Brynäs IF

727638 inlägg · 7961 ämnen

Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15

« · 1701602 Till forumet

Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Imorgon är jag på plats i Lindab Arena, som jag har längtat😃

Tips: 2-4

Mål: Scott, Zanetti, Rödin och Ollas
Kommentera

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 3/10-15
Markström fick stå inatt. 5-2 vinst. Räddade 21 skott.
Kommentera

70 Rodrigues: hoppas du får roligare än jag hade igår :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Hälsa grabbarna ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Sticker ut hakan och tror att vi spikar igen imorgon och vinner med 0-3 !! . Vem gör mål ? Rödin x2 och Salmela :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Då är vi två!
Kommentera

Hoppas att Volden står imorgon. Dansken är svår att få hål på!
Kommentera

micke63: "Sticker ut hakan och tror att vi spikar igen imorgon och vinner med 0-3 !!"

Om du tror på Brynäsvinst med dessa siffror så heter det "vinner med 3-0" och inget annat. Du kan inte vinna med 0-3, eftersom det alltid är det egna lagets siffror som ska stå först om man formulerar det som du gör.
Det heter alltså "vinner med 3-0" alt "förlorar med 3-0", beroende på vad man nu tippat.
I det här fallet är den korrekta formuleringen ex "jag tror resultatet blir 0-3", om man ska använda sifferkombinationen "0-3", då vi är bortalag och siffran 3 således anger hur många mål bortalaget gjort.
Förstår naturligtvis vad du menar, men det är jävligt irriterande att läsa för ett känsligt språköra... ;-)
Kommentera

Huge: xxx: )
Kommentera

Huge: Du har precis slösat bort 15 sekunder av mitt liv med ett helt meningslöst inlägg.

Om du har ett behov av att rätta andra skribenter. Spara ned inlägget på DIN dator och rätta det där. Dra inte in HELA HS i dina pekpinnefasoner.
Kommentera

Powerfade: Ditt inlägg är ju lika meningslöst som Huges, ignorera honom eller ta det i bubbla nästa gång 😜
Kommentera

Inte bråka nu barn! 😀

Hoppas på en jävligt revanchsugen Starky i morgon jag tror och hoppas på vinst 4-1 slutar det Salmela (som får rycka upp sig lite) Rödin, POW och Scott avgör i tom kasse!👍🏻
Kommentera

Forsberg 1978: Själv tror jag på vinst med 1-4.... 👊😀
Kommentera

70 Rodrigues: tips: vinst 1-5
Kommentera

Powerfade: Jag upplyste micke63 om den vedertagna och korrekta terminologin i fråga.
Dessutom inte speciellt allvarligt menat, därav smileyn.
Säger som Nils Ferlin: snart kan man väl inte ens skriva om en synål utan att nån enögd fan känner sig kränkt....😃
Kommentera

Spelar vi som igår så vinner vi. Gick från arenan med en ganska bra känsla i kroppen trots förlust. Med ett mål till i andra (som vi var förtjänade av) hade vi vunnit, tror jag.

Fastnade ordentligt i egen zon 2-3 gånger dock. Såna lägen måste vi undvika. Känns som att det oftast händer efter renspuckar längs sargen.
Kommentera

Huge: Ja tror att vi vinner med 2-4 Huge ;)
Kommentera

Tror att det blir en jämn match och Dansk räddar kvar Rögle i matchen. vi får väl in två mål på 45 skott. gäller att hålla tätt hemåt om vi ska vinna mot Rögle.
Kommentera

Chris11:
Jag håller med dig Chris11. Detta är ett typsikt läge där Brynäs kan få hybris och tro att de 3 poängen är klara redan innan match.
Hoppas Bulan inte tillåter att så sker.
Kommentera

Qvarre: Äh det tror jag inte händer dagens Brynäs. Tippar 1-5 tammefan. Målskyttar:Rödinx2, Kilström, Brodecki, Johnson
Kommentera

Pettisbif: Kilström? Vågat tips, 0 mål på 88 matcher. Han är ungefär lika målfarlig som Djoos i PP...
Kommentera

munkas: Vi får acceptera att Kilström inte blev den tillgång offensivt som vi hade hoppats på från början. Han har däremot öppnat denna säsong mycket bra defensivt sett. Han och Sunken har faktiskt varit överraskande stabila i egen zon. Vår backsida är faktiskt sjukt underskattad. Alla backpar är riktigt bra i dagsläget. Vår klart bästa backsida sedan SM-guldet.
Kommentera

Skrubben: Ja, det var just hans målfarlighet jag kritiserade, inte defensiven. När Sunken och Kilas spelar det spel de behärskar så gör dom det riktigt bra, hoppas det fortsätter. Nu får vi bara hoppas att Porsen steppar upp några hack och att Salmela hittar tillbaka till sin höga nivå, då ser det riktigt bra ut.
Kommentera

