Brynäs IF

727607 inlägg · 7962 ämnen

Säsongen 2013-2014. Hur går det?

1593390 · » Till forumet

Sv: Säsongen 2013-2014. Hur går det?
Lunkan: Ska fundera på saken....
Kommentera

Huge: Förlåt mig.
Kommentera

Treklövern1912: Ja, haha hurra!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej men, nu stavade du fel ;-)
Kommentera

Steenm:"Antar att du inte sett någon match? Bara lyssnat på radion? Annars; ett stort asgarv."

Kula att man kan bidra med ett stort asgarv!

Kommentera

Huge:

Va? Tänker du skaffa dig ensamrätt på onyanserat skitsnack också?

Kommentera

Steenm:Tack för det, mycket viktig information ;-)
Kommentera

Steenm: Ja rackarns vilken stavning (-;
Kommentera

Treklövern1912: Du lyckas alltså stava fel på 5(!) spelare – bara det gör hela inlägget mindre trovärdigt.

...och att alla sedan kopierar det... :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Antar att du inte sett någon match? Bara lyssnat på radion? Annars; ett stort asgarv.
Kommentera

Peja: I Örebro ges det sannerligen 100% i varje byte. Det ska bli spännande att se hur länge det fungerar. Jag tror att det kan slita både fysiskt och mentalt att gå på som de gör i det laget. I långa loppet så är nog en balans mellan att jobba hårt och spela lugnt och harmoniskt i ett inkört spelsystem som är melodin. Det gäller att spara krafter så att  knoppen får  förutsättningar att ta de rätta besluten. Brynäs spelare har nog sparat en del krut till senare delar av serien i alla fall och kepsen av för det.
Kommentera

Lunkan: Svara för dig själv du och blanda inte in mig i dina onyanserade och felaktiga betyg.
Jag hade gett samtliga minst en 6:a på skalan, dysterkvist.
Och Sundlöv får en 7:a.
Bara en okunnig läktarcoach som ifrågasätter det.....
Kommentera

Linus Wickman: Jag tycker att Brodin är en tillgång med sitt fysiska och raka spel, men hade också hoppats på mer poängproduktion från hans klubba. Gillar honom som karaktärsspelare. Annars känner jag lite som Wikegård säger på sin blogg... att alla SHL-spelarna inte ger 100% i varje byte. Många är bekväma, särskilt i närkampsspelet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Här kommer min och Huges

MÅLVAKTER
Holmkvist Johan    5                
Rahm Robin          5

BACKAR
Gundersson Ryan   5
Bertilsson Simon    5
Kilström Lukas       5
Sundquist Jörgen   5
Jakobsson Robin    5
Djoos Christian      5

FORWARDS
Thuresson Andreas  5
Rödin Anton            5
Scott Greg              5
Nokelainen Petteri   5
Sweatt Bill              5
Lauritzen Sebastian 5
Enterfeldt Sebastian 5
Brodin Daniel           5
Ollas Jesper             5
Harju Johan             5
Nordkvist Jonas       5
Larsson Alexander    5
Molin Emil               5

Som ni ser är allt bra, Brynäs och Sundlöv har alltid rätt och det ska man inte ifrågasätta.

Kommentera

Carl Lejonkräk:Tycker Jakobsson borde sänkas lite, samt Molin. Molin har varit värdelös enligt mig. Brodin ska oxå sänkas han med, inte alls varit lika bra som försäsongen.
Kommentera

Peja: I Ljunggrens fall håller jag med. Han visade både i slutet av förra samt under försäsongen att han står på tur s.a.s. bland forwards. Framförallt när Nordan är halvskadad och tills Alexander Lindgren återvänder.
Kommentera

Mina betyg så här typ en femtedel in på säsongen:

MÅLVAKTER
Holmkvist Johan    4                      
Rahm Robin          4

BACKAR
Gundersson Ryan   5
Bertilsson Simon    5
Kilström Lukas       5
Sundquist Jörgen   4
Jakobsson Robin    5
Djoos Christian      3

FORWARDS
Thuresson Andreas  5
Rödin Anton            5
Scott Greg              5
Nokelainen Petteri   4
Sweatt Bill              5
Lauritzen Sebastian 5
Enterfeldt Sebastian 3
Brodin Daniel           4
Ollas Jesper             5
Harju Johan             4
Nordkvist Jonas      4
Larsson Alexander    5
Molin Emil               3

Som ni ser så finns en hel del utrymme för förbättringar.

