1150x200-brynasbanner.jpg

Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.

« · 1025746 · » Till forumet

Sv: Rögle Bk-Brynäs IF Söndag 6/4 2008.
sylf: Tänk vad kul om RBK och MIK går upp, 2 islador till folket!

3 jättearenor i Allsvenskan! Skrattretande!
Kommentera

sylf: Vad säger man, kanonmatcher blandas med fullständiga härdsmältor...

Har sett ut så här hela säsongen.

Blir inte förvånad om vi massakrerar LIF på tisdag och sedan åker på dyngtorsk mot avsågade VIK på torsdag...

Tack och lov att vi trots allt har detta i egna händer och på pappret det enklaste spelschemat kvar.

MIF-RBK
RBK-MIK

Där snackar vi matcher.
Kommentera

JanT: Sluta sniffa tipp-ex nu. Brynäs har inte för vana att vinna 2 på raken direkt och OM man, mot förmodan, skulle slå LIF så kan du ge dig fan på att dom torskar mot VIK. Dom verkar ju inte ens vilja spela ES?!
Kommentera

Cyklob: I vanlig ordning håller jag inte med dig:) Jag tror att det blir lite för mkt nerv hos Brynäs spelarna - tyvärr. Man kommer att ha ett ändå jävligare tryck på sig än vad man har haft, och det har man hanterat lite si och så.

Hoppas innerligt att jag har fel, för jag vill INTE ha upp Malmö i ES.
Kommentera

Metal Guru: Har även jag vänt och vridit på detta, men 19 poäng och god målskillnad räcker. Brynäs har tack och lov +7 och därmed saken i egna händer. Ert hopp ligger i att RBK slår Malmö.

Sänder även en tanke till Jonathan Granström, hans mål kan bli väldigt viktigt för Brynäs IF!
Kommentera

96 Artisten:
Det är bara Rögle som har något att vinna.
MIF och LIF har ju redan gått All In, och investerat sig upp i Elitserien. Det vore ju då försmädligt att missa att också kvalificera sig sportsligt.
Kommentera

Metal Guru: Tre lag som har allt att vinna och två lag som har allt att förlora... Brynäs har aldrig under de senaste såsongerna varit bra när det gällt något.

Vi får iallafall chansen att vinna fler matcher nästa såsong. Hemma match en fredag mot Nybro blir en hit.
Kommentera

westerlind:
Har penetrerat återstående matcher, och alla fem inblandade har i princip allt i egna händer, även om vi på undre halvan (lag 3.4.5) måste förlita oss på att ha bra målskillnad vid domedagen den 10:e.

De lag av MIF, BIF, RBK, MIK och LIF som vinner sina två sista matcher spelar sannolikt ES nästa säsong.
Kommentera

96 Artisten: Hitchcock hade inte kunnat göra det bättre....
Helt klart är att Brynäs hela existens, såsom vi känner den, står på spel i matchen mot Leksand. Kan vi spela som mot Mora vinner vi men som det verkar nu så är ingenting säkert gällande Brynäs.
Vi har ett en massa bra spelare men inget lag.
Rögle har precis tvärtom (med Kenny som det lysande undantaget).
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vändningen i denna match var när Kenny kom tillbaka i 2:a efter fotskadan. Pavel sköt sönder foten hans i stort sett. Efter det så tappade Brynäs spelet
Kommentera

Cyklob: Nu vill jag bara bli påkörd och hamna i koma en vecka, alternativt att de redan förlorar på tisdag mot LIF. Orkar inte mera...
Kommentera

mattias - 74:
En annan leksing ringde nyss. Som vi förstått är det enda som gäller för både Brynäs och Leksand att de måste vinna på tisdag för att kunna gå upp.

Han föreslog därför att om det är oavgjort när fem minuter återstår, så tar båda lagen ut målvakten. Hjälper inte det, så tar man time out när det återstår ca 30 sekunder. Sen kör lagkaptenerna sax, sten och påse om vem som får sätta pucken i öppet mål.

Låter som en fin idé.
Kommentera

munkas:

Kommer bli rutinen som fäller avgörande i längden, sedan har ju många av Brynäs äldre spelare spelat många kvalserier tidigare och dom kommer grejja detta i dom 2 sista omgångarna det är jag helt övertygad om.
Kommentera

brynäs har klarat många kvalserier men jag
vetifan vad jag ska tro nu asså :S jag mår bara
illa av de här!
Kommentera

mattias - 74: Trupp och trupp...., Brynäs har en bra spelare.
Kommentera

MarcusElving:

Nä jag skämtar absolut inte. Men dom är starka hemma och kommer vinna matchen mot Leksand, sedan sista matchen mot ett avhängt Västerås vinner man.
Kommentera

MarcusElving:

Ni bör slå oss på tisdag. hade inte Leksand klantat si i fredags hade dom legat delad 1:a nu :/

Tror skånelagen kan ta båda platserna men jag hävdar fortfarande att ni har för bra trupp för att åka ur
Kommentera

Brynäs klarar inte att prestera bra mot allsvenska lag nu, med spelarmaterialet de har.

