Brynäs IF

728241 inlägg · 7961 ämnen

Rädda Brynäs !

« · 212422 · » Till forumet

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Du kan inte ta vägen förbi Göteborg, antar jag?
Kommentera

Huge: Hade varit kul men som Prosten så är man lojal mot företaget (tyvärr)

Vinner dom i morgon så kan man andas lite frisk morronluft om nu MIF också förlorar.

Tony du stannar hemma i morgon, förstått!
Kommentera

Jompe: Jodå, det hade jag nog kunnat gjort, kruxet är att jag har bokat tvättstugan i morgon mellan 10 och 13. Kan bli lite tajt med tiden. Iofs kör jag italienskt, men nå´n måtta får det väl vara.. ;-))

Selander: Får du inte ledigt för att titta på Brynäs?
Konstig arbetsgivare........
Rodrigues hotar med att komma i sin Peugeot 605T. Ingen fara, tror jag. Det är väl bara i Gavlerinken som han är "portad", har jag för mig, eller har restriktionerna utökats? ;-)
Kommentera

Huge: Next time...Hade varit kul att ses.

Vad gäller Rodrigues så är det bara Gavlerinken som är off limits (inte så "bara"kanske...). Hans statistik där är helt förödande.

Jag antar att stora delar av Stockholmsfalangen åker ner till S-tälje; det är ju inga avstånd att tala om.
Kommentera

Huge: Stämmer Försvaret tycker det är bättre att jag underhåller
servrarna! :(
Kommentera

Idag känner jag mig så jävla optimistisk att jag klämmer i med 4-1 till Brynäs ikväll på oddset. Den ni !

westerlind ! Full fart vart ?

Seså.
Kommentera

prosten:

4-1? Tror till och med Rodrigues får svårt att tippa mer optimistiskt. Hmm, självklart vinner vi, men jag tror SSK-BIF 2-3.

Nu: Mot Scaniarinken via Enskede. Ska bli härligt att höra Södertäljes svängiga supporterlåt igen...
Kommentera

Heja Brynäs! Hoppas ni spöar SSK ikväll så att vi Leksingar får lite hjälp.
Kommentera

Får vi se ett pånyttfött Brynäs efter uppehållet, månntro! Tror avbrottet kom i rättans tid för våra krigare. Så de kunde fick tillfälle att se om sina sår. Känner mig faktiskt lite "reeborn" själv när det gäller Brynäs öde´n. Tror de tråcklar upp "kringlan" rejält i kvällens kamp. Brynäs m lätta illriga ben står inte att kännas igen alls! Tips 2-5 till di våra..
Kommentera

Ett litet länktips att fundera över
Kommentera

Samen: Skratta ihjäl oss! ;)

Har du börjat träna tvåfotsdribblingar ännu!
Kommentera

Tråden blir mer aktuell för varje omgång som går.........

sylf: För att svara på din tidigare fråga....Nej, vi kan inte vinna serien.
Kommentera

Se nu till att fylla Gavlerinken till bristningsgränsen mot Leksand.
Det är den chans vi har att påverka läget just nu....skrik in tre pinnar på torsdag.
Vi ses där!
Kommentera

Det finns biljetter kvar till familjeläktaren imorrn, se till att fylla den ordentligt !
Kommentera

Efter att ha sett sötäljematchen och roat (?) mej med att kolla in årets elitseriestatistik är jag skitskraj. Jag har trott, och tror väl egentligen fortfarande, att elitserien är snäppet bättre än allsvenskan. Men dom djupdykningar Brynäs gör med jämna mellanrum gör mej skraj. Det är inte bara det att man spelar dåligt. Man tappar spelet fullständigt, hela matcher eller delar av, och på 5-6 minuter har man förlorat hela matchen. Det här kan väl hända alla lag en eller ett par ggr under en säsong men för BIF händer det regelbundet. Dom ständiga bommar man gör i försvarsspelet, igår och under tidigare matcher, håller knappast ens allsvensk klass. BIF har bara spelat hyfsat stabilt under en kort period efter att Esko fick gå. Då slet man och kämpade ungefär som nykomlingar gör i början av en serie för att sen falla ner till normal nivå. Håller givetvis inte en hel serie.