Kommentera

Huss: Beror på. Ibland står ju spelare för individuellt bra insatser även om laget inte går som tåget. Jag skulle gärna se en spelare som Ljunggren få förtroende i några matcher.
Kommentera

Peja: Visst, men J20-laget visar knappast framfötterna direkt. När J20 laget börjar prestera i nivå med vad de kan så tycker jag det är läge att lyfta upp spelare, av andra skäl än skador, annars sänder det fel signaler.
Kommentera

Peja: Har gjort listan vad spelarna har presterat utan förväntningar på de olika spelarna. Förmodligen skulle poängen se annorlunda ut om jag hade blandat in förväntningar.
Kommentera

Treklövern1912: Jag tycker att det är svårt att bedöma spelarna på det sättet. En del spelare är ju helt okej, men underpresterar ändå sett till förväntningar och lön. På 'andra sidan' finns juniorer som man inte förväntar sig ett smack av men ger godkänt bara för 'okej jobb', typ...

Om Emil Molin hade presterat som Harju så hade man ju gett honom ett högt betyg, men en NHL- och VM-meriterad spelare som Harju förväntar jag mig definitivt mer av. Jag förväntar mig även mer av Molin, med tanke på att han går före samtliga juniorforwards. Han är som bekant inte junior längre och då ska han inte bedömas utifrån 'juniorkriterier' heller. Det finns trots allt J20-forwards som visar framfötterna i J20 SuperElit och Brynäs är ju en förening som vill ge J20-spelare chansen.
Kommentera

Treklövern1912: Håller med dig i de flesta betyg. Dock tycker ja ollas ska ha en fyra. Tycker även Harju har bättrat på sig sista tiden så en trea där tycker jag.
Kommentera

Min ser ut så här;
För spelarna med 8 matcher eller mer, skala 1 - 5.

MÅLVAKTER
Holmkvist Johan 4
Rahm Robin 3

BACKAR
Gundersson Ryan 4
Bertilsson Simon 4
Kilström Lukas 2
Sundquist Jörgen 1
Jakobsson Robin 2
Djoos Christian 2

FORWARDS
Thuresson Andreas 4
Rödin Anton 3
Scott Greg 4
Nokelainen Petteri 4
Sweatt Bill 3
Lauritzen Sebastian 2
Enterfeldt Sebastian 1
Brodin Daniel 1
Ollas Jesper 3
Harju Johan 2
Nordkvist Jonas 2
Larsson Alexander 3
Molin Emil 2
Kommentera

Treklövern1912: Bra betyg fast tycker du är för tuff mot Molin och för snäll mot Nokke. Skralt med poäng även om han inte är någon poängkung jag vet och dessutom väldigt många onödiga utvisningar.
Kommentera

Mina poäng för spelarna med 8 matcher eller mer, skala 1 - 5.

MÅLVAKTER

Holmkvist Johan    4                       

Rahm Robin          3

BACKAR

Gundersson Ryan   5

Bertilsson Simon    4

Kilström Lukas       4

Sundquist Jörgen   3

Jakobsson Robin    2

Djoos Christian      2

FORWARDS

Thuresson Andreas  4

Rödin Anton            4

Scott Greg              4

Nokelainen Petteri   4

Sweatt Bill              3

Lauritzen Sebastian 3

Enterfeldt Sebastian 1

Brodin Daniel           2

Ollas Jesper             3

Harju Johan             2

Nordkvist Jonas       3

Larsson Alexander    2

Molin Emil               1

Kommentera

Steenm: Favoriter?
Hur tänkte du nu?
För du tänkte väl innan du svarade?
Inte det?
Ok, men läs vad jag skrev om Löf då och återkom med ett bättre svar när du tänkt klart....
Kommentera

