sylf: Hur laget har funkat ligger i betraktarens öga. En läktarcoach tycker säkert annorlunda än en erfaren och utbildad tränare i det fallet.
Så var och en får dra sin egen slutsats om vilken av dom båda betraktarna som har bäst förutsättninar att bedöma hur ett lag funkat, sett till omständigheterna.
"Finns flera saker, små detaljer i spelet, som vi på läktaren öht aldrig tänker på men som för en tränare är oerhört viktiga för att laget som helhet ska funka."
Lite felformulerat där i slutet ser jag och det ska vara:
Finns flera saker, små detaljer i spelet, som vi på läktaren öht aldrig tänker på men som för en tränare är oerhört viktiga i hans jobb att få laget att fungera så bra som möjligt.
GävleLasse: "Jag vet inte riktigt vart HUge fick det där med att Anton skulle ha pressat Cz. Jag tog upp det som ett scenario bland många. Just det verkade passa huge så han valde ut den biten och då är det "sant"."
Det där stämme ju inte.
Jag har hela tiden hävdat att det handlat om rent spelmässiga orsaker, dvs att tränarna ansett att han behöver förkovra sig i AS.
När jag sen fick läsa om Rödin och det beryktade samtalet där CZ skulle ha "avrättat" Rödin så började jag och säkert alla andra självfallet fundera om det inte ligger nåt annat än sportsliga orsaker bakom petningen.
Jag har vare sig valt ut ngt som passar mig eller påstått att nån av förklaringarna skulle vara mer sann än nån annan.
Det enda jag tyckt vara lite konstigt hos Rödinkramarna är att man hittills inte tagit avstånd från Rödins utpressning, om vi nu utgår ifrån att det handlar om det, utan låtsas som om det regnar.
Vilket måste tolkas som att man accepterar att spelare gnäller sig till eller hypotetiskt pressar sig till istid.
Man ska inte generalisera men dagens juniorer tror jag har i många fall har en helt annan inställning. NHL lockar, man är draftad och kung därhemma bland kompisar osv. Lätt att det stiger en åt huvudet och att man börjar fuska med ödmjukheten för att till sist börja gnälla lite över dåligt med istid och sen är det svårt att backa tillbaka bandet igen.
Säger inte att det här gäller i Rödins fall men varningsklockorna har ringt lite för ofta den senaste tiden...
70 Rodrigues: "Ge mig en enda anledning till varför jag skulle svara på det, vill inte läsa dina nervärderande inlägg när inte svaret passar dig? Ta reda på det själv."
Tja, du kanske skulle bli betraktad som en person med lite stake om du för en gångs skulle backade upp ditt påstående med nåt mer konkret än "Du skulle bara veta"....
För övrigt var min poäng egentligen inte att försöka få dig att avslöja nåt som du förmodligen inte vet så mkt om, mer än att du isf sannolikt bara hört den ena partens version, utan mer att visa på hur dumt det är att slänga ur sig ett "Du skulle bara veta..." när man ändå inte vill ta bladet från munnen.
Huge: Nej givetvis är det Hermansson som varit hos Sundlöv och gråtit, hotat om att han skulle dra om han inte fick speltid. Han är ju i alla fall en av 82:0rna... Sundlöv blev paff över att höra att Hermansson inte fick speltid. Man ser ju inte så mycket från kontoret där han suttit i två veckor med paperjam.
Men nu är det fixat i alla fall..
Huge:Sen beror det ju lite på "Hur mycket" Rödin säger och varför han säger det han just säger. Bitinte den hand som föder dig heter det ju som bekant.
Nu kommer det en "Version" som faller dig på läppen så köper du alt med hull och hår, hade det stått något mer negativt så hade du suttit här och talat om murvlar och liknande.
SÅåå typiskt dig Huge.
"På lördagen fyllde Anton Rödin 19 år och fick samtidigt beskedet från Brynäs som ett hårt paket att han flyttas till Mora i hockeyallsvenskan för att få mer speltid.
- Självklart är jag lite besviken för man vill ju spela på så hög nivå som möjligt. Det här var något för mig tydligen så att jag kunde utvecklas och komma tillbaka som en bättre hockeyspelare, säger Anton Rödin till hockeykanalen.se"
Redigerad kommentar
GävleLasse: "Varför då? Vi har ju Bertilsson -5 på de två senaste matcherna"
Och att slänga in en spelare som har -6 tycker du skulle göra saken bättre?
GävleLasse: "Det ska blin intressant att se vad Rödin kan uträtta ikvällen match. Han lär väl inte göra några underverk med tanke på att han är nytilkommen."
Ja, idag skulle vi behövt hans fina defensiva kvaliteter (-6) när vi inte skapar nåt framåt öht....
När jag sen fick läsa om Rödin och det beryktade samtalet där CZ skulle ha "avrättat" Rödin så började jag och säkert alla andra självfallet fundera om det inte ligger nåt annat än sportsliga orsaker bakom petningen.
Jag vet inte vilket samtal du hänvisar till men tydligen hade CZ och J20-tränaren gett Rödin en skaplig avhyvling förra veckan under en J20-match. Uppenbarligen var de inte direkt nöjda med något, antingen jobbet eller förmågan att följa direktiv.
Utlåning kan väl ses på olika sätt men jag gillar inte när en lovande junior från de egna leden lånas ut och en just nu totalt iskall och intetsägande spelare som följer direktiven ersätter. Utifrån sett kan det väl se ut som Rödin uträttar en del offensivt men CZ verkar ju inte uppskatta det.
Känns som ett vågspel, risken att tappa en lovande (och kanske numera missnöjd) junior till annan klubb efter nu gällande kontrakt vs. ett lag där alla följer direktiven (att spela "säkert")