Huge:Jag väntar fortfarande på ditt svar på min fråga.
Hur mänga av de spelare jag "sågat efter ett felpass i C-hallen" finns kvar i brynäs?
Földfråga.. har din demens fått dig att glömma att C-hallen aldrig byggdes. Du kanske borde besöka Läkerolen lite oftare så du hänger med.
foppa78:Jag börjar mer och mer luta åt att TJ inte är det "geni" som många vill ha honom till. Förra säsongen löpte relativt smärtfritt utan djupa dalar. Nu har han grymma problem och enligt vad han säger i media oc vad han visar för "krafttag" för att vända trenden talar emot just detta.
Snart behöver Sundlöv någon att hänga hundhuvudet runt halsen på...
TJ ut och GP ny huvudtränare.. känns obehagligt nära till hans. Och huge kommer att hylla detta högljutt,,
sylf:"- Simon Skoog är en back som vi följt under ett par år och när vi nu fick chansen att få Simon i vår organisation redan under denna säsong och även kommit överens om ett kontrakt för säsongen 2006-2007 så var det bara att slå till, säger Micke Sundlöv till Brynäs officiella hemsida."
Kom igen grabbar hjälp till att lägga in Sundlövs värvningar här, Bra som dåliga så kan vi sumera sen....
foppa78:Så länge man värderar Sundlöv och andra ledande personer mer än vad laget presterar....
Man kan ju inte ha några kra på några som vann SM guld förra året. Nu är man nöjd i 10-12 år... Bered dig på ökenvandring...
Det känns som att förra säsongens guld var ett undantag. Nu är allt som vanligt igen. "Leda utvecklingen av svensk hockey..."
Stabilitet över tid - nej, det var för mycket begärt.
Gurra88:Det är demensen...du får räkna med att han kommer nöta med det där säsongen ut.
Det är det värsta han kunde komma på.
Du vet hur det funkar.. När argumenten tryter så kommer förolämpningarna
Gurra88: " Du är förstås nöjd?"
Självklart.
Jag är jättenöjd när vi hamnar i svackor, för då visar alla medgångare sitt rätta ansikte.
Koncentrationen kan inte ha varit på riktig toppnivå i dag.
Då ska man inte förlora tekningarna med 37-17.
Det är mer än 2 av 3 tekningar som Rögle vann.
Kedjan med Granström, Nordquist och Widing funkade ju rätt bra i
slutspelet förra säsongen. Men jag tror knappt att den kedjan
testats någonting den här säsongen. Varför? När saker inte funkar
så kan man i alla fall gå tillbaka och testa något som bevisligen
funkat rätt bra tidigare.
Slajsarn: Den viktigaste förändringen måste vara byte av sportchef.
Det är nog dags för det. Det känns som att det här med åsidosättandet av baksidan har upprepats 4 säsonger för mycket nu. Nu gäller det att bygga nytt lagmed hungriga spelare som tuggar taggtråd fram tills SM-Bucklan är bärgad.
mk:Nu kmmer en halv novell där han bortförklarar stavningen....
Huge:Jag sitter här och lider sjukt mycket nu. Men jag sitter inte och spyr galla i frustration som en del andra. Det betyder inte att jag tycker att det är ok, det som upplevs i dagens match.
Det är så sjukt jävla dåligt agerande av de flesta spelare så klockorna stannar!
Men det innebär inte att jag kommer att bry mig mindre om mitt favoritlag för det. Oftast så skriks det oerhört mycket och fel härinne.
Men inte ikväll. Då stämmer jag in i kören. FY FAN VAD DÅLIGT!!
Sen, lär dig stava för fan;-)
sannoliktt, haha
Wesley:Den viktigaste förändringen måste vara byte av sportchef.
Jag blir mörkrädd av tanken att Sundlöv skulle kunna plocka ihop en 12-13 nyförvärv å få till ett vinnande lag.
Han ligger ju på 80% floppar när det gäller nyförvärv.
sylf: Molin ska man ha lite mer tålamod med. Han är trots allt en junis fortfarande. Granis vill jag ha kvar också, kan lossna nästa säsong. Men övriga plus Lavander får gärna byta om i en annan ishall nästa säsong.
Jajjen: Du har förvisso en poäng, men om vi kommer få betala en "riskpremie" till de spelare som vi då värvar om vårt fria fall fortsätter. Det har stått ganska klart sedan december att vi inte kommer längre än kvartsfinal med årets omotiverade berg o dalbanegäng. Men om vi kan avsluta snyggt så kan de potentiella förvärven åtminstone få ett hopp om att de går till ett gäng som siktar mot toppen nästa säsong. Måste erkänna att jag genom alla år försvarat Sundlöv som sportchef, tycker han gjort rätt mycket bra faktiskt men detta år har han (i kombination med Jonssons bedömning givetvis) haft en övertro på att gamlingarna skall ro hem det. Tittar man på vilka som vann guldet åt oss så var det Silfver, Larsson, Ekholm och Svedberg.
Tycker nyförvärven varit helt ok på forwardssidan men med något tunnare besättning i år. Däremot backsidan måste vara århundradets felbedömning från Sundlöv, det är bara Gunderson och Bertilsson som håller hög elitserieklass, resten är som bäst medelmåttor. Eller han kanske värvade Gunnar Persson som tänkt spelare?
1 | Linköpings HC | 7 | 6 | 1 | 0 | 27 : 10 | 20 | 1 | 0 | 0 | 0 |
2 | Skellefteå AIK | 7 | 6 | 0 | 1 | 24 : 14 | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | MODO Hockey | 7 | 4 | 3 | 0 | 20 : 13 | 15 | 0 | 1 | 0 | 2 |
4 | Frölunda HC | 8 | 3 | 3 | 2 | 20 : 16 | 14 | 0 | 0 | 2 | 1 |
5 | Färjestads BK | 7 | 4 | 1 | 2 | 20 : 17 | 14 | 0 | 0 | 1 | 0 |
6 | HV 71 | 7 | 3 | 2 | 2 | 24 : 18 | 13 | 1 | 0 | 1 | 0 |
7 | Rögle BK | 8 | 3 | 2 | 3 | 21 : 25 | 12 | 0 | 0 | 1 | 1 |
8 | Luleå HF | 7 | 3 | 1 | 3 | 17 : 16 | 10 | 0 | 0 | 0 | 1 |
9 | AIK | 7 | 2 | 0 | 5 | 10 : 18 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 |
10 | Brynäs IF | 8 | 1 | 2 | 5 | 15 : 26 | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 |
11 | Timrå IK | 8 | 0 | 2 | 6 | 9 : 21 | 3 | 0 | 0 | 1 | 1 |
12 | Växjö Lakers HC | 7 | 0 | 1 | 6 | 5 : 18 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Jajjen: Ja, två femmor borde räcka för att slippa kval nästa år
Bort:
Lauritz, Löf, Widing, Berglind, LJ, Rahm, Nordan, Hansen, Granis, Molin, Styret. Om Calle och Elias försvinner behövs typ 12-13 nya!
– Vi har lite motstuds just nu, säger Tommy Jonsson, tränare Brynäs A-lag. Vi har inte riktigt flytet