Igår satt jag i två perioder och undrade om BIF var bra eller ssk dåliga. I tredje kom svaret som en snoksmäll bakifrån. När elitseriekonkurrenten trampade loss var BIF statister. Jag tror inte Björklöven eller Skellefteå är lika långt efter ssk som BIF var i tredje perioden. Det var, typ, Mike Tyson mot Paolo Roberto, Bono mot Markolioo, Albert Einstein mot Bert Karlsson, Nokia mot Ericsson, Elitserien mot Allsvenskan. Hur långt efter BIF är vet vi först i kvalserien. Jag är skraj.

Man behöver inte ha sett BIF i år för att ana att nåt är riktigt fel. Elitseriestatistiken är en fet smäll för en brynäsare. Av åtta lagtabeller är BIF sämst i sex. Sämre än Lhc. Vi är sist i BP, PP, måleffektivitet, målvaktseffektivitet, gjorda mål i numerärt underläge och insläppta mål i numerärt överläge. Siffrorna för BP-spelet är nån sorts all-time-low. Dessutom har vi gjort minst mål och släppt in flest. Vi är inte sämst i utvisnings- eller publikligan.

Mif och Lhc tycks hålla en låg och jämn nivå medan BIF blandar sin jämnlåga nivå med katastrofala djupdykningar. Brynäs lägstanivå håller förmodligen bara låg allsvensk klass.

Vore jag inte så trött skulle jag säga nåt om nästa säsongs lågbudgetsatsning, med årets lag som stomme. Vad är oddsen att Brynäs spelar i allsvenskan inom tre år? Knappt spelbart ens. Och Gävle bara tittar på.
Kommentera

Lilljanne:
Angående lågbudgetsatsningen nästa år så uttalar sig GP om just detta i AB, han tycker att det ser spännande ut inför nästa år.......jojo att hoppa bungyjump i samma utrustning som Bantar-Björn e säkert också spännande.

"Och Gävle titta på" skriver du, inte så konstigt när det inte finns tillstymmelse av kreativitet och ledarskap kvar i Brynäsledningen.
Medlemmar och fans har ju (inte minst på denna sida) letat efter olika sätt att hjälpa klubben och fått NOLL gensvar av ledningen. Ett försök till insamling av kontanta medel för att förstärka truppen möttes av kalla handen även den om jag förstått saken rätt.

Nya namn till styrelsen tack, och det fort.
Kommentera

prosten:

Jag håller med. Hoppas hjälten Jompe kämpar vidare, så att någon av oss Brynässupportrar gör mer än snackar.
Kommentera

westerlind och prosten: Insamlingen är definitivt på G. Efter att BSKV hoppat av har Huss och jag jobbat vidare. Förhoppningsvis kan vi gå ut med information inom en vecka. Men alla här kan lugnt räkna med att det blir en insamling med start inom kort.
Kommentera

Jompe: Hur ska det gå till?
Kommentera

svedas: Jag menar hur vet man var pengarna hamnar?
Kommentera

Jompe:
Bra jobbat Jompe, kämpa på!

Kvällens optimisttips BIF-LIF 4-2, Molle sista i öppen kasse.
Kommentera

svedas och prosten: Upplägget med insamlingen ser ut så här: Huss och jag har bildat en ideell förening som inom kort öppnar ett PG-konto. Alla som vill, dvs medlemmar, supporters, sponsorer och andra får sätta in pengar på kontot. Behållningen på kontot går oavkortat till Brynäs för att täcka spelarvärvningar och lönekostnader för nyförvärv. Inga andra uttag från föreningens konto är tillåtna, enligt stadgarna. Vi kommer att få hjälp med föreningen att lägga ut information på hemsidan, alternativt lägger vi upp en särskild hemsida. Vi kommer också att ta kontakt med AB och GD och se om vi kan få deras hjälp att ge spridning åt insamlingen. En tanke är att en av Gävledrakarna har ett stapeldiagram där man kan se från dag till dag hur insamlingen går.

När man sätter in pengar på kontot kan man av naturliga skäl inte kräva att pengarna ska gå till en vänsterback eller en högerforward. Man kan inte heller föra fram några namn på spelare som man tycker bör värvas. Alla sådana beslut måste självfallet ligga hos klubben. Vad vi kan göra som medlemmar är att lämna ett stöd till förnyelsen av klubbens spelartrupp.

