Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Säsongen 2002 / 2003

100388 · » Till forumet

Sv: Säsongen 2002 / 2003
NallePhu: Jag har ett tips till dig också sätt ut punkt eller annat lämpligt skiljetecken mitt i texten också inte bara på slutet det blir så fruktansvärt jobbigt att läsa annars!!!!!
Kommentera

Glömde att varken Leksand eller Timrå åker ur då det finns noll hot från allsvenskan...
MIF kan överraska, har också många lovande juniorer.
Tycker till sist att det borde införas en gräns för hur många utläningar som får inga i lagen. MoDo har 8, Hv71 7 och FBK 7 st.
Kommentera

1. Färjestad (Försvagade men inte tillräckligt :o) Mv sidan osäker)
2. Frölunda (Många lovande juniorer)
3. Hv71 (6 finnar i laget. Har landets bästa målvakt)
4. Brynäs (Ny tränare bra finnar, utan skador tillbaka på topp 4)
5. Djurgården (Fortsätter att tappa. Målvakterna svaga punkten)
6. MIF (Percy har stängt plånboken...)
7. Södertälje (Har värvat bättre än LHC)
8. Linköping (Nyförvärv som sett sina bästa år, HIF sp intressanta)
9. Luleå (Väl hög spelaromsättning)
10. MoDo (Många tunga förluster, för många importer)
11. Leksand (Många gubbar i laget. Vart tog ungdomarna vägen?)
12. Timrå (Får hoppas på att Z inte platsar i Detroit)

Färjestad vinner igen men inte alls lika överlägset.
Timrå och Leksand hamnar tvärsist.
Kommentera

redline: Dålig parallel du drar kan jag tippsa dig titta lite bara på FBK förra året då hur gick det för dom i kaffehallen då jo spelade ut exakt allt motstånd så jag köper inte ditt resonemang sorry tänk lite!!!!
Kommentera

redline:
Gamla härliga Delfinen var inte speciellt ogästvänlig för spelare.
Omklädningsrum, is, sarg, målburar, högtalaranläggning och sånt var klart i klass med alla andra arenor.
Läktarna däremot var urusla, och det var ju där motståndarna oftast blev upfintade så du kanske har en poäng i alla fall..........
Kommentera

NallePhu:

Om du läser i slutet av inlägget så ser du att jag tycker att det är ett getingbo i mitten av tabellen, platserna 4-9, och att dom fem lagen kan komma på vilken av dom fem platserna som helst.

När det gäller Luleå så skulle jag vilja dra en parallel till Trelleborg. Inför säsongen 2001 i fotbollsallsvenska så rustade Trelleborg upp sin arena och då blev det inte längre någon mardrömsresa ner till Trelleborg utan nu så vill alla se hur arenan såg ut och var laddade inför bortamatchen mot Trelleborg. Samma sak gäller Luleå i ishockey. Delfinen var om inte den sämsta bland dom sämsta isladan (!). Men nu har Luleå rustat upp Delfinen och byt namn till COOP arena och nu är det en resa spelarna ser fram emot istället för fruktar.
Kommentera

redline: JO du att Brynäs kommer så högt upp i serien lär vara en önskedröm kanjag ju säga dig ha en sak bara i minnet Esko Nokelainen har misslyckats me dom lag han haft i högsta serien så!!!
Vad gäller Luleå så har dom skeppat x antal gammla spelare mot nya mera tekniska spelartyper så jag liksom inte fattar varför alla tippar Luleå i botten av tabellen dom har fått bättre spelare än dom har tappat så enkelt äre med det!!
Kommentera

Tor Karlström:

Roligt att höra att du även stödjer juniorerna för det är trots allt Brynäs frmtid.
Kommentera

Jag avaktar försäsongen inann jag tippar min tabell . I morgon spelar laget i våra hjärtan sin första träningsmatch mot allsvenska Bofors IK i Sandviken på Jernwallen . Jag ska naturligtvis bevittna detta . Men är de någon annan som tänker visa sin kärlek till "Brooklyn Tigers" mer än jag ?
Vi måste visa Esko och grabbarna att vi stödjer dom i både med och motgång . Sen så har vi en match mot Ryska Lada Togliatti i valbo ishall på lördag . OBS nedsläppet är flyttat till 16.00 . Sen så ska jag nästa vecka kolla på nåra isträningar som laget genomför och sen så har vi juniorerna Brynäs framtid J-18 spelar först mot allsvenska klubben AIK 17/8 14.00 och J-20 spelar dagen efter mot allsvenska laget Hammarby kl.14.00 båda matcherna spelas i Gavlerinken.

Vänliga Hälsningar Tor Karlström
Vad skönt att det börjar snart...
Kommentera

Hugin: Jag tycker att du har lyckats ganska bra med din tippning, men jag tycker att du bl a har överskatat Djurgården och bl a underskattat Brynäs. Min serietabell ser ut som följer:

1. Färjestads BK (Bästa truppen i år igen men ? på målvakterna)

2. Frölunda (hur mycket har talangerna utvecklats?)
3. HV 71 (i stort sätt samma trupp som förra året men med några finländare som komplement)

4. Brynäs (bättre lag än förra året, kan inte ha lika mycket skador i år igen, på minussidan: håller gubbarna ett år till?)
5 Södertälje SK ( bra nyförvärv )
6 Linköping (överskatat men ändå ett bra lag)
7 Djurgården (hela stockholmshockeyn är på väg utför inkl. DIF)
8. Modo (tunga spelarförluster och Modo brukar få svagare säsonger lite då och då men är ändå alltid att räckna med i slutspelet)
9 MIF Redhawks (hela föreningen är ett frågetecken)

10. Leksand (nykomling utan stora nyförvärv, men slipper ändå att kvala)
11. Luleå ( får det tufft i år )

12. Timrå (höll knappt elitserieklass med Zäta förra året, hur går det utan sätta?)

Kampen om platserna 4-9 kommer att bli väldigt tuff i år, som den även var förra säsongen, jag tror att tabellen kommer se ut så här men det kan skifta lite särskilt mellan platserna 4-9 där Malmö har chans på en fjärde plats och Brynäs kan komma åtta.

Om jag även skulle tippa vilka som står där med SM-bucklan i april så tippar jag Frölunda. Dom unga spelarna har tagit uterligare ett kliv till i år och så fick dom behålla Jonas Jonsson, och Frölunda har kvaliten att slå Färjestad i en matchserie men dom unga spelarna har inte tillräckligt med rutin för att kunna spela på en jämn hög standard året igenom.
Kommentera

Albert Hall: Håller med dig Albert! Luleå brukar alltid pressa sig med till slutspel på något sätt. I år tycker jag laget ser helt ok ut. Däremot skulle jag vilja sticka ut hakan och säga att dom 2 sista platserna tas av "Timrå - tyvärr men det ser inte starkt ut i år" och har inga bra erfarenheter av "Lill-Kenta" som coach. Sedan tror jag Malmö får det svårt. Det har både tippats guld & botten ett par år, men i år är det tyst. Tycker det ser tomt ut där med. Men det är ju också bara idel gissningar.
Kommentera

Hugin: Jag och många med mig här uppe i Norrbotten förstår faktiskt inte alls varför Luleå tippas så lågt iår. De allra flesta tycker att laget är förstärkt betydligt sedan förra säsongen.
Vi gjorde oss frivilligt av med alla utlänningar (som inte alls motsvarat förväntningarna), föryngrade laget och har värvat klokt tycker jag.
Faktum är att alla förlusterna, utom Jonte Hedström, redan vid säsongavslutningen fick veta att det inte skulle bli något nytt kontrakt.
Förlusten av Jonte Hedström är inte heller särskilt betungande eftersom han inte var bra ifjol, speciellt inte i seriespelet.
Nyförvärv som Jonas Rönnkvist (som faktiskt spelade VM innan han åkte över Atlanten för två år sen), målskytten Linus Fagemo och två landslagsmeriterade tjecker ska mycket väl täcka upp förlusterna.
Men kanske är vi, liksom alla andra lags supportrar, färgade och överskattar det egna lagets styrka.
Kommentera

Säsongen 2002 / 2003
Det är då dags att aktivera sig igen, tycker jag. Många har skrivit här om hur man tror att det kommer att gå för vårt lag i serien 2002/2003. Jag tror att man kan, redan nu, bestämma hur man tror att det slutar i vår. Försäsongen är inte så avgörande. Vissa spelare behöver inte visa alltför mycket, de spelar ändå vid seriestart. Dessutom tror jag att det spelas för många matcher.
Nåväl mitt förslag är följande:

1. Färjestads BK ( inte lika solklar efter målvaktsbytet )
2. Frölunda ( egentligen det enda hotet )

3. HV 71 ( är dom inte med och slåss i år - blir dom det aldrig )
4. Djurgården ( om målvakterna håller, räknas alltid )
5. MIF Redhawks ( de är ett LAG numera )

6. Södertälje SK ( bra nyförvärv )
7. MODO ( tunga förluster, men håller ändå )
8. Linköping ( särdeles överskattat, men nog blir det väl sluspel?)

9. Brynäs ( se nedan )
10. Leksand ( är man nykomling så är man, inte ser det starkt ut )

11. Luleå ( får det tufft i år )
12. Timrå ( det enda som kan hindra detta är att alla tar sig i kragen nu när "han som gjord´et" har gått till NHL )

Uppdelning p g a att jag tror att det blir en viss uppdelning i serien.

Om Brynäs skall gå till slutspel, så krävs att många spelare typ Anger, Soling, Bergkvist, målvakterna går framåt oerhört. Danielsson, som bekant, har jag inga krav på. Försvarsspelet måste bli resolut och inget djävla duttande med puckarna hit och dit. Nokelaineneffekten då? Tja, det är väl den som kan kullkasta allt, om den visar sig överhövan positiv samt att det behövs ett nyförvärv av mycket god klass för att ersätta Mårtensson.
Kommentera

100388 · »