Brynäs IF

724791 inlägg · 7958 ämnen

Rätt eller fel?

« · 432968 Till forumet


Rätt eller fel?
Återger det brev jag fick häromdan från en skribent i en annan GB.
Eftersom jag fått i stort sett 1 kommentar om detsamma så vore det kul att höra vad resten tycker.

""Tjena,

Jag tänkte bara säga TACK för att du håller fanan högt i er gästbok. Det är beklämmande att läsa vad en del av era gamla skribenter på Hockeysnack skriver om laget. Jag har aldrig velat ta ordet medgångssupporter i min mun men frågan är om inte några av Brynäs s.k. supportrar är farlig nära den utnämningen.

Måste vara frustrerande att läsa allt skit som skrivs om laget när laget inte förtjänar det?! Jag menar, det är ingen katastrof utan laget har kämpat väl och så länge stridshumöret finns där kommer det att lossna med tiden. Det vore annat om inte laget presterade, man gav f-n i allt och uppträdde nonchalant. Då kan man på ett konstruktivt sätt kritisera det. Men nu spelar man faktiskt bra långa stunder och är bra med i matcherna.

Dessutom är det så att många av lagen har förstärkt sina trupper med mycket namnkunniga spelare, till skillnad från Brynäs. Om detta beror på bristen av pengar eller andra orsaker låter jag vara osagt. Men min övertygelse är att Bifs ledning har gjort allt vad som står i deras makt att ha ett så bra lag som möjligt - även nu när lockouten blivit ett faktum. Har man inga pengar, inga spelarköp. Har man pengar, så är det sannolikt att man köper. Om man anser det vara nödvändigt vill säga.
Konflikten var inget som direkt gagnade Brynäs, sett i backspegeln. Men vad är det som säger att inte lockouten skördar sina offer i elitserien när man blåser konflikten över? Jag antar att Bif inte offrat sin elitlicens p.g.a. detta, däremot ställer jag mig ytterst tveksam till ett eller ett par lag om de inte "överköpt" sin lördagsgodispåse...

Hur som helst så ser jag ingen direkt fara än för Bif. Tycker det ser bättre ut än väntat. Man gör jämna matcher mot förmodade topplag, serien är lång där lag som Mora säkert kommer att ha en svacka i och med sitt spelarmaterial. Mif ser väl inte heller direkt farliga ut och har nog betydligt större bekymmer än vad Brynäs har. fler lag har problem så här i inledningen. Lag som definitivt borde levererat bättre än man gjort. Jag tänker på lag som HV. Det finns säkert en viss frustration i det lägret men ingen panik. De kommer att resa sig ur detta och säkert vara ett av de lag som kommer kriga i toppen. Huvudsaken är att de står enade i kampen dit, något som alla lag måste göra i år eftersom serien aldrig varit jämnare. Det finns inget som säger att lagen blivit bättre med NHL proffsen, däremot ingjuter namn som Zäta, Foppa (som förvisso är klar utan konflikt), Modin, alla skickliga amerikaner en hel del respekt i unga killar som aldrig fått möta på sådant motstånd. Men om lagen per automatik blir så mycket bättre, nja det är jag osäker på.

Jag önskar Brynäs lycka till, och dig all lycka att hålla uppe nivån i er gästbok så jag slipper läsa om domedagen i gästboken.

Lyyyyycka till!!!"


Tyck till nu, vetja...
Kommentera

« · 432968