Utan försvar är det svårt för anfallet att fungera. Är inte det basic? Att man bygger ett lag bakifrån?
Sjukt snyggt mål av Granis förövrigt :)
Saxat ur dagens GD:
Känner du dig stressad?
– Nä, just nu spelar vi med de vi har. Och både Djoos och Berglind gör det ju jättebra. (Sundlöv)
Inte heller Tommy Jonsson jagar upp sig.
– Våra lite lättare backar löser saker på sitt sätt. Man behöver inte tackla sönder motståndarna, det kan räcka med att ligga rätt i banan och orientera sig rätt på isen. Dom är smarta, kvicka i skallen och i fötterna, säger Jonsson.
– Visst, vi skulle behöva lite storlek. Men jag är inte orolig.
Man blir ju mörkrädd. Ska dessa herrar vara proffesionella/utbildade/hockeykunniga?
Visst, Tommy gjorde ett kanonjobb ifjol - men frågan är om han möjligen hade maximalt flyt; samtliga spelare presterade över sin förmåga. TJ fick mycket beröm - med all rätt. Men han kanske inte hade så jävla stor del i framgången som man först trott. För han har ju trots allt tagit en del jävligt märkliga beslut i år - som att inte bänka ett gäng alibispelare för att ta ett exempel.
Huge:Peppa och stötta? Jag trodde Brynas hade en mach att spela. Inte sitta och läsa på HS...
Inte konstigt att de spelar katastrofalt..
Där ringde det igen..
AVGÅ SUNDLÖV!
rafalski:
Är det någon som kan ifrågasätta att Brynäs ( mitt älskade lag ) är sämst i Elitserien för närvarande? Jag bara undrar?
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Men vad är du för en egentligen, som kommer in i detta forum och säger massa märkliga saker? Har vi en ny arnio på g? Är du 13 år?
Så du tycker TJ ska "stå bakom" sina spelare när de inte presterar på isen? Han ska bara stå där och tagga; "Kom igen nu Sebbe, fortsätt dribbla på så går det snart!", "Härligt skott Widde, nästa gång sitter den PÅ mål" osv. Det skulle verkligen genomsyra en bra tränare, inte sant?
Vakna ur den dröm du lever i och lär dig lite hockey.
"Sjutton tänk till"
70 Rodrigues: 27-11 i tekningar. En viljesak!
Det här är det överlägset sämsta mästarlag som nånsin stått på en is, utan tvekan!
En back som Lintner. Han spelar enkelt i egen zon,han har bra storlek och är ett riktigt bra vapen i PP. Han hade vart top 2 eller 3 i Brynäs.
Vi tar in en bänknötare med halvtaskigt närkampsspel och inga direkta offensiva skills att prata om. Men..han är ju ung iaf !
Huge:Ja det är ju smart av Sundlöv att börja leta backar nu när alla ligor utom ES har blivit av med sina LO spelare. Det blir säkert inte mindre konkurrens om de bra spelarna nu.
AVGÅ SUNDLÖV!
Huge:"En ny back känns som ett måste nu, satsa rejält och öppna plånboken Sundlöv. Låt det kosta...."
Hmm, det är väl det 99% av gb:n har ropat efter under en lång tid, men då har det enligt dig bara varit en massa medgångarskrik m.m m.m.