Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Reklamfria Brynäs



Reklamfria Brynäs
Brynäs har inte lyckats sälja ut all möjlig reklamplats på dräkten. Endast två företag är kvar. Är inte det mer än lovligt dåligt jobbat.
- Klart att det är pengar vi förlorar men budgeten går ihop ändå, försäkrar Håkan Berg.
Det är för bedrövligt BIF är ändå ett av landets bästa och folkäraste lag. Hela artikeln finns på gd.se
Kommentera

Sv: Reklamfria Brynäs
Är det verkligen sant? Måste genast läsa artikeln.
Kommentera

Sv: Reklamfria Brynäs
Mer än lovligt dålig undanflykt av Berg angående försäljningen av reklam! "Vi har varit lite sent ute." Oooupps!
Kan man inte sälja reklam med ett sånt fint varumärke som Brynäs så ska man nog syssla med annat.
Kommentera

Sv: Reklamfria Brynäs
Är det någon som har idéer varför det (plötsligt?) är svårt att sälja Brynäs?
Verkar lite märkligt att detta läge uppstår nu.
Men dräkterna är snyggare utan alla reklamduttar. Där ligger tom NHL rätt.
Ve och fasa för julgransdräkterna i finska ligan.
Kommentera

Sv: Reklamfria Brynäs
Ja sent ute ja.
Är det inte reklampengar så är det skador som undersöks när serien snart ska dra igång.
Undra hur mycket reklampengar man mister med att kamma noll?
Lite lägre priser och tröjan vart fulltecknad, lägre priser ger mindre pengar än tänkta priser, men mer än noll iaf.

Hur som helst, vi får ju seriens i särklast snyggaste dräkter....

// Patrik
Kommentera

Sv: Reklamfria Brynäs
Även jag reagerade i torsdags över hur snygga dräkterna var utan en massa reklam. Brynäs har väl aldrig varit världsbäst på sponsor- och marknadsföringsbiten, ja rent av dåliga på det jämfört med sina elitseriekollegor, men att inte ens kunna sälja ut dom reklamplatser som syns mest är svagt. I vår region finns det inte heller direkt något annat elitlag i någon sport som ska kunna konkurrera om sponsorpengarna (ska kanske vara SAIK då) så det ter sig lite underligt. Brynäs borde se över det här och kanske fundera på att ändra lite i dom inre leden...
Kommentera

Sv: Reklamfria Brynäs
Jag tror marknadskommitten måste förnyas - det håller inte längre med det gamla gardet, och att ringa runt och tigga samma pengar av gamla croonies i Gävletrakten. Nya koncept måste till, in med krafter som förstår att ladda och placera varumärken, och driva Event-marknadsföring; upp på ledningsgruppnivå i storföretagen; Brynäs varumärke måste vara ett av de mest lättsålda på riksplanet (om det vårdas), och är inte en lokal Gävle-produkt. Sharp kommer inte från Manchester tex (och Manchester U kommer inte från den stora huvudstaden). Jag ser det som Håkan Bergs och valberedningens största uppgift framöver - att få in nytänkande i marknadsgruppen, kanske byta ut en del övervintrade. Är inte förvånad att man misskött detta, tycker mig också ha sett en del oenighet tidigare, tex när Tom Widorsson hoppade av för nåt år sen.
Kommentera

Sv: Reklamfria Brynäs
Lyck:
Håller helt med dig! Skärpning gäller.
Kommentera

« · 9362