Steenm:"Antar att du inte sett någon match? Bara lyssnat på radion? Annars; ett stort asgarv."
Kula att man kan bidra med ett stort asgarv!
Huge:
Va? Tänker du skaffa dig ensamrätt på onyanserat skitsnack också?
Treklövern1912: Du lyckas alltså stava fel på 5(!) spelare – bara det gör hela inlägget mindre trovärdigt.
...och att alla sedan kopierar det... :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Här kommer min och Huges
MÅLVAKTER
Holmkvist Johan 5
Rahm Robin 5
BACKAR
Gundersson Ryan 5
Bertilsson Simon 5
Kilström Lukas 5
Sundquist Jörgen 5
Jakobsson Robin 5
Djoos Christian 5
FORWARDS
Thuresson Andreas 5
Rödin Anton 5
Scott Greg 5
Nokelainen Petteri 5
Sweatt Bill 5
Lauritzen Sebastian 5
Enterfeldt Sebastian 5
Brodin Daniel 5
Ollas Jesper 5
Harju Johan 5
Nordkvist Jonas 5
Larsson Alexander 5
Molin Emil 5
Som ni ser är allt bra, Brynäs och Sundlöv har alltid rätt och det ska man inte ifrågasätta.
Mina betyg så här typ en femtedel in på säsongen:
MÅLVAKTER
Holmkvist Johan 4
Rahm Robin 4
BACKAR
Gundersson Ryan 5
Bertilsson Simon 5
Kilström Lukas 5
Sundquist Jörgen 4
Jakobsson Robin 5
Djoos Christian 3
FORWARDS
Thuresson Andreas 5
Rödin Anton 5
Scott Greg 5
Nokelainen Petteri 4
Sweatt Bill 5
Lauritzen Sebastian 5
Enterfeldt Sebastian 3
Brodin Daniel 4
Ollas Jesper 5
Harju Johan 4
Nordkvist Jonas 4
Larsson Alexander 5
Molin Emil 3
Som ni ser så finns en hel del utrymme för förbättringar.
Mina poäng för spelarna med 8 matcher eller mer, skala 1 - 5.
MÅLVAKTER
Holmkvist Johan 4
Rahm Robin 3
BACKAR
Gundersson Ryan 5
Bertilsson Simon 4
Kilström Lukas 4
Sundquist Jörgen 3
Jakobsson Robin 2
Djoos Christian 2
FORWARDS
Thuresson Andreas 4
Rödin Anton 4
Scott Greg 4
Nokelainen Petteri 4
Sweatt Bill 3
Lauritzen Sebastian 3
Enterfeldt Sebastian 1
Brodin Daniel 2
Ollas Jesper 3
Harju Johan 2
Nordkvist Jonas 3
Larsson Alexander 2
Molin Emil 1
bradberry: nät-gd
"I början på den andra perioden åkte Brynäsbacken Simon Bertilsson på en rejäl tackling av Örebros kanadensiske forward Tim Wallace.
Den tog så hårt att Bertilsson var tvungen att bryta matchen.
– Jag kan inte kommentera något, då det är oklart hur läge är med honom. Det enda jag kan säga är att han kommer att undersökas. Om han spelar mot Växjö kan jag inte svara på, säger Brynästränaren Tommy Jonsson.
Simon Bertilsson opererade axeln i december och var borta resterande säsong. Om det är en skada på axeln eller om det är en hjärnskakning är fortfarande oklart.
Sporten har varit i kontakt med Bertilsson under fredagen, men han vill inte kommentera vad för sorts skada han har.
– Det är inget allvarligt, men jag kommer inte att spela i morgon, säger Bertilsson.
Jonas Nordquist har varit skadad och missat två matcher. Han är på bättringsvägen och skadeläget ser ljust ut för Brynäscentern.
Brynäs hade en frivillig träning där ett fåtal spelare tränade. På förmiddagen på lördag har Brynäs en gemensam träning innan matchen mot Växjö klockan 18.30 i Läkerol Arena."
Jajjen:"Huge, Carl Lejonkräk: "Honken klantar sej, Löf var dålig och spelarna kan inte täcka skott." Tycker ni dissar årets Brynäs lite väl mycket, det har dom knappast förtjänat. En andraplats ursäktar det mesta."