Vi kommer snart med mer information. Men nu ska vi, efter mycket harvande, snart ha igång insamlingen.
Kommentera

Låter super!!!
Kommentera

Jompe: Bra gjort! Kommer självfallet bidra.
Kommentera

Jompe: Jäkligt bra initiativ, må jag säga. Nu ska miljonerna fördelas...
Kommentera

Jompe: Mycket bra idè, Jag tror att det finns minst 20st. på min arbetsplats som är villiga att ge bidrag.
Kan Ni inte göra någon slags affich på hemsidan som man kan printa ut och sätta upp på arbetsplatser över hela sverige ?
Kommentera

Kanonide´faktiskt!!Är det bara seriöst så är man villig att sätta in några hundralappar,absolut!!

Kvällens match hoppas jag blir rolig,det var ju ett tag sen vi vann,hrm!!det är bara hoppas att man sätter full speed från början och hoppas att man får utdelning,annars tror jag nyckeln är att hålla sej på banan,eftersom Leksand är grymma i PP,och vi är "rätt" så dåliga i BP(nu var jag snäll)!!Såg Leksand mot Luleå i Tisdags,man var riktigt dåliga tycker,Luleå klart bättre men ändå vinner man med 6-1,Starkt!!Mikael "Heliumunderskridskorna"Karlberg är alltid farlig,men han dras med en armbågsskada,så mitt Råd till H.Rehnberg är att han slashar Karlberg så där lite lätt men som gör så ont.

Tyvärr så tror jag på en knapp torsk 1-2!!Men mitt hjärta vill nåt annat!!
Kommentera

Lagen::

30. ASPLUND, Johan

1st Line 7. SJÖDIN, Tommy 5. PEKKALA, Jussi
27. ANGER, Niklas 24. MIETTINEN, Tommi 18. NYLANDER, Peter

2nd Line 3. JOHANSSON, Daniel 33. LAITINEN, Veli-pekka
21. MOLIN, Ove 38. LARSSON, Jan 32. BERGQVIST, Kenneth

3rd Line 14. ANDERSSON, Adam 8. REHNBERG, Henrik
23. DANIELSSON, Björn 28. WÅGSTRÖM, Daniel 13. KARJALAINEN, Kyösti

4th Line 9. JOBS, Kristoffer 2. PETRÉ, Henrik
12. FLOBERG, Jonas 29. ENGSTRÖM, Jim 11. DANIELSSON, Nicklas
---------------------------------------------------------------------------
14. WIDING, Daniel 12. ENEQVIST, Johan 27. FORSLUND, Tomas
4th Line 31. JARDEMYR, Daniel

24. HERMANSSON, Göran 29. NORDFELDT, Henrik 9. NILSSON, Robert
3rd Line 30. GÄLLSTEDT, Niklas 7. ELOFSSON, Jonas

16. ERIKSSON, Niklas 17. KARLBERG, Mikael 13. NIELSEN, Jens
2nd Line 55. LODIN, Hans 6. BROWN, Greg

19. PETTERSSON, Mikael 23. PERSSON, Niklas 36. ROSÉN, Johan
1st Line 28. OLSSON, Christer 34. JONSSON, Lars

-

Goalkeepers
42. GAUTHIER, Sean

Leksands IF
Kommentera

Ännu en skitmatch av Brynäs.......det råder nog inget tvivel om att KS väntar. 17-5 i skott i sista utan en enda farlighet egentligen (utom målet då förståss). Totalt impotent PP, skotten utifrån var rena plockpotatisen för Gauthier. Och framför kassen stångas.......... just det, ingen.
Ett kungarike för en spelare typ Wernblom gäller.
Leksand inte heller speciellt bra, inget eget lir i 2:a och 3:e dock lite vassare än BIF när dom väl kontrade.
Aspen blev utnämnd till matchens lirare endast för att slätstrukenheten i resten av laget var total. Han räddades av stolparna idag, fullkomligt borta på samtliga sex stolpskott som han var.

Fråga 1 till GP: Hur många chanser till ska Bergkvist få ? (fullständigt obegripligt)
Fråga 2 till GP: Har spelarna tack vare sin skadebenägenhet fått tacklingsförbud på matcherna ?
Fråga 3 till GP: Hur kan du när laget spelar så inihelvete dåligt som dom gör ha hela bänken full med juniorer som inte vill annat än in och lira ?

