1150x200-brynasbanner.jpg

Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.

« · 1025340 · » Till forumet

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
Bissett19:

Nu vill vi se ett stabilt boxplay!
Kommentera

tjugo8:

Skåningen som kommenterar är ju för dålig.
Kommentera

tjugo8:

Skönt :D Och Pavel fortsätter göra poäng, assist där !
Kommentera

MarcusElving:
grymma i power play!
Kommentera

MarcusElving:

Herman 1-0 i PP
Kommentera

Bra inledning av Brynäs, enligt Webradion iallfall :D
Kommentera

Nu börjar det närma sig, fy fan vad viktigt det är ikväll. Kom igen nu grabbar!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Knökat med folk på båda stå. RBK har sjukt mycket på sin Må Brynäs tysta dom
Kommentera

GävleLasse: Efter att ha läst den här artikeln så håller jag på Mora ikväll även om det skulle missgynna oss.
Kommentera

Bissett19: Jävla pinsamt uttalande av Leffe. Man måste väl kunna ta på sig favoritskapet bland Brynäs spelare. De har väl för tusan varit större favoriter än mot ett lag från allsvenskan.
Kommentera

tjugo8: Tyvärr är det bara att inse att Brynäs släppt iväg en bra hockeyspelare och har rena nötter i sin egen uppställning!
Kommentera

tjugo8: Frågan är vad du gör innanför sveriges gränser... Iväg med dig bums!
Kommentera

Bissett19:
Brynäspoäng när jag befunnit mig utanför Sveriges gränser;
3p 6 st
2p 1 st
1p 1 st (förlust i sudden)
0p 0 st

...inte så j-vla många glädjeämnen kvar denna säsong om man tar bort ovan resultat...
Kommentera

Bissett19:

Själv har jag inte vart på så många matcher i år

Men mina live matcher har slutat
V O F
4 1 1 2

Ska dock upp på tisdag, någon annan som ska upp å se brynäs-leksand?
Kommentera

Gusten: Sett till lönebudgeten så är ju Malmö redan elitseriemässiga. RBK däremot har ju bara bråkdelar av de summorna.
Kommentera

GävleLasse: Å andra sidan är ju inte 0-6 i poäng mot Malmö inte så ES-mässigt heller. Däremot så resonerar jag så att OM vi faller på VIK i sista matchen så kan dom dra åt helvete :)
Kommentera

Gusten: Den krassa sanningen är att om vi inte rår på rögle borta så har vi inget i ES att göra.
Kommentera

Bissett19: Harkins har väl ryggproblem har jag för mig att jag läste, kan inte vara kul att tillbringa en dag i buss då :)

Bra av Boork att lägga över lite press på rögle OCH framför allt pränta in i gubbarna att det fanimej inte är att bara åka ner och hämta hem 3 pinnar. Bara det inte blir så att vi blir för defensiva och låter Rögle få gratismomentum....IN OCH TRAMPA HÖGT!
Kommentera

GävleLasse: Ja det hade varit skönt, men å andra sidan så ledde malmö med ett par mål inför sista i Ängelholm. Fan Brynäs måste leda med 4-5 mål för att man ska kunna slappna av nu för tiden :)
Kommentera

Gusten:

Har dom kommit tillbaka ännu?.....:)

Boorken nöjd med en pinne ikväll.
Kommentera

Gusten: förhoppningsvis så leder vi med ett par baljor efter två perioder och RBK börjar fokusera på nästa match istället ;)
Kommentera

rackham: Vinner Leksand, Mora och vi kryssar mot Rögle så blir det ännu jämnare. Nej vi får hoppas vi fortsätter åka skridskor och att Rögle hade en seeeeg bussresa igår.
Kommentera

rackham: Ja då kan allt hända. Då blir det getingbo i nästa omgång

MIF - RBK
BIF - LIF
VIK - MIK
Kommentera

GävleLasse:

Deal!

Å andra sidan kan det bli en jävligt jämn tabell om Rögle, Leksand och Mora vinner...
Kommentera

Gusten: Det bästa är väl VIK och MIF vinst. Sen m å s t e  givetvis Brynäs göra sitt och vinna.

En tabell som ser ut såhär vore mumma.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 IF Malmö Redhawks 860 2 x : x 18 0 0
2 Brynäs IF 851 2 x : x 160 0
3 Rögle BK 84 0 4x : x 12 0 0
4 Mora IK 83 1 4x : x 10 0 0
5 Leksands IF 83 0 5x : x 9 0 0
6 VIK Västerås HK 81 0 6 x : x  60 0
Kommentera

tjugo8:

Ja, det var en yvig tolkning av den texten...
Kommentera

Gusten:

Fick precis en bild på Selander som laddade in mat på McD... kan ju inte bli annat än seger då!
Kommentera

rackham:
min tolkning.
"till och med Kenny Jönsson står och skyfflar in trunkar i bagageutrymmet. Så var det inte i Brynäs"

boorks avskaffande av (äldre) spelarmakt lockade många lovande spelare t brynäs m förhoppning att prestation o inte antal tuggade tuggummin i Gavlerinken/LA skulle styra...
Kommentera

tjugo8:

Nu blir jag nyfiken. Vart står det om jantelag och pennalism?
Kommentera

Lunkan:
Salmonsson kommenterar Brynäs-Gubbarnas jantelag o pennalism;

