Jajjen:
I min naiva värld så görs saker för Brynäs och Rödins bästa. Win-win...
Men det verkar som att det är en sport att slänga 6 miljoner i sjön varje år... vem vinner på det?
Hur svårt kan det vara att nyttja Rödin på det han är bra på?
GulligullanKokko som en gök.. typ...
Jajjen:
Rekryteringsgruppen: Sundlöv, Westlund, Thelin, Vancouvers Europascout, Colorados Europa-scout.
Rödin. Draftad av Vancouver.
Europa-scouten för Vancouver som sitter i Brynäs Rekryteringsgrupp uttrycker på Canucks hemsida att speltid är ett måste om Rödin skall vara aktuell för Canucks.
Vem lyssnar Rödin på?
Mormor? Thelin? CZE? Vancouvers Europascout tillika granne med Rödin? Agenten?
Vilka agerar för Brynäs bästa?
bradberry:
Ja, Inge kanske jobbar med Nubben också. Det tog ju Kudden resten av säsongen...
rackham:
"...Forwarden Anton Rödin har spelat 18 matcher i Brynäströjan den här säsongen, och i den elfte omgången kom hans första elitseriemål i 3–2-segern (sudden) hemma mot Rögle.
Några fler blir det inte – i alla fall inte på ett tag.
Rödin lånas ut till allsvenska mittenlaget Mora, resten av säsongen.
– Men vi kan plocka tillbaka honom när som helst, säger Brynästränaren Niklas Czarnecki.
– Vi vill att Anton ska få chansen att utvecklas ännu mer, och få mer speltid i alla typer av situationer. Mora är ett suveränt ställe att vara på.
• Men Rödin har ju varit rätt framträdande i Brynäs så här långt den här säsongen.
– Ja, men vi ser gärna att han förkovrar sig på seniornivå. Han är i den fasen där Mora är ett lag som passar perfekt. Mora siktar dessutom uppåt i den allsvenska tabellen."
(Källa gd.se)
"Mora är ett suveränt ställe att vara på."
Vi kanske skall skicka alla spelare till Mora då... det blir billigare och så är de ju bättre att utbilda spelarna i seniorhockey enligt vår headcoach.
Vad säger Brynäs om det?
Skall utvecklingsansvarige Tomas Thelin flytta med till Mora?
Skall de heltidsanställda tränarna U16, J18 och J20 tränarna flytta till Mora...?
Kanske någon annan på kansliet också så att de får förkovra sig på seniornivå. Kanske när det gäller att sälja biljetter? Eller Arrangemanget?
Oanade möjligheter! För Mora är ett suveränt ställe att vara på!
Lindström:
Närå, de där spelarna spelar ju alltid, ja inte Läck då, för han sitter på sin häck...
HF:
Eftersom bortadräkterna skall visa på det underbara 60-talet så kan han ju harmonisera biljettpriserna också...
bradberry:
Tänk dig Vancouvers scout:
Nä, Anton sitt på bänken du och lär dig så plockar vi över någon annan till Vancouver istället för dig.
Eller...
Underbar Rekryteringsgrupp...
HF: Det finns en viss risk att det blir mycket korv över.
Max 5500 ieftermiddag
rackham:
Löf behöver utlåning, uppspelen ser lite rostiga ut?
Bertilsson behöver utlåning, han är tunn i närkamperna?
Tycker Silfver ser lite outbildad och seg ut också, utlåning?
Sandin behöver träna backchecking, det gör han bättre i Oskarshamn?
Markström håller inte nollan, det får han träna på i... Västerås?
Men Herman och Sundström de är välutbildade och väldigt allround, precis vad vi behöver!
Och jag njuter av Lauritzen vilja att få in och vinna närkamper, han har en grym kompetens där. Perfekt när vi skall in på mål.
Sjukt.
rafalski:
Enligy vad jag har hört är det han själv som vill...
Heja NHL!
bradberry:
Jag trodde in i det sista att ryktet var bara ett rykte... men...
Helt jävla otroligt!
Nu skall jag betala för att få se Hermansson glida runt helt ofarlig och helt osexig.
Fy fan!
Jajjen:
Eftersom föreningen numera via media har ändrat utbildningspolicy räknar jag med att pengarna framöver läggs på halvfabrikat från tex suveräna Mora.
Det är ekonomisk harakiri att lägga 6 miljoner på utbildning av juniorspelare när de sedan inte är rustade för ES. Och sedan tar NHL de bästa spelarna för en löjligt liten summa, om någon alls (som det är nu).
Är det någon som tror att NHL kommer att betala fotbollsövergångssummor för någon spelare någonsin?
Ekonomisk och utbildningsmässig harakiri. Men nu har ju CZE ändrat på det!
Tack CZE, du ligger bra till att bli hedersmedlem i Brynäs... nu skall jag boka in Moras matcher i Kalendern framöver...