Brynäs IF

723274 inlägg · 7955 ämnen

Oskarshamn-Brynäs 20/3-05

526217 · » Till forumet


Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: jag är nog rädd för att det bara är att hålla med dig på den saken. det är mycket roligare att möta leksand än hönsen från malmö.. sen ett fullsatt gavlerinken lite oftare med så blir det bara bra ;)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Det håller jag med om. Leksand o BIF till ES! By, by "Percymannen"!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Ahlbom: Nej vi är klara till sista matchen och ger Leksand 3 pinnar och hjälper dem upp till ES. Hellre Härliga matcher mot Leksand än tråkiga mot MIF. Leksand i ES skulle göra gott för vår ekonomi.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
stefan Bskv: vi tar det i sista matchen mot leksand storvinst och nytt ES kontrakt ;)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19:
En islossning borde snarare stavas tvåsiffrigt ; )
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
stefan Bskv: *skratt* Ja fan, det blir ju ingen spänning om de skall hålla på med en massa målgörande i powerplay. Nej jämna matcher och gärna en "Come from behind" vinst i slutsekunderna... Allt för att ge max värde på biljetterna..

Näe, skämt åsido. Det såg lite bättre ut och jag tror att mycket av "misslyckandet" i går kan akrediteras Leinonen i IKO målet som gjorde en bra insats.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse:
Nej för fan..få inte igång något power play nu..Vi skall våndas lite:-)
Det är ju kvalserie.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: jo det är sant,men vårat PP imponerar ju inte direkt,0%!!!
Men igår tycker jag dem spelade ganska bra i PP,flyttade pucken snabbt mellan backarna,trafik på kassen,men skotten var ju totalt missriktade,sen hoppas jag att Fleming utnyttjar Philips mer i PP!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Dream Team: Naturligtvis menar jag inte att man ska slappna av utan tror själv på att det blir det enklaste match. Alla lag är mer elle mindre svårt att möta särskild i år med tanke på alla NHL spelare som finns i olika lag.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Ja det är ju då kvalserien avgörs för tar Brynäs poäng och förhoppningsvis VINNER dessa matcher så skall saken vara klar skulle jag tro. Förhoppningsvis så får vi igång vårt powerplay på torsdag, Nyköing har ju bara hållit tätt i ca 50% av de numrära underlagen de åkt på.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
bocken: Det farliga är väl att slappna av just i den matchen mot Nyköping, ja, om nu motståndet där på förhand ses som väldigt enkelt. Har Brynäs råd att slappna av i någon match i kvalserien, egentligen?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
bocken: Jo det gäller ju att ta Nyköping o SAIK i de två hemmamatcherna för sen väntar ju både LIF o MIF på bortais!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lunkan: Jo Nyköping verkar ju helt under isen,så jag tror oxå på en islossning,tippar 5-1.............men Aspen lär ju vara ganska revanchsugen!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lunkan: Jag tror att Nyköping blir det lättaste motstånd som BIF mött på väldigt länge. Det blir en lätt vinst men det viktigaste är att inte slappna av matcherna efteråt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
2 MÅL 4 POÄNG snålspel javisst men så länge det ger poäng är det inget att tjafsa om.

Hoppas dock på en ketchupeffekt på torsdag.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse:
Vi kan spekulera oss blåa och vända och vrida på allting. Trots allt är det de små detaljerna som avgör när det väl är match.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Ang.Brynäs match igår så är det inte lätt spela mot lag som får hålla till i egen zon med hela laget.BIF pressade hela 2:a perioden och bara ett mål. Man måste nog har mer tålamod och låta motståndarna komma lite mer upp i banan för att det inte ska bli så trångt i anfallszon hela tiden. Kanske kan man lura nån gubbe i mittzon,så var dom bara fyra.BIF har börjat KS bra och vinner man på torsdag då tror jag att man kan spela ut på ett helt annat sätt. Låt Frodo och Phillips spela vartannat byte,sådana killar blir ju bättre med mer istid.

Här klagas det på att inte folk kommer på matcherna med all rätt,MEN ni som brukar åka med Brynäs-Sthlm va fan är det flesta av er då? Finns det bara 5 st
som har lust/råd att lägga 200 spänn för en match. Utnyttja det välorganiserade resorna som killarna där nere fixar.

Har ni fest eller? Ja på torsdag i Gavlerinken. Kom och fira Miettinen,Kupa och Viitas nationaldag.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bocken: Ja sannerligen hade Brynäs svårt att få in puckuslingen, marginalerna är inte på vår sida när det gäller stolpträffar. Du hade rätt när det gäller slutresultatet och jag hade fel, men Brynäs vann och det är huvudsaken. Jag håller med Tornberg om vad han sa igår efter matchen mellan MIF och LIF. "Det är kvalserie, det finns inte plats för skönspel utan nu är det bakåt som måste prioriteras.." Och den biten har Brynäs fått ordning på, misstag och vingel sker fortfarande lite då och då men jag är säker på att det stabila målvaktspelet i kombination med bättre backspel gör att Brynäs kommer att fixa det. Chansen att fixa minst en eller två pinnar i bortamatcherna mot MIF, LIF och SAIK är tämmeligen god tycker jag. Kan de sno poäng av samtliga lag i bortamatcherna och Vinna hemma så är saken biff.

