1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446108 inlägg · 7964 ämnen
« · 2869283 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM-final 1 - Brynäs - Luleå
Zetterberg såklart.

Anders Berg: Schroeder gjorde ju en mycket bra match igår Aktiv, alert och ettrig på puckhållandd Lulespelare. Fortsätter han finalspelet så ser jag gärna honom i BIF även 25/26. Lite bättre produktivitet också så

Jockster : Jag håller inte med dig.. hans två första säsonger i shl var riktigt bra speciellt första.. Sen är klart att i rögle å hv gick det mindre bra.. men jag tror om han skulle få en tränare som tror på honom å matchar honom rätt så skulle han kunna vara sevärd i shl också..

Nu när man ser grindif mot aik så undrar man vad i hela friden Dackell såg i Eric Norin för ett antal år sen…
Ytterst begränsad back, även Tom Hedberg glänser inte heller direkt men det var väl Sundlöv.

Aja Dackell hade rätt i en sak iallafall, det klassiska uttalandet ”man ska kunna dra en gubbe”. Det kan man nog påstå att varenda en i dagens brynäs trupp har i verktygslådan, där var han nåt på spåren den gode Dackell

parks:
Kelleher håller inte för SHL & lär lira i Löven el SSK nästa säsong för det finns inte en chans att han får följa med DIF upp i SHL

munkas:
AIK spelar raggarhockey deluxe med mängder av individuella misstag & felbeslut.

DIF har rutinen men knappt ngn i laget har något alls i SHL att göra så det lär värvas 95% nytt till nästa säsong

Djurgårdens tifon i all ära men jag håller nog AIK:s klack/atmosfär högre än Djurgårdens (de få gångerna när det är fullsatt på deras hemmamatcher).

lapad: DIFs matchstraff ser också det helt horribelt ut om man ska vara ärlig. Jag tror tyvärr inte det blir så spännande, AIK är för klena.

Danne66: Enda ursäkt för domarna i lägre serier är att dom inte är anställda på heltid (om det nu är en ursäkt) men såklart har vi sett igenom åren att man har tydliga favoriter. Tråkigt att felaktiga domslut ska avgöra så viktiga matcher.

Mattson: Håller med. Sjuk utvisning. Sen HHC, samma jävla skitnivå och Troja vridning där. Tröttsamt.

munkas: De har spelat över sin förmåga och tempo hittills. AIKs passningsspel i egen zon är ett skämt. Men den stora skillnaden är att DIF håller rent framför eget mål men AIK lämnar det helt fritt där gång på gång.

munkas: Domarnas bedömningar har sjukt stark DIF-lutning. Hur ofta ser vi en utvisning för felaktig tekning? Plus den första Aik-utvisningen.

parks: Synd bara att finalen mellan Dif och Aik ser ut att bli lika jämn som förra årets…
Gnaget ser galet trubbiga ut.

parks:
Keheller ersattes ju av Trivigno. - Sedan hade ju vem som helst fått ner Tyler i SHL, 165cm funkar inte i i längden.

Klart som fan att Hudiksvall misslyckades med att ta sig upp till allsvenskan, igen….

1-5 mot Troja i en avgörande match på hemmaplan.

parks: Ja, Schroeder blev aldrig den stabile förstecenter som han värvades för att vara, men vi får hoppas att han hjälper laget till ett GULD ändå.

Bevittnar just nu aik-dif å denna kelleher är ju underbar att beskåda.. jag tror han gjort ett betydligt bättre jobb än t.ex indrasis och schroeder även om den sistnämnda har spelat upp sig under säsongen.. kelleher hade vart perfekt å ha i ett pp..

lapad: Ja helvete också!

lapad: Verkligen. Gamle Brynäsaren Dennis Fröland med två mål för Troja.

Lunkz: Det vilar en förbannelse över Hudiksvall hockey, verkar ha svårt när det gäller. Hoppas man vänder matchen

aplusb: Exakt det jag tänker oxå.
En "glädje" i vinsten men absolut inte mer.

lapad: och Hockeyettan play

mk: Framförallt att han blir överlycklig när målet går in - Men man riktigt ser hur han lägger band på sig själv efter några sekunder, precis när "Fan just ja, vi har inte vunnit ett skit än"-tanken formeras i hans huvud.

Sådant psyke som vinner SM-guld, och jag är övertygad om att hela laget tänker samma sak. Fanns en anledning att det tog en jävla tid innan laget kom ut på isen efter att semin var klar också, alla visste att de inte har vunnit något, varför fira?

{204}: Hoppas! Dom har varit nära många gånger nu.

{204}: går på flera streamingkanaler

{204}: Aftonbladet plus sänder

nittontolv:

Den verkar inte gå på någon kanal men jag skall följa den

Vore kul om Hudik kunde fixa det.

ante08: Hahah! Så jävla pinsamt av Luleå! SPRING LULEÅ SPRING!

