Brynäs IF

728754 inlägg · 7961 ämnen

Rödin på utlån

« · 1207447 Till forumet

Sv: Rödin på utlån

arnio: Håller med, men som sagt: det blir ju lätt ett mantraliknande agerande när man tvingas svara med samma självklara svar varje gång, när man ska jämföra lagcoachernas förmåga till att ta rätt beslut med läktarcoachernas dito.

Angående Esko så har vi halkat in i den andra debatten, jämförelsen lagcoacher emellan.
Och där är det mkt svårt att göra korrekta bedömningar eftersom alla coacher har sina personligheter sas och därför också lite olika filosofier.
Upp till en viss gräns har väl coacherna ungefär samma grundläggande kunskaper och sen blir det som sagt lite olika beroende på vilken filosofi eller skola man jobbar efter.
Att Esko alla dar i veckan skulle göra att bättre jobb än ex Gävlelasse är jag fullständigt övertygad om. Jag tror däremot att Gävlelasse skulle göra ett bättre jobb än vad många härinne skulle göra, mig inkluderad förstås.

Vet inte riktigt hur NC:s meriter står sig i förhållande till ex resten av ES-tränarna men jag har tror att han står sig rätt så bra i konkurrensen.
Även här beror det ju på vilket lag man tagit sig an och man får väl utgå från att tränarna inte medvetet tar sig vatten över huvudet sas.

Kommentera

arnio: "Tänk på den där Esko, var hans beslut i Brynäs de rätta? Skulle tex. Brynäs ha tagit mindre poäng om tex. GävleLasse coachat?"

Absolut skulle vi ha tagit mer poäng... Fan jag är ju till och med obesegrad som tränare i ES.

Ett kostigt efternamn å en stor snus är allt som krävs för att vara tränare i Brynäs. ;)

Kommentera

Huge:

Det finns en intressant fråga.

Häng me...

Sundlöv värvar tränare.

Sundlöv värvar offensiva spelare (Aero, Kahna, Rödin. Thegel).

Tränare spelar en defensiv gameplan som resulterar i minst gjorda och minst insläppta mål. Tränarens defensiva gameplan leder till många oavgjorda matcher och därmed en plats i Ingemansland. Tränarens defensiva gameplan premierar defensiva gnuggare på bekostnad av de offensiva spelarna.

Publiken måttligt imponerad.

Nu till frågan:

Vad gör Sundlöv?

Kommentera

rackham: "Vad gör Sundlöv?"

Letar efter en ny täckjacka i elloskatalogen?
Kommentera

Svar: sjukskriver sig när KS är ett faktum

Kommentera

arnio:

Hmmm...

Kommentera

GävleLasse:

Hmmm...

Kommentera

Beställer ny fax...via fax...
Kommentera

rackham: Det som skrämmer mig med CZ är att han INTE talar om några defensiva direktiv. Man hör honom inte alltför sällan efter matcherna tala om att "vi hade pratat om att ta initiativet" "vi talade om vikten att få första målet" etc.

Den match man sett har oftast visat något helt annat.

En fråga väcks:

Hur bra är Cz i så fall att förmedla sin "gameplan" till spelarna?
Kommentera

bradberry:

Hmmm...

Kommentera

bradberry:

Det är en underfråga till huvudfrågan. = )

Kommentera

rackham:
Rödin har gjort sitt första assist:

09.32 0 - 2 EQ MIK 11. LAGERSTRÖM, Tony  
  (31. EKLUND, Patrik
  33. RÖDIN, Anton)
Kommentera

Metal Guru:

Dom verkar ha tagit bort den.
Kommentera

Bissett19: ja tydligen... Jag noterade dock att Brynäsbekantingen Marcus Götz spelar i andra backpar för Troja :)
Kommentera

Bissett19:
Pity!
Kommentera

Metal Guru: Hur har det gått för honom då?
Kommentera

Och hur går det för vår andra utlånade stjärnjunior, Thegel? Efter att ha gjort en del poäng i början på säsongen har nåt tydligen hänt. Nedflyttad till fjärdekedjan. Det är tydligen fler tränare som inte fattar hur bra våra juniorer är. Dårar!
Kommentera

