Brynäs IF

446192 inlägg · 7961 ämnen

Premiären?

572396 · » Till forumet

Sv: Premiären?
GävleLasse: japp det gör man ju också, det har du rätt i :)
Kommentera

RavenLord: Mitts enaste svar var ämnat till Lundström 6:"klickade fel" men det kanske alla hajade ändå
Kommentera

79 Andersson: Och som lök på laxen, man tar tre poäng ifrån Leksand... ;)
Kommentera

RavenLord: jag med, man är extra nöjd när man tar tre poäng mot leksand
Kommentera

79 Andersson: Helt gångbart bara det ger oss 3poäng är jag nöjd
Kommentera

RavenLord: Varför inte 3-1 som det blev igår.
Men vi kan ju få ett mål lite snabbare:)
Kommentera

GävleLasse: japp man kan ju alltid hoppas på att vi tvålar dit Leksand i premiären, det skulle sitta fint
Kommentera

RavenLord: Ja det kan vi bjuda på, de kan få göra första så "kontrar" vi in fem snabba sen.

Nej jag tror inte att Brynäs kommer att vara nåt lag som står för målkalas, och definitivt inte i ett derby mot Leksand som dessutom är säsongspremiär, men man kan ju alltid hoppas ;)
Kommentera

GävleLasse: 5-1 (Ett sketet tröstmål kan de ju få)
Kommentera

Huge: Som jag skrev tidigare så har den tidigare diskussionen ingenting med det här att göra.
Utan hur det ofta varit och är i den här gästboken som även WarhawK tydligt har märkt..
Okej inte direkt hot men antydan till det,men jag släpper det hela för nu ska jag duka upp mat och se på CSI
Som jag skrev nedan så anser jag det hela över....för den här gången ;)
Kommentera

RavenLord: Jo det skulle behövas en storstädning här ;)

Nu är det här en tråd om premiären, inget annat.

Jag tippar som sagt var 4-2 till Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Ja den är över nu så kanske någon Moderator kan använda sina färdigheter till att fixa tråden på nå vis "sära ämnena eller ta bort" visa att de kan göra nytta med ;)
Kommentera

RavenLord: Har ju bevisat att ni gärna använder er lilla makt och genast hotar med avstängningar om ni kritiseras "Gestapo var ordet"

Om vi skulle ta och bena upp det hela lite grand.
Moderatorerna är som vilka andra skribenter som helst: dom får svara på inlägg som dom tycker är felaktiga osv.
Eller hålla med ifall dom tycker att ett inlägg verkar bra. Svårare är det inte.
Skillnaden är att vi kan stänga av ngn som bryter mot HS regler eller om man gör sig skyldig till ngt som inte stämmer med den anda man vill ha i den lokala gästboken.
Jag har gått igenom det som verkar ha föranlett din upprördhet och kan inte finna ngt som skulle kunna få dig att bli så uppjagad.
På mig verkar det mest som att du är sur för att just en moderator inte har samma åsikt som du själv.
Och i ren frustration så börjar du anklaga moderatorn för allsköns vänskapskorruption och diverse andra saker.
Är du missnöjd med behandlingen så ta upp detta via ett mail.
Jag kan garantera dig att du blir korrekt bemött.
Måste hålla med Gävlelasse: i vår egen Gb är det mkt högt i tak och det är nog snarare så att vi varit lite för släpphänta med modereringen många gånger.
Har du några belägg för att du t.ex skulle ha blivit hotad med avstängning så maila dom gärna till mig istället, så får vi reda ut det hela.
Och det kan ju faktiskt vara så att ett ev hot om avstänging kan vara ett befogat sådant, om det inte blir bättring.
Kommentera

AD: Det har du så rätt i. Men diskussionen verkar vara över nu i alla fall.
Kommentera

GävleLasse & RavenLord: Inte för att jag är någon moderator men det börjar bli lite onödig disskusion nu. Tycker att ni borde ta det där i ett privatmail eller något.

