
▪▪ Det surras om: Pudas är överens med en annan SHL-klubb – enligt uppgifter till både Mr Madhawk och Sportbladet handlar det om Skellefteå. Tvillingarna Westerholm ser inte ut att bli kvar i klubben.
▪▪ Nyckelspelare som kan försvinna: Philadelphia lär plocka över Oskar Lindblom. Bröderna Pathrik och Ponthus Westerholm har vi redan nämnt. Mer tveksamt om Brynäs väljer att förlänga med Nick Johnson och Tomas Zaborsky. Johnson blir betydligt dyrare under sitt fjärde år i Sverige, medan Zaborsky inte fick det att fungera innan han blev långtidsskadad.
▪▪ Det behöver man få in: Klart att drömspelare att få hem är en frisk Anton Rödin.
Kommentera

Inkazar: Snudd på ännu värre...
Kommentera

Inkazar:
Ok, oavsett vem det är som gör comeback så kvarstår min åsikt.
Kommentera

Dalrt: nä det syftas på att Patte är tillbaka och att ikonen går in istället för Broman.
Kommentera

Nu clickbaitar GD med sina rubriker...
"Viktige forwarden gör comeback – då splittras Brynäs succékedja".

Jag antar att de syftar på juniorkedjan och vad jag vill minnas så splittrades den när Boqvist blev skadad, det har knappast något med Pailles återkomst att göra.

Det är sån där jävla aftonbladsjournalistik som gör att 99 kr är alldeles för mycket. Jag förväntar mig seriös och bra journalistik för sånna pengar och inget jävla skvallerblaskatrams.
Kommentera

Auchinleck:
Jag är ett geni

Bra att avstå från Paille tifo
Kan tycka det blir lite väl mkt av dylika tifon runt om i landet
Kommentera

Vuollerim: Ok! Nu är ju Bertilsson borta i tre matcher, den var ett gränsfall den tacklingen tycker jag. Tror vi får en obehaglig match imon, hoppas Brynäs kan hjälpa Felix i målet imon och Bryna Lerg måste vi markera extra mycket!!
Kommentera

KulaShaker: Så trist var inget namn som ryktades till vårat älskade lag då? Lindbäck?
Kommentera

alfaromeo: Inget spännande alls, som vanligt!
Kommentera

En hundring swishad
Kommentera

Någon som har lust att dela med sig av info om Brynäs på väg in i aftonbladets plus artikel bara vilka namn som ryktas vara "klara" för Brynäs. Dela inte plus artikelen dock då det inte är tilllåtet på forumet.
Kommentera

Inkazar: Hade bara 30 spänn kvar på kontot men dom är skickade nu 🙂
Kommentera

tjugo8:
F-n vad du var kreativ då! = )
Kommentera

tjugo8: Synd att detta med situationsrummet och Granskningsnämnden enbart skadar SHL, jag tycker att det är tragiskt.
Kommentera

Chris11:
Så Berra missar HV? Synd isf, viktig match
Kommentera

Inkazar: Är det numret till tifogruppen? Är ett tifo lite på g ? Vill bidra.

Edit: Såg nu. Swishat och klart!
Kommentera

Inkazar:
Gjort!
Bra att du påminde!

Hoppas en slant kan gå t Sebbe också
Btw, varför sålde man inte typ 1000 biljetter för 59:- t Sebbes match?
Kommentera

Inkazar: givetvis gör man det! 👍
Kommentera

Powerfade: vet faktiskt inte men det kvittar väl oavsett.
Kommentera

Carl Lejonkräk: och vilken spelare åker runt och open ice tacklar på raka ben?
Kommentera

Carl Lejonkräk: alla som vill se ett tifo till Paille tycker jag ska swisha en slant till:

1235808811

Det skulle vara fint!
Kommentera

emilhansson99: Ja, där gör ju Lessio en jävligt ful grej på Gunderson som man inte ens verkar ha tittat på öht. Berras är isf mer otur och inget medvetet som det känns, där Lessio medvetet sätter in en crosschecking i ryggslutet på Gunde precis innan båda är på väg in i sargen.
Hoppas man tittar på den tjyvsmällen plus Hollywooduppträdandet. Nu ser det iofs ut som att Kilas axel träffar Lessios huvud en aning, men det beror ju mest på att det är Lessio som åker in i Kilas och inte tvärtom. Kan till viss del förstå domaren i det läget om han står i en sån vinkel att det verkligen ser ut som om Kilas sätter in en liten lätt knuff och Lessios huvud samtidigt skakar till en aning.
I ett sånt läge är det väl dessutom svårt för övriga domare att försöka rätta till den felaktiga bedömning som den blåsande domaren gör, om dom nu uppfattar att det inte var nåt ojuste med i bilden sas.
Kommentera

1803102 · »