Kämpa SAIK!
Kommentera

Huge: Dina favoriter heter Simon Löf och Robin Rahm. Skrämmande.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo... Nät-artikeln verkar publicerad på fakta före undersökning. I pappersartikeln har han undersökts. GD är väl rädd om sina prenumeranter och publicerar inte allt på nätet? Eller så väntar de med det...
Kommentera

bradberry: nät-gd

"I början på den andra perioden åkte Brynäsbacken Simon Bertilsson på en rejäl tackling av Örebros kanadensiske forward Tim Wallace.

Den tog så hårt att Bertilsson var tvungen att bryta matchen.

– Jag kan inte kommentera något, då det är oklart hur läge är med honom. Det enda jag kan säga är att han kommer att undersökas. Om han spelar mot Växjö kan jag inte svara på, säger Brynästränaren Tommy Jonsson.

Simon Bertilsson opererade axeln i december och var borta resterande säsong. Om det är en skada på axeln eller om det är en hjärnskakning är fortfarande oklart.

Sporten har varit i kontakt med Bertilsson under fredagen, men han vill inte kommentera vad för sorts skada han har.

– Det är inget allvarligt, men jag kommer inte att spela i morgon, säger Bertilsson.

Jonas Nordquist har varit skadad och missat två matcher. Han är på bättringsvägen och skadeläget ser ljust ut för Brynäscentern.

Brynäs hade en frivillig träning där ett fåtal spelare tränade. På förmiddagen på lördag har Brynäs en gemensam träning innan matchen mot Växjö klockan 18.30 i Läkerol Arena."

Kommentera

Pappers-GD...
Uppladdat:

450x300-image_22.jpgimage_22.jpg

Kommentera

Treklövern1912:
Hoppas du har rätt
Trodde dock att det skulle vara defensiven o inte offensiven som jag skulle prisa just nu...
Kommentera

tjugo8: Du vet väl att allt inte går spikrakt. Det blir en räcka med matcher där spelet int fungerar och sedan ett antal matcher där spelet är på topp. Just nu är vi en tung period men det släpper så småningom.
Kommentera

Jajjen:"Huge, Carl Lejonkräk: "Honken klantar sej, Löf var dålig och spelarna kan inte täcka skott." Tycker ni dissar årets Brynäs lite väl mycket, det har dom knappast förtjänat. En andraplats ursäktar det mesta."

Hallå, jag är ju helnöjd ju.....

Kommentera

Jajjen: Djoos har faktiskt lagt på sig 3-4 kilo muskler i sommar... Men han skulle behöva bli ännu tyngre för att kunna vinna närkamper i SHL.
Kommentera

Huge, Carl Lejonkräk: "Honken klantar sej, Löf var dålig och spelarna kan inte täcka skott." Tycker ni dissar årets Brynäs lite väl mycket, det har dom knappast förtjänat. En andraplats ursäktar det mesta.

Annars håller jag med om att spelet i egen zon påminner alldeles för mycket om förra säsongen för att det ska kännas ok. Men hade nån sagt att Brynäs skulle ligga tvåa med bara en förlust efter en femtedel av säsongen hade jag kallat dom Huge (no offense, Huge).

Nån som vet om Djoos lagt ner sommar-, styrke- och konditionsträningen?

Kommentera

tjugo8: Jag tycker att Brynäs spelat helt ok. Det man skulle vilja se är att det släpps till lite mindre skott bakåt, att våra spelare oftare hamnar i skottlinjen så att säga. Fast å andra sidan är det ju skönt att vi är ett lag som ofta deltar i målrika matcher och inte är det gnetargäng som det av många förutspåddes. I Brynäs finns massor av kreativa spelare och vi spelar en offensiv och positiv hockey...det får duga.
Kommentera

Huge:

Det grinas dessutom över att det grinas. Vad är nytt under solen? Passar det inte kanske du ska läsa och skriva på ett annat forum. Jag tycker de flesta av dina inlägg anger samma negativ ton som många av de värsta gnällspikarnas. Framför allt för att deras främsta mål verkar vara att trigga igång många av de som inte har samma syn på matcherna och laginsatsen som du.

