Johan Norrström:
Jag tror inte mina vänner som träffar mig irl skulle kalla mig lättstött..... det är det här med den hånfulla attityden vissa har.... att man uttalar sig så om sitt favoritlag tycker jag är märkligt. Man får gärna kritisera och ha idèer om spelare, taktik, värvningar m.m. Det är när det framförs i ett raljant tonläge jag blir "lättstött".
Det kanske är så att jag är för gammal för de anonyma forumdiskussionerna, tycker man kan diskutera med ett hyffsat språk..... men jag skall försöka skärpa mig.... om inte annatså för Tonys blodtrycks skull! ;-)
Johan Norrström:
;-) om du kunde ana hur mycket humor jag har tillgång till, men att jag skulle skratta åt finesslösa hån som vissa öser över det mesta som Brynäs företar sig..... nej, tyvärr. Jag tycker inte det är kul.
Jag får i så fall hellre framstå som humorlös. ;-)
munkas:
Jadu.... vet inte hur pass verklighetsorienterad du är, men i min värld vinner inget lag guldet varje år. Serien består av ett antal lag som alla vill vinna.
Inte ens de lagen med mest pengar lyckas vinna på beställning, t.ex. hur många pengasäckar Stenbäck gav till LHC kan man fundera på.....
"nästan ta sig till kvarten?" Nu är det ju några omgångar kvar att spela så hur det blir denna säsongen är det lite svårt att sia om..... eller vet du nåt som jag inte har snappat upp?
Powerfade:
Precis.... ibland faller de flesta bitarna på plats samtidigt, då gäller det att njuta fullt ut. Ingen garanti att det händer igen i det närmaste, men spännande att vi har ett lag som förhoppningsvis kan va i närheten :-)
Lunkan:
Fantastiskt att en sportchef med nämnda arsenal lyckades erövra guldet så sent som till vårat 100-årsjubileum! Nån som minns?
Huge:
Snart dags för julklappar igen... Vad ska man skriva på önskelistan tro...? Kan bara komma på en sak och det är att sportchefen ska lyckas övertala Johan Larsson att komma hem nu :)
Beskrivningen på Eliteprospects tycker jag pekar precis på den spelaren vi skulle behöva nu när Ollas är borta.
"A strong two-way player with good hockey sense and on-ice vision. Not overly flashy or technically skilled, but Larsson works hard, passes the puck well and is very valuable in all zones of the ice. A true team player with some nice offensive upside too. Decent skater, but could be faster. Leadership qualities."
Utöver det tror jag det skulle det vara en prestigevärvning som skulle skicka rätt signaler till alla i och runt klubben.
Ja, jag vet att det inte är troligt men de är inte många julklappslistor som innehåller helt realistiska önskningar :)
Hoppas Stefan B och Johan har bra kontakt med varandra och att det inte är helt uteslutet med en hemvändning....
Huge: Vad man blir orolig för är att det tog två matcher innan spelarna var tillbaka i gamla synder igen. Första perioden var riktigt, riktigt illa.
Att TJ fortsätter att ge Djoos förtroendet är väl iofs långsiktigt bra, det märks hur mycket han ligger efter givet förutsättningarna. Nu finns väl iofs inget alternativ, om vi inte ersätter Sunken dvs., men i detta läge så skulle han nog snarast husera i J20 för att få upp tempo om konkurrensläget var gott.
Blomqvist passar bättre med Brodin och Enterfelt men även där saknas självförtroendet. Han behöver sänka ett par kassar. Men målskytt av samma klass som Harju och Thuresson är han definitivt inte.
70 Rodrigues:
Jag gillar diskussioner..... ett ärligt försök till förklaring måste inte ha mitt gillande för att få godkänt.
70 Rodrigues:
Kan tänka mig att det är svårförklarat..... en annan gång kanske?
70 Rodrigues:
Nåja.... ett ickesvar kallas väl oxå ett svar?
70 Rodrigues:
Jag ställde en enkel fråga till dig kl. 21.22...... får nog svårt att somna om jag inte får svar snart!
Huge: Ja,vi får ta poängen med oss hem och lägga upp en plan för 6 poäng mot FBK och Modo.
Oj.. Färjestad härnäst och sen Modo på tisdag. Båda matcherna hemma.
Kan bli heaven,kan bli hell.
Zappaholic: Ja,herregud. Rhodin in för Ollas är meningslöst. Då är det bättre att inte ta in någon.
Inget ont om Rhodin,men BZ sa att han skulle ta in en forward som kan producera.
Lunkan: "Vi siktar väl uppåt dvs bra att bottenlagen tar poäng."
Förvisso,vi tog ju oss närmare Play-in nu när Luleå torskade. Fast jag måste erkänna att jag mest tänkt på att undvika kval de senaste veckorna.
SnowKing: Bara småungar som spyr ur sej entonig galla. Gör som jag - skrolla förbi skiten.
Mot SM-guld!