Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
Tänkte köra en klassisk betygsättning såhär på laget en halvtimme innan avspark i Barca-Chelsea.
Målvakter:
Niklas Svedberg 4
Snudd på 5 i betyg men ojämnheten i grundserien sänker betyget.
Johan Holmqvist 4
Tycker att Honken var bättre och stabilare än Svedberg i serielunken och gjorde 4 bra slutspelsmatcher. Honken bevisade alla tvivlare att han håller
Backar:
Ryan Gunderson 5
Efter en knackig start reste sig Gunde och gjorde en kanonsäsong. 39 poäng på totalt 72 matcher är kanon. Träffar alltid målet. Är ännu en i raden av Brynäs relativt unga och okända backnyförvärv senaste åren som lyckats, jag tänker på Nick Angell och Jusso Hietanen.
Niclas Andersen 4
Andersen gör sin helt klart bästa säsong. Stabil som en oxe där bak. Hade haft en 5a i betyg om han hade lyckats göra 5 mål som jag hade hoppats på.
Jörgen Sundqvist 4
Sunken studdsar tillbaka från en ganska dålig säsong och gör spelar som vi är vana att se Sunken det vill säga med stort hjärta och stabilt spel.
Mattias Ekholm 4
Ekholm kommer in efter en turbulent inledning och dominerar sett till de matcher han spelade. De lite osäkra spelet bakåt vid ett antal tillfällen sänker betyget från en 5a.
Lars Jonsson 3
Lasse gör ju sin sämsta säsong i Brynäströjan utan ett enda mål(!) (13 ifjol). Gör en bra avslutning på grundserien och ett bra slutspel som ger Lasse en 3a.
Simon Bertilsson 4
Bertil utvecklades verkligen till den back vi alla har drömt om. Jättebra säsong med stort hjärta för Brynäs. Till nästa säsong skulle jag vilja att Bertil producerar lite mer.
Simon Löf 4
Inleder säsongen sådär och åker senare på en lång sjukdom. Kommer tillbaka sista 20 omgångarna av elitserien och växer enormt i mina ögon. Gör ett bra slutspel.
Jonathan Carlsson 3
Kan inte ge Jonte något annat än en 3a i betyg för den lojalitet han visar mot laget och nästan alltid gör det bra när han får chansen. Tack för allt Jonte!
Forwards
Daniel Widing 3
Widde är tyvärr alldeles för ojämn numera och blixtrar sällan till som han gjorde förr. Bra i slutspelet där han kliver fram med 4 mål.
Mats Lavander 3
Lavander lever inte riktigt upp till förväntningarna hos mig. Såg ofta trött o sliten upp men gör väl till slut en klart godkänd säsong.
Martin Johansson 3
Här är det ett lysande slutspel som räddar Martin från en 2a i betyget. Lysande också de 15 första omgångarna. Omgång 15-55 var dock värdelösa.
Jonathan Granström 4
Grana hade svårt för målskyttet i början av säsongen och kommer bara upp i 5 mål. Granström gör dock alltid ett hästjobb som han ska ha beröm för och ett lysande slutspel där han har förmågan att ofta avgöra matcher.
Mads Hansen 4
Hansen gör verkligen en kanonsäsong. Accepterar sin plats i 4e kedjan och gör det super. Enorm tekare.
Andreas Dackell 4
Det som många har glömt är ju att Dacke gör en kanonstart med 8 poäng på de 11 första matcherna. Tråkigt att skadan förstörde Dackes säsong. Dock får han ju vara med i båset och vinna guld och verkligen avsluta som en legend.
Calle Järnkrok 5
Calle tog ytterligare ett steg den gångna säsongen och avgör matcher helt själv nu för tiden. Tänker främst på hattricket i matchen mot Luleå borta i Februari.
Sebastian Lauritzen 3
Nu kanske många höjer på ögonbrynen här inne men jag anser att Basse fick alla sina assist genom andra-assist i PP. Basse kommer lämna
Jakob Silfverberg 100
Jacke förtjänar betygen 100 eftersom vi fyller så mycket och han är den bästa spelaren jag sett i Brynäs sedan jag började följa mitt Brynäs 02/03.
Jonas Nordquist 3
Lite mager poängutdelning från Nordan men ändå en bra säsong där han kliver fram i slutspelet. Hoppas Brynäs förlänger
Joachim Rohdin 3
Tråkigt att inte Jocke fick göra mer poäng i grundserien men mager speltid och oflyt blandat med okyla i avlsuten gör att Jocke inte gör mer poäng. Kliver fram stort i slutspelet. Hoppas att Jocke återvänder någon gång i framtiden.
Jesper Ollas 4
Ollas övertygade verkligen mina förväntningar och gör ett jättebra säsong, Stor krigare som jag tror kan göra minst 30 poäng nästa säsong.
Johan Larsson 4
Lysande fram till J-VM med mycket poäng. Matcherna efter J-VM är Johan faktist inte alls bra. Bland de bättre i slutspelet.
Sebastian Wännström 4
Sebbe förtjänar en fyra efter den tuffa säsongstart han hade med skador. Blev en viktig straffskytt för oss. Hoppas han tar sitt förnuft till fånga och stannar ytterligare en säsong.
Ge gärna era synpunkter på hur ni tycker just den spelaren skulle bedömts.