Fråga 1 till Henning: Hur kan du/ni i detta för föreningen kvalfyllda ögonblick ge GP carte blanch inför nästa säsong ?

Fråga 1 till Jompe: Hur går det med insamlingen ? Nu jävlar ere bråttom.
Kommentera

Man får väl, återigen, ta av sig hatten och gratta och buga. Tycker dock att vi skulle ha vunnit efter full tid med tanke på alla ramträffar vi hade.

Måste ju säga att nu har vi hjälpt er allt vi kan för att ni ska hänga er kvar i eliten men det verkar tyvär varit förgäves.
Utan att vara kaxig och dryg så önskar jag er all lycka i det stundande kvalet.

GO Leksand Stars!!!
Kommentera

Mälarmasen: Tack för det! Men jag håller inte med dig att nu borde vunnit efter ordinarie.Du tycker tydligen att stolpskott är mer motiv för en seger än skott innanför ramen......ingalunda säger jag.Jag vet inte om du hört det förut men ordet "stolpskott" är för mig något som inte är bra.Någon man kallar just "stolpskott" är en misslyckad stackare......Tolka det hur du vill......
Kommentera

prosten: Jag håller med dig till stor del. Aspen får ta på sig första målet. Vad ska han åka med runt målet för? Stå i mål istället det är väl det han är med för. Andra målet är för klent arbete framför mål. Miettinen är där och petar lite på Rose´n . Det behövs nån som kan rensa framför mål. Förresten båda målen. En Tuulula och en Wernblom. Sen är det för dåligt att dom inte gör mer än ett mål på 17 skott. Okej Gauthier var bra men det är ju alla målisar mot Brynäs. Jag tycker dock att Aspen spelar upp sig och är riktigt bra faktiskt efter första målet.

Sen håller jag med om att juniorerna bör spela. N.Danielsson är ju en av de bättre i så gott som varje match. Möjligen är han lite sämre deffensivt men vad f-n .

Jag tycker att Molin såg vass ut. Det är i a f skönt. Nu gäller det att få i gång Larsson också. Jag tror att det är en av anledningarna att Brynäs inte gå nå bra. Det finns ingen Första center.
Kommentera

svedas: tycker väl inte man ska skylla på måvakten när LIF gjorde första målet. Det är ju faktiskt en Brynäsback som krockar med Asplund och trycker han bakom målet. Verkar som de hakar i varandra på något sätt. Inte lätt då...
Kommentera

Beezer66: Stolparna och Rådbjer är era bästa vänner...
Kika på länktips. Bättre kan det inte sägas...

Det är fan att domarna ska få för sig att när matchen är slut ska det stå ungefär lika i utvisade minuter. Bara för att vara säker på att slippa kritik från nåt håll...
Kommentera

svedas: Aspen gjorde vad han kunde på första målet. Om du tittat på matchbilderna hade du sett att puckföraren håller inne med skottet för att försöka få ner Aspen på isen. Aspen följer dock med i sidled, knästående, och täcker ut alla skottvinklar. Leksingen kommer ur vinkel och slår ett pass bakom mål som vidarebefordras direkt ill en fristående Karlberg. Aspen hinner inte upp och tillbaka in i målet. Klar markeringsmiss av utespelarna på Karlberg, som jag ser det. Rätt skall vara rätt.... ;-)
Kommentera

gripen66: Hur du kan tycka att Rådbjär var på Brynäs sida är lite märkligt. Matchstrffet på Pekkala var en exakt lika sak som Gällstedt gjorde lite senare, och det resulterade endast med två minuter. Leksand fick ju en super chans att avgöra matchen då Pekkala ,lite snöpligt, fick matchstraff genom att spela en man mer i 5 minuter. Att inte Gällstedt fick matchsrtraff då Pekkala fick det är mycket märkligt om det är som du säger att Rådbjär hjälpte BIF
Kommentera

Huge: Det får stå för dig. Jag tycker dock inte han ska lägga sig i det läget. Det gör ju att han kommer helt ur spel.
Kommentera

gripen66: "Bättre kan det inte sägas..."

Naturligtvis inte, särskilt som det sägs av en tidning som ju är helt neutral i saken, eller hur...?