Att Brynäs har haft svårt att föra marcherna under säsongen är ju redan känt och detta är nog en bidragande orsak till resultatet igårdagens match, men återigen, Vi vann, det är huvudsaken.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
bocken: Håller med--vi ska nog vara glada för den uddamålsvinsten. Det är svåra matcher mot starka hemmalag som ser kvalserie och besök av elitserielag som årets stora höjdpunkt. Man kan självklart säga att kan vi inte kriga ner och få hål på lag som Oskarshamn och Nyköping så har vi inte i elitserien att göra överhuvudtaget. Men för ett litet stukat, underpresterande gäng som Brynäs blir sådana matcher tuffa.

Tittade på MIF-LIF igår på TV och blev väl inte särskilt impad av något av lagen. Framför allt Leksand ser svaga och oorganiserade ut i egen zon.

Jag tror fortfarande att vi klarar förnyat kontrakt. Vi lär förlora borta mot MIF och SAIK, men resten av matcherna ska inte behöva vara några enorma problem. Med fler oavgjorda resultat mellan de viktigaste konkurrenterna så ska det här klara sig.

Sen vill jag inte ha något mer lindansande på några säsonger, tack.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Ja gubben! Vad var det jag sa igår? Det blev ju uddamålsvinst ändå och det får vi vara j..t glada för. Nu hoppas jag att man går lite mera rakt på mål nästa gång iställe för att låsa in sig i sarghörnor. Där gör man inte mål.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Huge: Tycker att vi borde avgjort i andra, det var i princip spel mot ett mål. 0-3 hade varit mer rättvisande enligt mitt sätt att se på saken. Verkar dessutom lovande med svagt spel från både Malmö och Leksand. Asplund har dessutom ha börjar darra i gammal god stil...märkligt. Tvärtom emot LillJanne tror jag att vi reder ut det här, en oerhört viktig seger!!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Kollade på matchen på tv och måste bara säga tack till alla som var där för en underbar stämning!! Som Honken sa: Det var som att spela på hemmaplan!!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05

GävleLasse: Dom kan få knipa platsen före oss, bara vi kommer två så är jag lugn.

Kan också säga att dom har en enormt fin hall som är ombyggd för året. Dock är den för liten för elitserien, tar bara in 3800 pers när den är helt färdig med alla nödutgångar.

Nu ska jag krypa ner i sängen hörandes en trumma ringandes i öronen.

Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Absolut kan de det. De får inte ta för många poäng bara så att de kniper platsen för OSS *L*
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong:
SAIK har spelat färdigt för den här säsongen...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Tror dom kan plocka poäng av både Leksand och Saik.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Nu kan vi ju trösta oss med att man sett Brynäs spela MYCKET bättre även de.

Men det ser bra ut med tanke på att IKO har fått självförtroende efter uddamålsförlusten och de ÄR starka defensivt. De kommer att skrälla, mot vilka vet jag inte, men förhoppningsvis blir det flera skrällar. IKO-MIF ser ut att kunna bli en oavgjord tillställning...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Hong Kong: Surt sa räven...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Zettergren: Efter matchen så pratade jag med några bybor från Oskarshamn och önskade dom lycka till i dom kommande matcherna. Enligt honom så gjorde Oskarshamn en av deras sämre matcher den senaste tiden. Så se upp Leksand, Malmö och dom andra.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Mr Mitac:
Slut och äntligen en 3-poängare på bortaplan.Jag har väntat sen i höstas ca ett halvår.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Huge: Nog tycker jag att det är en sanning med modifikation när de säger att de prioriterat försvarspelet på träningarna. De har kört en hel del offensivt med, Det ironiska är att då formligen öser de in mål. Så det är nog mentalt som problemet ligger.

Samtidigt så tror jag att den här matchen kan gynna Brynäs på andra sätt. Oskarshamn har fått gott självförtroende och det är inte helt omöjligt att de kan sno en och annan pinne på hemmaplan, detta skulle ju verkligen vara kanon i så fall.

Jag ska ner till träningen i morgon och peppa dem lite och fråga de som lämnar när träningen är slut skall jag på å fråga om de inte skall stanna kvar och köra lite skotträning efter träningen. Det är i stort sett samma killar som stannar kvar. Malmström, Kuparinen (tränar skridskoåkning) Sjögren och J.Andersson, Petrovicky och Sachl är de man oftast sett stanna kvar efter träning.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Ja, träffsäkerheten idag kunde ju varit lite bättre.
Tippade ju själv 0-5, men tar gärna 0-1. Bara det blir vinst.
Hade vi fått in tvåan i andra så tror jag att dom vikt ner sig. Nu blev det onödigt spännande tack vare Leinonen som storspelade. Starkt av Honken i en mkt svår match sett ur målvaktsögon. Undrar om han inte fick köldskador i andra.
Oskarshamn var en positiv överraskning som inte bara backade hem utan gick fram när tillfällen gavs. Hade också rätt bra organisation i försvaret, men fick svårt när vi ökade tempot i andra.
Dom kommer nog att ställa till det både för Leksand och Malmö, får vi hoppas.
Fan vad man saknar en rejäl målskytt som kan nypa dit puckarna när chansen dyker upp. Nu har väl iofs Fleming prioriterat försvaret, men ändå.
Sedan märks det att nerverna verkar spela spratt lite då och då.
Bergeron hade ju ett par jättelägen där han försökte skjuta pucken genom Leinonen och nätet, istf att finta skott och vricka sig förbi då Leinonen gick mkt långt ut och täckte av vinklarna.
Visst är det enkelt när man sitter bredvid och tittar på.... :-)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: jo men det satt långt inne ;)
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Helt klart ska Phillips spela mer PP.Bergeron fick inte mycket uträttat.Ett läge framför mål,rena straffsparken,men missade.