Kommentera

Det grinas när vi förlorar.
Det grinas när vi vinner.
Det grinas när vissa delar av spelet inte stämmer.
Det grinas när andra delar funkar.
Det grinas över målvaktssidan, trots att vi har 2 kompetenta väktare.
Måste vara Sundlövs fel att fuskbygget ligger tvåa i tabellen, vi skulle ju slåss i botten....
Kommentera

Rossa:

Klart detta påminner om förra säsongen...

Igår räddar Honken återigen poäng, vi tillåter återigen massor av skott

När ska utespelarnas försvarsspel vinna matcher åt oss?

Frölunda H

MoDo B

Luleå H

Fbk B

Örebro B

Tänk igenom hur spelet varit under denna matchsvitt (Luleå spelade vi bra, resten uselt), Grattis om ni inte känner någon oro!

Kommentera

Steenm:

Kan nog inte förklara min syn på spelet tydligare, vi kanske tycker olika

Men noterade också att vi tillåter 3:e mest skott mot egna målet (Lif, Aik fler), och släpper in relativt många mål. Tack vare produktiviteten framåt och målvaktsspelet har vi en bra tabellplacering...de matcher dessa klickar...???

Kommentera

Steenm: spelmässigt ser det bra ut tycker jag också.
Kommentera

tjugo8: Jag förstår inte riktigt dina tankar, tycker att det rent spelmässigt sett bra ut för det mesta. Någon klump i magen har jag då knappast.
Kommentera

Huge:Nu vet jag varför Lauritzen har varit "skadad" ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Han har nog stämt sin gitarr ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Lauritzen klar för spel mot Örebro, enligt Expressen.
Angenäma problem för TJ.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Skönt , då vet vi!
Kommentera

tjugo8:

"Men, medecinen är enkel;

-Behåll pucken inom laget

-Passen på bladet

-Sortera i egen zon"

Men var sjutton får man receptet utskrivet?

Nä skämt och sido, ni ska inte vara oroliga, Brynäs ser starka ut. Det är kanske då endast en skada på Honken som kan förvandla drömar om topp fyra till en kvalserieplats.

Kommentera

tjugo8: Tycker att du överdriver det negativa en hel del.
Visst har det sett virrigt ut emellanåt i vissa matcher, vill hävda att det mer beror på att det nya försvarsspelet inte hunnit sätta sig hos alla så här långt.
Sen är det väl alltid så att man måste vara beredd att riskera lite bakåt om man i första hand vill se resultat framåt. 

"Många säger att det är en styrka att vinna när man spelar dåligt...jag vete fan om det kan vara en styrka att spela dåligt..."

???

Blandar du inte ihop saker och ting nu?

Inget lag försöker väl medvetet att spela dåligt bara för att visa sin styrka, vad jag vet.
Ibland funkar inte spelet och man spelar dåligt, då är det iaf i min bok alltid en styrka om man ändå kan vinna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Imorgon har vi mött alla lag...

Är det bara jag som blir hemsökt av förra säsongen...???

Bättre tabellplacering än spel...

Egentligen har vi väl bara spelat riktigt bra (topp shl-nivå) i 2-3 matcher (saik, luleå, hv).

Många säger att det är en styrka att vinna när man spelar dåligt...jag vete fan om det kan vara en styrka att spela dåligt...igår hade vi ju turen att möta ett fullkomligt uruselt FBK

Vi är mycket bättre i anfallszon än förra året (2:a i gjorda mål o effektivitet, VEM SKA GÖRA MÅLEN ???), men på resten av banan är jag orolig, när det går fort blir det virrigt

Gläds såklart åt placeringen, men har ändå en klump i magen (trots att detta forum är ytterligheternas mecka, himmel/helvete)

Men, medecinen är enkel;

-Behåll pucken inom laget

-Passen på bladet

-Sortera i egen zon

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

1593390 · »