Redigerad kommentar
Bissett19: ”Det är det bästa laget vi har mött”
Anders Forsberg om kvällens motståndare.
Då har dom ändå mött HV,FBK..."
Kan ju aldrig stämma. Våra skitkastare med kungen på ungdomsgården i spetsen har väl bättre koll på sånt än vad en ES-tränare har.
Och för formens skulle så informerar jag nu kungen på nämnda ungdomsgård att följande matchanalys skrives innan nån i Brynäs hunnit uttala sig:
Håller till viss del med om att Bjurling känns ojämnare och osäkrare än vad Svedberg gör och jag verkar få rätt i mina profetior sen tidigare.
Nu räddade iofs Bjurling det mesta när det verkligen brände till i flera av deras PP och matchen stod och vägde. 1-1 var inte så mkt att göra åt, där tvingas han kapitulerar på ett kanondirektskott och är dessutom kraftigt skymd. Nästan likadant på 2-2, ännu ett riktigt bra skott men där borde han ha läst passningen lite tidigare.
Som sagt: när dom sen får ett par PP vid 3-3 så räddar han oss flera gånger och det känns surt att vi inte får ett ledningsmål när vi radar upp kvalificerade målchanser i 2 st PP, där Silfverberg ex prickar stolpen.
Ett ledningsmål där och vi har ett jätteläge att ro hem matchen.
Istället kommer 4-3 lite orättvist i det läget och det känns matchavgörande.
5-3 kommer ju också relativt snabbt och där tog väl den sista gnuttan ev energi för att kunna vända på steken slut.
Men som sagt: med en Markan i kassen igår så hade vi förmodligen relativt enkelt åkt hem med 3 pinnar.
Nu är vare sig Bjurling eller Svedberg nån Markan så det är bara att gilla läget.
Sammantaget en bra match från vår sida och omvaskningen gav iaf resultat i form av fartfyllt och giftigt anfallsspel.
Ngt som samtidigt förmodligen till viss del går ut över defensiven, vilket straffar sig lite mer mot lag som ex Skellefteå som är skickliga på att vända spelet och är jobbiga att möta när dom får upp farten.
Tycker för övrigt att valet av Bjurling efter Svedbergs trots allt fina insatser så här långt kändes lite märkligt.
OBS!!! Kritik mot ledningen och en egen åsikt.
Så nu kan ungdomsgårdskungen och hans hov av skitkastare härinne försöka hitta nåt annat att gnälla om, när han nu ändå verkar vara så enormt intresserad av vad jag som ungdomsledare härinne tycker...
Redigerad kommentar
Bissett19: "Jag skulle önska att man kunde gå in lite mer med inställnigen att agera istället för att reagera!"
AMEN!