3 pinnar är bra,hur dom kommer är fullständigt ointressant.Brynäs behöver en islossning för att komma igång och få självförtroende i målskyttet.Nyköping hemma?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse:

1-0 borta mot O-hamn, nja det behövs nog lyftas i några kragar om det skall bli besök i Timrå till hösten.

Annars blir det till och åka till Sundsvall i stället.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Det verkar som om Fleming har hittat sin favoritspelare i Bergeron,speciellt i PP, han var ju inne hela tiden i princip,tycker han skulle ha kört lite mera med Philips där!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Det verkar som om Fleming har hittat sin favoritspelare i Bergeron,speciellt i PP, han var ju inne hela tiden i princip,tycker han skulle ha kört lite mera med Philips där!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Bissett19: Ja det blev riktigt nervöst, speciellt i slutet när Bergeron ÅTER IGEN vinglar och slarvar i egen zon. Det vore lagom å låta honom gå hem...
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
GävleLasse: Vicken jääääla match,är helt skakis fortfarande,man kunde lixom aldrig slappna av,första o tredje var vi jääligt darriga,andra var det spel OIK:s zon!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: Ja man blir verkligen orolig över att målskyttet lyser med sin frånvaro. Visserligen så storspelade Leinonen i målet, men det ska inte spela någon roll, Brynäsarna MÅSTE träffa mål när chansen finns. Synd att Malmens skott tog i stolpen, men det är väl "Murphy" som är den sjätte spelaren hos alla lag som Brynäs möter. Skönt att det blev oavgjort i Malmö idag, det ger vissa förhoppningar. Men jag saknar mycket av spelet ifrån Brynäs sida. Det skall egentligenvara helt ointressant hur det går i de andra matcherna för Brynäs del. Med de lönerna som de har skall de vinna ALLA matcher i KS.

Skönt att defensiven fungerar nu i alla fall, och Honken, Vilken lirare... Sönt att honom i buren
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Gusten: Det är många som glimtar till då och då. Men lika många som plötsligt bara försvinner. Och ärligt talat tycker jag skillnaden mot f.F. (före Fleming) och nu är jäkligt marginell och beror förmodligen mest på motståndet. Fortfarande inget PP och dåligt målskytte. Defensiven däremot har fått ett lyft (så här långt).
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Tycker att även Soling, Sachl och Miettinen kan anses som aktiva hockeyspelare. Tycker att dom verkar vara på väg mot en formtopp.
Men såklart, det håller ju inte att träffa plexit vid varje målchans...SKOTT-TRÄNING i morgon skulle behövas.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: En ovan roll för mig men jag känner ganska positiv. Tycker mig skönja vissa intentioner i spelet. Brynäs breda trupp och farten på skridskorna talar för att Fleming får rätt i att vi kommer bli bättre och bättre ju längre serien sträcker sig.
Vi har fyra andrakedjor känns det som, synd att vi inte har en grym uttalad första bara. Verkar som om Fleming rullar på även i PP.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Gusten: Lif och saik har en del hockeylirare som fortfarande är aktiva. Därför spelar dom ES-hockey nästa år. Phillips och Honken kan inte spela på alla platser i laget.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Gusten: ja tack det hoppas jag på att vi gör det
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken:
sjysst jämn serie. glad att inte vara där.
men nog är kvalserien det hetaste inom svensk hockey..?
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Lilljanne: Håller med, iofs kan det faktum att ALLA lag suger i KS göra att vi tar en ES-plats.
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Skönt! Matchen mellan Malmö - Leksand slutade 1-1.

Tabelle ser ut som följande efter två omgångar:

Matcher V O F + - +/- P
1. Skellefteå AIK 2 1 1 0 12 4 8 4
2. Brynäs IF 2 1 1 0 2 1 1 4
3. IK Oskarshamn 2 1 0 1 4 3 1 3
4. Leksands IF 2 0 2 0 5 5 0 2
5. Malmö Redhawks 2 0 2 0 2 2 0 2
6. Nyköpings HC 2 0 0 2 2 12 -10 0
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
leek: håller med jag också
Kommentera

Sv: Oskarshamn-Brynäs 20/3-05
Falken: Precis :D
Kommentera

526217 · »