Hallå, jag är ju helnöjd ju.....
Huge, Carl Lejonkräk: "Honken klantar sej, Löf var dålig och spelarna kan inte täcka skott." Tycker ni dissar årets Brynäs lite väl mycket, det har dom knappast förtjänat. En andraplats ursäktar det mesta.
Annars håller jag med om att spelet i egen zon påminner alldeles för mycket om förra säsongen för att det ska kännas ok. Men hade nån sagt att Brynäs skulle ligga tvåa med bara en förlust efter en femtedel av säsongen hade jag kallat dom Huge (no offense, Huge).
Nån som vet om Djoos lagt ner sommar-, styrke- och konditionsträningen?
Huge:
Det grinas dessutom över att det grinas. Vad är nytt under solen? Passar det inte kanske du ska läsa och skriva på ett annat forum. Jag tycker de flesta av dina inlägg anger samma negativ ton som många av de värsta gnällspikarnas. Framför allt för att deras främsta mål verkar vara att trigga igång många av de som inte har samma syn på matcherna och laginsatsen som du.
Rossa:
Klart detta påminner om förra säsongen...
Igår räddar Honken återigen poäng, vi tillåter återigen massor av skott
När ska utespelarnas försvarsspel vinna matcher åt oss?
Frölunda H
MoDo B
Luleå H
Fbk B
Örebro B
Tänk igenom hur spelet varit under denna matchsvitt (Luleå spelade vi bra, resten uselt), Grattis om ni inte känner någon oro!
Steenm:
Kan nog inte förklara min syn på spelet tydligare, vi kanske tycker olika
Men noterade också att vi tillåter 3:e mest skott mot egna målet (Lif, Aik fler), och släpper in relativt många mål. Tack vare produktiviteten framåt och målvaktsspelet har vi en bra tabellplacering...de matcher dessa klickar...???
Redigerad kommentar
tjugo8:
"Men, medecinen är enkel;
-Behåll pucken inom laget
-Passen på bladet
-Sortera i egen zon"
Men var sjutton får man receptet utskrivet?
Nä skämt och sido, ni ska inte vara oroliga, Brynäs ser starka ut. Det är kanske då endast en skada på Honken som kan förvandla drömar om topp fyra till en kvalserieplats.
tjugo8: Tycker att du överdriver det negativa en hel del.
Visst har det sett virrigt ut emellanåt i vissa matcher, vill hävda att det mer beror på att det nya försvarsspelet inte hunnit sätta sig hos alla så här långt.
Sen är det väl alltid så att man måste vara beredd att riskera lite bakåt om man i första hand vill se resultat framåt.
"Många säger att det är en styrka att vinna när man spelar dåligt...jag vete fan om det kan vara en styrka att spela dåligt..."
???
Blandar du inte ihop saker och ting nu?
Inget lag försöker väl medvetet att spela dåligt bara för att visa sin styrka, vad jag vet.
Ibland funkar inte spelet och man spelar dåligt, då är det iaf i min bok alltid en styrka om man ändå kan vinna.
Redigerad kommentar
Imorgon har vi mött alla lag...
Är det bara jag som blir hemsökt av förra säsongen...???
Bättre tabellplacering än spel...
Egentligen har vi väl bara spelat riktigt bra (topp shl-nivå) i 2-3 matcher (saik, luleå, hv).
Många säger att det är en styrka att vinna när man spelar dåligt...jag vete fan om det kan vara en styrka att spela dåligt...igår hade vi ju turen att möta ett fullkomligt uruselt FBK
Vi är mycket bättre i anfallszon än förra året (2:a i gjorda mål o effektivitet, VEM SKA GÖRA MÅLEN ???), men på resten av banan är jag orolig, när det går fort blir det virrigt
Gläds såklart åt placeringen, men har ändå en klump i magen (trots att detta forum är ytterligheternas mecka, himmel/helvete)
Men, medecinen är enkel;
-Behåll pucken inom laget
-Passen på bladet
-Sortera i egen zon
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar