Jajjen: "Men du kan ju inte komma dragandes med goda skäl och rimliga förklaringar! Då kan vi ju inte idiotförklara brynäsarna."
Det bästa jag läst på länge.... :-)
Peja: "ngående målvakterna, så förespråkade jag flera namn (Jocke E, PW och Fasth) i somras och jag är fortfarande övertygad om att alla dessa hade varit bättre än Bjurling. Och jag vet att flera av dem var tillgängliga och dessutom billigare än Bjurling.
Det är ju patetiskt att lilla Almtuna har en bättre förstakeeper än Brynäs..."
Men var de målvakter du förespråkade verkligen lediga när både Läck och Modig helt oväntat försvann och Sundlöv tvingades ut på en i det läget relativt tunn målvaktsmarknad?
Lilla Almtuna kanske kallas just för lilla Almtuna därför att dom trots allt spelar i en lite mindre kvalificerad liga, och att deras förstemålvakt därför kanske också möter lite mindre kvalificerat motstånd?
Redigerad kommentar
Huss: "Det är rätt stor skillnad mellan Hietanen och Clarke. Hietanen är en mycket kompetent back och om det inte vore för att han är relativt liten fysiskt så hade han varit i NHL nu. Clarkes styrka är spelsinnet och skottet men han får inte alls samma tid på sig i Sverige. Det är en bra back i pp men en säkerhetsrisk i det defensiva spelet."
Mitt resonemang handlar ju inte om ev skillnader i kvalitet som spelare utan om deras resp svårighet att inledningsvis anpassa sig till spelet i ES.
Hietanen hade en relativt lång startsträcka innan han började hitta rätt och det tror jag också att Clarke kommer att behöva.
Hur lång vet jag inte, men det känns iaf som att 6 matcher inte är nån seriös grund att stå på om man vill sätta en flopetikett på honom.
Huss: "Faktiskt anmärkningsvärt att en f.d. målvakt inte lyckas rekrytera bättre målvakter utifrån."
Så du menar att ekonomi, tillgång på målvakter vid det aktuella tillfället, ev påtänkta målvakters egen vilja osv, inte har nåt med saken att göra då?
Att en f.d målvakt inte lyckas hitta rätt alla gånger är väl inte konstigare än att en f.d forward eller back som också är sportchef kanske inte lyckas alla gånger.
Peja: "En solklar felrekrytering av Sundlöv."
Och det kan du se efter 6 omgångar?
Starkt.
Även Hietanen hade problem i början men det gick ju rätt så bra ändå till sist.
Och ärligt talat: Clarke är en offensiv back och måste nog få lite tid på sig att kanske hitta lite mer balans mellan sina offensiva och defensiva aktioner sas.
Tror att hans offensiva stil gick hem i Finland men att den blir betydligt hårdare straffad i ES. Finska hockeyn är ju mer eller mindre en blåkopia på hans invanda transatlantiska stil.
Finns absolut inga garantier för att det ska utvecklas till en back av Hietanenklass men låt oss iaf vänta lite längre än 6 omgångar.
Tycker dessutom att han spottat upp sig ett par snäpp jämfört med inledningen.
Peja: "Vad säger det om Sundlövs förmåga att hitta målvakter?"
Inte mkt, så länge man inte har hela bilden klar för sig.
Tillgång på målvakter vid resp tillfälle?
Vilka vill komma hit?
Hur mkt pengar har vi att röra oss med?
Nu senast ex så uppstod ju en mer eller mindre panikartad situation iom att ett gäng målvakter förvann som 10 små negerpojkar.
Knappast nåt som Sundlöv kunde lastas för, och därför tycker jag att Bjurling bör räknas som en nästintill av nöden påtvingad värvning sas.
Svedberg vet vi ännu inte så mkt om så honom kan du väl än så länge knappast räkna in bland flopparna.
Lite samma med Läck: han såg riktigt bra ut de gånger Markan vaktade båset och att du även tar med honom bland flopparna känns inte heller speciellt seriöst.
Så din lista på 6 påstått misslyckade scoutningar av Sundlöv blir helt plötsligt reducerad till 3 stycken.
Vilket säkerligen inte är speciellt onormalt om du jämför med andra lag som har eller har haft ungegär samma förutsättningar som Brynäs vad gäller ex ekonom, attraktivitet osv.