"– Den är otroligt bra. Alla hjälps åt och till och med Kenny Jönsson står och skyfflar in trunkar i bagageutrymmet. Så var det inte i Brynäs, säger Salmonsson."
Kommentera

Gusten: Heja Brynäs och dansken (och VIK)!
Kommentera

Gusten:

Vem vet... förmodligen bättre om Malmoe OCH Brynäs vinner resten...
Kommentera

Lunkan: Någon med nerverna innanför flanellskjortan som kan tala om vilket lag av Mora och Malmö man ska hålla en tumme på? Borde ju vara bra för oss OM vi vinner att Mora tajtar till det hela...eller? Jag tänker på sista omgången och att leksand inte får möta ett  bakrusigt Malmö.
Kommentera

GävleLasse: Nyckelordet heter KAMP ger ALLA 100% hela matchen bör detta gå!
Kommentera

GävleLasse: Rögle blir definitivt inte lätta att möta på hemmais. Men det finns en obalans i deras lag som jag tror kan användas för att neutralisera dem, de har ett fåtal nyckelspelare (Kenny är förstås en av dom) och kan man hålla dem i schack kan det gå vägen. Tätt i mittzon, tålamod, få utvisningar och en gnutta flax så ska det gå vägen.

Med rackhamsexpressen mot Ängelholm!
Kommentera

Huge: "Att du dessutom verkar tro att det är Boork som är den enda orsaken till att vi spelar i KS bekräftar ju bara hur enögt och svartvitt du resonerar och alltid har resonerat."

Och du snackar om läsförståelse :-)
Kommentera

VBgr: Nyckelordet idag heter Kyla. Om vi fortsätter det fina försvarsspelet över hela banan som vi hade mot Mora så ligger vi bra till. RBK kommer att manas på av hemmapubliken och kommer säkert att kliva på. Detta skapar förhoppningsvis att vi får spelvändningar. Blir det tvärt om så att vi fått för mycket "självförtroende" efter målkalaset i fredags så kan vi bli sönderkontrade. Det blev några farliga kontringar mot oss i LA.

Sen måste vi ta vara på våra PP. Rögle leder busligan och fortsätter förhoppningsvis i samma stil.

Hög forchecking och få Rögle att göra misstag i egen zon!
Kommentera

Oerhört nervös för denna match. Tror både i sinnet som i hjärtat att Brynäs fixar Rögle. Vid bibehållen styrka på alla sätt o vis från Mora kampen så bärgas säkerligen en ny "3-taggare" senare idag. Men om MEN:et lr OM:et behagar att ställa till det så mörknar det ju "sta" på den nu i stundande ljusa himlen:-) KÄMPA BRYNÄS..)s(
Kommentera

Huge: Vi hamnade i Ks för att vissa inte ställde upp på Boorken i höstas.
Dom hade jaget före laget och sen fick dom bort Boorken för han hade laget före jaget som prio1:)
Vi ska vara glada att Boorken ställde upp och hjälper oss att klara KS.
Sen kan man ju ställa vissa större krav på spelare som inte kan hålla sej från krogen när det är martcher var och varannan dag.
Krogen kan dom få gå på under sin semester men när de är ES så ska dom inte få ta en öl under den iden.
Endast vi som står bredvid får göra det:)
Kommentera

70 Rodrigues: "Tala om för mig exakt vad det är boorken egentligen har gjort som är så jävla bra? Vi är i KS, vad beror det på?"

Boork kom till föreningen när laget behövde en stabil och trygg tränare med fasta principer, iom att laget var i totalt kaos vad gäller organisation, spelidé osv. Det mesta gick på lösa boliner och då gällde det att börja om från scratch och Boork är i det läget ngt av det bästa du kan få på marknaden.

Det inser exakt samtliga någotsånär hockekunniga personer, men du vägrar av rent personligt principiella aversionsskäl att ge Boork nån som helst cred för sitt jobb i Brynäs.

Att du dessutom verkar tro att det är Boork som är den enda orsaken till att vi spelar i KS bekräftar ju bara hur enögt och svartvitt du resonerar och alltid har resonerat.
Kommentera

GävleLasse: "Hur gick snacket i bilen. Berätta  :)"

Kan väl säga att det var liiiiite behagligare än den oförglömliga hemresan med drakarna efter 5-9 förlusten ;)
Kommentera

Bissett19:

Finns en ledig plats i bilen hos både Landlord och undertecknad...
Kommentera

Bissett19:

Åk till ängelholm då =)
Kommentera

mattias - 74:

Jag vill se Brynäs!!
Kommentera

Bissett19:

Du kan ju se Mora - Malmö på TV 4 + istället !
Kommentera

Imorrn får man följa matchen via swehockey/radion/texttv,man hade ju förhoppning att Sverigewebben skulle sända matchen på nätet,men fick nyss svar därifrån att man väljer att sända den "högintressanta" matchen mellan VIK Hockey-Leksand.
Kommentera

Och även om 6-2 mot Mora hjälpte i jakten på en elitserieplats var Brendls besked efteråt lugnande för Brynäsfansen:
- Mitt kontrakt gäller om det blir allsvenskan också.

Det var som om Brynäs hade
Kommentera

« · 1025340 · »