Nils Norin1912: Var borta igår under match med familjen så missade från andra perioden såfick se ikapp det jag missade inatt..
Kollade på avgörande nu igen. Och det som man kan slås av är hur otroligt lugn och harmonisk Rödin är.
Han kan nog bli för Brynäs lite vad Joel var för frölunda.
Inte bäst, men står för något. Han får så mycket beröm speciellt av Rönnqvist.
Där är nog Antons nivå resten av tiden i Brynäs.
Gissar att han kommer att hamna där Scott är nu.
Som en trygg spelare i fjärde till slut.

Så skönt med första vinsten.

FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️

Nils Norin1912: Klipp ifrån händelsen finns här!

HitTheLights: Dem tillresta Luleåfansen organiserade en attack mot Järnvägskrogen innan matchen igår. Ca 20-30 Luleåultras försökte storma krogen innan dem möttes upp av ca 50 Ultras från Brynäs som var beredda att svara tillbaka! Luleå sprang för sina liv, snuten kom, sen var det dax att marschera till arenan, inkassera seger nr 1 och nya drabbningar väntar på måndag! 👊

Chanzone: Jag vill tro att Brynäs som klubb och specifikt hockeysektionen också står för saker som är större än det som händer på isen. Den traditionellt familjära kulturen och de senaste årens samhällsengagemang är yttringar av detta.

Vi som håller Brynäs nära våra hjärtan känner så stolthet att vi, direkt eller indirekt, är en del av denna klubb. När grabbarna på isen kämpar och står upp för varandra som ett lag och manifesterar denna brynäsanda på isen sväller stoltheten ytterligare. Andan i kombination med nivån av skicklighet i denna trupp har lett oss hela vägen till SM-final.

När jag läser kommentarer riktade till mattias-74 och ser att det inte bara är klubben och spelarna som står för något större än spelet ishockey utan även brynäsfansen, växer stoltheten än mer.

När klubbens kultur går från styrelse/organisation till spelare och sedan ut till fansen och bidrar till medmänsklighet och välvilja, saklighet och sunt förnuft kan vi Brynäsare alltid vara stolta, oavsett resultaten på isen.

Även jag hoppas du ska skapa harmoni i livet Mattias, lycka till. Vi behöver inte hålla med varandra i sak och kanske är det inte ens önskvärt alla gånger. Och omöjlig så länge vi har våra ”klubbglasögon” på oss. Men låt oss alltid skilja på saken/åsikten och personen.

nittontolv: sportbladet

JanT: "Våra moderatorer verkar tack och lov ha stävjat stolligheterna."

Det hoppas jag verkligen för sådana vill vi inte ha bland Brynäs fans.

lapad: ”Jag är själv rasist”- herre jesus….

Instämmer till fullo med dig!

Våra moderatorer verkar tack och lov ha stävjat stolligheterna.

Kan man se Hudiksvalls match någonstans?

Detta brukar upprepas regelbundet i NHL-podden:
”När coachen börjar fokusera på domaren vet man att laget har bekymmer”

Otroligt stark jäkla seger igår, bortsätt från några bjudningar i indelningen av matchen så tycker jag vi är ett bättre laget matchen igenom, klasskillnad.
Källgren kliver upp stort och Rödin är planens gigant ännu en gång.
Stor komik i att bevittna mängden tårar från såväl Luleåiter som supportar till övriga losergäng gällande Brynäs framfart.
Snack som ”Förbundet gör allt för att Brynäs ska ta SM-guld” & ”Vi hade minsann tagit Brynäs i bäst av 7” är verkligen peak humor.
Brynäs framgångar sticker i så mångas ögon att de tappar allt vad heter sans och reson, vilket gör vinsterna än mer underbara.
TRE SEGRAR KVAR!

parks: Hade inte bytt Silfverberg mot någon spelare i SHL (även om han inte hade haft historiken med Brynäs).

Kung_Sjödin: Luleå är i final för att Frölunda fick för många med skador, de var helt utspelade i de första 3 matcherna mot dem. Även ett OT-mål från 3-1 i matcher.

Tänk om alla i brynäs hade silfverbergs kyla så hade vi sluppit många utvisningar, silfver får mycket skit av motståndarna under matcherna men håller sig alltid iskall.. se o lär!

Håller med Färjestadarn om att det är oliiidligt tråkigt att se Luleå "spela" (vet inte vad dom spelar, men inte faan är det hockey). Hur faan har det här i bästa fall mediokra hockedödargänget lyckas ta sig till final? Den enda spelaren i Luuulää som håller finalnivå är deras målvakt. Vad faan Håller Bulan på med? Hans adelsmärke ska väl vara frejdig anfallshockey. Nu ser det ut som en ekonom på kansliet dragit upp deras spelsystem. Sedan är det bara ännu roligare att alla gnäller om att domarna favoriserar oss, det tyder på total desperation och gör det bara ännu roligare att ta sm-guld. In their f***ing face! 👊
Var på plats i går, och det hade kunnat varit mer drag. Men, spela inte the party poopers i händerna och späd på något resonemang att vi som supportrar skulle vara dåliga att stödja vårt lag. Vi är Brynäs IF och har varit störst och är störst igen i Svensk hockey! F**k em all!
Ha en bra dag kompisar!