Ang Salmela, och att man tycker han inte nått upp i sin kapacitet än. Så är det, och det är nog medvetet. Det var i alla fall vad han sa från början, att han inte skulle gå in och tokköra direkt. Mer gå in och spela enkelt, och sedan växla upp. Tror vi knappt fått se en glimt av vad vi kommer få se längre fram.
Kommentera

Huge: tror Brynäs vinner med 0-5, alla mål görs av nyförvärvet Anton rödin
Kommentera

Tror tyvärr att vi gör en ganska slät match och förlorar. Rögle vinner med 4-2 sista i öppen kasse. Brynäs målskyttar blir Lindblom och PaW. Känns som Brynäs varit för bra i så många matcher nu att ett magplask närmar sig😜 Hoppas verkligen jag har fel😉
Kommentera

pekka85: Då tror jag snarare att magplasket kommer på hemmaplan.
Det blir tight idag. Vinst 3-2 Mål av Scott, Rödin och Johnson.
Kommentera

Powerfade: Tror också det blir seger idag. Känns helt ok att vara brynäsare nu:

Fyra i tabellen.
Rödin leder skytteligan.
Två brynäsare leder målvaktsligan.
Kommentera

Zappaholic: Rögle brukar vara starka hemma och vi svaga borta, hög tid att ändra på det. 1-3 rögles mål av Esa Tikkanen. Brynäs målskyttar Mannberg Salmela och Porseland.
Kommentera

Pettisbif:
Jag hoppas att du har rätt men jag har en dålig känsla inför denna match och den blir inte bättre av att läsa tipsen här inne.
Detta är bara min gut feeling baserat på inget för utom denna difusa känsla.

Tar dock Brynäs sig an uppgiften med respekt så går det så klart bra.
Kommentera

Lunkan: Svaga borta? Vi är ett stolpskott ifrån att vara obesegrade på bortaplan den här säsongen och det mot tre bra motståndare.
Kommentera

Powerfade:
Att vi är svaga borta är nog baserat på förra säsongens resultat.
Då var vi dock mer katastrofalt värdelösa på bortaplan än enbart svaga 😉
Kommentera

Qvarre: Ja det stämmer men det är historia nu.. Ny säsong med helt nya förutsättningar.
Kommentera

Powerfade: Jag tänkte längre tillbaka än två matcher!
Kommentera

Jag tror tvärtom, det kommer att lossna ikväll. 4-1 till Brynäs, Dansk kommer att få jobba hårt och utan honom hade vi fått se fler mål :)

Nu gävlar kör vi!
Kommentera

Någon här som är på plats i Lindab Arena i em?
Kommentera

Huge: Du är ju noga med språket, Huge. I slutet på inlägget skriver du fyra punkter. Det är fel. En ellips ska ha tre punkter ...
Kommentera

dacke72: Du vill alltså frivilligt sätta igång en onödig diskussion? :-)
Kommentera

Mål snål tillställning som slutar 0-2. Målskytt Ollas x2
Kommentera

Enterfeldt har inte varit uppsatt bland de skadade spelarna
i matchguiden (som finns i Arbetarbladet/GD) vare sig inför
förra matchen eller matchen i dag.

Har de då info om att han är i full träning och är spelklar när han kommit
i form för att spela matcher? Eller har de helt enkelt glömt bort honom?

Någon annan som har info om status på Enterfeldt?
Kommentera

70 Rodrigues:
Nope, men väl nästa gång
#bifskånenovember
Kommentera

Enaranger: Man har väl sagt att man hoppas ha honom tillbaka runt årsskiftet.

Fan vad vår centersida ser bra ut då, när både han och Vrana kommer tillbaka.
Kommentera

En liten blänkare:
Oavsett hur det går i dagens match så glömmer ni väl inte bort att stötta laget på HEMMAPLAN nästa vecka? Det är där Brynäs får in cashen!

Två matcher hemma. Första är på torsdag mot Lule och andra är på lördag mot Frölunda. Ta med frugan, barnen, grannarna, kollegorna och mormor.
Kommentera

Skrubben: Då tror jag att vi har bäst centrar i SHL. Enterfeldt får spela i fjärde, men skulle egentligen kunna spela i en 2:A/3:E. Forwardssidan är den starkaste vi haft på länge känns det som just nu. Målvaktssidan också kanske? Backarna = bättre än förväntat!
Kommentera

Tror på torsk idag, Rögles desperata spel mot Bif på hälarna då dom inte tar uppgiften på allvar.
3-1.
Kommentera

dacke72: Du har ju inte en siffra rätt.
Och inte en punkt heller, när jag tänker efter......
Kommentera

Så vad tror vi om matchen? Rögle brukar vara dåliga i andra perioden och det är då Brynäs är som bäst. Hoppas på målkalas där i andra!
Kommentera

Chris11: Brynäs borde vinna. Men det är hockey vi pratar om. Tror inte Bulan tillåter någon underskattning men vi får se.
Kommentera

Porse har såklart mkt o bevisa, i synnerhet på mig
För mkt lojt narkos-spel, ganska slött intryck i intervjun också
Kommentera

Nu kör vi Brynäs! !!
Kommentera

« · 1701602