Annars tror jag BIF vinner premiären(som den här tråden var menad för) med 3-1 (en vanlig hockeysiffra i dagens Hockeysverige)
Kommentera

själv tror jag brynäs vinst!!!! 2-1!
Kommentera

RavenLord: Visst, det har du så rätt i... mitt fel.
Kommentera

GävleLasse: Samtliga ?? det stog några och ej ens angivna med namn
Kommentera

RavenLord: Jag gillar inte att bli kallad nolla, å det gör säkert inte du heller.
Hade jag och de andra moderatorerna varit som du beskriver så hade du nog varit avstängd för länge sedan... så enkelt är det.
Kommentera

GävleLasse: Har ju bevisat att ni gärna använder er lilla makt och genast hotar med avstängningar om ni kritiseras "Gestapo var ordet" Så jag lyder o store höghet och har nu ändrat min text
"Står och ser ner i marken med kepan i handen och skäms nå enormt för att jag trotsade er alla Moderatorer"
Kommentera

WarhawK: Och detta berättigar honom att öppet kalla samtliga moderatorer för "misslyckade 0:or".
Kommentera

RavenLord: Nu skriver du visserligen att det är i B r y n ä s gb...så det gäller väl mig och de andra.

Påhopp av det slaget är sällan tillåtet i något forum eller gästbok ej heller i denna. Därför tycker jag att du tar bort det...
Kommentera

GävleLasse:
Jag håller helt och hållet med Ravenlord att det det gör en jävla skillnad i om man känner en moderator när man skriver i här i brynäs gb , för dom som gör det får skriva vad som helst som inte accepteras i andras gb´s här och dom som inte känner nån moderator tvekar dom inte gnälla på för minsta lilla sak dom säger ju

det är nått som tyder på att det är dåliga moderatorer och sandlåda det när vissa moderatorer gör skillnad på olika persnoer när dom säger nått
Kommentera

RavenLord: hehe njae inte så mycke då brukar kolla in nån gång då och då :)
Kommentera

Db_04: Antar du aktivt läst BIFs GB de senaste åren,Svårt att hålla sig från det som har med BIF att göra ;)
Kommentera

GävleLasse: Är ju vad jag tycker och tas bort den dagen jag ändrat uppfattning..
Och visst det finns säkert Moderatorer som gillar att bruka sin patetiska makt med att stänga av folk får åsikter på andra lags sidor så vad vill du att jag ska göra buga och bocka att jag får skriva och tycka som jag vill på min sida ?
Kommentera

GävleLasse: de där lät inte bra ....tycker då inte de är speciellt mycke daltande me nått här
Kommentera

RavenLord: Daltas? Jag kan lova dig att du skulle ha blivit avstängd på det här påhoppet i många gästböcker.

*saxat ifrån din sida, du känner säkert igen det

"Vill först bara säga att HS och Brynäs gästbok är en sandlåda med några Moderatorer som låter några skriva va skit de vill medan de hugger på andra direkt.
Antar de är misslyckade 0:or som fått lite lite makt här på HS och vill leka gudar"

I rest my case...
Kommentera

GävleLasse: Har ej med det att göra bara att se tebax de år man varit här på HS så behandlas folk olika..finns några man daltar jävligt med.

Själv har jag nog ej drabbats av det och om jag gjort det så har jag nog skitit totalt i det,men trött på att se hur andra behandlas som skit här av gruppen för inbördesbeundran.
(och nå namn kommer jag inte ta upp för jag antar de som brukar vara här vet vilka det är som det daltas med och daltar med varandra)
Kommentera

RavenLord: Tycker du att jag som moderator skall kommentera precis allt som skrivs här i GB'n? Jag kanske hellre tar detta genom PM eller mail?

Vad har fått dig så sur?

Låt oss reda ut begreppen lite.
Jag vill minnas att det började med att du skrev nåt om att man kunde se i andra forum ip nummret på den som skrivit. Detta för att förhindra att personer sitter med fler konton.

Jag har förklarat att vi moderatorer ser detta och det är inte samma ip nummer, ipstam, inte ens samma Internetleverantör hon de personer som du (ironiskt menat eller inte) beskyllde vara samma personer.

Den debatten har varit uppe många gånger här och det var den debatten jag inte ville ha igång igen.

Att du verkar ha utvecklat något slags hat mot "oss" moderatorer står dock klart, det ser man om inte annat i din presentation.
Kommentera

GävleLasse: Problemet är ju att det sitter Moderatorer + lita annat folk och anser sig vara dom som avgör vad som är konstruktivt och om motiveringarna är okej osv
Och det som avgör verkar vara mycket beroende på vem som skriver
Det är det som gjort den här gästboken till en stor sandlåda
Kommentera

WarhawK: Vad som är konstruktiv kritik får var och en avgöra. Om man har synpunkter på nånting och framför dessa med en motivering så är det skillnad.