Hur ska det då gå mot allsvenska lagen i en ev. allsvensk serie? Med mycket sämre spelarmaterial?
Nedflyttning till division 1 nästa?
Kommentera

Cyklob:

"Ehh Brynäs är för bra i mina ögon för att missa detta"

- Hade de varit så bra hade de vunnit idag.. skämtar du eller?
Kommentera

Horace76c:

din tjej måste ha sett fel...
annars hoppas jag att ni i gävle gör er skyldighet o berättar för lilla daniel att det läggdags...
Kommentera

Gusten: Lästa på svt.se men det var tydligen inte så. Gamla regler kanske? Har för mig att det har varit så iaf. Men det var tydligen målskillnad som räknas.
Kommentera

MarcusElving:

Ehh Brynäs är för bra i mina ögon för att missa detta, dom vinner hemma mot Leksand och vinner mot jumbon borta i sista.
Kommentera

AD: Som om det är en bra sak att vi har allt i egna händer, skulle ta mig fan vara större chans att vi klara detta om vi skulle måste lita på något annat lag.. Brynäs vinner inte två i rad
Kommentera

vilket lag som förlorar av de två lagen ska det vara...
Kommentera

Cyklob: det kommer inte hända. Det är en sån där sak som går, men som bara inte händer :P
Kommentera

vi har fortfarande allt i våra händer då Malmö möter Rögle vilket lag som än vinner går vi om om vi vinner mot leksand
Kommentera

sylf:

Ja, så mycket tid och pengar man lägger ned på laget.. så mycket man inners inne älskar laget, så förväntar man sig och förtjänar man lite mer tacksamhet från spelarna.

Utan oss skulle ni inte ha era förbannade löner, det är vi som betalar era löner, men oss skiter ni fullständigt i.

Släng ut hela ledningen och handplocka ett gäng på rådhustorget som tar över, och Boork? Släng han i Gavleån.
Kommentera

MarcusElving:

2 matcher kvar för eran del och så jämnt som det är nu kan allt hända. Det är ju långt i från kört för eran del. Men ska ni hålla er kvar krävs det nog 2 segrar i dom 2 sista matcherna samt hoppas några resultat går eran väg då.
Kommentera

Gusten:
Enligt tjejen hade han både en öl i handen och en 40+++are som gned sig mot han på dansgolvet.... hoppas innerligt tjejen såg fell
Kommentera

FreddanVF: I vilken tabell leder Rögle??
Kommentera

FreddanVF:

Målskillnad räknas,Malmö leder Kvalserien.
Kommentera

Horace76c: Drack han en öl alt. kom hem sent så hoppas jag att Herman Hultgren förstör hans karriär på tisdag.
Kommentera

MarcusElving: Sant, fansen gråter och spelarna rycker på axlarna och drar till nån annan klubb dan efter. Så mycket klubbkänsla finns idag. Kvar sitter organisationen, en knippe wannabees med klubbkostym och undrar vad som hände.
Kommentera

P: "sjunkande" ska det vara. I och för sig är skeppet även sjukt...
Kommentera

bradberry: Målskillnad räknas inte i kvalserien. Inbördes möten är det väl enligt vad jag erfar iaf. Därför som Rögle leder serien före Malmö.
Kommentera

MarcusElving:
Undra om Widing även idag tycker det var en bra ide att gå på hartan igår...Grrrrrr
Kommentera

The Fat Bastard: Perfekt exempel! Talande att han lämnade det sjukande skeppet och drog till Timrå.
Kommentera

P:

Har man inte den inställningen förtjänar man att åka ur, så är det! Då får de skylla sig själva. Det är fansen det är synd om, vi kan inte göra något åt saken.. vi kan stå och heja på läktaren, men till vilken nytta?
Kommentera

P:

Anders Huss var kung han.
Kommentera

MarcusElving: Brynäs har inte den inställningen i laget. Vi har ingen härförare som Tigern Johansson som kan riva i när laget tappar i matcherna. Vår lagkapten är ärrad och rutinerad som få men ger inget intryck om att kunna väcka laget. Tom blick och tuggummi...

Sedan är det så klart svårt att inge respekt både bland de egna spelarna och konkurrenterna när man låter frun sköta konflikter.

Vi skulle behöva en Stig Salming-typ!
Kommentera

Czarnecki lider nog mest av allt det här.. Han skrev på för Brynäs i tron om att få coacha ett elitserielag 08/09.. Nu får han husera i allsvenskan igen. Stackars människa. Han kommer att få arbeta med högst inkompetenta idioter i ledningen också. Det som han trodde var derömjobbet visade sig bli ett jävla skitkneg ..
Kommentera

sylf: Kunde inte sagt det bättre själv..
Kommentera

MarcusElving: Brendl är våran enda spelare av god elitserieklass, resten kan följa med på Golgatavandringen. Vi kommer att bli totalt rövknullade av LIF på tisdag. Lika bra är det, vi har varken lag eller organisation för att vara ett ES-lag.
Kommentera

FreddanVF: Och BIF oxå på 16 med bättre målskillnad...
Kommentera

P:

Varför kan in Brynäs kämpa på samma sätt? Finns det inte inställning i varje match så vinner man ingen kvalserie.

Håller med dig, Vårt enda hopp är att Brendl har en bra dag.
Kommentera

Brynässtockholm: Chansen att båda skånelagen går vidare ökar om dom spelar lika. Tänk vilka derbyn i Elitserien. Men ni ska ju slå Leksand först. Det kan ju gå hur som helst med tanke på vilken form ni är i.
Kommentera

70 Rodrigues:

De gör dom inte! inte en chans...

nu ska jag in på aftonbladet och läsa rubriker :P
Kommentera

Brynäs spel övertygar ju så klart inte. Man glömmer dock bort att de andra lagen är lika eller än mer kassa. Skillnaden är att lag som Rögle och Mora kämpar ihjäl sig när det står och väger i matcherna.

Vi vinner dock mot Leksand på tisdag sen tar vi VIK i sista.

"In Brendl we trust"
Kommentera

FreddanVF: Tror jag inte är nån chans .. då kan ju det gå åt helvete endå för det andra laget !
Kommentera

« · 1025746 · »