GävleLasse:
Följer matchen via webradio och matchchatt - sitter på hotellrum...
Har därför ingen egen uppfattning. Men e kommentar:

"mora spelar fint och frejdigt. dock inte fysiskt. vikste-lager-rödin kedjan ser riktigt vass ut"

Kommentera

GävleLasse: Nu är ni allt bra avundsjuka va? Att vi fick Petré och ni bara Kokko....:-/
Kommentera

mikenomad: Ja, precis lika avundsjuka som vi är på ert tabelläge ;)
Kommentera

GävleLasse: Förstod väl det.
Kommentera

Ett par intryck om Rödin från Moras forum:

"Rödin snurrar och hittar på något roligt ibland men är osynlig långa stunder i matcherna. Dessutom har han varit väldigt svag i avsluten så här långt. Skapar chanser i första perioden men försvinner sedan ur matchbilden.
Hoppas att han får dit en snart så kanske han vaknar till och blir riktigt bra men betyget hittills måste ändå vara ...nja.
"

"Hade han varit en etablerad spelare hade han fått "ej godkänt" p.g.a alla missade lägen han hade. Men jag kan tänka mig att när det stämmer för honom kan han göra fyra mål i en match."
Kommentera

Rödin gjorde sin första poäng för Mora idag, assist till 2-2-målet i PP. Mora slog Örebro med 6-4.
Kommentera

Hence:

Rödin inte borta så länge som jag trodde...!? Enl Sundlöf
"Vi tror han mår bäst av att vara kvar i Mora fram till junior-VM och sedan komma tillbaka till oss efter nyår."
Kommentera

bradberry:

Hedervärt av dig...

Rödin vill göra skillnad på isen, gillar sådan inställning!

Kommentera

tjugo8:precis lite som Hermansson för några år sedan.
Kommentera

Kommer ni ihåg innan säsongen startade, så var det flera här inne som kritiserade laget hårt. Men nu ligger Brynäs på en delad tredje plats och endast en förlorad match efter full tid. Jag var aldrig orolig över årets trupp (kanske målvakterna), medan andra sågade laget innan säsongen. Det här kommer bli en rolig säsong!

Redigerad kommentar

Kommentera

Rumpelstiltskin: Du får dock inte glömma hur förra säsongen såg ut så man kan inte dra allt för stora slutsatser. Men just nu ser det onekligen ljust ut.
Kommentera

Rumpelstiltskin: jag tror de flesta här är rörande överens om att vi borde haft några poäng till med tanke på hur matcherna sett ut.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Glöm inte att vid den här tiden förra säsongen så ledde vi serien och se hur det gick sedan..Serien är otroligt jämn och vi har sex poäng till elfteplatsen. Fast även jag har positiva vibbar förstås.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vi är bättre tränade och har ett jämnare lag i år och också tränarkåren verkar vara överens nu.
Kommentera

Treklövern1912: Lite orolig är man ju även om det går bra nu
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är klart man är lite orolig just nu eftersom serien är oerhört jämn. Men som jag skrev så ser det ganska stabilt ut och det viktiga är ju att tränarna håller ihop. Man märkte inte någon osämja mellan dem i början av säsongen men någon gång november - december funderade jag om det stod rätt till när man såg kroppsspråket i båset på Gunnar Persson.

Hur som helst blir det mycket intressant att se nästa match mot dansbandet i Karlstad. Vi har ju inte någon bra statistik där men under senaste åren har det lättat litegrann. Tror att vi har en bra chans att bärga alla 3 poängen där. De har haft svårt att vinna hemma och det har varit lite folk på matcherna, vilket borde gynna oss. Dessutom ligger pressen på hemmalaget. Dom skall ju bara vinna hemma.........

Tänk om vi gör första målet och publiken börjar bua.

Kommentera

« · 1207447