Och precis som du själv skriver, det första du skrev tillför inte på något sätt en pågående diskussion.
Kommentera

90Steen_:
Hehe, man är alltid obekymrad och oförstörd i din ålder. Sedan blir det bitter gubbe av en.
Kommentera

lillovechkin: Nja, mycket svårt att sägga väldigt jämnt kommer det nog att bli men de vinner!
Kommentera

prosten: realist.....hmm njaaa :P
Kommentera

GävleLasse: Realist som jag är så tippar jag 11-2 till våra grabbar i premiären. Förresten så tippar jag alltid 11-2 mot Leksand :-)
Kommentera

WarhawK: Beror på vem som skriver vad när det gäller den här gästboken tyvär. Några kan slänga ur sig va skit de vill medans de finns de som halshuggs direkt de säger minsta lilla sak.
Jo håller nog med att blir de ingen ändring här så lär man inte försöka delta i diskussionerna här utan sncaka hockey i de andra gästbökerna
BIF Gästbok för en liten utvald klick "inbördesbeundran" kanske så de sett/ser ut i Brynäs oxå senaste tiden så inte undra på att det gått utför
Kommentera

GävleLasse: själv så lär jag nog erkänna att jag han skriva innan jag tänkte. Nej nu skall jag dra att iväg och köpa mig en Läckerol ask och sponsra Brynäs och Läckerol.
Kommentera

GävleLasse:
Dom inte ensam behöva lära sig det då .. du verkar alltså tycka det konstuktivt att folk skriver jävla sopor , skit lag , kvalserien nästa och diverse andra saker efter en förlust då ?

själv tycker jag det tyder på nått helt annat som jag inte orkar ta upp till diskussion igen .. kommer det se ut så i vinter igen kan jag garantera att jag kommer kommer bojkotta vår GB och enbart läsa och skriva i andra gbs

dock har man konsturktiv kritik ska man framföra det , men den som kallar det jag skrev överst för konstruktiv kritik får väll tycka det då , men jag gör det då verkligen inte utan tycker det enbart patetiskt gnällande
Kommentera

Aja nu blev allt fel bara för jag skrev att man ska vara lite positiv :S Sry då !
Kommentera

79 Andersson 90Steen_: Nåt ni behöver lära er är att skilja på saklig och många gånger befogad kritik och allmänt gnäll.

Om allt var bra med Brynäs så skulle vi inte ha varit nere och lindansat de senaste åren... Så enkelt är det. Glänt lite på skygglapparna och inse faktum.
Kommentera

90Steen_: det är nog ingen här på forumet som är negativ hela tiden heller.
Kommentera

Knogen: Mmm visst man behöver ju inte vara uppåt hela tiden, men man ska inte hålla på att vara negativ hela tiden, då är det ingen idé att följa Brynäs isf, om man bara klagar och klagar !
Kommentera

90Steen_:

"Fattar inte hur man kan vara negativ mot det lag man älskar !!"

Öh?

Jag vänder hastigt på steken. Jag fattar inte hur man kan vara okritisk mot den klubb man älskar, om det finns fog för kritik (och det gör det alltid. Såväl positiv som negativ).

En klubb med "Rohypnolare" i ledningen och på läktaren kommer aldrig att utvecklas. Man har trots allt makt som konsument (supporter), och den ska man nyttja. Dock konstruktivt.

Jag tänker i alla fall inte bocka och buga och säga tack och amen om min klubb gör dunderfadäs på dunderfadäs. Och jag skulle bli mycket förvånad om tränare, spelare och ledning tyckte det var särskilt kul med en grupp supporters som inte brydde sig, vad som än hände i klubben.

Till skillnad från vad vissa här tycker, handlar ofta kritik om att man faktiskt bryr sig om hur det går för klubben. Som en tonårsförälder som skäller ut sin ohängde tonåring för att denne kommer hemramlandes tre timmar försent och luktar sprit, om man så vill. Den föräldern som inte bryr sig då är ingen bra förälder.
Kommentera

Så kan du säga om du håller med eller icke :D
Kommentera

79 Andersson: Dålig stil :P .. hehe men vi har absolut ett slagkrafigt lag iår och vi kommer ta oss till slutspel ! ;) Kolla vad jag tror det slutar på min sida vettja ;)
Kommentera

90Steen_: inte jag heller
Kommentera

79 Andersson: Aaa jag hatar sånna dära "Men vi har för tunn trupp och får dåligt lag gemfört med dom osv. osv. " .. Fattar inte hur man kan vara negativ mot det lag man älskar !!
Kommentera

90Steen_: japp det är ju det man ska ju hehe :)
Kommentera

79 Andersson: Hehe precis man ska absolut tro på det bästa ! ;)
Kommentera

572396 · »