(Falu-Kuriren.....Leksands klubblad? :-)
Kommentera

Mats GBG: Okej jag missade den fasthakningen. Det förklarar saken. Tack:)
Kommentera

svedas: Har du sett sekvensen på video?
Kommentera

Huge: Nej jag har inte det men jag hörde nu att dom hakar i varann vilket försvarar Aspen. Mitt misstag men det andra jag skrev står jag för
Kommentera

svedas: Ingen fara, även solen har fläckar, som bekant... ;-))
Tittade faktiskt på sekvensen alldeles nyss för att kontrollera mina uppgifter. Hade lite fel själv: puckföraren rundar faktiskt kassen själv efter att Aspen tappat balansen. Ihakningen som Mats GBG talar om har ingen som helst inverkan, Aspen är då redan ur spel. För att hindra puckföraren att slå in pucken köksvägen, måste närmaste brynäsare släppa sin markering, som oturligt nog var just Karlberg. Alltid svårt att försvara sig mot spelare som håller i pucken lite extra, lätt att tappa markering.
När jag ändå kollade bandet så ser jag nu att Pekkalas matchstraff knappt var värt en 2:a ens en gång. Nu har ju inte Rådbjer tillgång till videokoll i efterhand ett par gånger när han skall bestämma sig, det brukar jämna ut sig i längden..
Kommentera

Huge: Klubblad? Jadu, man skulle önska. Men tyvärr är det för mycket moringar i dalatidningarnas redaktioner för att det ska inträffa... ;-)

Men jag var inte riktigt ute efter rubriken om tur utan just det att Rådbjer av nån anledning ansåg i efterhand att matchstraffet var fel och därefter försökte kompensera det med LIF-utvisningar hela matchen sen...

Där har i orsaken till 17-5 i skott i sista också... Det där om kompensationen resten av matchen är ju vissa inne på i Gävleborg också. Jag såg att nån läste det i Arbetarbladet exempelvis.

Ska vi tala om intim koppling mellan klubblag och tidningar f ö kan vi ju verkligen lära från mästare. GD:s Kebs skriver Brynässpalt (frågelåda verkar det vara) på Brooklyn Tigers sida och Arbetarbladet har en jätte-hyllnings-sajt på sin domän om Brynäs nu och förr... DET är intimt det... ;-)

Men båda tidningarna är Gävle-baserade så jag säger inte ett dugg om det. Men du hittar inte ett ord från i nån i FK/DD på leksandsstars.com eller superstars.nu och inte heller nån hyllningsajt på samma ställe. Så om nu NÅN tidning är "klubblad" så är det inte på denna sida gränsen... ;-)

Lycka till i KS eller om ni nu går förbi MIF. Vi ska iaf se till att de kammar noll i en match av de återstående... ;-)
Kommentera

Huge: Det ser faktiskt ut som Rådgjer ska släppa Pekkalas tackling först. Men då han ser att killen gör illa sig så blåser han av. Sen kommer idioten Forslund och börjar veva, det är nog då han bestämmer sig. Sen kan jag inte förstå varför han bara ger Gällan en tvåa för en liknande tackling.
Kommentera

Ursäkta mig. Här argumenterar jag över en sak som jag _trodde_ att jag gett som länktips - och så har jag gett fel URL..

Denna är den riktiga och som mitt inlägg under gäller. Det var denna som skulle gälla som länktips i mitt förra inlägg också.
Kommentera

Huge: Det är klart att Aspen gjorde vad han kunde, problemet är att det inte räcker.
Kommentera

Första steget till att rädda Brynäs tar grabbarna själva i morgen genom att klå pingstvännerna i deras egen högborg.
Lycka till !
Kommentera

Fullt i Gavlerinken på tisdag är väl inte för mycket begärt i detta utsatta läge, se till att ta er dit.
Kommentera

prosten: Det är bra prosten ! Jag ställer upp på din uppmaning ! Jag skall försöka ta mig dit, får se om jag får mig några TIK08:or också.
Kommentera

prosten: Bara Rodrigues är på plats så är man nöjd. Går väl knappast att torska numera i så fall...
Fast 5999 andra som också geistar vore ju inte direkt fel, om man säger så.
Hockeykunnigt folk vet ju att vi EGENTLIGEN är Norrlands bästa lag.
Det skall vi visa mot Timrå (till att börja med)...
Kommentera

« · 212422 · »