Silfverkroken: ” Bulan verkar ju också glömma att de inte ens ska ha 5 mot 4 där till att börja med så hans gnäll blir ganska tomma ord”

Det är ju underbart om vi redan fått Bulan och Luleå att fokusera på domarna. Känns som att Brynäs-Malmö är den enda serien under slutspelet som det inte varit en massa gnäll på domarna och jag älskar hur Brynäs väljer att stå över det.

Att enbart Bobby bli utvisad i slutet på 4:e är så klart helt horribelt när Chickenmin först sliter av han hjälmen sedan ligger och filmar och spelar halvdöd. Var lite orolig för att ambulans behövde kallas in där ett tag.

Men oavsett om Luleå gjort mål och vunnit matchen där så tror jag inte Gälla och övriga tränarna stått och gråtit ut i media.

Ward lär inte stå på huvudet i varje match och det kändes som att Luleå blev trötta ju längre matchen led. Blir väldigt spännande i morgon!

HitTheLights: Fanns ju en del som hade åkt (och druckit) ända från Luleå igår. Jag fick intrycket av att SKAIK-fansen som kom till Gävle i semin var från närområdet eller möjligtvis Stockholm.

Silfver: Jag sitter på övre etage och jag kände av det också främst i den sektionen jag sitter. Jag försöker dock göra mitt bästa att elda igång folk runtom och få folk att vara mer aktiva genom att vara det själv då jag förra säsongen stod mycket på hemmastå och anammat mycket av ståplatskulturen även på sittplats. Oftast går det bra men det märks fortfarande att den här tystnaden som du beskriver fortfarande består. Finns säkert många olika anledningar till varför det är så men drömmen vore ju att hela sittplatspubliken skulle kunna vara ännu bättre oavsett om man går på enstaka matcher eller har säsongskort.

slaven

Vi fortsätter våran diskussion i bubblor om du vill

Slaven82: "Jag är själv rasist så och har inget mot vad du skrivit om det.

Problemet är hur du sprider dynga mot Brynäs medans du du försöker söka sympati och framstå som trevlig i brynäsboken."

Att man uttrycker sig som Mattias gjorde accepterar jag hellre alla dagar i veckan än att stödja en rasist....

Gavve: jo det är nog som du säger. Att klagar man pyser man energi. Nä känns som laget är sjukt rubbust och professionella på alla plan. Nog det som nästan sticker ut mest mot övriga och leder till framgång. Knepigt bara att all extra fokus inte gör special teams bättre :p

Tänker fortfarande på silfverberg exempelvis. Varför står han på botre sidan av teckningscirkeln i pp? Alldeles för långt bort.

Rödin gjorde dwt jäkligt bra som hade en mycket bättre position i sitt pp spel.

Slaven82:

Jag vill inget illa men det jag skriver jag sprider inte dynga, jag har kritiserat Larsson för att han lägger sig lite lätt det är allt.

Hatar inte Brynäs men måste få kommentera och skriva vad jag tycker.

Nu gräver vi ner stridsyxan, jag har bett om ursäkt och mår fruktansvärt dåligt över vad jag gjort

Jag är inte mer än människa än att jag kan inse mina fel och brister och be om ursäkt

Räcker så

Skall iväg på Påsklunch nu och sedan på AA möte

Glad Påsk på dig

OveJärnkrok: Brynäs väljer väl (som ett av få lag!?) att inte gå ut och kommentera sånt utåt alls, eller har jag missat att det skettt? Inte ens när det uppenbart blev fel (Malmös straff t.ex.) så fokuserade inte Brynäs på det utåt. Cred också till Malmö som jag också upplever sköter det bra.

Jag känner väl lite att om man tar sig tiden att gå ut i tidningar/intervjuer och fastna för såna specifika saker så känns det väldigt mycket som att man kastar bort mycket energi som nog bättre läggs mot det egna laget. Klagar inte i detta fall dock då jag tror det gynnar Brynäs att Luleå (som många andra lag) går ut och gnäller.

Lite som SAIK när de åkte ur med 4-1 i matcher (cred till vissa spelare där dock som inte ens ville nämna domaren) när de har mage att stå och säga att de blir bortdömda i matchserien. Bullshit säger jag. Förlorar man med 4-1 i matcher är det inte för att man blir bortdömd. Eller som när Mitell i FBK står och säger "tänk om vi fick spela med 5 man lite oftare" efter att ha fler PP än SAIK i deras serie... Blir så löjligt att ens säga så då.

« · 2869283 · »